Двубой: Кел срещу Фел

"Място за всички млади герои, търсещи слава и опасности"
Игра по правилата на Аксиом 16

Модератори: Vilorp, ILLIDAN

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Двубой: Кел срещу Фел

Мнение от Vilorp » съб юни 06, 2009 5:03 pm

Кел и Фел застават в Арена, която доста прилича на някои от по-цивилизованите кръчми из човешките земи. Между двамата герои се простират много дървени маси и столове. В едната част на кръчмата се намира доста широк бар, а в другата - свободно пространство предназначено за бардове. Цялото помещение е добре осветено от 4 полилея.

Изображение


Легенда:
Единичните кафяви квадратчета обозначават масите със столове около тях
В дясната част на картата е бара
Полилеите се намират на Г4, Е4, Г6 и Е6
На Д8 е Кел - синьо
На Д2 е Фел`Йин - червено

Тръгвайки от нормално квадратче, се нуждаете от 2 ТД, за да отидете в следващо, и 3 ТД по диагонал

Фел започва пръв
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » нед юни 07, 2009 12:56 am

Фел`Йин изскача бързо иззад масата и прави няколко ситни крачки напред (да се чете: "се придвижва на Е4 за 5ТД"). След това зачака врага си, който за момента беше спокоен, но след като котето се придвижи напред и той реши да го направи.
Кел, от своя страна, отиде на Г5 (за 7ТД) и зачака смело стиснал копието в ръце, готов да посрещне Фелина.
Изведнъж Фел изригна в действия (Финална фаза на рунда). Той скочи на масата по диагонал (слагам ги 4ТД, но тук разказвача да си каже) и замахна с двуръчния меч надолу към човека.
Въпреки опита на Кел да парира атаката дори преодолява бронята му и го посича. (36 Щета, с което Животът на копиеносецът спада до 28). Но това не е всичко. В ръкава на котката има още един коз - "Пронизване".
(Ще заявя, че го правя, като по спомен мисля, че е за 2ТД и 8ТМ, но ако е за 4ТД или 10ТМ някой да казва )
С това Кел ще понася допълнителни 18 щета на рунд към своите 3 кървене до тук.

В края на рунда:
Фел`Ийн:
ТЖ: 64, ТМ: 32 (или 30), ТУ: няма (или 2)

Кел:
ТЖ: 28, ТМ: 24, ТУ: няма

Начало на втори рунд.

Копиеносецът понася 21 щета, с което животът му става 7. На ход е котето.
Фел е доволен от очевидния си успех след първата атака и напада повторно. За щастие на човека навременната му реакция срещу нападението е напълно адекватна при това нападение и двете оръжия се срещата. Копието понася 2 Нараняване, а мечът - 1.
Ала котакът не губи надежда и напада повторно. Този опит на Кел е неуспешен да отбие меча, но ударът попада в бронята му. След намалението на бронята атаката нанася 8 щета, което сваля живота на копиеносецът до -1.
Кел е в безсъзнание. Победител е Фел`Йин

За справки при хвърлянията тук

Коментар: Вярно, че Кел нямаше много късмет в заровете, но не беше нормално той да не получи нито една възможност да удари противника си. Дори до атака не се стигна. Просто котката вършееше на полето съвсем сама.
Кел от своя страна е считан за здраво копеле, тъй като в битките си винаги е бил трудна мишена, а в последната си дори излезе ненаранен след като беше обграден от двамата си противници в един от рундовете.
Да набиеш когото и да било с подобна лекота е далеч от "баланса е ОК" на Мистрал. Тази негова версия на фелините е далеч от баланса (бях позитивен до този момент, но май ще си променя мнението за котетата).
Разбира се, остава да се тестват Фелините на Вилорп, предложени като правило на Арената.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » нед юни 07, 2009 6:00 am

Благодаря за опитния пример, Ain. Линка към заровете е тук. Предполагам използваш "пика" от описаните в книгата оръжия, не "късо копие". Също изглежда котака има някакъв модифициран нагръдник, защото доколкото помня нормалния даваше 4 защита.

Инак, за двубоя бих казал, че резултатите са напълно в рамките на нормалното. Персонажите използваха оръжия, които при това ниво могат с 2 до 3 удара неутрализират противника, а Фелина винаги имаше по-добри зарове. Да беше Джудже, Гигант или Елф, изхода щеше да е съизмерим.

Инак, от тук една корекция виждам има нужда да се направи: стартовата Л на Фелините би трябвало да е 7, а ПР да е 5.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед юни 07, 2009 9:01 am

На мен въпросът ми е, защо Кел не скочи на масата и от там да ръгне которляка? или поне да беше пазил поле. Не съм прегледал хвръляните зарове, но ще помаля за още една битка преди да отсвирим мистралската версия на фелините, за която никога не съм твърдял че е изчистина впрочем. После може да се тесват и последната ревизия за която настоявах изначално.

ПП. Късото копие е модифицирано зато има такава зверска щета.
Нагръдника е сбъркан трябва да е 4 пряко сили.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » нед юни 07, 2009 11:29 pm

Нагръдникът е оптимален, а в Мистралските фелини не пише никакво наказание върху максимума, а само върху материала на ползване (да ви прилича на Щарха?).
А и на мен идеята ми беше Кел да разбие полилея над главата на котето, но не знаех за сложността. Разбира се, карах тази битка малко набързо. А какво ако Кел се беше качил на масата? Не съм намалявал БЗ на копиеносецът заради това, че фелинът е по-високо (макар, че това е логично, но не знам за -4БЗ или -6БЗ).
Бих дал и втори и трети шанс на тази битка, като ще променя в два различни момента това, което героите правят. Кажи колко сложност даваш на полилея и ефекта от свалянето му на главата на котето (той е от свещи, нали :wink: if you know what I mean :wink: , а и е изненадващо). Би ли било това край на битката?
Опитай ти като разказвач да определиш изхода от това.
(ситуацията е: Фел`Йин е на Е4, а Кел - на Г6. Не съм сигурен дали копиеносецът е способен да направи това след като има само 8 Сила, а копието тежи 2,5кг, но съм забравил колко беше обхвата при хвърляне на оръжие).
Другата ситуация искам да я опитам след като разбера ефекта от тази.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 15, 2009 1:06 pm

Малко късно го виждам това но все пак отговарям: Въжето има 10ЕЦ при трошащи, 8 при пробивни и 6 при сечащи. Устойчивостта му е 8. сиреч за да го скъсаш с пикат... модифицираното копие ти трябва Щ/8>=8 r.r 64 щета за да го скъсаш с един удар. Усложнение идва само от разликата във височината която е 3 метра ако Кел е на земята или 2 ако е на масата. Обхвата на копието обаче е малко повече от 2 метра тъй че от земята трябва да имаш „атака” >16+1 а от масата >16. Веки следващ опит да го ръгнеш добавя едно усложнение защото се тресе въжето.

Ако единия е на масата а другия пред нея това са две разлика във височината и сътветно -2БЗ за торса и глава и +2за краката на по-ниско стоящия. Разбирасе този на масата получава -2БЗ на кратака.

Полюлея е около 30 килограма и би нанесъл около 10зара щета при падане.

Обхвата на хвърлено оръжи е е Мт+СИ метра, като трябва имаш нужната сила да вдигнеш предмета.

Ако пазеше полето на масата можеше да я обърнеш в момента в който которлякът стъпи върху нея. В тая връзка скокът му отгоре е за 6ТД.

Фелин затиснат от полюлей едва ли ще умре, но БЗ-то му определено ще падне.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » ср юни 17, 2009 11:09 pm

На тоя полилей не горят ли свещи? Ама сега като се замисли човек, ако Кел мисли по-нестандартно има шанс да победи, но Фел също не мислеше нестандартно и реално аз играх с чисто поле (въпреки описанието, че се качва на масата, реално тя нито му намали ТД (с не повече от едно), нито му даде бонус). Признавам, че тази хвърлячка не ми обича реалните герои, но аз винаги съм така - като разказвач хвърлям по-хубаво :twisted: . Въпреки това шансовете на Кел са доста ниски в този директен сблъсък, както го направих...
Сега за масата? Това е кръчма все пак. Моя Кел е доста слаботелесен. Как би могъл да преобърне маса, на която има толкова голяма котка?
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 17, 2009 11:29 pm

Ами с ТУ които не му стигат от силата. Примерно му трябва СИ 10, а той има СИ 8 значи разликата я доплаща в ТУ. точно както при използване на твърде тежко оръжие. За по коректна сметка трабва да видя колко тежи котката но в общи линии да обърнеш празна маса ти трабва СИ6 и за всеки 10 кила върху нея +1СИ, ако котето е 70 значи за да обърнеш масата със се него ти е нужно 13СИ или / СИ и 5 ТУ... Малко абстрактно говоря но вярвам че ме разбираш.
После самото коте си прави проверка дали ще падне което при ловкост 18 е 14 или повече от заровете, но объщането на масата е 3 ТД, а скока връз нея 6, тъй че ще го принудиш да загуби поне 9ТДсреще 3(обърщане)+1(пазене на поле)=4 от твоа страна
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » чет юни 18, 2009 12:50 am

Ами, неприемливо решение. За да преместя масата с котето отгоре ще ми трябват 14СИ (защото то тежи цели 85 кила), което прави 6ТУ, които не мога да изкопая от никъде. А и все си мислех, че прилагане на сила е 4ТД... Май пак нещо съм пропуснал. Иначе хубава идея ама Кел е прост копиеносец и идеята е да е добър при срещата си лице в лице с врага или да мушка отгоре (което пък ме навежда на мисълта, че ще трябва да огледам дали за него няма шанс да се качи на тая маса преди Фел...)

Виждам за качването на масата си дал 6ТД, това означава ли нещо от сорта на "качването на масата отнема двойно ТД, за стъпване на полето", защото Фел се "покатерва" отгоре от диагонала?

Ако е така, то значи Кел би могъл да се качи от Г5 на масата за още 4ТД (тоест 11ТД общо) или от Г6 за 6ТД (тоест отново 11ТД общо). Тогава за още 2ТД и 4ТУ би могъл да извърши атака срещу Фел с повишен шанс за успех +2 (от намалената БЗ на "клекналия" му противник). Атаката би изглеждала така, което като се замисли човек при ограничение на бронята от максимум 4 (макар специално в използваната версия това да не е упоменато така) е напълно достатъчно за атаката да премине отвъд нея и да промуши Фел с пълната си 7зара+2 мощ (и кървенето на пронизващата атака...), а именно...

Но всичко това хипотетично. Ако например Кел се качи на масата и започне нападението си, то Фел най-вероятно ще е способен като предизвикано действие да избута масата за 3 или 4ТД, като той има достатъчно ТУ да го направи (все пак Кел тежи само 65 килограма, а това прави само 2ТУ над силата) само че не разбрах колко е БС при подобно действие (не е колкото силата, защото в примера ти Фел би се нуждаел от 22 и повече, за да падне, а това е леко невъзможно с максимум 13).

Ето какво: Едно и също действие дори при еднакви условия е винаги по-лесно за Фел, отколкото за Кел, а двамата са развивани по сходен начин. А голямата издръжливост на Кел дори не му помага и с малко, тъй като не може да му навакса разликата в показатели на Фел (+2 Си, +3Л, равен Интелект, но пък +7Пр за Кел и +1Из, което ме навежда на мисълта, че Фел е някак може би по-оптимизиран и реално като големина на показателите Кел води). Друг е въпросът, че един меченостец е винаги по-силен от един копиеносец и тук малко е нечестно... Ще взема да попроменя Фел, за да видя как при напълно сходно развитие ще се съпоставят двамата.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет юни 18, 2009 8:39 am

[sblock="Оптимизация на Кел"]
Кел има разпределени излишно ТР:
11 от Прецизност (да хвърляш копие или да използваш ритници при него си е безполезно)
3 за Продължителна атака
7 за Войн (изваждане на ново оръжие, което Кел няма)
3 за спец. в Копия - при тази щета 7 зара+2, +1 щета е безполезно

Общо: 24 ТР (или, все едно, Кел се е бил без 16+Ин/3 зара ТР, тоест без 1 ниво)
От тях може да задели 1 за Бързо развитие и получава още 2*3=6 ТР за 3 ТЖ, или общо 29 ТР.
БЕБО на 4 степен ми изглежда задължително (+1Атака и +1 париране за 10ТР)
остават 19 ТР, с които може да качи Войн на 8, Спец. в копия или Издръжливост. (не помня СА на копието, така че не мога да кажа дали първите 3 ще са полезни).
Може да помислиш и за вдигането на ИН на 9, за да имаш герой, който да ползва умна тактика... при 6 ИН не бих позволил да бутне масата/удари полилея (естествено не съм разказвач ).
[/sblock]

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 18, 2009 9:26 am

Eлендил е направил един добър разбор, и забележката за натрупване на сила е вярна
4ТД за пъровто натрупване 8СИ +4ТД 8/2=4СИ имаш натрупана 12 добави и 2 ТУ и си готов.

Скокът отнема 6 ТД независимо от посоката, важно е само да можеш да прескочиш разстоянието. Качване върху маса принципно няма никакъв проблем и дори проверка по УФУД не се прави. Под „обръщане на маса” не е нказано че става въпрос точно за обръщане, а а ко Кел пази полето и которляка скочи към масата, героят бръква с копието закачайки единия крак и я издърпва в страни колкото да му прецака скока примерно.
С късото копие и високата прецизност идеално би вървял и един щит, което дава на Кел 4ЗА за 2 ТД което е с 1повече от защитата на Фел, даже 2 защото Фел има 18 ловкост. А дървено щитче среден размер не е толкова тежко струва ми се. Дори малко щитче дава 1+ПР/4=3 ЗА даващо 1 повече от фелина. Ако пък разкараш някой от другите недомислици и дигнеше на 12 прецизността нещата със сит стават още по розови за Кел дори и без „умни тактики”. За 1ТР взимаш 1АТ от БЕБО по принцип, ама копието не е точно балансирано оръжие тъй че тая опция отпада ми се струва. Лошо няма де.

Ако използвам за подложка поста на Еле:
Кел има разпределени излишно ТР:
3 за Продължителна атака
7 за Войн (изваждане на ново оръжие, което Кел няма)
3 за спец. в Копия - при тази щета 7 зара+2, +1 щета е безполезно

Общо: 13 ТР
От тях за Бързо разв 6 на 3-та за 9ТЖ по малко взимаш 18ТР
13-6+18=25ТР
25-12 за ПР и вече щита ти е чудесен и имаш +1 атака
оствата 13 ТР за ИЗ на 7 (6+7=13)
което ит дава и 7ТД в повече в първия рунд или 16+7=23 ТД срещу 18+4=22ТД за Фел
После имаш 16+6=22 срещу 18+3=21
После имаш 16+5=21 срещу 18+2=20
После имаш 16+4=20 срещу 18+1=19
После имаш 16+3=19 срещу 18+0=18
После имаш 16+2=18 срещу 18+0=18
После имаш 16+1=17 срещу 18+0=18
После имаш 16+0=16 срещу 18+0=18

Или 5 рунда ще сте го водиш с 1 ТД, 6-тия ще сте равни 7-ми остъпваш с 1 а после ще му отстъпваш само с 2 в оставащите 3 до края на битката.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори