Съвети за Кампания

Секция с коментари и обсъждане на теми, които касаят известния ни за момента свят.

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
ilian_pk
Чирак
Мнения: 22
Регистриран на: вт окт 17, 2006 4:50 pm
Местоположение: гр. Перник
Контакти:

Съвети за Кампания

Мнение от ilian_pk » пет окт 20, 2006 5:10 pm

Тема и Фокус
Всяка кампания се създава около някаква идея. Тази идея реално е темата на кампанията. Един вариант е темата на кампанията де е конкретна крайна цел. Например “да спасим принцесата”, “да убием дракона” или “да победим злия магьосник тиранин” и т.н. Фокус на този род кампания е сюжета. Разказвача трябва да следи развитието на сюжетната линия и да гради приключенията си, така че всяко следващо да разкрива някаква част от историята и да предвижва играта напред. Много важно за тези кампании е консистентността. Всяко ново приключение трябва да е обвързано с предишните и поставя основите за следващите приключения. Играчите винаги трябва да знаят, към какво се стремят героите им и каква би трябвало да е следващата им стъпка.
Друг вариант за тема на една кампания е тя да е обвързана със самата група грерои. Например героите са група наемници или изследователи, или пък са обвързани с дадена организация. Фокус на кампанията в този случай ще са самите герои и техните отношения, както и професията по чиито път са тръгнали те. Отново да дадем пример: фокус на кампания центрирана около група наемници ще са задичте, които те поемат, моралната дилема – дали парите са достатъчен довод, за да се извърши дадено действие и т.н. Една кампания базирана около група изследователи ще фокусира върху местта, които те посещават, различните раси и култури, древни цивилизации и т.н. За този род кампании консистентността не е толкова важен фактор. Всяко приключение може просто да е отделен епизод, чиито сюжет да не е директно свързан с предишните приключения.
Дълбочина и Атмосфера
Една кампания не трябва да представя важните елементи от играта повърхностно. Разказвача трябва да се старае да представя темата и фокуса на кампанията в дълбочина. За да постигне това той първо трябва да е наясно, кои са най-важните и най-атрактивните аспекти на темата на кампанията. Тези аспекти Разказвача трябва да престави подробно, като се стара да изложи идеята и дори философията на дадения елемент коректно и адекватно. Например кампания чиято тема е “спрете злия магьосник” трябва да представи на играчите възможост да научат, каква е целта на магьосника, защо той гони тази цел, каква е неговата философия и дори каква е неговата история – как е станал “могъщия зъл магьосник” и т.н. Ако тази кампания е просто серия прикючения обвързани с преследването на главния злодеи, то тя няма да е толкова интересна за играчите.
Друго особено важно нещо за една кампания е атмосферата. Всяка кампания трябва да създава своя собствена атмосфера. Тя помага на играчите да визуализират различните ситуации и освен това ги предразполага да развиват характерите на героите си. За да създава правилната атмосфера, Разказвача, трябва да представя всяка ситуация по такъв начин, че тя да се вписва в атмосферата и да допълва цялостната картина. Полезни за създаването на атмосфера са описанията на околната среда, заобикаляща героите. Ако Разказвача успешно описва света, в който се развива играта, то той ще успее да пресъздаде и атмосферата на този свят. Въпреки това не прекалявайте с описанията – те са полезни, но могат да бъдат и досадни, ако не знаете, когата да се спрете.
Играчи и Герои
Двата най-важни фактора за една кампания, а и за една ролева игра по принцип са Разказвача и играчите. Затова и когато подбирате играчи за вашата бъдеща кампания, подбираите такива хора, с които знаете че се разбирате и имате близки вкусове и разбирания за ролевите игри и игровия свят. Също така избирайте играчи, които се разбират по между си и могат евентуално да се сработят и да играят като единна група.
Разказвача трябва да предразполага играчите да се вживяват в ролята на героите си, както и да развиват не само статистиките, а и характера им. Едно от най-приятните предимстав на една кампания е възможността играчите да изградят героите си постепенно. Въпреки това е добре при създавеането на героите, Разказвача да напътства играчите в насока, която да пасва на темата и фокуса на кампанията. Препоръчително е да обсъдите с всеки играч концепцията за неговия герой – описание, история и характер. По този начин ще можете да нагодите идеите си спрямо вижданията на играчите, а и ще помогне на играчите да си съставят по-точна представа за техните герои.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб окт 21, 2006 4:44 pm

Пич, ума ми не го побира защо ти е да "копи-пействаш" ето това тук! Освен ако не се казваш случайно Боян Иванов, в който случай, моля, приеми искрените ми извинения.
シャマョツィ

Отговори