СУ Ритуалист

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

СУ Ритуалист

Мнениеот Ivan_Helsing » съб фев 12, 2011 9:12 pm

СУ „Ритуалист”
Изисквания: 10 интелект, 10 прецизност
Цена за придобиване на 0 степен: 5 ТР

На Магландия има много видове магия. Някои използват първичните елементи или разчитат на накофти философията, други използват магическата сила на музиката или на научната страна на магията. Независимо кой метод прдпочитат, някои от тях използват сложни ритуали, за да подсилят магическите си умения. Тези ритуали са изключително мощни ако ритуалиста успее да ги използва предварително, но представляват особен риск ако се използват в опасна ситуация.

Придобивки:
-Повиша познанията „Демонология”, „Оценяване на магически предмети” и „Легенди и древна история” със СУ/3:
- Увеличава получаваната при покачване на Ниво Мана с +[СУ/2];
- Позволява на героя да чертае ритуални кръгове (вижте по-долу)
- На 7 степен повишава ПсУ на героя с +1
- На 9 степен, еднократно получава +20 Мана;
- На 11 степен допълнително повишава ПсУ на героя с +1 (общо +2)
- На 12-та степен героят увеличава допустимия максимален показател за Интелект и Прецизност на расата си с +1.

Ритуални кръгове:
Позволява на ритуалиста да чертае ритуални кръгове по УФУД:
СУ 3 зара > 16 + Усложнение
Където СУ е степента на СУ „Ритуалист”, а усложнение се явява 1/10 от щетата, която ритуалиста поема докато чертае (от предизвикани атаки, ако чертае повече от един рунд или ако използва концентрация, като така намали Ре). Два кръга не могат да се припокриват.
Чертането на ритуален кръг отнема 10 ТД и 20 мана за 1 метър радиус (квадратно поле 2х2 метра или седем полета (централно поле и околните му 6) от бойно поле с шестоъгълници). Цената Х в мана на кръга се изважда от настоящата и максималната мана на ритуалиста. Радиуса на кръга може да се увеличи с до ПР/5 метра, като това увеличава цената в ТД с 5 за метър и цената в мана с 10 за метър. Така ритуалист с 10 ПР ще може да начертае кръг с радиус три метра (3х3 полета 2х2 метра) за 20 ТД и двойна цена в мана. Кръговете могат да се чертаят и с концентрация, като така успеха се повишава с 1 за 2 ТД концентрация (максимум 16 за 32 ТД), като концентрацията намалява реакцията на героя подобно на тази за магиите на магьосника. ТД за чертане на кръга не се намалява от бонусите от Бърза мисъл и Певец, но се намалява със степента на СУ Художник/2, ако героя има съответното СУ. Докато чертае ритуалиста дава право на предизвикана атака на всички, които могат да ударят в някое от полетата, които кръга обхваща с оръжие за близък бой или без оръжие.
Кръга може да се развали за 10 ТД от всяко създание край него, като развалянето става по УФУД: ПсУ + 3 зара > 16 + Успех/2 + Щета/5, където Успех е успеха при чертане на кръга, а Щета е щетата, понесена от развалящия докато го разваля. При развалянето може да се ползва и концентрация (стандартните правила за концентрация). При успех кръга престава да действа, максималната мана на ритуалиста, начертал кръга се възстановява, а към текущата мана на развалящия се прибавя 1/2 от цената на кръга. При неуспех създанието получава Неуспех/2 зара ВЩ.

Видове ритуални кръгове:

Магически кръгове – подобряват магическите способности на създанията в кръга

Магически кръг:
Цена: 20 мана
Ефект: Повишава МУ на всички в кръга с Успех/3, като това влияе и на МА

Елементален кръг:
Цена: 20 мана
Ефект: Повишава МУ за една школа (избира се при чертането на кръга) на всички в кръга с Успех/2, като това влияе и на МУ

Призоваващ кръг:
Ефект: Повишава МУ на ритуалиста за призоваващи заклинания с Успех, като това влияе и на МА. Освен това му позволява да каже заклинанията от пето ниво Въздушен дух, Огнен демон, Земен голем и Воден демон, дори ако не ги знае и няма необходимото за позлването им МУ. Маната за подръжка на заклинанието се намалява шест пъти, като вместо на рунд се заплаща на минута. Ако съществото се отдалечи от кръга на повече от СУ/3 км или ако кръга бъде разрушен се прави проверка по УФУД СУ + 3 зара > 16 + 2*НИ, където НИ е нивото на призованото създание. При успех създанието изчезва, а при неуспех напада ритуалиста (във втория случай ритуалиста спира подръжката, а създанието остава живо за СУ рунда, след което изчезва). Един призоваващ кръг може да подържа максимум едно създание (ако иска да призове ново, ритуалиста трябва да начертае още един кръг или да отзове старото създание). Така не може да подържа повече от СУ/4 призоваващи кръга.


Кръг на Етера:
Ефект: Дава Успех/2 мана на всички създания в кръга в началото на всеки рунд. Когато излязат от кръга или при премахвана на кръга създанията губят така получената мана. Ако в следствие на това, Маната им стане отрицателно число, създанията го компенсират с толкова Умора, а Маната им става 0.


Специализирани кръгове: Специализираните кръгове увеличават различни СУ, като това влияе само върху директното използване на степента на съответното СУ в УФУД (проклятия за вещера и месмера, песни за певеца, друидски заклинания за друида):

Природен кръг:
Ефект: Повишава СУ Дурид на всички в кръга с Успех/4

Музикален кръг:
Ефект: Повишава СУ Певец на всички в кръга с Успех/4

Накофти кръг:
Ефект: Повишава СУ Месмер на всички в кръга с Успех/4

Вещерски кръг:
Ефект: Повишава СУ Вещер на всички в кръга с Успех/4


Защитни кръгове:

Защитен кръг:
Ефект: Повишава БЗ на създанията в кръга с Успех/3

Поглъщащ кръг:
Ефект: Повишава МЗ на създанията в кръга с Успех/6

Укрепващ кръг:
Ефект: Повишава ПсУ и Воля на създанията в кръга с Успех/3

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнениеот Ivan_Helsing » пон фев 14, 2011 12:40 pm

Извинявам се за двойния пост, но трябва да направя няколко пояснения:

Ритуалиста има нужда от някакви материали за чертане на кръга - боя, тебешир, кръв, каквото друго се сети играча или му подаде разказвача. Материала няма значение за силата на кръга, но някои материали са по-издръжливи от други (например начертан с тебешир кръг в порен дъжд може да изчезно до 1-2 рунда).
Развалянето на магическия кръг става чрез чисто физическото му прекъсване, съответно изисква героя да е достатъчно близо да го достигне с оръжие за близък бой, евентуално с изключение на камшика. Стрелкови оръжия не вършат работа. Проверката по УФУД всъщност би трябвало да е ПсУ + 3 зара > 16 + Успех + Щета/10, така че да се изравни с противопоставено мятане срещу чертането на кръга (коео е СУ + 3 зара > 16 + Щета/10). Проверката показва дали развалящия е достатъчно силен психически да развали кръга, който е подържан от мистична енергия и при неуспех тази мистична енергия наранява героя (Неуспех/2 зара ВЩ), а при успех се влива в него (1/2 от маната, вложена в кръга. Или пък ще е по-добре Успех мана?).
Всеки кръг е активен (СУ/2) дни, след което престава да действа - това от една страна не позволява на ритуалиста да ползва постоянна охрана чрез призоваващия кръг и ред други неща, а от друга ако ритуалиста се отдалечи прекалено много от кръга и няма кой да го развали, ритулиста след няколко дни си възстаовява горната граница на маната.

И, тъй като в предния пост не написах каква ми е концептуалната идея: ритуалния маг трябва да е адски добър ако има време за подготовка, но все пак не напълно безполезен и в битка - при стратегическо поставяне на кръговете всъщност може и да уцелее докато сложи два. Освен това целях да подсилва други магически умения, без да ги прави твърде имбави. А бонуса от художника е твърде конкретен, но бъф на художника по принцип е нужен, това е просто идея.


ЕДИТ: Още едно пояснение - при неуспех при чертането на кръга чертаещия губи 20 мана на момента без това да се отразява на максимума на показателя.


Върни се в “Разработки по Аксиом16”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост