Страница 3 от 3

Публикувано: нед фев 25, 2007 10:47 pm
от Di_Masta
Добре поговорих с него и мисля, че вече няма да се лигави. Ако се лигави ли? Ами ще го изядат немъртви или щархи ще го гримират с отровата си, а може би гоблини ще го изгорят жив или земен дракон ще го погали с опашката си. :wink:

Така имам един друг въпрос. Как най-справедливо да разпределям опита на героите? Пробвах след всяка сесия да вдигат по 1 ниво, но така не стана, защото всяка следваща сесия става все по-трудна. Според мен трябва да давам опит за всяко действие на героя. Но как да разбера по колко опит да давам за съответно действие?

Публикувано: пон фев 26, 2007 9:02 am
от Kid
На 3-4 сесии по 1 ниво. Или на 2 средно лесни куеста или един по-заплетен и сложен по ниво. Само в края на сесията.

Публикувано: пон фев 26, 2007 12:17 pm
от Vilorp
В бумажката си имаше формулка колко опит пада от всяка утрепана гад + приблизителна оценка за опита от куесчето спрямо сложноста му.
Ако не се лъжа нещо такова представляваше: Х + (Х*НИ), където Х е падналия опит, а НИ е най-високото нивото на героя от групата.

Ама може и да се бъркам, ще проверя и пак ще пиша.

Публикувано: съб мар 03, 2007 12:03 am
от BatGojko
Мисля, че в книгата бях споменал и метод, при който 1 ниво се вдига след една сесия, второ след още 2, трето след още 3 и т.н. ъвсем в духа на Аксиом16. Но не, това ен е най-добрия метод, а само съвет. Все пак, като достигнете 10 ниво, ще искате да вдигнете на 11 преди да са минали 10 сесии, нали?
Колкото до "лигавенето", някои хора просто търсят различно изживяване в РИ от други, така че не винаги го правят нарочно. Има и такива, които се притесняват да се "вживяват" в ролята. Мисля, че ако останалите искат да се вживяват в ролите си и му покажат, че неговото лигавене им пречи, той сам ще смени поведението си или ще се откаже. Няма нужда от вътрешно игрови специални наказания. Ако един ограч се лигави, обикновено героят му върши глупави неща и е достатъчно просто да го оставиш да си понесе последствията.

ПП: Формулата, която е написана тук не съм сигурен, че е вярна. Пмня само, че базово за убито създание се получаваха 5 ТО за всяка негова ЖТ (така че опит се плучава дори и то да избяга). След това този опит се разпределя по равно между всички участвали герои, а след това се наслагват бонуси или наказания за разлики в ниво и т.н. Всяка разликиа в нивото водеше до +1 или -1 към опита за ЖТ.
Пример: Ако Герги е 4 ниво, а Спас е 2 и двамата заедно претрепят мечка 3 ниво с 50 ЖТ, то те ще получат опит съответно.
Спас=25*(5+1)=150
Герги=25*(5-1)=100

Това го пиша по памет, но имам чувството, че при накзанието за по-високо ниво разликата се делеше на две, така че Герги би следвало са получи 25*5=125 ТО, тъй като 4-3=1, което делено на 2, по правилата за закръгляне към цялото число е 0 и съответно разлика от 1 ниво не би следвало да носи наказание, но носи бонус на по-ниските нива.