Страница 1 от 9

Въпроси и коментари

Публикувано: съб авг 30, 2008 2:33 pm
от kartacha
Ама имаме ли право да си правим подобрени предмети?

Публикувано: съб авг 30, 2008 5:24 pm
от ILLIDAN
Да, имате право да си правите подобрени предмети като следвате правилата от книгата :)

Публикувано: съб авг 30, 2008 7:01 pm
от kartacha
ОК

Публикувано: съб авг 30, 2008 7:08 pm
от Асен
А ще си правите ли?
Моето предизвикателство е за дуел с базовата екипировка. Ако някоой ще ползва подобрени предмети-да ми каже, за да си направя.

Публикувано: съб авг 30, 2008 10:27 pm
от Ain alkar
А какво правило да използване за развитие? Тези от книгата или подобрените в ПДФ-то с подобрения на сайта?

Публикувано: съб авг 30, 2008 10:36 pm
от ILLIDAN
Подобрените.

Публикувано: нед авг 31, 2008 1:39 am
от BatGojko
Я да видя правилно ли съм схванал правилата за опита:

За какво се дават точки опит?
-за всеки 10% свалени от кръвта на противника - 150 ТО

Сиреч, ако убия един противник ще съм свалил 10 пъти по 10% от ЖТ, следователно ще взема 1500 ТО, така ли?

-за убит противник - 300 ТО

Свързано с горното разсъждение, това се дава като допълнение към онези 1500, които вече съм получил

-за битка, през която героят не е бил ранен - 300 ТО

Имаш предвид нито една щета??? Бонусът може и да е по-голям ако е така работата. Иначе бих казал, че за ранен може да се счита чак след акто падне пд 80% от ЖТ например. Като цяло подобно правило ще накаже берсерките, които няма как да си ползват умението и да получат бонус, така че може и да е излишно. А и като се замисля, това означава, че ако двама опоненти се дебнат 12 хода, те трябва да го получат. Абе не ми се вижда добре.

-за успешно изпълнение на щура или хитра идея - еднократно от 100 до 300 ТО

Това е забавно и би поощрило интересната игра, но може би трябва да се гласува от опонента (сиреч да е нещо като награда за феърплей или интересна игра). Опонента обявява, че иска да даде 100 на врага си заради някое действие, което го е изкефило много, а Разказвачът преценява дали да ги даде.

Повече предложения от това няма да правя, че ще започна много да модифицирам в посока моите си идеи, а това все пак не е моята арена ;), но наистина помисли за точно изразяване на правилата с 10-те %

Публикувано: нед авг 31, 2008 12:08 pm
от ILLIDAN
Правилно си схванал идеята за процентите.
За бонуса за битка, през която героят не е бил ранен, си прав. Изобщо не се бях сетил за Берсерките, това правило доста явно си ги дискриминира, така че ще го махна.
BatGojko написа: -за успешно изпълнение на щура или хитра идея - еднократно от 100 до 300 ТО

Това е забавно и би поощрило интересната игра, но може би трябва да се гласува от опонента (сиреч да е нещо като награда за феърплей или интересна игра). Опонента обявява, че иска да даде 100 на врага си заради някое действие, което го е изкефило много, а Разказвачът преценява дали да ги даде.
Това е доста добра идея, но когато говорим за феърплей и интересна игра двете се изключват взаимно при някои случаи :wink:

Публикувано: нед авг 31, 2008 12:44 pm
от Shamajotsi
Къде се намира арената?

Публикувано: нед авг 31, 2008 12:50 pm
от Асен
ILLIDAN написа:Правилно си схванал идеята за процентите.
За бонуса за битка, през която героят не е бил ранен, си прав. Изобщо не се бях сетил за Берсерките, това правило доста явно си ги дискриминира, така че ще го махна.
Просто го промени на "за Берерки "ненаранен" означава "загубил не повее от 10% от ТЖ след активацията на умението си";). Иначе правилото е хубаво:).
А.

Публикувано: нед авг 31, 2008 1:00 pm
от ILLIDAN
Ако Берсерките са съгласни с тази промяна ще го въведем правилото, но с условието, че героя трябва да е влезнал в схватка, а не само да е бягал извън обсега на противника си. :)

Shamajotsi, в какъв смисъл къде се намира арената? Като град или по-скоро питаш за самите "терени", на които ще се провеждат битките?

Публикувано: нед авг 31, 2008 4:04 pm
от kartacha
Като град. Предлагам, ако не си го измислил, да се намира извън някой град.

Публикувано: нед авг 31, 2008 7:07 pm
от Shamajotsi
За града питах (ако е в град, разбира се) ;).

Битките продължават, до колкото разбирам, докато някой не стане "нетрудоспособен" или докато изтекат 12-те рунда, така ли? Ако е така, след дванадесетия рунд как се излъчва победител?

И как всъщност ще протича мероприятието? Ще се предизвикваме, млатим и трупаме опит докато ни писне или ще има някаква "турнирна схема"? Или и двете?

Замислял ли си се дали има публика и дали да няма система за "слава"?

Публикувано: нед авг 31, 2008 9:02 pm
от ILLIDAN
Арената се намира на усамотено място в Западния Съюз, сравнително близо до град Мелион.

Победителя е този, с повече останала кръв (като проценти).

Честно казано си мислех само да се предизвиквате, но ако повече от вас предпочитат турнир може да се организира. Обаче ще е малко трудно да се смесят двете идеи, освен ако няма някакъв лимит на допълнителните битки. Иначе, някои герои ще натрупат доста повече опит от други.

Историята на Арената (която измислих докато писах горните неща) е следната: организира се от влиятелни благородници от Западния Съюз най-вече за забавление, но и като подбор на наемници. Като такава, Арената не е отворена за масите, така че публиката не е многобройна. Лично аз не виждам смисъл от система за слава, но винаги можем да вземем точките опит, които героят е получил, като показател за слава.

Публикувано: нед авг 31, 2008 9:22 pm
от kartacha
Имам идея. Да има предизвикателства до отнемане на 50% от кръвта(спаринги).
А инак турнира да има схема.

Публикувано: нед авг 31, 2008 10:39 pm
от ILLIDAN
Съгласен. За тези спаринги няма да се дава опит и така тези, които не участват в тези предизвикателства няма да са ощетени... Щом решихме това, време е за първото предизвикателство!

Публикувано: нед авг 31, 2008 11:54 pm
от Vilorp
И моя герой е готов, надявам се да нямате ограничиние за възраст.
А ако някой герой бъде бастисан директно ли отива на книно или могат да го възкресят лечителите там?

Публикувано: пон сеп 01, 2008 9:40 am
от ILLIDAN
Ако някой герой умре, той ще бъде възкресен. Все още се чудя дали да има някакво наказание за смъртта на героя... (Ако има то ще е нещо от типа на "-300 точки опит от точките опит събрани по време на битката")

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:02 am
от Vilorp
То тогава от спаринги няма особанна нужда, още повече че нямало да се дава опит за тях.

А иначе по въпроса с битката, няма ли де е по достоверно противниците да си знаят само началните позиции, а арената да тъне в мрак, като светлото е само около факлите. тъй предполагам може да се дигне и тактическия елемент, от рода на ямтане на камачета нанякъде.

Така участниците пишат ЛС-та на водещия а той описва за публиката какво става, като отбелязва геройте на картата само когато те се виждат.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:33 am
от BatGojko
За ненараняване да се дава опит е лощо поради схемата в която 12 рунда се гледаме в очите, или аз само ти бягам, след като ти изстрелям една стрела.
А берсеркът трябва да взема опит за победи в които е останал на под 10% от ЖТ ;) (Шегувам се! Да не вземе някой да го въведе).
Опит може да си се взема по стнадартната схема 1 ТЖ = Х опит, а не на проценти. Процентите са без значение. За да убиеш един войн с 200 ЖТ трябва да имаш повече точни удари отколкото да убиеш един войн 50 ЖТ. Друг е съпросаът, че тоя с 50 ЖТ сигурно е магьосник и е по-трудно да му достигнеш кожата. Поради тази причина онова Х трявбва да се образува според нивото на героя, количестово Мана и други подобни показатели, които да казват, че видиш ли, въпреки ниското си ЖТ си достатъчно опасен.
Или пък може би да се дава и ТО за това, колко мана е похарчил опонента ти, като така ще се изключи нуждата от това да имаш ралзично Х за различните опоненти.
Така формулата за Опит би могла да е:
Опит = (ЖТ+Мана)*(5+(НИ1-НИ2))
Където ЖТ и Мана са изразходваните ЖТ и Мана от победения опонент. НИ1 е нивото на опонента, а НИ2 е твоето НИ)

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:47 am
от kartacha
Според мен за победа над противник трябва да се дават стандартните ТО, независимо колко ТЖ си му 'зел.
Друго важно предложение. Според мен е добре да се направят различни теми, поощряващи ролевия елемент, а именно стая, в която живеят двама от участниците и които ще са съотборници в първия кръг(да речем). Така ще може да се създават заговори и т.н. Да има различни бойни полета(в различни теми) и т.н. Така това наистина ще стане най-великата форумна игра и който не се е записал ще съжалява. :twisted:

Публикувано: пон сеп 01, 2008 12:53 pm
от Асен
Чой го оставете сам в стая. Не вярвам някой да е особено зинтригуван от това да се опитва д аустанови контакт с мълчаща каменна стена, която медитира, застнала срещу изображение на Салфейс;).

Публикувано: пон сеп 01, 2008 12:56 pm
от ILLIDAN
Vilorp написа:То тогава от спаринги няма особанна нужда, още повече че нямало да се дава опит за тях.
Що да няма нужда? Ако хората се забавляват това си е достатъчна причина :wink:
BatGojko написа:Така формулата за Опит би могла да е:
Опит = (ЖТ+Мана)*(5+(НИ1-НИ2))
Това, което каза е така, но ти взимаш предвид само два стереотипа: войн с много ЖТ и магьосник с малко ЖТ, но голям разход на мана. Това изключва войни с малко ЖТ, които залагат на много висока защита и атака :) Моята първоначална версия със процентите е доста проста и мисля, че като цяло е честна към всички типове герои. Както самия ти каза броят на ТЖ не отговаря на трудността на противника, но в крайна сметка да свалиш определен процент от кръвта на два различни, но равностойни героя би трябвало да е еднакво трудно.
kartacha написа:Според мен е добре да се направят различни теми, поощряващи ролевия елемент, а именно стая, в която живеят двама от участниците и които ще са съотборници в първия кръг(да речем). Така ще може да се създават заговори и т.н. Да има различни бойни полета(в различни теми) и т.н.
За различните бойни полета не се безпокой: и аз имам същата идея. Но тази Арена започна с простата мисъл да сбием няколко героя, така че не съм се замислял изобщо за по-дълбок ролеви елемент. Ако останалите искат нямам нищо против.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 1:31 pm
от Асен
Аз имам един основен проблем-предвид, че смятам да си запълня отбора сам, нали не очаквате и да си говоря сам;)?
Иначе нямам нищо против, но по принцип това е тупалкаджийски форум за тест на бойната система, аз лично се включих, защото нямам време за пълноценна игра в други линии. Предлагам ролевия аспект да е по избор на играчите, моите ще показват отношението си към опонентите по време на сблъсъците с тях:).

Публикувано: вт сеп 02, 2008 1:08 pm
от Vilorp
АНУ е чистата съдба и не може да се избегне по никакъв начин. А иначе е добре е да се казва и какви защитни действия би предприел персонажа нещо от рода на:

ако попада в нагръдника оставям щетата
ако е в бронята но може да мине в нагръдника за 1 или 2 - отклон
контра атакувам веднага след неговата атака
- с +2 концентрация, ако не съм правил отклони
- с +1 концентрация с използване на умора, ако съм правил
...

нещо то тоя род

Публикувано: вт сеп 02, 2008 2:22 pm
от BatGojko
Най-добре е двубоите да се провеждат по време, когато може и Разказвачът и участниците да са на разположение. Така ще се получи нещо като чат канал, но пък за сметка на това ще се получи доста динамична битка, която ние ще можем да проследим.

Също така предлагам освен поетичните описания, на края на поста да има и чисто математически такива:
"
Начало 12 ТД
1) Изминавам разстоянието за 5 ТД (остават 7)
2) Атакувам за 4 ТД (остават 3)
- Атака 18 + 3 зара ...
3) Изморявам се за 1 (имам право за до 5) и атакувам отново за 4 ТД (0)
..."
И така нататък
Това ще помогне по-лесно да се следи битката от чисто системна страна и поне за мен би било доста по-полезно, отколкото да прочета 3 параграфа, описващи чувствата, които бушуват в сърцата на гладиаторите (това не е лошо, но определено когато нямам време предпочитам да видя просто цифрите. А и с цифрите ще мога да видя и как се тълуват правилата и дали се прилагат правилно).

Между другото за движението защо не приложиш 2 ТД направо и 3 по диагонал? защото при 1 направо и 2 на диагонал, то си е все едно да кажеш, че не може да се движиш по диагонал.

Публикувано: вт сеп 02, 2008 4:36 pm
от ILLIDAN
Мерси за позитивната критика. За математическите описания съм твърдо за, защото и на мен много ще ми помогне :)

Тая битка май ще стане интересна заради тоя АНУ на Асен :)

Публикувано: вт сеп 02, 2008 7:14 pm
от Асен
Всъщност, този ефект на АНУ-то ми отнема целият следващ рунд, така че битката приключи.
Моите постове си иамт математически описания, струва ми се. Разбира се, в игра предпочитам да чувам нематематическите описания;).
А.

Публикувано: вт сеп 02, 2008 7:24 pm
от ILLIDAN
И аз, честно казано. Затова:
По време на всяка следваща битка, всеки неигрови коментар да бъде слаган в спойлер блок. :)

Публикувано: вт сеп 02, 2008 7:50 pm
от kartacha
Хубав спаринг!!! :lol: