Cocaine написа:Ако искам да уча нови СУ-та, ще ми трябва допълнително интелект. Но как мога да се сдобия с допълнително интелект, след като той не влиза в нито едно от сегашните ми умения? Също, не вярвам, че героят ми е човек, който би се застоял в библиотеката за да чете съчиненията на Аквин Томаски, примерно.
Ами явно ще ти трябват уроци.
Да, можете да вземате уроци и за показател, теоретично. Дали ще имате време в играта се съмянвам, но ако намерите, възможно е.
Ivan_Helsing написа:Въпроса ми беше ако атакуваш двама различни в сцената и успееш само срещу този с по-ниското умение кое усложнение ще ползваш за мятането за ТР - по-ниското или по-сложното.
Или по-просто, нужно ли е да успееш в атаката за да се вземе съответното усложнение за вдигане на ТР или може и да пропуснеш?
И още, ако удариш два пъти някой с усложнение 15 се наслагва до 16, но за да стане 17 същият ли трябва да удариш или някой с усложение 16?
Ох, нещо не мога да се изкажа... Абе ще ми схванеш идеята, ако не - ще питам трети път за щастие
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
А, ок, разбрах те този път
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Да, необходимо е да успееш.
cherno_slance написа:Абе да попитам аз! Класическия Аксиом 16 е система, където уменията и показателите се покачват основно чрез ТР, който идва от покачването на нива. Има го ученето, но само като "отскок за ниските нива на уменията".
Погледнато системно, има само един начин нипове да имат високи нива на умения, и то е чрез тристепенна система на обучение. Няма друг начин, защото по сетингово описание съществуват учени, има и занаятчии, които произвеждат екипировка за елитни части като монасите на Сайлфейс, тубрукските мечоносци и прочи е и прочие.)
Другият път е като в Ендивал - нямаш нива, а според играта си получаваш Точки Експириънс, които не се преобразуват в ТР, а директно се използват за покачване на статове и умения. Там с нарастване на умението следващата степен иска повече и повече. Обаче не е блокирана самата способност за получаване на Експириънс/ТР.
В настоящият случай обаче се получава нещо странно - имаме комбинация от нарастваща цена на всяка по-горна степен в комбинация с обратна зависимост между размера на получавания експириънс/ТР и настоящата степен на покачваното умение. Например, за да покача умение, което имам на 11, трябва всеки път да се изправям срещу затруднение над 12... докато честото и редовно пребиване на равностойни противници (в реалния живот се нарича натрупване на рутина и е безценно, стига да не води до закостеняване на мисленето), няма да ми дава нищо.
Да, всеки път, когато покачиш умение, ще ти е по-трудно да го покачиш отново. Не, това не е бъг, можеш да погледнеш препоръчваната формула за покачване на ниво. В нея се включват повече сесии за покачване на ниво, на колкото по-високо ниво си.
Не, ако не ги пребиваш с по 1 удар, нямаш проблеми да се учиш от равностойни опоненти. Равностойните опоненти боаче рядко падат от една атака
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Погледнато системно, НИП-овете са добри в това, което са правили много, в тов, на което са ги учили, а са най-добри, ако са комбинирали и двете. Тристепенна система на обучение има само в някои гилдии, не и в университети или при частни учители.
Vilorp написа:По вариант 1 ако пусна огнена топка връз противник дето има обща защита 36, това значи ли че съм получил урок по магия от майстор с умение 18?
Ако атакувам стрелец дето има защита 26, ама атака от 32 какъв урок съм получил?
Усложнението на огената топка е 4 от нивото на магията, а на светкавицата се добаея и МЗ на опонента. Ако ползваш зонални магии, се учиш по-бавно. По същия начин не се учиш бързо и ако пребиваш опоненти, като чакаш атаки от приятелите ти да им намалят БЗ, защото по-трудните задачи те учат по-бързо, ако можеш да се справиш с тях.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife