Поуки от битките
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Поуки от битките
На няколко пъти след дадена битка са се вадили някакви заключения. Предлагам да ги съберем и обсъдим тук. За съжаление не разполагам с времето да събера какво са казвали хората до сега, но за сметка на това ще започна с едно наблюдение:
Забелазвате ли колко не са на почит тежките брони на тази арена? Очевидно ги имаме за доста ограничаващи, при условие, че от всички герои има точно две метални брони (всъщност, може и три да са, не съм сигурен, ама разликата не е голяма), като си говорим в случая за ризници. Останалото са масово кожени ризници или липса на броня, тук-таме нещо от дърво. Може би все пак е хубаво да се смекчи наказанието.
Забелазвате ли колко не са на почит тежките брони на тази арена? Очевидно ги имаме за доста ограничаващи, при условие, че от всички герои има точно две метални брони (всъщност, може и три да са, не съм сигурен, ама разликата не е голяма), като си говорим в случая за ризници. Останалото са масово кожени ризници или липса на броня, тук-таме нещо от дърво. Може би все пак е хубаво да се смекчи наказанието.
シャマョツィ
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Заключението ми е, че винаги можеш да агубиш дуел
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Абе аз не говорех за твоето мнение или поне не само за него, но както и да е.
Честно казано, никъде на тази арена не съм видял хора, които подскачат с тежка броня. Не съм видял герои въобще, които да ползват тежка броня. За съжаление не помня каква е цената на някое по-"сериозно" защитно средство от ризницата, но имам спомен, че когато правех Скорпиона, освен че го навлякох с кожени глупости, му купих 5 фехтовални оръжия (рапира, ятаган и три кинжала), за които дори платих +1/5 към цената за да са по-красиви, че му купих и книжка, "за флейвър", едва ли не се чудех какво да правя с парите му. С което искам да кажа, че все някой можеше да си позволи стоманен нагръдник и меч и щит - може да не е метален, но пак щит. Както и да е, може и наистина да са финансовите ресурси да са проблема. Но живот и здраве ще направя наколко пробни битки.
Че дуел може да се загуби - те рядко завършват на равно, съответно поне един губи.
А това за удара с щит е свежо.
Честно казано, никъде на тази арена не съм видял хора, които подскачат с тежка броня. Не съм видял герои въобще, които да ползват тежка броня. За съжаление не помня каква е цената на някое по-"сериозно" защитно средство от ризницата, но имам спомен, че когато правех Скорпиона, освен че го навлякох с кожени глупости, му купих 5 фехтовални оръжия (рапира, ятаган и три кинжала), за които дори платих +1/5 към цената за да са по-красиви, че му купих и книжка, "за флейвър", едва ли не се чудех какво да правя с парите му. С което искам да кажа, че все някой можеше да си позволи стоманен нагръдник и меч и щит - може да не е метален, но пак щит. Както и да е, може и наистина да са финансовите ресурси да са проблема. Но живот и здраве ще направя наколко пробни битки.
Че дуел може да се загуби - те рядко завършват на равно, съответно поне един губи.
А това за удара с щит е свежо.
シャマョツィ
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
1. Джудже може да се победи с магия.
2. Ако магията не е зонална победата виси на късмет.
3. Заклинания вградени в кристали са изключително полезни.
4. При неблагоприятни обстоятелство възползването от ландшафта е от изключително важност!
5. При битка с берсерк той трябва да се довърши от далече.
1. Стрелец ориентиран към щетите може да победи в спаринг с един изстрел
2. Стрелец ориентиран към щетите губи в продължителна битка срещу чист боец
3. Стрелец ориентиран към щетите няма достатъчно атака за да преодолее пазител (спец в защита)
1. Магичиските стрели са ужасяващо ефективни срещу противник без МЗ.
2. Заклинания вградени в кристали са изключително полезни.
1. При битка с берсерки не ги довършвайте в близък бой!
1. Пасивността не се харесва на публиката.
1. В арена битките изключително много се използва контра и предизвикана атака.
1. Бройте точките на героите си, спаринги се губят и просто заради неточно броене.
2. Ако магията не е зонална победата виси на късмет.
3. Заклинания вградени в кристали са изключително полезни.
4. При неблагоприятни обстоятелство възползването от ландшафта е от изключително важност!
5. При битка с берсерк той трябва да се довърши от далече.
1. Стрелец ориентиран към щетите може да победи в спаринг с един изстрел
2. Стрелец ориентиран към щетите губи в продължителна битка срещу чист боец
3. Стрелец ориентиран към щетите няма достатъчно атака за да преодолее пазител (спец в защита)
1. Магичиските стрели са ужасяващо ефективни срещу противник без МЗ.
2. Заклинания вградени в кристали са изключително полезни.
1. При битка с берсерки не ги довършвайте в близък бой!
1. Пасивността не се харесва на публиката.
1. В арена битките изключително много се използва контра и предизвикана атака.
1. Бройте точките на героите си, спаринги се губят и просто заради неточно броене.
За ограничението и броните съм съгласен, че е голямо. В следващата версия със сигурност това ще се компенсира удачно, но там броните са замислени да отнемат твърди щети, а не да са Х/У. Както и да е, замислям се сериозно и за намаляване на ограничението им и в сегашния им вид. Мисля, че последно идеята ми беше то да се наслагва само като директно намаляване на скоростта, което не е толкова болезнено, но като цяло си е доста гадно. Мисля, че подобно правило би улеснило ползването на понижената подвижност. В момента е адски тегаво да си следиш подвижността постоянно и да преценяш кога има нужда да се съобразяваш с ограничението.
Колкото до ограничение за скок и други, там трябва да се помисли внимателно как да се ползва добро правило, което хем да е универсално, хем да не е неграмотно и да не е сложно. Бе като ми се избистри в глават ще пиша.
Няколко допълнителни извода:
- Шоковите щети са ужасно опасни, тъй като просто те правят безсилен
- От друга страна са си интересни и дават много стратегически решения
- Трябва да помисля как да ги използвам за в бъдеше (имам предивд как точно да ги модифицирам, така че пак да са си интересни, но не толкова ултимативни, при това без да губят от мощта си)
Колкото до ограничение за скок и други, там трябва да се помисли внимателно как да се ползва добро правило, което хем да е универсално, хем да не е неграмотно и да не е сложно. Бе като ми се избистри в глават ще пиша.
Няколко допълнителни извода:
- Шоковите щети са ужасно опасни, тъй като просто те правят безсилен
- От друга страна са си интересни и дават много стратегически решения
- Трябва да помисля как да ги използвам за в бъдеше (имам предивд как точно да ги модифицирам, така че пак да са си интересни, но не толкова ултимативни, при това без да губят от мощта си)
Последна промяна от BatGojko на ср апр 15, 2009 2:17 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Че наказанието за носене на броня е прекалено високо, вече е обсъждано във форума.
1. Сложността на атаките към главата и крайниците е надценена. Това се балансира вътреигрово с високата ефективност на шоковите щети, нанасяни при попадение в главата.
2. Изпозлването на контраатаки, предизвикана атака, бутаща сила и прицелени атаки дава опции за предрешаване на битките, ако някой още има нужда от доказателства .
3. Основното качество на войните трябва да бъде ловкостта, с вторичен показател сила. Прецизните войни са стрелци, крадци и често комбинират с магии, но специализираните в близък бой животни печелят най-много именно от ловкост и сила, което прави двуръчните мечове и борбата предпочитани похвати.
1. Сложността на атаките към главата и крайниците е надценена. Това се балансира вътреигрово с високата ефективност на шоковите щети, нанасяни при попадение в главата.
2. Изпозлването на контраатаки, предизвикана атака, бутаща сила и прицелени атаки дава опции за предрешаване на битките, ако някой още има нужда от доказателства .
3. Основното качество на войните трябва да бъде ловкостта, с вторичен показател сила. Прецизните войни са стрелци, крадци и често комбинират с магии, но специализираните в близък бой животни печелят най-много именно от ловкост и сила, което прави двуръчните мечове и борбата предпочитани похвати.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
1. Проклятието трябва да е сред първите ви магии ако сте магьосник, а пред вас има войн.
2. Ако войнът не може да се добере в първия рунд до вас е нужно да се възползвате максимално от този факт.
3. Допълнителната реакция от забързването позволява да казвате по-високо ниво магии без да губите реда си.
4. Светкавицата не дава прилично количество шокови щети дори и срещу бронирани противници.
2. Ако войнът не може да се добере в първия рунд до вас е нужно да се възползвате максимално от този факт.
3. Допълнителната реакция от забързването позволява да казвате по-високо ниво магии без да губите реда си.
4. Светкавицата не дава прилично количество шокови щети дори и срещу бронирани противници.
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Тежко бронирано животно не е добре да се бие с маг, бил той и кьорав.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Мда, тази арена се превръща в лаборатория за правила .
Между другото, интересен е въпросът, повдигнат от Вилорп в темата за Фелините, за Ловкостта и Издържливостта. Т.е. неговото беше твърдение, но аз го повдигам като въпрос . И е интересен, защото от една страна, един от най-успешните герои тука (по брой победи и брой мачове) е Фиоре, който има макс. ловкост, но от друга страна Ной, който Вилорп дори си го е класирал преди героя на съперника , има сравнително малко ловкост, но и сравнително много Издържливост. Разбира се, не е съвсем правилно да ги сравнявам, защото единият е воин, другият - маг (а за вълшебниците издържливостта е с една идея по-полезна, особено ако са развили бързото мислене на макс), но все пак би бил интересен двубой между двамата.
Също така би ми било интересно как кървенето би променило ситуацията. Дали не би станало по-полезно да се носят брони? Иначе някой по-бавен боец рискува да бъде "боцнат" от някого, който е по-бърз и е решил да си играе на гоненица, докато първия не капне от умора и не припадне от раната си. Също така от една страна кървенето може да изиграе лоша шега на издържлив воин, при условие, че ще му "взима от ТД-тата", но от друга страна ще изиграе и лоша шега на неиздържливия воин, който просто трябва да не допуска сериозна рана и не трябва да среща никога през живота си стрелци или умели фехтовачи.
Между другото, интересен е въпросът, повдигнат от Вилорп в темата за Фелините, за Ловкостта и Издържливостта. Т.е. неговото беше твърдение, но аз го повдигам като въпрос . И е интересен, защото от една страна, един от най-успешните герои тука (по брой победи и брой мачове) е Фиоре, който има макс. ловкост, но от друга страна Ной, който Вилорп дори си го е класирал преди героя на съперника , има сравнително малко ловкост, но и сравнително много Издържливост. Разбира се, не е съвсем правилно да ги сравнявам, защото единият е воин, другият - маг (а за вълшебниците издържливостта е с една идея по-полезна, особено ако са развили бързото мислене на макс), но все пак би бил интересен двубой между двамата.
Също така би ми било интересно как кървенето би променило ситуацията. Дали не би станало по-полезно да се носят брони? Иначе някой по-бавен боец рискува да бъде "боцнат" от някого, който е по-бърз и е решил да си играе на гоненица, докато първия не капне от умора и не припадне от раната си. Също така от една страна кървенето може да изиграе лоша шега на издържлив воин, при условие, че ще му "взима от ТД-тата", но от друга страна ще изиграе и лоша шега на неиздържливия воин, който просто трябва да не допуска сериозна рана и не трябва да среща никога през живота си стрелци или умели фехтовачи.
シャマョツィ
Кървенето не отнема ТД, а добавя ВЩ - има разлика. Щеше да отнема ТД, ако добавяше ШЩ.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Първо да обясня класирането. Подреждането в ранглистата става по точки взети от битките.
Фиоре има 2 победи в спаринг 1 прекратен мач и една победа в дуел: 2*2+1+3=8 точки от 4 битки
Ной има три победи в дуели и една в спаринг 3*3+2=11 точки, затова Ной е по напред в класирането.
Всъщност издържливостта е еднакво полезна и за войните и за бойците, но тъй като маговете те плащат за магиите с ТР на тях им е по изгодно да дигат ИЗ вместо ловкост при кратки сблъсъци.
за хората:
ловкост
121 ТР над базовите 10
+6ТД и тези 6 са постоянни
като бонуст ти дават и +11 БЗ
издържливост
6+7+8=21ТР
за 8+7+6=21/3=+7ТД за три рунда
тъй като маговете не ги бърка БЗ на противника издържливостта им е доста полезна когато се изправят срещу враг който могат да разнищят за тези три рунда докато имат предимство.
Кървенето не променя ситуацията, защото натрупва ВЩ. Вярно, че те се лекуват с ТУ, ама тестовете за момента показват, че само стрелец ориентиран към щетите може да ти направи драстично количество кървене което да ти слага повече ВЩ отколкото можеш да тушираш.
Носенето на брони е изключително полезно защото, както видяхме пренебрегването на бронята довежда до драстично покачване на НК, а оттам и на натрупваните ВЩ.
Кървенето взима от ТД-тата индиректно заради ВЩ, но една превръзка ще накара „бягащия” да се върне за втори опит да боцне и тогава ще му се върне тъпкано.
Абе както се вижда от примера по-горе, ако смуташ че ще се справиш с противинка си в рамките на 3 рунда ИЗ е твоята политика, ако ще го мъчиш и ръшкаш... трябва ти ловкост. Та в тая вързкафелините нека си имат предимството на повечето ТД, но то да свърши все някога, а същевременно нека все пак да може да се удрят.
Фиоре има 2 победи в спаринг 1 прекратен мач и една победа в дуел: 2*2+1+3=8 точки от 4 битки
Ной има три победи в дуели и една в спаринг 3*3+2=11 точки, затова Ной е по напред в класирането.
Всъщност издържливостта е еднакво полезна и за войните и за бойците, но тъй като маговете те плащат за магиите с ТР на тях им е по изгодно да дигат ИЗ вместо ловкост при кратки сблъсъци.
за хората:
ловкост
121 ТР над базовите 10
+6ТД и тези 6 са постоянни
като бонуст ти дават и +11 БЗ
издържливост
6+7+8=21ТР
за 8+7+6=21/3=+7ТД за три рунда
тъй като маговете не ги бърка БЗ на противника издържливостта им е доста полезна когато се изправят срещу враг който могат да разнищят за тези три рунда докато имат предимство.
Кървенето не променя ситуацията, защото натрупва ВЩ. Вярно, че те се лекуват с ТУ, ама тестовете за момента показват, че само стрелец ориентиран към щетите може да ти направи драстично количество кървене което да ти слага повече ВЩ отколкото можеш да тушираш.
Носенето на брони е изключително полезно защото, както видяхме пренебрегването на бронята довежда до драстично покачване на НК, а оттам и на натрупваните ВЩ.
Кървенето взима от ТД-тата индиректно заради ВЩ, но една превръзка ще накара „бягащия” да се върне за втори опит да боцне и тогава ще му се върне тъпкано.
Абе както се вижда от примера по-горе, ако смуташ че ще се справиш с противинка си в рамките на 3 рунда ИЗ е твоята политика, ако ще го мъчиш и ръшкаш... трябва ти ловкост. Та в тая вързкафелините нека си имат предимството на повечето ТД, но то да свърши все някога, а същевременно нека все пак да може да се удрят.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ако някой желае да види как трол с МТ 5 се стоварва върху слаб кекав магьосник на преклонна възраст нека да хвърли едно око на битката между Ной и Три Скали!
Иначе да вметна и тук, стрелец ориентиран към щетите (повече щета отколкото атака) може да победи и в дуел при повечко късмет и ако някой задържи първата вълна нападатели за поне 2 рунда.
Оплитането на майстора друид е великолепно ако зара за сила е от 4 нагоре.
Кървенето е фактор, който трябва да се взима под внимание, ако надхвърли 10, при по-малки стойности внася допълнително емоции и стратегически елемент.
В тая връзка джуджето, ако беше играло тотално вабанк-вабанк и да пробва в един рунд да срути стрелеца нямаше да се налага да разчита на късмет в определянето на реакцията.
Иначе да вметна и тук, стрелец ориентиран към щетите (повече щета отколкото атака) може да победи и в дуел при повечко късмет и ако някой задържи първата вълна нападатели за поне 2 рунда.
Оплитането на майстора друид е великолепно ако зара за сила е от 4 нагоре.
Кървенето е фактор, който трябва да се взима под внимание, ако надхвърли 10, при по-малки стойности внася допълнително емоции и стратегически елемент.
В тая връзка джуджето, ако беше играло тотално вабанк-вабанк и да пробва в един рунд да срути стрелеца нямаше да се налага да разчита на късмет в определянето на реакцията.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Първо да обърна внимание на класирането:
1. Авдар 3/3 12/6(6)
2. Ной 4/0 11/4(5)
3. Фиоре 4/0 8/4(4)
4. Кой Ли 3/0 7/3(4)* без да бъде ударен до момента
5. Тагрун 0/5 5/5(6)
6. Скорпиона 1/3 4/3(4)
7. Чой 1/2 4/3 (3)
8. Раха 1/0 3/1 (1)
9. Арган 0/2 2/2 (3)
9. Кел 1/0 2/1(2)
9. Галадор1/0 2/1 (1)* без да бъде ударен до момента
10. Игрук 0/1 1/1(1)
10. Чакам 0/1 1/1(1)
10. Елемаг 0/1 1/1(1)
11. Пе`Шо 0/0 0/0(1)
Авдар най-сетне се добра до първото място с 3 победи и 3 загуби, конкуренцията е с по две битки назад, което значи, че може джуджето да не удържи дълго.
Втора и трета позиция се държат от участниците без загуба и с най много победи на аранета, но те явно са натарупани в спаринги и заради това не дават достатъчно точки за оглавяване на класацията, както и по-малкия брой битки.
Четвъртата позиция се държи от стрелеца късметлия, който и в трите си завършили съревнования не е бил докоснат от противника.
В петицата виждаме и гиганта Тагрун който има незавидната серия от 5поредни загуби, което нямаше да е толкова страшно, ако не беше участвал само в 5 битки.
Скорпиона има шанс да измести гиганта от тази позиция при евентуална победа в последната му незавършила битка.
Следва втория герой на Асен, кйото все още държи 7-ма позиция макар да е прекратил бойната си кариера и гущероида Раха, като изненадата в класирането. При настоящия му Дз коефициент доста хора биха се полакомили да поискат битка с него.
Надолу са хората само с по една завършила битка или без такава.
Сега друго: Някой не вдигна ли ниво бре?
Или битките ще продължават при „равни нива”?
Като поуки можем да изведем това, че е добре да знаеш дали участваш в спаринг или дуел.
Както и че правилно развитите математически герой къртят просто развитите до определено ниво. Тук като изключение може да се вмести гущероида, но докато не се направят няколко битки с него няма как да се прецени.
1. Авдар 3/3 12/6(6)
2. Ной 4/0 11/4(5)
3. Фиоре 4/0 8/4(4)
4. Кой Ли 3/0 7/3(4)* без да бъде ударен до момента
5. Тагрун 0/5 5/5(6)
6. Скорпиона 1/3 4/3(4)
7. Чой 1/2 4/3 (3)
8. Раха 1/0 3/1 (1)
9. Арган 0/2 2/2 (3)
9. Кел 1/0 2/1(2)
9. Галадор1/0 2/1 (1)* без да бъде ударен до момента
10. Игрук 0/1 1/1(1)
10. Чакам 0/1 1/1(1)
10. Елемаг 0/1 1/1(1)
11. Пе`Шо 0/0 0/0(1)
Авдар най-сетне се добра до първото място с 3 победи и 3 загуби, конкуренцията е с по две битки назад, което значи, че може джуджето да не удържи дълго.
Втора и трета позиция се държат от участниците без загуба и с най много победи на аранета, но те явно са натарупани в спаринги и заради това не дават достатъчно точки за оглавяване на класацията, както и по-малкия брой битки.
Четвъртата позиция се държи от стрелеца късметлия, който и в трите си завършили съревнования не е бил докоснат от противника.
В петицата виждаме и гиганта Тагрун който има незавидната серия от 5поредни загуби, което нямаше да е толкова страшно, ако не беше участвал само в 5 битки.
Скорпиона има шанс да измести гиганта от тази позиция при евентуална победа в последната му незавършила битка.
Следва втория герой на Асен, кйото все още държи 7-ма позиция макар да е прекратил бойната си кариера и гущероида Раха, като изненадата в класирането. При настоящия му Дз коефициент доста хора биха се полакомили да поискат битка с него.
Надолу са хората само с по една завършила битка или без такава.
Сега друго: Някой не вдигна ли ниво бре?
Или битките ще продължават при „равни нива”?
Като поуки можем да изведем това, че е добре да знаеш дали участваш в спаринг или дуел.
Както и че правилно развитите математически герой къртят просто развитите до определено ниво. Тук като изключение може да се вмести гущероида, но докато не се направят няколко битки с него няма как да се прецени.
Авдар Вдигна ниво
Промените са отразени в началния му пост.
Промените са отразени в началния му пост.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
За поуките:
1) По време на атака с щит, противникът има право на предизвикана атака, така че щитоносецът не може да се защитава (демек почти сигурен удар покрай бронята ).
2) Точен удар е много полезно умение в спаринг, защото има 25% шанс от 3 зара да получиш зарове (1, 2, 2), (3, 4, 4) и подобни. Последното често може да реши спаринга в твоя полза, а подобен зар се пада много често ако се биеш с 2 оръжия и/или атакуваш много пъти на рунд.
3) 1 поговорка ( чудно от къде ли ) On the battlefield speed is life, life is speed.
4) героите все пак вдигат относително бързо нива; тъкмо си бях избрал стратегия да бия Авдар, и той взе че вдигна ниво
1) По време на атака с щит, противникът има право на предизвикана атака, така че щитоносецът не може да се защитава (демек почти сигурен удар покрай бронята ).
2) Точен удар е много полезно умение в спаринг, защото има 25% шанс от 3 зара да получиш зарове (1, 2, 2), (3, 4, 4) и подобни. Последното често може да реши спаринга в твоя полза, а подобен зар се пада много често ако се биеш с 2 оръжия и/или атакуваш много пъти на рунд.
3) 1 поговорка ( чудно от къде ли ) On the battlefield speed is life, life is speed.
4) героите все пак вдигат относително бързо нива; тъкмо си бях избрал стратегия да бия Авдар, и той взе че вдигна ниво
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Е, Вилорп. Аз ли да нанасям на моя герой ТО или ти ще го правиш?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Забелязах нещо пропуснато като стратегия - всъщност берсерк може да се довърши в близък бой, ако се атакуват ръцете му.
Логиката е след като влезе в берскер и атаките срещу него вече са по-лесни, да се атакуват ръцете му. Вярно че берсеркът намалява щетите, но пък горните крайници имат само 1/4 от общия живот. Ако десницата на берсерк бъде извадена от строя той няма да може да атакува с нея дори ако поразяването в същото време го прати в безсъзнание или убие (ръката е отсечена или счупена напълно). Ако държи оръжие в тази ръка то пада на земята и трябва да се вземе с навеждане, а това е невъзможно при финалния удар на берсерка. Ако е двуръчно, трябва да го използва с едната останала ръка, а това автоматично дава наказание за атака с неводеща ръка + наказание за използване на двуръчно оръжие с една ръка.
Вярно, че не съм чел детайлно всички двубои, но май не видях атаки към ръцете с изключение на стрелеца.
Логиката е след като влезе в берскер и атаките срещу него вече са по-лесни, да се атакуват ръцете му. Вярно че берсеркът намалява щетите, но пък горните крайници имат само 1/4 от общия живот. Ако десницата на берсерк бъде извадена от строя той няма да може да атакува с нея дори ако поразяването в същото време го прати в безсъзнание или убие (ръката е отсечена или счупена напълно). Ако държи оръжие в тази ръка то пада на земята и трябва да се вземе с навеждане, а това е невъзможно при финалния удар на берсерка. Ако е двуръчно, трябва да го използва с едната останала ръка, а това автоматично дава наказание за атака с неводеща ръка + наказание за използване на двуръчно оръжие с една ръка.
Вярно, че не съм чел детайлно всички двубои, но май не видях атаки към ръцете с изключение на стрелеца.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
При наличние само на една ръука, наказанието за използването на дургата не се ползва. Презумцията е, че ако са ти акакувлаи ръката, то по-вероятно е да е наранена онази, която ти е по-слаба (за да не се усложнява излишно системата с отделно правило за атака към силаната и атака към слабата ръка - наказнието би следвало да е леко различно, макар че едва ли бих сложил разлика в повече от +2 ЗА.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
БатГойко, при наличие само на една ръка, не би ли следвало да ти е останала само по-слабата? Аз лично далеч по-лесно си представям как някой ти атакува ръката с оръжието...
Великите умове мислим ендакво-прочети Авдар срещу Фиоре !cherno_slance написа:Забелязах нещо пропуснато като стратегия - всъщност берсерк може да се довърши в близък бой, ако се атакуват ръцете му.
Логиката е след като влезе в берскер и атаките срещу него вече са по-лесни, да се атакуват ръцете му. Вярно че берсеркът намалява щетите, но пък горните крайници имат само 1/4 от общия живот. Ако десницата на берсерк бъде извадена от строя той няма да може да атакува с нея дори ако поразяването в същото време го прати в безсъзнание или убие (ръката е отсечена или счупена напълно). Ако държи оръжие в тази ръка то пада на земята и трябва да се вземе с навеждане, а това е невъзможно при финалния удар на берсерка. Ако е двуръчно, трябва да го използва с едната останала ръка, а това автоматично дава наказание за атака с неводеща ръка + наказание за използване на двуръчно оръжие с една ръка.
Вярно, че не съм чел детайлно всички двубои, но май не видях атаки към ръцете с изключение на стрелеца.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Доколкото помня, системата не прави разлика в затруднението при атака на водеща и неводеща ръка, но за наранения не е все едно дали ще използва водещата или неводещата ръка (съответно дясна и лява, ако е десняк). Помня, че май имаше наказание за това.
Коварното на тактиката е, че ако Берсеркът припадне или умре при този осакатяващ удар и оръжието е двуръчно, ще трябва да преглътне наказание за използване на двуръчно оръжие с една ръка и второ наказание за използване на лявата ръка (дясната, ако е левичар), което прави затруднение от 6Т.
Ако оръжието е за една ръка и се намира в дясната му, трябва първо да го вземе в другата си ръка и тогава да нанесе финалния си удар... представям си как се навежда да си вземе меча от падналата на земята китка или се пресяга да хване във въздуха дланта на счупената предмишница, която се люлее като махало.
Коварното на тактиката е, че ако Берсеркът припадне или умре при този осакатяващ удар и оръжието е двуръчно, ще трябва да преглътне наказание за използване на двуръчно оръжие с една ръка и второ наказание за използване на лявата ръка (дясната, ако е левичар), което прави затруднение от 6Т.
Ако оръжието е за една ръка и се намира в дясната му, трябва първо да го вземе в другата си ръка и тогава да нанесе финалния си удар... представям си как се навежда да си вземе меча от падналата на земята китка или се пресяга да хване във въздуха дланта на счупената предмишница, която се люлее като махало.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
точно при ползване на двуръчно оръжие (визирам брадва и чук, а защо пък не и меч) силната ръка е защитена от оръжието, а по-слабата е отпред, така че би следвало тя да е наранената.
Целта на системата не е да преебе играчите, а да даде все пак някави тактически приоми. Достатъчно е, че ще имап наказание, че ще ползваш двуръчно оръжие с една ръка.
Идеята е, че винаги се приема, че първо пострадва по-слабата ти ръка. Това води до следните наказания:
- Трябва да ползваш двуръчни оръжия с една ръка
- не може д аползваш второто си оръжие
- не може да ползваш щит
- губиш бонусите от ползване на едноръчно оръжие без щит (ако имаш БЕБО или беше БЕНО)
това е достатъчно.
Иначе, ако се появяваше и наказание, за това, че ползваш оръжието си с по-некоординираната ръка то наказанието за атака към ръката е много слаба спънка, при положение, че с 1/4 от щетите би победил противника си.
Ако е така, то би следвало да се разрешат следните неща:
- Пълно облицоване с броня на всяка ръка по отделно (в стил римски гладиатор)
- Умение за амбидектерити (не мога д аго кажа точно на български), което е различно от бой с две оръжия
Но последните опции ги няма, така че приемете, че когато еднат аръка е наранена, то това е по-слабата.
Иначе ръката би била най-важната цел в една битка.
Целта на системата не е да преебе играчите, а да даде все пак някави тактически приоми. Достатъчно е, че ще имап наказание, че ще ползваш двуръчно оръжие с една ръка.
Идеята е, че винаги се приема, че първо пострадва по-слабата ти ръка. Това води до следните наказания:
- Трябва да ползваш двуръчни оръжия с една ръка
- не може д аползваш второто си оръжие
- не може да ползваш щит
- губиш бонусите от ползване на едноръчно оръжие без щит (ако имаш БЕБО или беше БЕНО)
това е достатъчно.
Иначе, ако се появяваше и наказание, за това, че ползваш оръжието си с по-некоординираната ръка то наказанието за атака към ръката е много слаба спънка, при положение, че с 1/4 от щетите би победил противника си.
Ако е така, то би следвало да се разрешат следните неща:
- Пълно облицоване с броня на всяка ръка по отделно (в стил римски гладиатор)
- Умение за амбидектерити (не мога д аго кажа точно на български), което е различно от бой с две оръжия
Но последните опции ги няма, така че приемете, че когато еднат аръка е наранена, то това е по-слабата.
Иначе ръката би била най-важната цел в една битка.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Ръката е една от най-важните цели в една битка. В бой с оръжия обикновено е първата цел, също така.
Разбира се, ако мен анказанието от -6 ме спира да атакувам ръцете на всичко, освен на опонент в тежка форма на Берсерк, значи все апк вероятно е достатъчно.
Разбира се, ако мен анказанието от -6 ме спира да атакувам ръцете на всичко, освен на опонент в тежка форма на Берсерк, значи все апк вероятно е достатъчно.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Вярно е - затруднение от 6 Т+4 ЗА от броня прави ръката трудно достъпна цел. При берсерк, доколкото помня, имаше спадане на БЗ, но пък се появява редуциране на щетите...
По логиката на Батугой наистина не бива да е еднакво трудно да атакуваш и двете ръце, щом има наказание за използване на оръжие с неводеща ръка -
Обаче обжалвам решението, че атаката към ръцете задължително е първо към по-слабата поради следните основания.
1)
ако срещу мен е десничар с ятаган без БЕБО атаките срещу лявата му ръка се явяват абсолютна безмислица. Ако съм с прободно оръжие за още две точки затруднение мога да рискувам и да удвоя щетите си от удар в главата. А ако съм с трошащо, дори и попадение в шлема ме устройва.
2)
Щом едната ръка е по-важна от другата, от това не следва, че забраната за атаката й е добро решение - по-скоро би трябвало да се увеличи затруднението за нея с 1-ца или 2-ка, което ще я доближи или изравни с атака към главата. Всъщност 2-ка е много, защото главата все пак е по-важна от ръката. Така че предлагам правилата да се допълнят и да имаме затруднение от 6 за неводеща ръка и 7 за водеща. Асен да се изкаже тази единица с колко променя вероятностните криви за успешен удар.
3)
Не приемам за допустимо по тялото на опонента да има забранени за атака зони - а с правилото, че задължително първо се атакува по-слабата ръка точно това излиза. Системата позволява атаки към слабините, очите и шията, но не и към дясната ръка на десничар?? При условие, че при повечето същества всеки вид щета в тези зони причинява и шокова щета ( книгата дава пример с атака в шията, но от личен опит твърдя, че същото важи в по-голяма степен за слабините и очите - имам предвид удар с върха на пръста в очната ябълка).
П.П.
Ръката определено е най-важната цел в битка с оръжия. Доколкото знам в древността съотношението между рани по главата+тялото срещу рани по ръцете е било тотално в полза второто.
Всъщност някой достатъчно ефикасни стилове за невоъръжен бой също се концентрират върху ръцете на опонента - и не става въпрос само за ай ки до.
Странно, като съм сякъл с двуръчна брадва, съм слагал отпред дясната ръка. Гледал съм и спаринг между кендисти и те, ако не помня грешно, също слагаха по-напред дясната ръка. Но Батугой може би има предвид, че повечето удари идват от ляво на мишената и съответно ще ударят лявата ръка.
По логиката на Батугой наистина не бива да е еднакво трудно да атакуваш и двете ръце, щом има наказание за използване на оръжие с неводеща ръка -
Обаче обжалвам решението, че атаката към ръцете задължително е първо към по-слабата поради следните основания.
1)
ако срещу мен е десничар с ятаган без БЕБО атаките срещу лявата му ръка се явяват абсолютна безмислица. Ако съм с прободно оръжие за още две точки затруднение мога да рискувам и да удвоя щетите си от удар в главата. А ако съм с трошащо, дори и попадение в шлема ме устройва.
2)
Щом едната ръка е по-важна от другата, от това не следва, че забраната за атаката й е добро решение - по-скоро би трябвало да се увеличи затруднението за нея с 1-ца или 2-ка, което ще я доближи или изравни с атака към главата. Всъщност 2-ка е много, защото главата все пак е по-важна от ръката. Така че предлагам правилата да се допълнят и да имаме затруднение от 6 за неводеща ръка и 7 за водеща. Асен да се изкаже тази единица с колко променя вероятностните криви за успешен удар.
3)
Не приемам за допустимо по тялото на опонента да има забранени за атака зони - а с правилото, че задължително първо се атакува по-слабата ръка точно това излиза. Системата позволява атаки към слабините, очите и шията, но не и към дясната ръка на десничар?? При условие, че при повечето същества всеки вид щета в тези зони причинява и шокова щета ( книгата дава пример с атака в шията, но от личен опит твърдя, че същото важи в по-голяма степен за слабините и очите - имам предвид удар с върха на пръста в очната ябълка).
П.П.
Ръката определено е най-важната цел в битка с оръжия. Доколкото знам в древността съотношението между рани по главата+тялото срещу рани по ръцете е било тотално в полза второто.
Всъщност някой достатъчно ефикасни стилове за невоъръжен бой също се концентрират върху ръцете на опонента - и не става въпрос само за ай ки до.
Странно, като съм сякъл с двуръчна брадва, съм слагал отпред дясната ръка. Гледал съм и спаринг между кендисти и те, ако не помня грешно, също слагаха по-напред дясната ръка. Но Батугой може би има предвид, че повечето удари идват от ляво на мишената и съответно ще ударят лявата ръка.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
С оглед ан гореспоменатото забелязвам, че участниците предпочитат насочена атака към крайник за обезоръжаване на опонента вместо специални атаки като разтърсвани и изибване. Което ме навежда на мисълта за смисъла на избиване като специална атака на удара с крак - при щета от 1з + 3 условието няма да се изпълни никога...
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.