В помощ на тези, дето искат да влязат в индустрията с игрите

Секция за всичко, което вълнува посетителите ни

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

В помощ на тези, дето искат да влязат в индустрията с игрите

Мнение от BatGojko » ср яну 30, 2013 5:14 pm

Една такава тема би могла да е полезна, предвид професионалните ми занимания, както и факта, че подготвям курс по гейм дизайн за Нов Български Универстет през есента (по-скоро малко преди Коледа ще е, но да му кажем есента).
В тази тема ще обсъждаме всякакви въпроси, които могат да ви вълнуват по въпроса за гейм индустрията, гейм дизайна, възможности за реализация, практически питания и т.н.

ПП: Както си личи и от самото заглавие, няма да се вземаме прекалено на сериозно - не се считам за някакъв гуру, нито предлагам отговори на всички въпроси - просто искам да има такава тема, за да можем да си говорим за това, което ви интересува. Така аз ще помагам на вас, споделяйки опита си, а вие на мен, посочвайки ми кои са потенциално интересните въпроси, които трябва да включа в програмата си за НБУ.
Но тук все пак не е целта да водя лекции - знаете, че ме мързи за това - а да си имаме дискусии по темите и да споделяме с останалите нтересна информация, когато попаднем на нея.
Последна промяна от BatGojko на ср яну 30, 2013 5:20 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Предложение валидно до 15 Март 2013

Мнение от BatGojko » ср яну 30, 2013 5:17 pm

http://www.fue.es/eacampus/index.asp

Ето и за по-активните, които искат директн да си пробват късмета. Това е добър шанс за опит от първа ръка, но е свързано и с малко разходи.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 01, 2013 11:16 pm

В смисъл да те подпитваме разни неща или да поставяме казуси и ти да даваш акъл?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб фев 02, 2013 11:31 am

Предполагам, че е риторичен въпрос, но...

Какъв гейм-дизайн? Предполагам за РС игри, но да си питам :P

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 02, 2013 2:34 pm

Всякакъв гейм-дизайн става, не е нужно да се ограничаваме в PC, Конзоли или други. - карти, настолни игри, пен и пипер ;), квото ви скимне. Темата е за гъделичкане на креативността на желаещите.
И не, Вилорп, не е само в смисъл "да давам акъл" :) - всичко е разрешено: Задаване на въпроси, обсъждане на идеи, пускане на линкове, като този, в първия ми пост, искане на съвети, мнения (не само моето, а на всички), дискусии и т.н. Всичко, което по един или друг начин се свързва с Гейм дизайн и моят опит, както и вашият, ще са от полза на деугите!
Аз самият може да инициирам питания или да споделям информация, която ми се струва, че може да е интересна и т.н.
Между другото, ако се заформи по-голям интерес може да ги обособим като одсекция на форума, за да се пускат отделните дискусии в отделни теми, но за начало и това стига.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб фев 02, 2013 11:24 pm

Добрем, понеже имам проект в рудакционна фаза пускам откъс от него:
84.
Гарган идва при теб да ти съобщи, че е забелязал под вас група конници, вероятно човешки патрул. Това би било добра възможност да се разправиш с част от варварите и да дигнеш бойния дух на хуарангите. Победите, дори и лисни все пак са си победи. А и от един два грабежа на дали ще се развали кой знае колко дисциплината на кораба.
Ако героя ти е Фик, мини на 88.
Иначе трябва да избереш каква тактика ще приложиш, за да се справиш с варварите. Единия вариант е да се спуснете над тях като хищна птича и да ги засипете със стрели – мини на 94. Другия избор е да кацнеш нейде пред тях и разчитайки на добрите си бойци да ги разпердушиниш в открит бой и ако оценката ти за бойци е 3 или по-малко– мини на 99. В случай че е 4-ка или по-голяма мини на 104.
Винаги има вариант да зарежеш лесната плячка. Тогава си намали респекта си с единица, отбележи дневен разход на гориво 400(350) либри и продължи по картата.
Доколко избора е информиран и дали не е твърде информиран? Трябва ли в последствие героя да разбере каква оценка ще му трябва?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 03, 2013 7:13 pm

Я да видим сега ;) (редакторът в мен също се обади, и съм ти подчертал в болд думите, които съм поправил) Въщо в болд са и коментарите ми.

84.
Гарган идва при теб да ти съобщи, че е забелязал под вас група конници, вероятно човешки патрул. Това би било добра възможност да се разправиш с част от варварите и да вдигнеш бойния дух на хуарангите. Победите, дори и лесни все пак са си победи. А и от един-два грабежа надали ще се развали кой знае колко дисциплината на кораба.
Ако героя ти е Фик, мини на 88. (това, защото имаш допълнителна информация, предполагам. Ако причината е друга, не виждам логика)
Иначе трябва да избереш каква тактика ще приложиш, за да се справиш с варварите.
Единия вариант е да се спуснете над тях като хищна птича и да ги засипете със стрели – мини на 94.
Другия избор е да кацнеш нейде пред тях и разчитайки на добрите си бойци да ги разпердушиниш в открит бой и (тук тряба да има "премини на ХХ, а следващите опции, свързани с оценката на бойците да са там) ако оценката ти за бойци е 3 или по-малко– мини на 99. В случай че е 4-ка или по-голяма мини на 104.
Винаги има вариант да зарежеш лесната плячка. (това също трябва да е след като вземеш решението- отиди на ХХ и... Тогава си намали респекта си с единица, отбележи дневен разход на гориво 400 (350) либри и продължи по картата.


Май коментарите ми отговарят на въпроса ти, но ето и малко пояснения.
Като обявиш че има два варианта на разивтие спрямо силата на бойците ти, казваш на читателя/играча, че сигуно ако има сила под Х ще загуби битката или поне ще понесе загуби. Докато очакванията му са, че ако има сила на Х, то този избор е доста лесен.
Като обявиш, че ще загуби респект, взимайки решение да не атакува, то ясно му казваш, че това не е най-добрият избор. Да не говорим, че звучи сякаш само губиш - губиш респект, губиш гориво, а не печелиш нищо. Друг би бил въпросът, ако знаеш, че битката би те забавила с един ден (ако това е от значение де), би ти коствала допълнително гориво, но би могла да ти донесе дадени облаги при определени риск - тогава избягването й вече звучи като опция - не печелиш нищо ново, но и не рискуваш; губиш респект, но пък печелиш един ден преднина.
Добре е всяко действие, в което се взима решение от играча, да предлага потенциална награда на определена цена.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 05, 2013 11:05 pm

Принципно е така, но трябва ли да се правят епизоди които са само системни?
Имама предвид на оня където казваш отиди на ххх и тогава си виж оценката.Епизода би съдържал само препратка то рода на: ако имаш 3 точки мини там иначе там.
Да би било добър вариант прехода с оценката и това за токазването да са в един системен епизод или е по добре да са в отделни?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 09, 2013 4:29 pm

Откъм геймплейна точка е по-добре да са в отделен епизод. Ако е на електронна версия на книгата е най-добре да е автоматична проверка и да препраща директно в резултатния епизод, ако е на хатрия, това малко оскъпява, тъй като вдига обема, но пък според мен прави книгата повече книга-игра и по-малко само книга.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед фев 10, 2013 3:46 pm

Добрем, да разгледаме въпроса за преиграването. Какви биха били начините за удължаване живота на една игра?
Експанжъни, трупане на точки, някакви скрити екстри?
Кое от горните дразни потребителя и има ли всъщност и други методи?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 10, 2013 5:26 pm

Зависи от типа на играта. Моята теория е, че игрите, които залагат на история е трудно да разчитат на преиграване, дори и да имат няколко развития на историята, според различните герои. В момента да преиграеш игра, която на 70% е същата е доста малко вероятно.
За да са преиграваеми, игрите трябва да предлагат коренно различно изживяване (личното ми мнение) иначе не си струва да се влагат усилия в правене на опционални истории и фичъри.
- Лесно е, ако играта е просто екшън, но имаш избор между няколко типажа - тогава самото усещане е различно.
- Ако играта предлага състезателен елемент, то преиграването идва от стремежа да постигнеш по-добри резултати;
- друг стимул за преограване може да са "ачивмънтите" на които аз по принцип не съм фен, но пък че работят се вижда.
От изборените от теб, трупането на точки е най-евтино за стимул за преиграване. Скритите екстри са по-скоро за създаване на хайп, тъй като няма да са стимул за приграване, но ще дават добра тема за разговори. Експанжъните са за набиране на нови играчи и за да поддържаш интереса - едва ли някой би преиграл играта, заради тях.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед фев 10, 2013 7:15 pm

В това дето съм сиписъл, книга-игра има двя алтернативни финала, ката втория е и игра на точки. Под скрити места имам предвид, че имаш 50 кодови думи в книгата и по това можеш да се ориентираш каква част от нея си минал.

Всъщност ако имаш време и желание бих се радвал да ти я пратя да я прагледаш, още повече че в ния участва и едно джудже на име Батугой =)

Та пак навъпроса, това с кодовитите думе дато трябва да токриеш доколко би било стимул за преиграване?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 10, 2013 8:34 pm

Зависи от това, доколко можеш да изпуснеш от цялостната история. Има една книга Interactive Storytelling, която в детайли разглежда подробности от това как си струва да се разклонява сюжета. В случая с книгите, самият процес на писане е предимно времеемък, но иначе не е скъп - така де, твоя труд не го броим ;) (а и сравнено с труда на цял екип от хора, наистина си е изгодно.
Като премахнем труда, остава печатането (ако въобще смяташ да има хартиен вариант). Ако е само електронен вариант, може да се предположи, че подобно съдържание би допринесло за преиграване на историята, но наистина трябва да добавя история - трябва да носи информация. Иначе, ако е само заради точките, по-добре не го включвай.

ПП: Ще се радвам да погледна книгата, когато има позавършен вид. Отдавна не съм играл книги-игри.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед фев 10, 2013 9:51 pm

Въпросната книжка дали я има в преводен вариант?
Иначе от цялостната история съм се постарал да не изпускаш, поне от основната де. Разните странични неща са по скоро нещо като обогатяване на света с елементи на игра.
Както аз си го представям, преиграване можеш да имаш ако имаш различно развитие на горой, в моя случай е екипиран на кораб.
Различен път по който да минеш, при мен времето е ограничено за да мише навсякъде по картата, та това би трябвало да е вариант за преиграване.
Различен герой, който да води до различни ситуации иначе много смисъл няма.
Дали обаче комбинирането на толкоз много различни подтици за преиграване е добра идея?
Малко по встрани от темата - може ли да се напише криминална история която да се преиграва?

пп. Пуснал съм ти линк на ЛС за книжката.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср фев 13, 2013 9:40 am

Според мен, историята губи, ако се направят прекалено много версии за преиграване. Ако има два основни сюжета, това е ок за преиграване - за да видиш историята през погледа на протагониста и през този на антагониста, например. Естествено това значи, че си написал две книги реално, тъй като еднаквият материал, който ползваш в двете истории е твърде малко, но все пак би могъл да преизползваш епизодите, като ги пренаписваш (което си е по-малко труд, отколкото да ги пишеш изцяло наново).
Interactive Storytelling е сравнително нова книжка, така че едва ли някой я е превел на български.
Може да се напише криминална история, която да си струва да се преиграе, ако е нещо подобно на гореописаната схема - в нито една от версиите да не се изяснява всичко, така че да е интересно на играча, като навърже двете (или колкото са там) игри да получи целия сюжет. Пронципно, за сериозно преиграване на книга-игра (която по дефиниция тече по-бавно от видео игра, тъй като се налага да четеш, а не да гледаш картинки) е доста амбициозно да се мисли за сериозни причини за преиграване, освен самият факт, че не е лесно да се стигне до финала на играта от първия път - има разклонения, които те водят до загуба на играта или до алтернативни финали (тук е добре да има точкова система, за да е ясно, че не си получил най-добрия финал все още).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет фев 14, 2013 10:09 pm

Значи определено най-голям шанс за преиграване идва при наличие на точкова система, когато играча не толкова препрочита епизодите, а само минава през тях за да намери най-оптималния път за победа.
Тук обаче идва и въпросът колко сложна трябва да е систмата за да даво тази възможност. Вероятно си забелязал, че в дракона тя е от сравнително тежък вид, поне що са отнася до книги игри.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 15, 2013 5:08 pm

Не, въпросът е: "Наистина ли е важно да се преиграва една книга-игра?"
Ти колко си преиграл?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 15, 2013 9:58 pm

Аз лично играя заради историята. Радко преигравам ако то първия път открия всичко.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед фев 17, 2013 8:59 pm

Именно. Ако историята предлага скрити неща - включи ги, ако не предлага не ги включвай. Направи играта интересна за едно изиграване и само ако е необходимо добавяй друго.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср фев 20, 2013 11:11 pm

Предполагам че съм и немалко себичен и искам да покажа разните бисери по алтернативните разклонения. Примерно историята с елфите ако си трол, срещата с млачния елф ако си гоблин, срещата с Батугой...
Такива ми ти работи които не са задължителни за да постигнеш успех, но правят света по-жив.
Сега, дали някой ще се юрне да ги търси е друг въпрос.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет фев 21, 2013 12:34 pm

Дори и да не водят до преиграване, подобни допълнителни сцени в играта могат да превърнат изиграването в по-лично преживяване - един играч ще види едно, друг друго, а после двамата ще коментират, което е добре за популяризирането на продукта.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 22, 2013 11:01 pm

Доколко биха били полезни разни странични мини игри които не са свързани с основната история?
Дали трябва да дават поне нещо свързано с играта било ресурс било пари или нещо от тоя род?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт фев 26, 2013 9:05 pm

А имаш ли начин да отчиташ това даване на рсурс? Циклично може ли да се посещават, или имаш идея като еднократен бонус да са?
Наличието на странични мини-игри е като наличие на странични куестове в РПГ - те помагат за обогатяване на света, както и за да запълнят времето ако си закъсал. Сега, доклко лесно е това да се направи в книга-игра не съм много наясно, тъй като ми е малко сложно да си представя, че играчът по всяко време може да реши и да се шмугне в гората за някой и друг гоблин. Не е невъзможно, ако по принцип се въртиш през няколко "разпределителни" епизода, в които се избира посока за движение, но не знам каква е структурата на книгата (нямах време да погледна това, което ми прати).
Предвид, че при писане на книга, това не е допълнителен разход за програмисти и художници, а е само допълнителен труд за теб, колкото повече си навит да дадеш, толкова по-добре.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 26, 2013 9:33 pm

В случая говорех принципно. В това дето ти пратих има само една миниигрича и тя е да опълтни малко събитията.
Доколкото разбирам, проблема с тия игри е балансирането им спрямо основната история?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед мар 03, 2013 11:42 am

Като почти единствена активна тема към момента:

Честит трети март! =)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср мар 06, 2013 1:44 pm

Да, да ни е честит!
Това, което е важно, според мен в една книга-игра, а и не само (във всяка игра) е да се намери добрия ритъм (както му казват pacing). Всеки епизод трябва да те кара да искаш да прочетеш следващия, но в същото време трябва да се мисли и за това, какво усещане трябва да има - напрежение, спокойствие, любопитство и т.н. Това важи и по принцип за писането, но в игрите и епизодичните произведения (а книгите игри са си епизодични произведения също) е особено важно.
Ритъмът може да убие иначе добрата игра. Така както е сбъркан в Mass Effect 1 например, която зарязах в полза на Gears of War ;) и сега ми е много трудно да се върна към нея въобще, като знам, че е със сбъркан ритъм.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет мар 07, 2013 10:53 pm

Какво имаш предвид под ритъм? Епизода/главата свършва в най-интересното и почва друга глава?
Това примерно мен ме дразни и не рядко се изкушавам да прескоча следващете глави докато попадна на продължението на въпросната сцена. Запандните мастодонти в литературата използват тоя гаден подход съм забелязал с няколко сюжетни линии.
А основната цел в една игра дали трябва да е ясна то самото начало или е по добре да се развие донякъде сюжета на гирата та да ти стане ясно какво се иска от теб?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед мар 10, 2013 7:36 pm

Явно и ти си чел Мартин ;)
Това имам предвид под ритъм - да искаш да продължиш нататък, но не е задължително да е в многосюжетни линии. В случая с играта, очевидно не гооврим за няколко паралелни линии. При Мартин нещата са наистина такива, че понякога искаш да прескочиш главите, за да си довършиш конкретната сюжетна линия. А и при него линиите са много, което допълнително забавя появата на продължението. Не знам дали това е най-правилният подход в случая, но при него работи, тъй като всички ли нии са интересни, поне за мен, тъй като ми е интересно и от гледна точка на това, как звучат по различен начин, когато са през гледната точка на следващия герой. За други част от сюжетните линии са по-слаби от други и когато прекъснат тази, която им харесва е наистина досадно. Тук е въпрос на баланс, но това е по-скоро разказване, а не игри - за игрите, действието и усещането,ч е си вътре е много важно.
Добре е целта винаги да е ясна в играта, но това не значи, че крайната цел трябва да е ясна от самото начало. Играта може да започне с една цел, която в процеса да премине в друга (или серия от други), след това в нова и т.н. Важно е преходът да звучи логичен - героят може да започне приключение просто в търсене на слава (отива на турнира в съседния град), но в процеса разбира за друга значима задача (среща красива непозната, която е отвлечена, докато пренущуват в хана), което веднаг сменя приоритета му - вече турнирът не е толкова важен, има красавица за спасяване. Докато изпълнява новата задача попада на друга част от пъзела и е въвлечен в ново приключение (докато я спасява, разбира, че тя е преследвана от древен култ и всъщност е избрана да спаси човечеството) и т.н. и т.н. ;)
Но през всеки един етап от играта, играчът знае, каква е крайната му целта му (независимо, че тя може да мутира).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт мар 12, 2013 9:14 pm

Алтернативните финали.
Трябвали да ги има и колко алтернативни трябва да са. Дали това не разваля историята?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 09, 2013 10:41 am

Този въпрос няма точен отговор в цифри. Всичко зависи от това, какво добавят към цялостното преживяване. Когато говорим за игри, обикновено се гледа и цената за произодство, тъй като включва нови анимации и прочие работи, които са си скъпи. Когато става дума за текстови приключения (книги игри или интерактивни приключения) е значително по-евтино и ако се добавят малко алтернативни финали, обикновено си струва, тъй като повишава чувството за контрол у играча, а и дава поводи за разговори между играчите, ако не за цялостно преиграване.
В повечето случаи повече от 3 до 5 финала идват излишни, но всичко зависи от конкретната история - има игри с над 70 възможни финала, но там вариациите са много малки и се изразяват в това, кой с кого е станал гадже накрая (просто има много герои в играта) и това в никакъв случай не е причина да опиташ да изиграеш играта отново.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори