Страница 1 от 1

Расови СУ-та (но не както предното предложение)

Публикувано: съб яну 07, 2012 6:56 pm
от Shamajotsi
Предложението е следното:

СУ-та, които надграждат вече съществуващи такива, но имат ограничение и в това коя раса може да е героят, който ги заучава. Бонусите, които се дават, надграждат вече съществуващите расови такива.

Примери:
Хора:
(изисква Точен удар 12, човек)
-На 12 степен добавя още една употреба на късмета
-Усмивката на боговете се активира по-често: когато кръвта падне на -Късмет +/- Късмет/3 (Например, при късмет 6 Боговете ти се хилят при живот на -4,5,6,7,8)

Гущероиди:
(изисква Убиец 12, човек-гущер)
-еди-кога си придобива хамелеонова кожа (+8 на промъкване)
-по-силна отрова
-по-силна маг.защита

Елфи:
(изисква ???, елф)
-увеличава гъвкавата мз
-подобрява (някак???) преливането

...

и т.н.

(Бтв, горното са само *примери*, знам, че съкват)

Публикувано: съб яну 07, 2012 11:24 pm
от Vilorp
Това е малко мътно, по скоро трябва изискването да е ниво на героя примерано елф на 5-то ниво може да прелива една идея по-добре или пък расовото да се подобрява преливането е Ни/5+1 за 2 издържливост да речем.

Публикувано: нед яну 08, 2012 8:45 pm
от kartacha
Определено би следвало да е за Ниво, но честно казано въобще не виждам особен смисъл от тези умения към този етап. Инак ако става въпрос за друг сетинг, би било интересно.

Публикувано: пон яну 09, 2012 3:39 pm
от Vilorp
Всъщност имаме прецеден - с МЗ на гущерите която расте с нивото на героя.

Публикувано: вт мар 19, 2013 5:21 am
от Panglot
Здравейте,
нов съм и може би нямам достатъчно опит да дискутирам по теми за иновации и промяна в правилата, но заради предишната тема за РСУ и тази реших да направя няколко сметки и си излязох с разни изводи, които искам да споделя и да предложа пък ако трябва хулете ме.
Започвам от огромният ви спор за РСУ които променят статистиките от предишната тема. Споменавате че елфа си е елф и няма как да стане силен колкото гигант дори и да е отгледан от гиганти например. ОК но на мен ми хрумна друга идея, но за нея после. Другото което е според мен по логично ми изглежда РСУ да отключва и развива расовите умения и в на последни нива да дава единични бонуси към дадени, не-основни показатели.
На мен много ми хареса идеята за избиране на расови бонуси и комбиниране на раса с РСУ. Но как да се балансира. Значи на мен ми се струва логично да речем да съм елф отгледан от хора и защото съм отгледан от хора и съм третиран по един начин да добия расовите им принадлежности, НО понеже съм елф немога да избягам от гена си. Та идеята ми конкретно е РСУ-то ще променя (ребалансира) точките с които започваш но няма да променя максимумите ти. Понеже неможеш да промениш факта че принадлежиш на дадена раса максимумите ти няма да се променят. При направата на персонаж ще си задължен да избереш раса и РСУ. За да научиш РСУ-то на 0-во ниво (а именно самият избор на РСУ или 0-во ниво РСУ ще балансира статовете ти) не ти иска ТР ако съвпада с расата ти или иска 15 ТР ако НЕ съвпада с расата ти (15 ТР ако искаш да си елф отгледан от хора). Получава се нещо такова: избирам раса за максимални статове и РСУ за начални статове.
А на практика: Аз съм елф отгледан от хора. Понеже съм елф максимумите ми остават елфски: СИ-13, Л-17,Ин-18,Пр-17,Из-9. Но аз съм избрал РСУ - Човек ще започвам с: СИ-5,Л-5,Ин-5,Пр-5,Из-5;
Това само относно решението ми в спора за статовете. Наистина не ми се стори логично да можеш да намаляваш даден стат с дигането на РСУ-то си като примера с гиганта. Просто при създаването променяш сетинга.

Относно останалото което ще дава едно РСУ.
Ето едно мое предложение:
РСУ - Елф
Научаване на 0 ниво: 0 ТР за елфи 15 ТР за останалите
0 - Генерира началните ти статистики: СИ-4,Л-5,Ин-6,Пр-6,Из-5; Научава те на расовите умения: Жизнен поток, Гъвкава магическа защита, Умела езда и Умело катерене.
- Всяко преливане от Жизнен поток иска СУ/2 по-малко ТД (но не по малко от 1) и натрупва СУ/3 по-малко умора (но не по малко от 1)
- Подобрява Гъвкавата магическа защита като не само МЗ не оказва отрицателен ефект на приятелски заклинания но им добава и успех СУ/4
- Увеличава откриване на следи сред природата със СУ/4
- Ниво 7 - увеличава максималното на Друид с 1
- Ниво 10 - увеличава максималното на Стрелец с 1
- Ниво 12- Увеличава максималното на Друид с още 1

Публикувано: вт мар 19, 2013 9:14 am
от Асен
Аз принципно смятам "расовите" специални умения за една от най-лошите идеи в ролевите системи изобщо, така че мога просто да си спестя даването на механични аргументи.

Публикувано: вт мар 19, 2013 11:15 am
от Vilorp
Проблемите които се вижадт веднага са че с това расово СУ даваш достъп до уникални способности на друга раса. Което не е добро като решение. Джудже с гъвкава магическа защита не е нещо приятно =)
Елф да го вземе е добре, но друг става мазало.

Публикувано: вт мар 19, 2013 5:11 pm
от Panglot
И това е така но не забравяй 15 ТР за да си направиш въпросния хибрид. Също така аз не съм премислил всички възможности. Може например да се направи 25 ТР за да вземеш РСУ елф на джудже. Ако имаме съгласие по тази тема може да се премислят възможните варианти и да се премислят наказания за прекалено силни комбинации и бонуси за прекалено слаби. Нормално е идея измислена за половин час да не е балансирана, но аз го сложих именно САМО като идея за да видя дали на хората им допада и ви звучи като интересен и смислен вариант и евентуално след това да се отдели време за балансиране.

Публикувано: вт мар 19, 2013 7:45 pm
от Асен
Магическата защита не е особен проблем, освен като те лекуват. Всеки интелигентент магьосник просто я заобикаля със зонални магии.
Силата на джуджетата е в бойната ярост, не в съмнителни защити.

Публикувано: вт мар 19, 2013 9:54 pm
от Vilorp
Добре де, елф с ловкос нам си колко и бойна ярост с допълнителна МЗ не е много охефрта. РСУ, ако ги има не би трябвало да пипат основните неща. Panglot ако искаш да повдигнеш дискусия намери темата за фелините =). В кране случай за тролите, и те са са официално приети но неможах да се доберат до игрова раса =)

Публикувано: ср мар 20, 2013 1:41 am
от Асен
Елф с ловкост на максималната разумна за нивото си и бойна ярост е бойна машина, но това е, защото високата ловкост има натрупващ се ефект с бойната ярост.
Разбира се, освен това е стъклено оръдие, което се самоотслабва от специалното си умение, така че всъщност не е толкова небалансиран, докато джуджето има по-ниска ловкост, но може да използва Бойна Ярост с повече ТЖ. А в крайна сметка и двамата си го отнасят от зонални магии, след като магът стигне достатъчно умение, за да ги пуска :lol: !

Публикувано: ср мар 20, 2013 11:22 pm
от Panglot
Добре де, конкретно обсъждане може да има много, но според вас струва ли се някой да се занимава да балансира конретната идея или няма никакъв смисъл?

Публикувано: съб мар 23, 2013 12:07 am
от Vilorp
Трябва ти цялосттна концепция която да важи за всички раси и да се нагласят едно спрямо дурго, така че да не капичнат много баланса.