Магландиум

Секция с коментари и обсъждане на теми, които касаят известния ни за момента свят.

Модератор: Модератори

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср яну 05, 2005 1:23 pm

Станимире, перифразирай формулата така:
за всеки 2 интелект хвърляш по една третинка зар, събираш с 16 и ниво.

Най-първият вариянт беше 16+3д6, но стана несправедлив в едни момент

Брейв: Възможно е и да греша за някои неща, но не знам наизуст ДнД, а само идеята. Принципно имаш основни показатели и техни производни. Колкото повече производни, толкова по-точно може да се представи самата система.

А за по-тежка...

При повишаване на ниво/правене на герой:
А16: хвърляне на зар за кръв, хвърляне на зар за ТР, повишаване на статистики и презаписване на резултата, избиране на максиумум 1 магия.
ДнД: хвърляне на зар за кръв, проверяване на Н броя таблици за колко атаки, колко фийта, избиране на фийтове и скилове, избиране на магии или молитви или песни, записване, повишаване на производните...

Кое отнема повече време?

битка:
А16: Движение за Н ТД, удар/стрелба/магия за Н ТД, записване на кръв/мана/умора.
ДнД: Движение, удар/стрелба/магия/, записване на кръв.

Кое е токлова тежкото? Че аз нещо не виждам? Принципа е еднакъв и разлика НЯМА, ако погледнеш абстрактно, а не конкретно. Всичко е записано в дневника грижливо и един поглед е достатъчен.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 05, 2005 2:23 pm

Радвам се, че вече говорите за по-конкретни неща, а не се заяждате помежду си. Че не е по темата, не е, но пък Химера ще ги премести в друга с подходящо заглавие (крайно време е да се реши проблема с местенето в други теми - това е молба към администратора).
Да добавя малко за сложността - В А16, тя е леко по-висока от колкото ми се искаше, но предвид условията на БГ пазара, се отказахме от олекотена версия и добавяне на нови правила и т.н. Всички данни са дадени не в табличен вид, а под формата на формули, за да могат да се покрият неограничен брой комбинации - затова е и пусната прословитата формла с факториела :). Всяка формула е обстойно обяснена и след като два реда под нея пише, че първо делим Интелекта си на две и после хвърляме толкова зара, след което разделяме полученото на 3, формулата вече не звучи толкова страшно. А ако вземе човек и го направи веднъж, страхът съвсем се стопява. Формулите са сходни и сме се опитали да се подчиняват на обща логика - за повечето сме успели, макар да има и малки изключения, но те са в допълнителните правила.
Дали е по-сложна от Д&Д не знам. За всеки, свикнал с една система, другата, която не следва сходна логика (например Точките за действия съпоставени с определен брой действия за ход) му се вижда по-сложна. Имам приятел, който коментира Д&Д като супер сложна и с много термини (имаше предвид множеството модификатори за това и онова - то му се стори объркващо). В момента мй играе по Д&Д с група от напреднали играчи и няма никакъв проблем. Изводът, който си вадя е, че в началото винаги нещата изглеждат малко по-сложни отколкото са. Не съм имал проблем с нито един от играчите през време на бета тестерите, а те едва ли са с по-високо IQ от вашето тук. Дори си спомням в АД&Д2, че имаше препоръка да не се опитвате да разбирате всички правила, а да си намерите по-опитни приятели, които да ви въведат в играта... за жалост на нас това ни е първия продукт и не може да си позволим такава препоръка. Единствената, която аз мога да дам е: Ползвайте само тези правила, които ви трябват. Започнете играта без специални техники на оръжията, ако това ви обърква. Опростете всяко правило, което ви се струва сложно. Поиграйте така и добавете каквото ви е нужно. В началото нека вашите герои да не плуват, яздят и да не се катерят - нека просто играят роли и правят атаки и защити. Нека да не са и магьосници. След две-три игри въведете друго от правилата и т.н. Накрая ще видите, че нито едно от тези правила не е излишно, всяко от тях е "игруемо" и не звучи безсмислено, и дори ще искате още неща, за които ние не сме се сетили, но вече ще сте достатъчно запознати със системата, за да можете сами да добавите тези правила... Това е, което мога да ви посъветвам.
Таблици за много неща ще се появят на сайта ни, ще има и опростени правила (базови) и други улеснения, но за всичко трябва време и вашето участие - като поставите конкретни искания, какво да има на сайта (а не какво да махнем от книгата - това е невъзможно, дори и да имахме желание да го направим, то вече е там)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » ср яну 05, 2005 2:51 pm

Бат Гойко написа:Изводът, който си вадя е, че в началото винаги нещата изглеждат малко по-сложни отколкото са.
Именно това крепи надеждата ми и заради него не съм се отказал да чета и водя/играя по Аксиом, въпреки че много хора, прибързано или не, я оплюха (то не че и аз не я нареждам при всеки възможен случай, горкичката, ама го правя за фън, не от злоба:).

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » ср яну 05, 2005 5:09 pm

абе кво да ви кажа ... "компетентните" мнения на Кид напълно ме отказаха от играта ;)

Тъй де, по темата :
абе в света има някои доста готини моменти, но наистина е станала манджа с грозде. Но искам да ви поздравя за магьосниците - напълно банални и изтъркани, системата им е изключително проста, както е горе-долу цялата система, и пък са ми любими (като за капак ;)). ПРичината, заради която си купих Аксиом, като за начало бяха магьосниците. Особено тия на Огъня ;)

Въпреки това има доста обяснения в самата система, някои от които са доста ненужни и поне аз лично ги считам за не-на-място ;) Въпреки това за начинаещите играчи могат да бъдат полезни. НО (винаги има едно НО) самата система на пръв поглед е изключително сложна, и това би накарало някои играчи, които все още не са пипали ролеви игри, да се откажат набързо. Особено тия, дето "долюбват" математиката особено ;)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 05, 2005 5:57 pm

Ами тук е момента да се изкажа и аз...

За правилата: Двама от най-добрите играчи, които познавам, няма да научат никога правилата. Но ще играят по света. Те не учат правилата, просто си казват ходовете, а аз решавам какво им е струвало да го направят и какъв е ефекта-това под правилата на Ендивал не мога да го постигна, сори! А останалите ще могат да ги четат на български, което позволява включване на нови играчи. Така че, за мен по-важото е, че тези правила ги има, а система без стойности все едно се нартича фрийформ и не говорим за тези случаи:). За вторичните показатели-прочетете страници 347 и 348 и си ги отбележете, както писах и в една друга тема:). Та като цяло, спорът ви ми се струва излишен, пък ако искате, водете си го.

Сега, за света. Светът ме кефи. Не знам, може да е моето въображение, но това, което си представих, ми хареса. Особено ми харесаха битът и културата на народите...
Японската мотивация на джуджетата, ацтекската култура на гущероидите, варварската нордическо-бедуинска (ама оксиморон създадох:) ) на Гигантите, родовото общество с японско-германски:) уклон на елфите, трите евразийски варианта на човешките съюзи, канибалско-варварското общество с хаитянски привкус на гоблините... 8)
(Току-що написах най-дългото безподложно изречение във форума, струва ми се. Деца, покажете го на учителките си по литература, за да видят каква е ползата от Интернет...8) ).

Представих си как джуджето казва "Сайонара", докато реже гърлото на човек, оскубал брадата му в кръчмарски бой, как гигантът вдига опонент от земята, после разбива с него близката маса и го довършва със скок отгоре му за същото прегрешение:), как гоблинът прегризва гърлото на джудже, изпива кръвта и казва "вкусно" :twisted: . Представих си как елфът троши прекрасен лък, защото е пропуснал лявото око на рицаря и е уцелил дясното. Представих си легионите на Западния съюз в техния победен поход към нови земи, последвани от обоз с гръмострели. Чух тътена на зеналхимистките специалитети, който не срутва планините, само защото джуджетата ги разглеждат като добро място за бъдещо насстаняване...:)
Не знам, може би просто аз имам живо въображение. Иване, считай го за мой принос към фикшъна:).
Последна промяна от Асен на вт юни 26, 2007 10:10 am, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 05, 2005 6:04 pm

Така и ще го приема. Радвам се, че поне едно въображение сме успели да събудим с това, което сме написали - дори и тълкованията за мотивите на народите да не са съвсем това, което сме си представяли :) Играчът винаги е прав!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 05, 2005 6:19 pm

Ама аз съм Разказвач...:)

И ето какво писах в Хайкуто.
Ударих бика.
Той не стана.
"Ояма, Великан!"


Наплюх го-той се гътна.
Съдят ме, че гущер съм?
Елфически расисти...
Като си говорим за въображение...:) 8) :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
SenDjar
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: вт апр 20, 2004 9:04 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от SenDjar » ср яну 05, 2005 7:08 pm

Това, което си си представил е много хубаво. Даже прекрасно, но само да ти кажа, че същото си можел да си го представиш в някой и друг фентъзи свят, например...най-баналното във Властелинът. Само дето ролята на Гигант ще игре някой Урук-хай.

Няма да завърша само с гороното. Сопред мен сте свършили прекрасна работа. Но щеше да ми е, два, три или повече пъте по-приятно, ако Магландиум беше малко по-банален или оригинален. Защото на сегащното ниво, някак си ми изглежда много повече на несработил хибрид м/у Конан(май там имаше хора гущери) и Лотр. Много е добре, че се опитвате да привлечете повечко хора, но все повече и повече се убеждавам, че печелившата...тактика щеше е да си го запазите банално(Джуджета, Елфи, Хора, Гоблини(даже и без последните може) и да запазите една Ваша раса. Така се е получило малко буламач, според мене.

Иначе сте се справили страхотно със системата и книгата, като композиция според мене...
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 05, 2005 7:13 pm

Това, което си си представил е много хубаво. Даже прекрасно, но само да ти кажа, че същото си можел да си го представиш в някой и друг фентъзи свят, например...най-баналното във Властелинът. Само дето ролята на Гигант ще игре някой Урук-хай.
Представял съм си го, и продължавам. Но само по Магландиум има издадени правила на български (не обсъждам Ендивал).
Поздрави-и не забравяй да ми кажеш кои са Зеналхимиците във Властелина:). За гущер предполагам, че ще ми предложиш Ам-Гъл... :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
SenDjar
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: вт апр 20, 2004 9:04 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от SenDjar » ср яну 05, 2005 7:19 pm

Оффтопик: Не съм казвал нищо за Ендивал и аз, не знам защо продължаваш да казваш, че не говориш за него. то си се вижда :) .

Ами Гущероидите са ти типичните орки мислех, че ще се досетиш. За Зен алхимиците, ами нямам представа какво правят, ама нали Саруман ползваше барут :) . Както и да е. Малко спам никога не еизлишен :D .
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 05, 2005 7:30 pm

Отговор на Оф-топика: за да няма уточнения от типа "и по Ендивал има правила на български"!:)
Саруман е маг, какво ти джудже? Моля те...не обиждай джуджетата.
Между другото, Бат'Гойко,
дори и тълкованията за мотивите на народите да не са съвсем това, което сме си представяли
"Сайонарата" и гоблинският Ути Бъчваров ли имаше предвид?:)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет яну 06, 2005 12:20 am

CTAHuMuP написа:
Бат Гойко написа:Изводът, който си вадя е, че в началото винаги нещата изглеждат малко по-сложни отколкото са.
Именно това крепи надеждата ми и заради него не съм се отказал да чета и водя/играя по Аксиом, въпреки че много хора, прибързано или не, я оплюха (то не че и аз не я нареждам при всеки възможен случай, горкичката, ама го правя за фън, не от злоба:).
Кажи кога ще ме поканиш на сесия на разменни начала? 8)

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет яну 06, 2005 1:02 am

Половин ден да не влезе човек и 20 менния.
Почвам от там, от където не съм чел.

Решението на Станимир е много добро. Никак не е лоша идея при много от формулите да намалите броя на заровете, или като ползвате средна стойност, или като приложите вариант 2*д6 вместо 2д6 да речем. Това ще улесни системата без да променя сериозно нещата.

Брейв, за ДнД и аз го забелязах това със сейвовете, ама понеже не съм напълно наясно с Еберон, където има и промени по системата, та рекох, че може от там да е.

Кид, това за 'колкото повече вторични статистики' не е съвсем вярно. По-скоро си е съвсем невярно, ако се използват само линейни формули. Просто някои неща и да им дадеш такова уравнение, те няма да се подчиняват акурантно на него и по-добре да не им даваш въобще.

Тая тема беше за света, та да кажа нещо и за него - пушката с подцевна брадва, гръмострел й викахте, май. Причината в нашия свят да се ползват щикове е, че те ти дават възможност да влезеш в ръкопашен бой, без да ти е необходимо да изместваш цевта в страни от противника. Мушкаш, вадиш и пушката ти е все още сравнително напред, при което можеш бързо да произведеш изтрел. Аналогично и обратното - стреляш и бързо нанасяш ръкопашен удар на някой, без да се нуждаеш от замах.
От друга страна, пък, ръкопашни приспособления при ранните огнестрелни оръжия почти няма. Били са тежки, неудобни за държане и неслучайно покрай отрядите въоръжени с аркебузи или мускети са се навъртали копиеносци за охрана. Друга причина е, че те и без туй засичали често, та ако тръгнеш и да ги размахваш, съвсем ще ги разкостиш.
Въобще, джуджетата като нация техническа би трябвало да им е дошло на ума, че това не е най-удачното оръжие.

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » чет яну 06, 2005 1:26 am

...Тая тема беше за света, та да кажа нещо и за него - пушката с подцевна брадва, гръмострел й викахте, май. Причината в нашия свят да се ползват щикове е...
...Въобще, джуджетата като нация техническа би трябвало да им е дошло на ума, че това не е най-удачното оръжие.
Идеята за пушка с брадва и на мен ми се струва глупава. Аз обаче не съм джудже, а Магландия не е "в нашия свят".

Джуджетата по принцип не мога да ги търпя (дребни вредни твари, само тровят природата...), обаче...

Да пробваме да вникнем в мозъка на джуджето, измислило тази пушка-брадва, в бита и традициите му.
Него като стрелец с лък никакво го няма. Дявол го взел, доста лъкове са по-високи от него самото. А като магьосник - е, сещате се, и в тази сфера не го бива. Та какво си мисли то? От къде да знам? Може би нещо от сорта на: "Дай няква екстра да измисля, че да ги поразявам вразите от разстояние. Ако пък се приближат малко - напред както обикновено с брадвата и ще им клъцна коленцата. Ама аиде за по-удобно - ще го направя това ново изобретение две в едно!"

Моля все пак да не забравяме, че това е фентъзи. Не е нужно при всяка възможност да го сравняваш с нашия свят.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет яну 06, 2005 1:34 am

Хехе, оригинални разсъждения, Мистрал, 'кефят' както се казва.

Проблемът е, че след няколко удара съответното джудже може и да стигне до рамзислите "Брех мааму, пак се раздрънкаха джаджите. Три пъти колна някой в коленцата и три дена после завинтвам болтчета и оправям мерник! А как тежи пущината, че се не трае!"

Въобще, правя сравнения с реални случки, само когато можем да се абстрахираме от наличието на свръхестествени явления. Като изключим магията, всичко останало би трябвало да си е едно и също и това ни дава мегдан за подобни аналогии, които да спестят прекаленото теоретизиране.

Потребителски аватар
Reaper
Треволяк
Мнения: 1
Регистриран на: нед сеп 14, 2003 2:33 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Reaper » чет яну 06, 2005 10:42 am

Искам само да кажа, че историята адски много ми хареса. Според мен тя е точно каквато трябва да бъде и е представена точно по начина, по който трябваше да бъде. Не знам дали е възможно да бъде по-добра.
На първо място не знам дали нарочно или без да искат, но авторите са я направили толкова лесно приспособима за самата РОЛЕВА ИГРА, че няма на къде повече. Звучи глупаво нали "историята в ролева игра да е лесно приспособима за такава? Тоя дрънка пълни глупости." Ама като се замислите повечето светове, в които сме играли са просто изпълнени с факти, които действат повече като декор, а не бутат самата игра.
Също много ми хареса начина, по който са написани историите и описанията. Могат да бъдат използвани пряко без преправки от Да Се Свети Името Му РАЗКАЗВАЧА. Като ги четеш спокойно можеш да си представиш, че си в някоя древна библиотека. Написани са наистина добре. Специално ме впечатли как е представена историята на гигантите. Не съм чел историята на другите раси защото имаше забележка, че може да ми развали кефа от играта. Като си направя друг герой тогава. По яко е наистина да не знаеш от колкото да се опитваш да се абстрахираш от знанията си.
Ами това е. Наистина ми харесва света.
Тъмна фигура ти подава ръка бъркайки ти надълбоко в червата и прошепва крещейки "МИХО"

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » чет яну 06, 2005 11:35 am

Мда темата много се е изместила от идеята и. Мисля обаче, че хората които правят сравнения между нас и ДнД трябва поне да се запознаят и с ДнД и тогава да коментират, защото досега само Брейв бих казал че е компетентен по този въпрос и Киди до някъде. Просто не искам да коментирам всички такива мнения, защото само обяснението на фактическите грешки ще ми отнеме прекалено много време. Това което ще кажа все пак е че да наистина ДнД предлага по проста от към сметки система, но аз лично не бих тръгнал да се сравнявам или конкурирам със система която има зад себе си 30 години и 3,5 ревизии. Както отбрлязах и в една от другите теми 90% от сметките в А16 се извършват при създаване на герой и покачване на ниво и се записват в дневника. Ако играчите не са си направили този труд естествено е играта им да е тромава, но това се отнася за всяка ролева система включително и за ДнД.

Някъде видях поредния коментар за многото зарове (предполагам че за щета се говори). Ще отговоря само с това че мога да дам поне няколко примера за игри в които се хвърлят дори повече зарове и играчите дори харесват това а не се оплакват. Факт е че по време на бета тестването многото зарове бяха под въпрос и се оказа че не създават проблеми и усложняване.
Последна промяна от Chimera на чет яну 06, 2005 11:37 am, променено общо 1 път.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет яну 06, 2005 11:35 am

Между другото човека писал за гигантите има издадени няколко книги игри и няколко разказа 8)

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » чет яну 06, 2005 12:05 pm

Сега ще обърна внимание на критките към света. Очевидно е че повечето хора не са си направили още труда да прочетата книгата за света - сравненията с Толкин веднага ме надвеждат на тази мисъл, но за това по-късно.

Първо искам да цитирам един много известен китарист - "Няма начин човек да измисли нещо ново или оригинално - естествено е той да е повлиян от това което е чул и слушал, то се е отпечатало в съзнанието му, дори и да не иска да копира или подръжава на някои, той прави това неволно, без да го осъзнае. Така че няма начин човек да измисли нещо оригиналн!" - интересна мисъл, може много да се дискутира, но не това е целта на темата.

Честно казано не ми се обяснява защо света ни е "типично" фентъзи за пореден път, но май трябва. Приключение с Меч и Магия е предназначен за публика, която в по-голямата си част (да кажем 85%) не е запозната с Ролевите Игри, така че за тях това ще е нещо ново, ако допълнително им дадем и един нетипичен свят, това ще ги обърка допълнително. Точка по въпроса.

Сега към конкретните сравнения - като чета менията ми се струва че те са правени по един основен показател - имената на расите и отвреме на време по външен вид. Пак повтарям, че според мен досега само Reaper и още няколко са порчели втората част на книгата. Винаги мога да измисля дадена раса и да си я кръстя петкани и да изглежда като да кажем ходещ портокал, естествено никои няма да играе с нея. Факт е че според проучванията голяма част от играчите играят хора или елфи. Малко се отдалечавам от идеята ми :). Исках да кажа че според мен хората които коментират света не са направили най-важното сравнение, а точно в характера, манталитета, обичаите и културата на различните раси, както и политиката и държавната им структура. Факт че някой бе сравнил Гигантите с Урк-хай е достатъчно доказателство на мойте твърдения, това е напълно не логично сравнение - гигантите не само изглеждат по различен начин, но са и с напълно различен характер и манталитет. Просто според мен до сега всички сравнения между нашия свят и Толкин са направени от хора, които са върли фенове на въпросния лингвист (лингвист, защото той не е писател, а лингвист) на базата на стр. 39-46 от книгата (избор на раса на героя, с кратки описания), а не на книга втора където има по около 20 страници описания за характера и културата на всяка раса.

Поредния коментар на Андреас имаше нещо общо с гръмострела и защо се ползва като двуръчна брадва - ами защото джуджетата обичат брадви. Сега честно казано ако имаш толкова ограничено въображение, че се заяждаш (да наистина се заяждаш) за някакви дребни подробности, и просто не можеш да приемеш, че ролевите игри са направени за забавление и че фентъзито вобще не трябва да се сравнява с реалния свят, ще ти кажа следното - ролевите игри не са за теб.

/Добавено от БатГойко: Къде видяхте в характеристиките на гръмострела данни за прикачена към него брадва??? Това, че художникът се е опитал да направи картинката му по-забавна и интересна, не е основание да се чудите доколко ефективно е това оръжие - този точно гръмострел от картинката е уникат, поръчан от ексцентричния лорд Многомеболиглаватадокатоколпам и не се е ползвал в нито една битка. Самата брадва е от адамантий, както и повечето метални части и те не биха се раздрънкали дори да паднат от най-високия склон на планината Колосът, но въпреки това експонатът е по-скоро церемониална пушка, отколкото реално оръжие :) Ето, отговорих на въпроса ви!/

Добре стига съм се заяждал :) ще се постарая да отделя мненията, които не са свързани с темата, но мисля че много от тях са смесени, а и фотумите ни са тъпи и не подържат особено много функции :evil: , така че не знам какво ще се получи накрая.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет яну 06, 2005 2:03 pm

Не, не се заяждам, просто съм перфекционист, включая като водещ. Професионално изкривяване.
Ако си мислиш, че живея, за да мърморя по повод нещо си - лъжеш се. Просто такива неща като пушката са дребни, но вадят окото на някои хора и според мен е полезно да се казват. Виж впрочем темата за невъзможните герои в ДнД и арбалетите.

Потребителски аватар
SenDjar
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: вт апр 20, 2004 9:04 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от SenDjar » чет яну 06, 2005 4:19 pm

Сравних вашите Гиганти с Урук-хай, защото ми хареса мнението на Асен. То беше за там, а не за самата игра. Просто исках да кажа, че не е нужно да има Гиганти, Гущероиди и тем подобни за да си представя следните неща. Може би наистина, излишно подигнах спор. А и сам казах, че просто дадох най-банален пример. Затова смятам сравнението с върл фен на Толкин, малко смешно, недообмислено и доста неточно :) . Могат да се дадат и други такива примери, много - даже мога и с ЕНДИВАЛ( tremble! :) ) да сравня, написаните от Асен неща. А и до колкото за прочетеното, ами аз съм прочел повечето раси, без една(хората) от втора, прочел съм и краткото описание :D , и разказите за Горнаур даже съм прочел 8) . Не ми харесва как се отнасяте по тоя повод. Човек си казва личното мнение и вие какво? " Ами той не е прочел книгата" . Много лошо....
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » чет яну 06, 2005 5:35 pm

Виж сега явно не ми е станало много ясно какво имаш предвид в предишните си постове, но това което си казал на мен не ми звучи оправдано. Просто ако си прочел книгата не виждам как може да кажеш че сме смесили незнам си какво си (честно казано вобще не знам какъв е света в който се развиват приключенията на Конан) и Толкин. Магландиум според мен е доста далече от света на Толкин, сега че има прилики има, но аз не мисля че това е минус. Сега естествено имаш право на лично мнение, както и аз имам право да коментирам твоето мнение, но просто твоето ми се стори малко категорично и неподкрепено.

Освен това горния ми коментар не бе насочен срещу теб или срещу някой друг, а общ преглед на изказаните мнения. Това че съм дал конкрете пример с Урк-хая е просто случайност, това ми попадна. Не съм целя да те обидя, ако съм го нпаравил, прием моите извинения.

Колкото до сравненията и аз мога да направя хиляди такива, въпроса е колко от тях ще са оправдани и подкрепени. Значи отношението ми към мненията може да е било неправилно, но честно казано повечеъо изказванията тук са изразяване на някакви становища без те да са подкрепени по някакъв начин. Ако имаше някаква конкретна конструктивна критика с удоволствие бих отговорил подобаващо.

Андреас просто смятам, че можеш да изказваш мнението си и по важни въпроси свързани с книгата, а не за това дали гръмострела на картинката ще работи и дали може да се ползва като брадва. Факт е че така сме решили вероятно от метаигрова гледна точка. Мога да ти дам много обяснения защо пушката е така направена, които естествено ще се базират на света. Колкото до колко е реално това ами мога да ти покажа снимка на сабя с пистолет, както и дори на пистолети превърнати в прибори за хранене, ако се разтърся в нета, кои знае какво ще намеря. Въпроса обаче е друг - ако единствената ти упрека към света ни е че гръмострела може да се ползва като брадва, а не като копие (което се отнася по-скоро към правилата), то смятам че сме се справили много добре :).
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет яну 06, 2005 10:18 pm

Мммм, не ми се спори за глобални въпроси от света, защото те са до голяма степен лична преценка на авторите. Да повтарям 'това прилича на онова', 'това мяза на еди-кво си' не ми се нрави. Предпочитам да фокусирам върху конкретни абзаци, по които може да се дискутира без фактора 'преценка' или 'авторово хрумване'. За това и повдигнах въпросите за каналите и за гръмострела, като още нещо ми извади очите, пак ще напиша.

TheDarkOne
Стар заек
Мнения: 5
Регистриран на: пет дек 17, 2004 12:00 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от TheDarkOne » чет яну 06, 2005 10:23 pm

Abe pi4ove , koga 6te pusnete karta na niakoi ot gradovete? Tova 6te e bezkraino polezno , vmesto da svaliam karti ot kompiuturni RPGta. Za maglandium... be ne znam , moje bi malko pove4e istoria ot ve4e dadenata niama6e da e izli6na , no tova koeto ste napisali kefi. 4estno , elfite ot knigata malko me drazniat , moje6e da sa po visoki i da ne sa se zavriali vav Ve4nta Gora. Gigantite ste gi ucelili perfektno kato rasa.
Moje bi malko pove4e info za zagadu4nite mesta i niakoia druga drevna legenda za edi koi si geroi deto ubil edi kvo si sas edi kakav si predmed niama6e da sa izli6ni. (razkazite za georoite sa hubavi , no ot4aiva6to malki i malko na broi)
''HO.HO.HO.''
-Grim

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет яну 06, 2005 10:57 pm

TheDarkOne написа:Abe pi4ove , koga 6te pusnete karta na niakoi ot gradovete? Tova 6te e bezkraino polezno , vmesto da svaliam karti ot kompiuturni RPGta. Za maglandium... be ne znam , moje bi malko pove4e istoria ot ve4e dadenata niama6e da e izli6na , no tova koeto ste napisali kefi. 4estno , elfite ot knigata malko me drazniat , moje6e da sa po visoki i da ne sa se zavriali vav Ve4nta Gora. Gigantite ste gi ucelili perfektno kato rasa.
Moje bi malko pove4e info za zagadu4nite mesta i niakoia druga drevna legenda za edi koi si geroi deto ubil edi kvo si sas edi kakav si predmed niama6e da sa izli6ni. (razkazite za georoite sa hubavi , no ot4aiva6to malki i malko na broi)
Честно имаш право. Малко е оскъдна информацията за градовете, мистичните местности и т.н. Няма карти и т.н. Но това си има и своите частични предимства: оставя се въображение и простор за игра на разказвача за нови приключения. Ако всичко е много подробно описано, то няма да е интересно. за картите... причината е много сходна. Вярно, друго е да видиш как се ширят улиците и каналите, но пък така се губи момента разказвача да поиска от кинтите на играча и да му предостави една оскъдна карта, пък и играчите ще знаят къде какво има скрито и... право там :)
Другата причина вероятно се крие в обема информация, който е трябвало да се побликува. Книгата е доста мащабна... сещаш се :)
И вероятно отговора ще бъде - за в бъдеще ще има още история, ще има карти на градове, ще има описание и т.н., дори всеки който иска да допринесе може да заповяда :)
Аз поне лично съм се замислил над тези вариянти и ако ми остане малко повече време и хъс за това ще направя нещо повече :)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет яну 06, 2005 11:03 pm

Сравних вашите Гиганти с Урук-хай, защото ми хареса мнението на Асен. То беше за там, а не за самата игра.
Мерси! 8)
Просто исках да кажа, че не е нужно да има Гиганти, Гущероиди и тем подобни за да си представя следните неща. Може би наистина, излишно подигнах спор.
Ами излишно беше, да. Във всеки свят, в който се навърта някой и друг елф, можеш да си представиш доста от описаните от мен неща. Аз обаче казах на какви мисли ме е навел начинът, по който са описани в Магландиум. Точка. А мен лично гигантите, хората, джуджетата и гущероидите са ми любимите раси. Е, и елфите са готини...поне някои:).
Давайте направо да отворим тема в общи дискусии "расовите стереотипи-за и против". В 99% от РИ-системите има елфи и джуджета, все пак!:)
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет яну 06, 2005 11:24 pm

Тва за расите е добра идея.

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » пет яну 07, 2005 11:23 am

:? направи ми впе4атление,4е една от наи-4есто споменаваните организации в книгата(братството на светлината-sorry,ако съм сбъркал името)не е описана в приложението заедно с другите :( винаги съм се кефил на паладините,били те и фанатици.ще ка4ите ли скоро нещо на саита?

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет яну 07, 2005 1:30 pm

Хм...винаги съм мислел, че организации като Братството на Светлината би трябвало да действат в сянка :lol: . А ти исакш да се появят на сайт? Не звучи сериозно... 8)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » пет яну 07, 2005 9:12 pm

Всички организации ще бъдат подробно описани, но това ще стане постепенно. :twisted:
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Отговори