Страница 1 от 2

A16 dice pool

Публикувано: ср окт 20, 2010 11:27 am
от Ro#|#
Мисля си, че една dice pool А 16 система би била малко по-олекотена. Универсалната формула е: 3 зара + умение>16 + усложнение. Запазваме трите зара (само че използваме 10 стенни). Умението предвърляме от дясната страна и разликата (усложнение минус умение) можем да наречем минимално изискване (МИ). За 16-ката забравяме.

И така, хвърлят се трите зара и се определя колко от тях показват поне колкото МИ.

0 - неуспех
1 - частичен успех. Ако хвърлянето е било за атака се нанасят 50% от щетите. При отключване на ключалка, точно преди езикът да превърти, шперцът се чупи (ако има друг шперц, може да се пробва пак, като МИ се намалява с 1). При обезвреждане на капан, последният се задейства, но ефектът е силно намален.
2- успех
3-много голям успех - 150% щети; при отключването се отваря и двойното дъно, от където се вижда магически предмет; магическия капан може да бъде демонтиран и използван отново.

Публикувано: ср окт 20, 2010 2:27 pm
от kartacha
Има ли нужда да коментирам? :roll:

Добре, ще го направя! :twisted:

Леле, как вижам хората да тръгват и да отключват врати из цяла Магландия!

Знаеш ли, че при тази система, която предложи, ще имаме почти винаги успех?

Знаеш ли колко е уберсупердуперадски тъпо предложението ти?

Моля те, осъзнай се сам, за да не трябва половината форум да те нарежда.

Публикувано: ср окт 20, 2010 3:42 pm
от Ro#|#
1. Може и предложението да е тъпо. За това все още не съм сигурен.
2. Как може да решиш, че отключването ще е много лесно, при положение, че нямаме конкретен пример с умение и усложнение? Нека разгледаме един такъв - умението да е равно на усложнението, което дава минимално изискване от 6 (50% шанс всеки зар да покаже поне толкова). Шансовете са следните: 1/8 за неуспех (12.5%); 3/8 (37.5%) за частичен успех; 3/8 (37.5%) за успех; 1/8 за голям успех (12.5%). Ако вероятността за успех е твърде голяма, могат да се направят 2 неша: да се повиши усложнението; или частичният успех да се смята за неуспех или да се хвърлят заровете отново.
3. Ясно е, че си много по-навътре от мен в системата. Мнението ти, обаче, е изпълнено повече с емоции, отколкото с рационалност, поради което се губи голяма част от заряда.
4. Ако ще ме хейтват и други юзъри...сега ви е паднало, давайте

Публикувано: ср окт 20, 2010 3:51 pm
от Vilorp
Усложнение 6 при ключалки имат сейфовете на банките, редовната ключалка няма усложнение освен базовото 16, а останалите варират от 1 до 3 айде 4 ако е магическа примерно.

Доколкото разбирам предложението ти се гледа колко от заровете показват 7 или повече?

А разпиши как смяташ шансовете че нещо не ми е ясно.

Публикувано: ср окт 20, 2010 4:15 pm
от Ro#|#
Предложението ми е за нещо, което е доста радикално. Все пак, става въпрос за промяна в основната формула...няй-вероятно ще трябва и всички показатели да се променят, за да може да се получи нещо свястно.

Да речем, че най-сложната ключалка има усложнение 10. Най-ловкия крадец има умение (заедно с всички бонуси) 10. Тогава използвам за минимално изискване 6, което е средната стойност на 10 стенен зар. Използвам този пример, защото ми е лесно да изчисля каква е вероятността 0, 1, 2 или всичките 3 зара да покажат 6 или повече. Тя е 50% за всеки зар. Правя си едно "дърво на вероятностите" и виждам, че има 8 крайни "клонки" (резултатите от комбинациите са горе).

Втори пример. Ключалката е все така сложна (усложнение 10). Умението на крадеца този път е едва осем. Разликата е 2 в полза на ключалката. За това минималното изискване вече не е средната стойност от 6, а 6 + 2=8. Отново се проверява колко от трите зара показват поне минималното изискване от 8. Вероятността всеки зар да удовлетвори условието е 30 % (три показания (8, 9 и 10) на фона на 10 възможни)

Публикувано: ср окт 20, 2010 6:44 pm
от kilorez
Направо съм без коментар .Ок системата може и да стане да я натаманим някак но като се замисля си предпочитам старата система и небих играл с тази .

Публикувано: ср окт 20, 2010 7:43 pm
от Ro#|#
Като се замисля, фундаментално, едва ли някой от сегашните фенове на А16 би харесал идеята. Системата е тежка от към математика и това явно се харесва на хардкор играчите.

Формулата, която аз предлагам, значително олеснява сметките и предполагам, че това може да отнеме част от удоволствието. Относно "натаманяването" все още не ми е много ясно дали ще се получи.

Публикувано: ср окт 20, 2010 8:38 pm
от kilorez
Всъщност сметките са елементарни особено за хора който са играли повече време и трябва да си пълен ииот за да не ги разбереш това е моето мнение .И според мен ако промениш това ще трябва да промениш още доста неща няма смисъл просто

Админ:
Всъщност не съм на ясно, кой точно е идиота тука. Предлагам ти да си помислиш пак, колко точно елементарни са сметките и колко "лека" е системата. Личния ми съвет е да се опиташ да изчислиш за под 20 секунди Маната нужна за левитиране на предмет над 10 кг. Успех.

Публикувано: ср окт 20, 2010 11:30 pm
от Cocaine
Ro#|# написа:Като се замисля, фундаментално, едва ли някой от сегашните фенове на А16 би харесал идеята. Системата е тежка от към математика и това явно се харесва на хардкор играчите.

Формулата, която аз предлагам, значително олеснява сметките и предполагам, че това може да отнеме част от удоволствието. Относно "натаманяването" все още не ми е много ясно дали ще се получи.
Работата е там, че това, което предлагаш, няма да е А16, а А3з10. Системата ще трябва да се промени из основи, не само показателите, но и СУ-тата, начина на изчисление на ТО при покачване на ниво и много други неща. Затова стигам до въпроса защо точно Аксиом? Защо не провериш дали търсената от теб дайспуул система вече не съществува (или поне нейна подобна)? Защо не приложиш системата примерно към Ендивал, къдто система (почти) липсва и промяната би била по-плавна? Не вярвам, че го правиш само заради сетинга, защото Титания е сравнително скучен и стандартен фентъзи свят.

Искам да използвам правата си на (пред)последния потребител на този форум, за да предупредя kilorez: спазвай елементарна езикова култура! Не стига, че коментарите ти са реакционни и неаргументирани, но и ужасно трудни за четене и разбиране. Тези форуми не са чат, така че придържането към граматическите и правописните правила на българския език са задължителни.

Публикувано: чет окт 21, 2010 1:57 am
от Асен
Първо, хубаво, че формулата ти дава неуспех, Частичен успех, успех и голям успех са добре, но къде ти е сегашното АНУ - тоталния неуспех?
Второ, не знам дали се сещаш, че за повечето играчи самото използване на 10-стенни зарове може да се окаже проблем.
И трето, според казаното в рпг.бг, планирал си усложнението да е половината показател на опонента. Какво точно трябва да хвърлиш, за да преминеш опозиция от някой гигант със Сила 22, защото според мен 11 на 10-стенен зар се хвърля трудно? Засега не питам как при подобна формула се отчитат собствените ти показатели и умения, или как се правят противопоставени хвърляния, но ми е искрено любопитно защо променяш цифрата, която трябва да се хвърли, а не броя на заровете.

Горното не е заждане и искрено съветвам останалите потребители да не го възприемат като повод за такова, иначе ще подложа и техните мнения на аналогична критика.

Публикувано: чет окт 21, 2010 7:02 am
от Ro#|#
@Асен

За АНУ откровенно казвам, че не мога да предложа адекватно решение, с което да запазя шанса от 1/216...освен да смятам комбинациите 1-1-1, 2-2-2 и 3-3-3 за АНУ, което с 10 стенни зарове е 3/1000 или 1/333. Аналогично може АНУ комбинациите да са две единици и една двoйка.

Вместо 10 стенни зарове може да се използва тесте карти, от което са извадени цветните карти, таблица с числа за избор на сляпо и генератор на случайни числа (аз си свалих един такъв от линк от рпг бг).

Относно показател 22, който намалям на 11...тук няма проблем. Всяка проверка е свързана със сравняване на умение/показател с усложнениe. При усложнение 7 (например), ще се провери колко от трите зара показват поне 6-4=2.

Защо не променям броя на заровете ли...изкаше ми се да запазя поне нещо от класическата основна формула.

Публикувано: чет окт 21, 2010 7:17 am
от Ro#|#
@ Cocaine

По принцип, основната ми идея е за фентъзи сетинг с нестандартни раси. Не токова нестандартни, колкото в Ендивал, но все пак сравнително рядко използвани като игрови. Имам предвид големи, елементали, банши, гаргойли и други подобни. Обаче, системата ми липсва за крайния продукт. Мога да използвам А16. Но се надявам да има лесен начин да я опростя. А защо искам да модифицирам А16 точно...бойната и магическа системи къртят мивки. Мога да си разработвам моя си система, но никога няма да мога да предложа толкова разнообразни магии и атаки.

Искено се надявам да не се наложи промяна на СУ-тата. На този етап това би било отвъд възможностите ми.

Публикувано: чет окт 21, 2010 9:46 am
от Vilorp
kilorez написа:...

Админ:
Всъщност не съм на ясно, кой точно е идиота тука. Предлагам ти да си помислиш пак, колко точно елементарни са сметките и колко "лека" е системата. Личния ми съвет е да се опиташ да изчислиш за под 20 секунди Маната нужна за левитиране на предмет над 10 кг. Успех.
Аз пък искам да предложа на въпросния админ или на Ролфи да изчисли въпросната мана по предложония олекотон медод и ще забележи че въобще не става номера. Иначе веднага мога да ти кажа за предмет под 10 кг колко е маната, защото над 10 няма горна граница и може да се висира както елф така и група тролове.

Към ролфи: По скоро формулата която трябва да промениш от Умение+3зара<>16+усложнение, трябва да стане на Умение-Усложнение=Х---> У зара < X.
Тук имаш двоно изчисление и невиждам кой знае с какво това улеснява сметките, но щом ти сърце иска дерзай.

Конкретно за магиите нещата ще стоят така:

10МА+6концентр-14(7ниво магия)=2, сирич ще трябва да хвърлиш 1 или 2 поне с два от 3-те зара.

Промъкване 12-2бдит=100% успех всъщност всяка разлика от 10 ти дава 100% успех

За АУ и АНУ можеш да вземеш 3 еднакви 2-9 АУ и 3 еднакви 1 и 10 АНУ

Бойната система обаче тотално я прецакваш, защото в момента тя се базира на успеха от заровете, а не на сравнение, тъй че за да работи трябва да се придържаш към стойностите на заровете не към показанията им, което дава две различни формули (отоново не е опростяване).

Въобще има накъде да се работи, ама по този метед по-скоро ще омажеш нещо което математичите са направили да работи като звънче. Колкото до тесте карти вместо зар или генератор... айде първо пробвай пък после предлагай такива неща, защото в парка с лаптоп не винаги е оферта, а тегленето на карти е доста по-неатрактивно и бавно от хвърлянето на зарове.

Публикувано: чет окт 21, 2010 11:49 am
от Ro#|#
Благодаря за конкретните стойности. Само че, изчисленията няма да са такива. Имаме умение 16 и сложност 14, 2 в полза на мага. Тоест, минималното изискване е 6-2=4. Желателно е да се паднат поне 2 зара със стойности от поне 4.

Относно битките, не виждам друг начин, освен по сходен начин да се имат предвид базовата атака и защита. Разликата им ще определя основните щети, както и минималното изискване (тук, обаче, ще използвам 1/2 от разликата). При полу успех ще се нанасят 1/2 от тях; при успех целите; при голям успех 3/2; при критичен 2х

*Основния проблем на формулата е, че се бъгва, ако раликата м-у умение и усложнение е по-малка от минус 4 или по-голяма от 4. За това и деля на поразия, за да има по-малки числа и съответно по-малки разлики между тях.

Конкретен пример: Базова атака 16, базова защита на противника 12. Разликата от 4. Това са базовите щети. Минималното изискване ще е 6-4/2=4. Заровете показват 4, 6 и 7. Три успеха! Това прави 3/2х4=6 точки.

Ако базовите щети излязат по-малки от 2 (или дори отрицателни) се вземат за 2.

Публикувано: чет окт 21, 2010 1:55 pm
от Vilorp
Аз май все повече затъвав в тия обаснения. От къде се появи тая 6-ца в сметките и какъв е смисълът ѝ?

Клкото до атаката, на 3-то ниво може да се постигне 28 атака, а стрелците да докарат 41, та 41 спрямо 16 БЗ (при 16 Л) ти дава разлика от... 24 в полза на атакуващия, тая разлика как я тушираш?

Отделно какво провим с броните и отклона, както и с парирането?

Публикувано: чет окт 21, 2010 2:44 pm
от Ro#|#
Шестицата е средната стойност на 10-стенния зар. Именно за това я използвам, когато умението и усложнението са равни. Когато умението е по-голямо от усложнението, шансът за успех е по-голям, съответно минималното изискване е по-малко (примерно 3 или 4). Когато усложнението е по-голямо, шансът за успех е по-малък и съответно минималното изискване е по-високо (примерно 8 ).

Ако не успея да туширам подобни разлики...значи идеята няма да се получи...поне не в този вид.

Ще помоля да ми посочите още примери от битки, които сте провели. Интересуват ме базови атаки и защити и как точно са се получили (от основни показатели и/или бонуси).

В моя сетинг максималната стойност на основните показатели ще е около 10 (не около 16 или дори 22), бонусите от умения остават същите.

Между другото...как се докарва 24 базова атака на трето ниво или 41 за стрелци?

Публикувано: чет окт 21, 2010 2:53 pm
от Vilorp
значи ако съм те разбрал провилно:
10МА+2конц -14 усл=-2---> 6-(-2)=8 и трябва поне два от заровете да са 8 или повече?

Тогава 3МА-0усл за магическа стрела--->6-3=3 трябва да метнеш 3 или повече с поне два от заровете... какв е шансът за това знаеш ли? И това е човек с 12 Интелек без да е взимал маг...

Само с добро желание нещата явно не стават.
пп. Все още чакам оня отворко админа да ми каже нужната мана!

Публикувано: чет окт 21, 2010 3:24 pm
от kartacha
Cocaine написа: Работата е там, че това, което предлагаш, няма да е А16, а А3з10.
Това е най-основното. Предложението ти е...хмм...интересно, но не е Аксиом.
А относно АНУ в това предложение, добре е да е всеки три еднакви ПОД стойността, която трябва да бъде надхвърлена, без самата нея.
Логично е, че колкото по-малък е шансът да направиш нещо, то тоталният провал е по-възможен.
Не можете да ме убедите, че ако се опитам да отскоча от стена с моите симпатични сто килограма, както го правят джъмпърите, ще имам еднакъв шанс за АНУ, както ако се опитам да срежа картоф на две... Хайде, даже да не е с картофа, както ако се опитам да повдигна нещо тежко. Просто в едното съм по-добър.

Публикувано: чет окт 21, 2010 5:46 pm
от Асен
Ro#|# написа:@Асен

За АНУ откровенно казвам, че не мога да предложа адекватно решение, с което да запазя шанса от 1/216...освен да смятам комбинациите 1-1-1, 2-2-2 и 3-3-3 за АНУ, което с 10 стенни зарове е 3/1000 или 1/333. Аналогично може АНУ комбинациите да са две единици и една двoйка.
Или може просто да бъде "три неспеха, поне единият зар е 1". Е, да, няма да се запази съотношението 1:216, но стига да го изкараш под 1-2%, за да не се забелязва много разликата.
Вместо 10 стенни зарове може да се използва тесте карти, от което са извадени цветните карти, таблица с числа за избор на сляпо и генератор на случайни числа (аз си свалих един такъв от линк от рпг бг).
Лично аз генератори имам за повече зарове, 10-стенни зарове също, но говорим за повечето хора. Предложените варианти за много хора няма да са логична опция, защото изискват компютър, или поне по едно тесте на човек. А като добавим, че тестето трябва да се меси след всяко "хвърляне", губиш скорост, не печелиш такава.
Относно показател 22, който намалям на 11...тук няма проблем. Всяка проверка е свързана със сравняване на умение/показател с усложнениe. При усложнение 7 (например), ще се провери колко от трите зара показват поне 6-4=2.
Аз говоря какво правим при усложнение над 10 ;).
Защо не променям броя на заровете ли...изкаше ми се да запазя поне нещо от класическата основна формула.
Виж, проблемът в случая е, че резултатите стават непредсказуеми за повечето хора без математическо образование, защото има промяна както на брой успехи, така и на трудността за успех. Или просто аз не съм свикнал да ги смятам на ум, това също е възможно ;).
Въпреки това ще отбележа, че съм виждал само една система, която се справя с промяна както на броя на успехите и на минималното необходимо хвърляне - но тя има за цел да бъде силно непредсказуема, за да подчертае ролята на шанса при напрегнати ситуации, и между другото се справя прекрасно!

Публикувано: чет окт 21, 2010 5:52 pm
от Асен
kartacha написа:
Cocaine написа: Работата е там, че това, което предлагаш, няма да е А16, а А3з10.
Това е най-основното. Предложението ти е...хмм...интересно, но не е Аксиом.
А относно АНУ в това предложение, добре е да е всеки три еднакви ПОД стойността, която трябва да бъде надхвърлена, без самата нея.
Логично е, че колкото по-малък е шансът да направиш нещо, то тоталният провал е по-възможен.
Не можете да ме убедите, че ако се опитам да отскоча от стена с моите симпатични сто килограма, както го правят джъмпърите, ще имам еднакъв шанс за АНУ, както ако се опитам да срежа картоф на две... Хайде, даже да не е с картофа, както ако се опитам да повдигна нещо тежко. Просто в едното съм по-добър.
Не, че нещо, но в Аксиом16 шанса за АНУ е константа, а предложението за дайспул в случая прави по-вероятно постигането на АНУ, ако персонажът не е добър в това, което прави.
По тази логика би трябвало да го подкрепяш.
Ro#|# написа:Шестицата е средната стойност на 10-стенния зар. Именно за това я използвам, когато умението и усложнението са равни.
Средната стойност всъщност е 5,5, ако не закръгляш ;).

Публикувано: чет окт 21, 2010 6:42 pm
от Ro#|#
Не знам защо се обърна толкова голямо внимание на АНУ. Това е само един бегъл и малко вероятен нюанс на правилата. И в А16, и в А3з10 има малък шанс, който изобщо не зависи от способностите на героя. Това е много лошия късмет. Ако ще и да си Марадона (от златните му години) и да си сам срещу вратата, има някакъв шанс да се подхлъзнеш или стъпиш на криво и да не отбележиш.

Сложност над 10 няма (повече няма да използвам думата "усложнение" само ви обърквам. 10 е най-сложното нещо, което е обичайно да бъде постигнато от най-добрите в съответната област.

Като гледам как стои въпроса с магиите, чак започвам да се плаша. Очаква се един напълно развит маг да има МУ над 50 (поне десет от интелект, 12 от СУ маг и 30 в специализация в школа).

Явно умението трябва да разделя на 5 или 6. Сложността на магиите може да е ниво на магията +3, за да може тези от 7-мо ниво да имат сложност 10.

Публикувано: чет окт 21, 2010 9:49 pm
от Vilorp
Роуфи, явно не я чаткаш много системата, но да прибвам:
ИН 18=9МУ
12маг=12МУ
Школа12=12МУ
Общо 9+12+12=33МУ или 11МА в конкретната школа, с билки и други другерии МУ може да достигне максимум 2*33=66, а от там 22МА. Разбира се говорим за екстремни случай.

Ако ще преработваш усложнението на магическата ститема трябва да знаеш че степените при нея са 8 бозово 0-во ниво+7 школни нива, тъй че маиите трябав да ти дават ниво+2 сложност.

Въпреки това един пълен лаик в магия с 3МА ще има над 50% шанс за направи заклинание 0-во ниво по твоята система 3-2=1 6-1=5 или повече с два от трите зара. Не е гот така и определено не опростява нещата, тъй че моя съвет е да си намериш по подходяща система за твоя свят щом толкова държиш на на десетстените и да портенш аксиомските магии към нея.

Публикувано: чет окт 21, 2010 9:53 pm
от Ro#|#
Определено натам отиват нещата. Благодаря за коментарите

Публикувано: пет окт 29, 2010 2:11 pm
от kartacha
Асен написа:Не, че нещо, но в Аксиом16 шанса за АНУ е константа, а предложението за дайспул в случая прави по-вероятно постигането на АНУ, ако персонажът не е добър в това, което прави.
По тази логика би трябвало да го подкрепяш.
Единственото нещо, което не харесвам в УФУД е шансът за АУ и АНУ... Това не значи, че цялостно подкрепям идеята на Ro..., да го наречем Ролфи, че ми харесва... :lol:

Публикувано: пет окт 29, 2010 5:13 pm
от Асен
Не харесваш влиянието на късмета, или не харесваш възможността за степени на успех?

Публикувано: пон ное 01, 2010 2:24 pm
от Ro#|#
Не че е важно, но Ro#|# е стилизиран вариант на Ronin. Може би трябваше да отида по-далече и да сменя о-то с нула, а първата буква да е знака за запазена марка. Когато за първи път прочетох за Ролфи, дори не разбрах, че става дума за мен

Публикувано: пон ное 01, 2010 3:22 pm
от Vilorp
Ролфи, защото таз стирилизация на мен лично ми прилича на Ф, а л-то ми идва за благозвучност. *свив рамене*

Да разбираме че дигаш ръце от 10 стените зарове?

Публикувано: вт ное 02, 2010 11:06 am
от Ro#|#
Може би. Явно е, че конверсия към 3з10 няма да стане. Оттук има две възможности:
1) Зарязвам всичко свързано със системи и малко по-малко започвам да си пиша за света, който съм си наумил. Като стигна до някъде ще се радвам от малко помощ при балансирането на показателите и уменията на расите.

2) Разработвам си Зз10 система, която ще е класова и ще взаимствам някои неща от А16. След това се въшам към света.

Ако някой иска да ме посъветва как да постъпя, моля да заповяда

Публикувано: вт ное 02, 2010 11:13 am
от hameleona
Базирай се на 1.

Публикувано: вт ное 02, 2010 5:01 pm
от Асен
Ro#|# написа:Може би. Явно е, че конверсия към 3з10 няма да стане. Оттук има две възможности:
1) Зарязвам всичко свързано със системи и малко по-малко започвам да си пиша за света, който съм си наумил. Като стигна до някъде ще се радвам от малко помощ при балансирането на показателите и уменията на расите.

2) Разработвам си Зз10 система, която ще е класова и ще взаимствам някои неща от А16. След това се въшам към света.

Ако някой иска да ме посъветва как да постъпя, моля да заповяда
Определено 1 е по-добрата опция ;).