Болести, лечение, кървене, първа помощ и т.н. Версия 0.21а
Общи правила за всички лечителски дейности:
Лекувания и лечителя трябва да се намират в съседни полета или в едно и също такова.
За да може лечителя да извърши някоя дейност лекувания трябва да е в покой - да не извършва активни действия свързани с придвижване на тялото в пространството (придвижване, атака, защита и подобни). Извършването на подобно действие проваля опита на лечителя за правене на превръзка, третиране на ТН или възстановяване на ТЖ.
Речник на термините:
Лечител - персонажа извършващ лечителско действие върху лекувания. Да не се разбира като персонаж със СУ Лечител.
Лечителско действие - действие, извършвано чрез едно от следните познания или умения: Първа Помощ, Знахар, Анатомия или СУ Лечител.
Лекувания - персонажа, върху който се извършва лечителското действие.
Продължително лечение - лечение отнемащо 12 часа, през които лечителя може да се грижи за определен брой пациенти. Продъжлителното лечение не позволява концентиране за повишаване шанса за успех.
Третиране на... - вид лечение със специфичен ефект. Третирането не възстановява ТЖ в никакъв случай!
Правила за Продължителното лечение:
Продължителното лечение е сложен процес, по време на който лечителя извърпва някакво лечителско действие върху пациенти. Всеки лечител може да извърши до (Инт + ПР)/4 продължителни лечения едновременно, като няма ограничение в това, дали те се извършват върху един или няколко пациента.
Всяко продължително лечение, което лечителя извършва натрупва 2 ТУ!!!
[sblock="Познание Първа Помощ"]
Първа Помощ
База: Прецизност/2
Може да се използва за един от следните Ефекти:
1. Връщане в съзнание - позволява лекуването на Х Временни щети (ВЩ) за 3ТУ и 10ТД, където Х е степента на успеха по УФУД, на персонаж изпаднал в безсъзнание.
Първа помощ + 3зара > 16, където Първа помощ е равна на базата + познанието.
2.Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16, където Познанието е стойноста на познанието + базатa
Преобразува кървенето, което нанася Х реални щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални и временни щети в края на всеки час.
ПК = НК+ПК1, където НК е непревързаното кървене, ПК1 е стойноста на превързаното кървене към момнта на превръзката.
Времето за превързване е 6ТД
3. Позволява еднократно третиране на Трайни Наранявания за част от тялото по УФУД (Познание + 3 зара > 16 + Усложнение). Третирането премахва Успех/2 точки ТН (не възстановява ТЖ по никакъв начин). Третиращият натрупва 3 ТУ.
Третирането на ТН отнема около минута (за желаещите да го правят по време на битка - изисква 60 ТД) и се изразява в превързване и/или шиниране на раната. Времето може да се увеличи или намали, като това води до съответно по-добра или по-лоша работа (+ 1 Усложнение за всеки изразходвани 2ТД по-малко), като повишаването на шанса е по правилата за Концентрация - активно намалява РЕ. Ко процеса бъде прекъснат се налага да се започне отначало. При неуспех, ефекта е обратен - третирания понася допълнително Неуспех/2 ТН!
Пример 1: Акиро (70 максимални ТЖ) е понесъл 18 ТН в лявата ръка и 22 в тялото, освен това е понесъл и още няколко по-малки наранявания, които го оставят на 22/30 ТЖ с общо 40ТН.
Сакура с Бърза Помощ 22 (6 от Пр, 10 познание и 6 от лечител), 8 ИЗ и 14 ТД решава още по време на битката да закърпи ръката на Акиро, като поради факта, че бърза решава да намали времето с 4ТД, за да свърши работата в 4 рунда, без да се уморява.
22 + 3зара > 16 + 2
22 + 9 > 18
31 - 18 = 13 Успех.
Така ТН в ръката на Акиро спадат с 6 и вече са 12, а Акиро е в следното състояние:
Акиро: (70 макс. ТЖ), ТЖ: 22/38; ТН: 12 дясна ръка; 22 тяло.
А Сакура вече е натрупала 3ТУ.
Пример 2: Битката е свършила и Сакура решава да се погрижи за счупените ребра на Акиро.
Тъй като има предостатъчно време Сакура решава да задели повече време (т.е. да се концентрира за максимално количество ТД - 32):
22 + 16 + 3зара > 16
38 + 12 > 16
50 - 16 = 34
Сакура премахва 17 от ТН в тялото на Акиро, който вече е в следното положение:
Акиро: (70 макс. ТЖ), ТЖ: 22/55; ТН: 12 дясна ръка; 5 тяло.
А Сакура е с натрупани 6ТУ.
[/sblock]
Надявам се до тук да е ясно.
[sblock="Кървене"]1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
1.1. Непревързано кървене (НК)
1.2. Превързано кървене (ПК)
1.3. Стойност на Превръзката
2. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
2.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
2.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
2.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)
Взема се предвид получената от героя щета (т.е. щетата, която героя е получил, след всички модификатори идващи от предмети или СУ.
3. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
4. Не превързаното кървенето нанася Х реална щета на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето.
5. Всяко кървене може да се превърже:
5.1. Времето за превръзка е 6 ТД
5.2. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
5.2. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК)
5.3. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
5.4. Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час след първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време
6. Превързаното кървене (ПК)
6.1. След като кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
6.2. ПК нанася само Х реална и временна щета (РЩ и ВЩ) на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
7. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
7.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на Виталността на героя:
7.1.1. Намалява Превързаното Кървене с 1/2 от стойността си за
ден (но не под 1) извършва се след, като кървенето окаже ефекта си.
7.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
7.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по същия начин.[/sblock]
тъй като на практика системата е адски близка до оригинала, не виждам смисъл от примери, но ако желаете ще дам такива.
[sblock="Забавна опция"]
Специално действие - Притискане на рана.
За 4 ТД на рунд, героят може да притисне нанесена му рана, намалявайки ефекта от кървенето на половина. Действието изисква героя да ангажира едната си ръка (т.е. тя трябва да е свободна) през целия рунд. Може да се извършва и от друг персонаж. [/sblock]
това не е баш несериозно предложение - на мен лично ми харесва, но ще видим
[sblock="Един неприятен ефект за героите... или защо мразим стрелите..."]
Тук искам помощ, защото имам три варианта и се чудя кой да избера:
1. Амуниция нанесла максималната си щета остава забита в тялото и трябва да бъде извадена.
ИЛИ
2. При поне един зар за щета 6, амуницията се забива в тялото и трябва да бъде извадена
ИЛИ
3. Амуницията се забива в тялото и трябва да бъде извадена, ако нанесе поне 1 точка Кървене (моят фаворит).
Изваждането на амуницията става според вида й:
Стрели и метателни копия - без особен проблем стрелата може да се издърпа (или зибута) извън раната. Уловката е, че нанася цялата си базова щета при ваденето, а определени стрели могат да увеличат това число.
Излята съчма - ваденето изисква на практика хирургическа намеса (виж по-долу)
Гърмящите съчми не могат да се забият в тялото на жертвата!
Всяка забила се амуниция води до Инфекция със Сила 3зара всеки ден (ефекта се натрупва), освен това поддържа 1 ПК, която не може да се излекува по нормален начин![/sblock]
[sblock="Анатомия"]
Добре познатата ни скучна, безполезна анатомия
Ефект:
1. Позволява третиране на Трайни Наранявания (ТН) чрез продължително лечение по УФУД:
Анатомия + 3зара > 16
Като при успех ТН се намаляват със стойността на Успеха. При неуспех лекувания понася допълнителни ТН в размер на Неуспеха.
2. Позволява третиране на ПК по УФУД:
Анатомия + 3 зара > 16 + Усложнение
Където Анатомия е стойността на познанието, а Усложнение е общата стойност на натрупано ПК
ПК се намалява с Успех/2.
Третирането на ПК отнема 1 час, като може да се извърши като част от тртетирането на ТН по-долу, без да повиши времето за продължително лечение. За всяко третиране на ПК, лечителя натрупва 2ТУ (т.е. ако се прилага като част от третиране на ТН, лечителя ще натрупа общо (2 от продължителното лечение и 2 от третиране на ПК) 4ТУ. Третирането на ПК не позволява допълнителна концентрация за повишаване шанса за успех!
3. Подобрява извършването на различни хирургически операции. Всяка операция има Сложност, която се прибавя като Усложнение при проверката за УФУД: Анатомия + 3зара > 16 + Усложнение.
Всяка операция принципно нанася солидно количество щети записани в описанието на самата операция. Щетата се нанася при самото започване на операцията.
При неуспех, щетите се увеличават с Неуспех*2. При успех се намаляват с Успех*2. Щетите от операция са пробивни и нанасят съответното количество Кървене (т.е. ако няма някой, който да се грижи за спирането му, най-вероятно операцията ще убие пациента) което може да се превързва от друг участник. Общо взето, Операциите са опасно нещо.
Всяка операция има и време, нужно за извършването й. Удвояването на нужното време намалява сложността с 1. Допълнителното удвояване (т.е. общо учетворяване на времето) намалява сложността с още 1 и т.н.
Вадене на съчма:
Операция със сложност 4
Време: 15 минути
Щета: 10.
[/sblock]
Операциите ще ги дооправям по-нататък. За сега ще са така. Признавам, че в момента, в който почнах да пиша системата осъзнах, че увисва тъпо. Приемам идеи, ако изобщо на някой му пука. Уф, пауза... после ще пусна останалата част.