Страница 1 от 1

Коментари по трупането на опит

Публикувано: пон сеп 14, 2009 8:40 pm
от Асен
В тремата с домашни правила описах два възможни вариант аза труапнето на опит.
http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?p=109966#109966
Кой вариант предпочитате да се използва за играта? Бих сложил анкета, но бих искал да видя кой какво мисли, а не само да се гласува.
А, да - обмислям да позволя на всеки да каже кой вариант иска да използва и да прилагаме и двата, всеки с различни герои. После ще можете да си сравните кой е по-доволен от развитието си ;)!

Публикувано: вт сеп 15, 2009 6:43 pm
от cherno_slance
Въпрос - много ли ще е глупаво, ако използвам твоя вариант на БР и заменя две точки от виталността, което равно на 32 ТР, понеже това автоматично ми дава покачване на Инт на 18 за 35 ТР.
Казвам автоматично, защото самото увеличаване на Инт с две точки е равно на зар повече, плюс факта, че 9 зара, делени на три, дава малко повече от 1 спрямо 8 зара, делени на три, заради окръглянето.

Въпросът е колко лесно ще умре героинята - като се има предвид, че тя така или иначе не може да оцелее сама във физически конфликт.

Публикувано: вт сеп 15, 2009 10:12 pm
от Ivan_Helsing
Така и не разбрах, при вариант 1, ако мяташ срещу усложнение 12 и успееш и после срещу усложнение 20 и се провалиш кое се гледа - 12 или 20?

Публикувано: ср сеп 16, 2009 9:13 am
от Асен
cherno_slance написа:Въпрос - много ли ще е глупаво, ако използвам твоя вариант на БР и заменя две точки от виталността, което равно на 32 ТР, понеже това автоматично ми дава покачване на Инт на 18 за 35 ТР.
Казвам автоматично, защото самото увеличаване на Инт с две точки е равно на зар повече, плюс факта, че 9 зара, делени на три, дава малко повече от 1 спрямо 8 зара, делени на три, заради окръглянето.

Въпросът е колко лесно ще умре героинята - като се има предвид, че тя така или иначе не може да оцелее сама във физически конфликт.
Всъщност не ти дава автмоатично, защото бонус от Интелект получаваш, когато си вдигнал Тр, ана теб ти трябва за вдигането. Въпреки това ще го приема.
А героинята ти ще се наранява по-лесно, включително фатално, но колко - зависи с какво и как я удрят. Сам прецени дали те урежда.
Ivan_Helsing написа:Така и не разбрах, при вариант 1, ако мяташ срещу усложнение 12 и успееш и после срещу усложнение 20 и се провалиш кое се гледа - 12 или 20?
При вариант 1 мяташ само един път за едно умение, най-високият, срещу който си хвърлял. Различни хвърляния имаш само при вариант 2 ;).

Публикувано: ср сеп 16, 2009 10:14 pm
от Ivan_Helsing
Въпроса ми беше ако атакуваш двама различни в сцената и успееш само срещу този с по-ниското умение кое усложнение ще ползваш за мятането за ТР - по-ниското или по-сложното.
Или по-просто, нужно ли е да успееш в атаката за да се вземе съответното усложнение за вдигане на ТР или може и да пропуснеш?
И още, ако удариш два пъти някой с усложнение 15 се наслагва до 16, но за да стане 17 същият ли трябва да удариш или някой с усложение 16?
Ох, нещо не мога да се изкажа... Абе ще ми схванеш идеята, ако не - ще питам трети път за щастие :wink:

Публикувано: чет сеп 17, 2009 1:01 pm
от cherno_slance
Абе да попитам аз! Класическия Аксиом 16 е система, където уменията и показателите се покачват основно чрез ТР, който идва от покачването на нива. Има го ученето, но само като "отскок за ниските нива на уменията".
Погледнато системно, има само един начин нипове да имат високи нива на умения, и то е чрез тристепенна система на обучение. Няма друг начин, защото по сетингово описание съществуват учени, има и занаятчии, които произвеждат екипировка за елитни части като монасите на Сайлфейс, тубрукските мечоносци и прочи е и прочие.)

Другият път е като в Ендивал - нямаш нива, а според играта си получаваш Точки Експириънс, които не се преобразуват в ТР, а директно се използват за покачване на статове и умения. Там с нарастване на умението следващата степен иска повече и повече. Обаче не е блокирана самата способност за получаване на Експириънс/ТР.

В настоящият случай обаче се получава нещо странно - имаме комбинация от нарастваща цена на всяка по-горна степен в комбинация с обратна зависимост между размера на получавания експириънс/ТР и настоящата степен на покачваното умение. Например, за да покача умение, което имам на 11, трябва всеки път да се изправям срещу затруднение над 12... докато честото и редовно пребиване на равностойни противници (в реалния живот се нарича натрупване на рутина и е безценно, стига да не води до закостеняване на мисленето), няма да ми дава нищо.

Публикувано: чет сеп 17, 2009 3:44 pm
от Vilorp
По вариант 1 ако пусна огнена топка връз противник дето има обща защита 36, това значи ли че съм получил урок по магия от майстор с умение 18?
Ако атакувам стрелец дето има защита 26, ама атака от 32 какъв урок съм получил?

Публикувано: чет сеп 17, 2009 4:20 pm
от Cocaine
Ако искам да уча нови СУ-та, ще ми трябва допълнително интелект. Но как мога да се сдобия с допълнително интелект, след като той не влиза в нито едно от сегашните ми умения? Също, не вярвам, че героят ми е човек, който би се застоял в библиотеката за да чете съчиненията на Аквин Томаски, примерно.

Публикувано: чет сеп 17, 2009 4:37 pm
от Асен
Cocaine написа:Ако искам да уча нови СУ-та, ще ми трябва допълнително интелект. Но как мога да се сдобия с допълнително интелект, след като той не влиза в нито едно от сегашните ми умения? Също, не вярвам, че героят ми е човек, който би се застоял в библиотеката за да чете съчиненията на Аквин Томаски, примерно.
Ами явно ще ти трябват уроци.
Да, можете да вземате уроци и за показател, теоретично. Дали ще имате време в играта се съмянвам, но ако намерите, възможно е.
Ivan_Helsing написа:Въпроса ми беше ако атакуваш двама различни в сцената и успееш само срещу този с по-ниското умение кое усложнение ще ползваш за мятането за ТР - по-ниското или по-сложното.
Или по-просто, нужно ли е да успееш в атаката за да се вземе съответното усложнение за вдигане на ТР или може и да пропуснеш?
И още, ако удариш два пъти някой с усложнение 15 се наслагва до 16, но за да стане 17 същият ли трябва да удариш или някой с усложение 16?
Ох, нещо не мога да се изкажа... Абе ще ми схванеш идеята, ако не - ще питам трети път за щастие :wink:
А, ок, разбрах те този път :).
Да, необходимо е да успееш.
cherno_slance написа:Абе да попитам аз! Класическия Аксиом 16 е система, където уменията и показателите се покачват основно чрез ТР, който идва от покачването на нива. Има го ученето, но само като "отскок за ниските нива на уменията".
Погледнато системно, има само един начин нипове да имат високи нива на умения, и то е чрез тристепенна система на обучение. Няма друг начин, защото по сетингово описание съществуват учени, има и занаятчии, които произвеждат екипировка за елитни части като монасите на Сайлфейс, тубрукските мечоносци и прочи е и прочие.)

Другият път е като в Ендивал - нямаш нива, а според играта си получаваш Точки Експириънс, които не се преобразуват в ТР, а директно се използват за покачване на статове и умения. Там с нарастване на умението следващата степен иска повече и повече. Обаче не е блокирана самата способност за получаване на Експириънс/ТР.

В настоящият случай обаче се получава нещо странно - имаме комбинация от нарастваща цена на всяка по-горна степен в комбинация с обратна зависимост между размера на получавания експириънс/ТР и настоящата степен на покачваното умение. Например, за да покача умение, което имам на 11, трябва всеки път да се изправям срещу затруднение над 12... докато честото и редовно пребиване на равностойни противници (в реалния живот се нарича натрупване на рутина и е безценно, стига да не води до закостеняване на мисленето), няма да ми дава нищо.
Да, всеки път, когато покачиш умение, ще ти е по-трудно да го покачиш отново. Не, това не е бъг, можеш да погледнеш препоръчваната формула за покачване на ниво. В нея се включват повече сесии за покачване на ниво, на колкото по-високо ниво си.
Не, ако не ги пребиваш с по 1 удар, нямаш проблеми да се учиш от равностойни опоненти. Равностойните опоненти боаче рядко падат от една атака ;).
Погледнато системно, НИП-овете са добри в това, което са правили много, в тов, на което са ги учили, а са най-добри, ако са комбинирали и двете. Тристепенна система на обучение има само в някои гилдии, не и в университети или при частни учители.
Vilorp написа:По вариант 1 ако пусна огнена топка връз противник дето има обща защита 36, това значи ли че съм получил урок по магия от майстор с умение 18?
Ако атакувам стрелец дето има защита 26, ама атака от 32 какъв урок съм получил?
Усложнението на огената топка е 4 от нивото на магията, а на светкавицата се добаея и МЗ на опонента. Ако ползваш зонални магии, се учиш по-бавно. По същия начин не се учиш бързо и ако пребиваш опоненти, като чакаш атаки от приятелите ти да им намалят БЗ, защото по-трудните задачи те учат по-бързо, ако можеш да се справиш с тях.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 12:14 pm
от cherno_slance
Ако имам умение на 11, нипример войн и искам да го кача на 12, трябва да атакувам противник, който задължително ме превъхвожда безумно на атака/париране.
Защото:
Затруднение+3хЗАР>=< 16+11. при средна стойност на заровете 10 точки, това означава, че ми трябва затруднение над 17, за да се науча на нещо. Но ако атакувам противник, който ме превъзхожда със 17 точки на атака/париране, преодоляването на неговото париране, съответно парирането на неговата атака е възможно само автоматичен успех.
Следователно ще се умре много преди да се съберат дванадесет точки. Другият вариант е ако имам войн на 11, но се отбранявам не със париране, а с блок чрез щит - тогава може и да оцелея срещу някой, който има 17 точки по-висока атака/париране, но.... тогава всъщност използвам специалист в защита...

Извод - ако не си вземете високо ниво на дадено умение в самото начало или не получите чисти ТР от Разказвача, никога няма да качите умение над 6/8 ниво.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 2:28 pm
от Vilorp
Ако коментирам мага:
4(огнената топка)+3з<>16+12(умение в което ми е в момента), айде нека е бонус към школата нещата придобиват вида:
4(огнената топка)+3з<>16+6(умение в което ми е в момента школата)... От огнените топки опит неможе да се вземе.

Колкото до проблема на слънцето:
Всеки следващ удар срещу противник ти дава урок по-по голям майстор. Проблема ти се решава като вземеш един тъп кинжал и влезеш в кочината при шопара.
Приемаме че война ти е на 6, атаката ти е 20 а шопара има ЗА 26.
При първата атака ще получиш урок от учител с умение 26-20=6, сиреч:
6+3з<>16+6(текущия ти войн), това на дали ще ти донесе някакви точки, н всичко е възможно.
Всяка следваща успешна атака обаче ти качва умението на учителя без та ди дига трудността да го уцелиш. С други думи 10-тата ти атака към шопара ще е равносилна на урок от учител 6(първоначално)+10(брой атаки)=16 или:
16+3з<>16+6(текущия ти войн), което ти гарантира шанс от 50% да получиш 4 ТР за умението ти.

Извод, вкарваш ли малкощети, получаваш повече и по-добри уроци.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 2:54 pm
от Raiden
Има ли смисъл да се задълбава толкова надълбоко в тия неща? Мисля, че сме се събрали, за да се забавляваме, а не да търсим как да счупим механиката като се гаврим с някое прасе. Колкото и да са развити уменията на героите ни, винаги го има момента с кофти заровете или прекалено силните противници, чието предизвикване е равносилно на самоубийство, с или без предварително планиране. Пък и не е ли уязвимостта едно от нещата, които ни държи на нокти понякога и ни помага да се вживеем по-добре?

Последна вметка - не играем в някой от световете на Марвел или DC, че да се стараем персонажите ни да са супер герои :) Може би най-добре ще е да я караме по-спокойно, за да е безболезнено за всички "забавлението". Иначе нацяло объркваме дефиницията на последното...

Публикувано: пет сеп 18, 2009 9:43 pm
от Асен
Vilorp написа:Ако коментирам мага:
4(огнената топка)+3з<>16+12(умение в което ми е в момента), айде нека е бонус към школата нещата придобиват вида:
4(огнената топка)+3з<>16+6(умение в което ми е в момента школата)... От огнените топки опит неможе да се вземе.

Колкото до проблема на слънцето:
Всеки следващ удар срещу противник ти дава урок по-по голям майстор. Проблема ти се решава като вземеш един тъп кинжал и влезеш в кочината при шопара.
Приемаме че война ти е на 6, атаката ти е 20 а шопара има ЗА 26.
При първата атака ще получиш урок от учител с умение 26-20=6, сиреч:
6+3з<>16+6(текущия ти войн), това на дали ще ти донесе някакви точки, н всичко е възможно.
Всяка следваща успешна атака обаче ти качва умението на учителя без та ди дига трудността да го уцелиш. С други думи 10-тата ти атака към шопара ще е равносилна на урок от учител 6(първоначално)+10(брой атаки)=16 или:
16+3з<>16+6(текущия ти войн), което ти гарантира шанс от 50% да получиш 4 ТР за умението ти.

Извод, вкарваш ли малкощети, получаваш повече и по-добри уроци.
Затова маговете по книгите си стоят и си учат в кулите, а не си губят времето с приключения. Е, освен за изследванията ако им трябва нещо, различно от умения...
А за щетите си напълно прав, но ако не е противник, който ти отвръща, няма да получиш особени уроци. В битка да не нанасяш щети си е рисковано, ако другият не се бие за саморазвитие като теб.
cherno_slance написа:Ако имам умение на 11, нипример войн и искам да го кача на 12, трябва да атакувам противник, който задължително ме превъхвожда безумно на атака/париране.
Защото:
Затруднение+3хЗАР>=< 16+11. при средна стойност на заровете 10 точки, това означава, че ми трябва затруднение над 17, за да се науча на нещо. Но ако атакувам противник, който ме превъзхожда със 17 точки на атака/париране, преодоляването на неговото париране, съответно парирането на неговата атака е възможно само автоматичен успех.
Следователно ще се умре много преди да се съберат дванадесет точки. Другият вариант е ако имам войн на 11, но се отбранявам не със париране, а с блок чрез щит - тогава може и да оцелея срещу някой, който има 17 точки по-висока атака/париране, но.... тогава всъщност използвам специалист в защита...

Извод - ако не си вземете високо ниво на дадено умение в самото начало или не получите чисти ТР от Разказвача, никога няма да качите умение над 6/8 ниво.
Не, изводът е, че не е нужно да ви превъзхожда със 17 точки, а да има общо 17 точки на Защита ;).
И да, ще го практикувате повече пъти, докато при ъпгрейда хвърлите зарове, които ви вършат работа. Също е замислено да е така.

Като цяло, мсиля, че вие двамата сте за вариант 2. Ще си пишете кръстчета, когато някой ви отвръща.

Рейдъне, с достатъчно предварително планиране, няма неуязвим опонент - Соба некромантът просто ще изисква много планиране, но той не е включен в сюжета.

Публикувано: пон сеп 28, 2009 9:04 am
от Асен
След като никой не се заинтересува достатъчно, че да си избере сам варианта за опит - разпределям аз ;).
Рейдън, Фенрир, Шами, вие ще напредвате по вариант 1 - отбелязвайте си най-високото усложнение на сцена.
Останалите ще напредвате по вариант 2, пишете си кръстчета при успешен опит.