Страница 1 от 1

Чичо Дерфел

Публикувано: пет сеп 18, 2009 10:33 am
от cherno_slance
Чичо Дерфел
раса - джудже
пол мъжки
възраст – 59 години
височина 130
тегло – 80 кг

Описание и история: Дерфел е роден в малко човешко селище от джуджешка жена олсина, която умряла при раждането. Малкото е осиновено от местните селяни, които естествено не го учели на алхимия и изобретателство, а на разните си земеделски работи. Умът му така и си останал неразвит, но това не се оказало особено забележимо сред останалите селяни, които така или иначе в основната си маса са били и ще си останат неграмотни (това е исторически достоверно, а системно означава изключително нисък интелект)
Доста по-късно, при едно мобилизиране, местния дребен благородник счел, че щом му е набола брада, значи вече става за наборник. Взел го заедно със селяните, а Дерфел, противно на очакванията, оцелял...
И продължил да оцелява, дори когато го прехвърлили в по-голям отряд в Здравостан. Късметът му обаче не е съвършен, защото веднъж стотникът попитал има ли доброволци за някаква голяма задача, а войниците теглили жребий, кой да бъде доброволец... Паднал се Чичо Дерфел... на него не му е приятно да го отделят от останалите (той се възприема практически като нисък, малко по-брадат човек), но така му се е паднало.

Характер: примитивен, простичък и практически неподатлив на прекалено сложни психологични маневри (просто не схваща по-сложните доводи и ги отминава с вдигане на рамене). Ако е гладен и се опитате да го убедите, че има някаква по-висша цел от това да се наплюска, ще попита дали това е заповед да не яде.
Причината е, че за 59 години живеене е схванал, че някой са по-умни от него, ето защо има вътрешна нагласа да се противопоставя на всякакво манипулиране.

В същото време приема с пълна безпропотност (поне външно) заповедите на висшестоящите... Когато е сигурен, че са от онзи тип висшестоящи, които незабавно ще приложат екзекуция или наказание при всеки намек за бунт или неподчинение).

В тази връзка доста шегобийци са си изпащали, защото той приема йерархията буквално и само с видимите й знаци – всеки, който се опита да се представи за някаква важна персона, ползвайки измама/убеждаване, бива пращан към началниците, за които Дерфел е сигурен, че наистина са такива. Колкото до опитите да му бъдат представени документи, само свива рамене и казва, че не може да чете (което е истина).

Гледката и звука на плачещо дете не му късат сърцето, а го карат да изпитва нещо средно между досада и раздразненост – като да се опитваш да спиш, докато те хапят комарите. Би дал милостиня, само ако е във вид на бързоразваляща се храна, която лично той не би могъл да изяде.

Тотално мрази да се пазари – след Х броя прецавки от по-умни и хитри човеци, просто отказва тази игра. Казва някаква цена за взимане или даване и ако другият не се съгласи, просто спира да го чува.

Обича да псува – това е най-богатата част от доста бедния му речник. И естествено говори с грешки и изяждане на по-дългите думи, на диалект.

ЕКИПИРОВКА:
Дългото оцеляване в казармата го е накарало да се грижи добре за вещите си. На първо място е средният по размер, метален щит, в едно с бойната брадва и хубавите, плетени доспехи ( ризница със все наколенки, ботуши, налакътници, каска и т.н). Последната е намерил при тарашенето след едно бойно поле. Носи си и добре изработен жезъл – установил е, че с него му е по-лесно да уцелва лошите (лоши са всички, които се опитват да го убият).
Носи и войнишка мешка, която изглежда като голям вариант на бездънните дамски чанти – в нея има всичко – от поне десетина дажби с храна и мехче с вода, до принадлежности за стъкване на огън, за катерене и т.н. Някъде вътре има дори гимнастьорка (кожен геврек с размерите на спасителен пояс, какъвто всъщност е).
Естествено, Дерфел има магическата способност да вади каквото му трябва без ровене из дебрите на войнишката мешка.

Дрехите му са грозни, в убити цветове и единствените им качества се изчерпват с удобство и здравина. Ботушите са същата стока – външно изглеждат мръсни и калпави, но са проверена, сигурна вещ.


Виталност – 3 (евентуално ще се покачи допълнително с взимане на СУ Войн)
Жизненост – 45+6хЗАР/3 – пиша я, защото е свързана с расовата "Бойна Ярост"
Сила – 12
Прец – 6
Ловк – 12
Инт – 6
Издр – 7

Скорост 14
МЗ - 4

Късмет - 3

Общи познания и умения:
Езда - 6
Военна екипировка - 6
Плуване - 6

Специални умения:
СУ - Акробат - 11(мигновенно изправяне за 1ТД)
СУ - Спец в Защита - 12
СУ - БР в домашен вариант –12 степен ( цена – 3 Вит, от които 2 са доп. дадените от Водещия)

Захват –36
РЕС - 18
Ат с Ръка – 12
Ак с крак – 12
Ат с тяло – 18
кинжал - 9
мятане -9
Бойна, едноръчна брадва 15 / 5зара сечаща/ 7 ТД
Жезъл 18 / 2 зара+6 твърда щета(добър ковач - оребрен) трошаща/ 7 ТД

1.
БЗ – 12+2(спец в защита)+16(базово затруднение) = 30
Забележка: акробатиката му дава 3 точки към БЗ, които обаче не действат при щит)
2.
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+3 от голям щит = 33
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 33+Х , но понеже няма атака за по-малко от 4, то - като извадим първоначалното вдигане на щита за 2 ТД - значи стойност на Х поне 2) тоест 33+2=35 за общо 4ТД мигновенно защитно действие
3.
За 3ТД рег. действие и влизане в стенд "гранд защитна позиция" следва:
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+6 от щит = 36
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 36+2Х. Тоест 36+4=40 за общо 4 ТД мигновенно действие
4.
След това идва броня – плетена олекотена за 4 ЗА+1 ЗА от спец в защита = 5
Извод
– Нужена е атака над стойност 40, за да попадне на голо месо при защита за 4ТД
- При гранд защитна позиция, е нужна атака над стойност 45 при защита за 4ТД

Бщ – 2
БА- 0
ДТ – 28
Вди1 –28
Вди2 – 84
Повдиг. 144
Воля – 9
ПсУ - 6
МУ – 3
МА – 1
Мана –6
Обаяние ?
Обоняние - 0
Отскок – 21
Плуване – 6+3+3 (Акробатика) -4 = 8
Езда – 6+3 (умение)+3(Акробатика)-2=10
катeрене – 6+3=9
пром - 9
Бди - 3
Ре - 14
Ста – 12+3(акробат)= 15, обща с базовото 16 = 31
ТД – 13
УО - 2

Разполагаеми ТР – 250+32 от БР на 8
общо 282
1)
Ловк на 12 за 68, Си 12 за 57 до тук 125
2)
Акробат на 11 за 71, Спец в защита на 12 за 83
до тук 125+ 154 всичко 279, остатък 3 ТР
3)
Преместваме БР на 12 на цената на още една т. Вит и остатъкът става 19
С това взимаме Инт на 6 за 11 и покачваме прец на 6 за 6, остатък за 2 ТР

Публикувано: пет сеп 18, 2009 9:23 pm
от Асен
Ок, преди да ти пресметна точки, ще ти посоча, че силата за Голям Стоманен щит е 14. Сигурен ли си, че искаш за защита нещо, което ползваш с Умора? Вярно,че можеш да го вдигнеш веднъж в защитна позиция, но атаките и движението ти ще отнемат сериозно количество ТД.
Войн вече не дава Виталност, така че на колкото ти е Виталността, толкова остава. От Жизненост пък нямаш нужда, бойната ярост, акто цяло, я няма никаква ;).
Акробат ти е на 11, така че ако го ползваш с оръжие, ти дава само +2 защита.
Когато вдигнеш щит в защитна позиция, това отнема 3 ТД и нямаш възможност да подобряваш защитата му повече от това. Счита се, че си "изстискал максимума".
А това с Интелигентност, която определя четенето, все чакам да го коригират. Когато Тарзан качил интелект до 10 насред джунглата, се научил да чете... не, чакай, не беше точно така... 8)
Ако не схващам какво имаш предвид с героя му обаче, запазвам си правото да те накарам да му "превеждаш" какво опитва да каже.

Така, след като изяснихме механиката, сега да преминем към характера. Да, възможен персонаж е за средновековен сетинг, но и там важи принципът "ако си избрал да играеш изрод, ти си си го избрал". Няма да те спра да играеш такъв, но не обвинявай сетинга за това, какво играеш ;)! Можел си да добавиш още някои неща, ако си го искал приятен. Видях подробно оописание на всичките му лоши черти, но не видях нищо за лоялността към групата, включително служещите на същия господар. Не виждам и нещо за религиозни чувства или убеждения. Можеш да добавиш и какви права смята, че има, например от кого изисква уважение, в кои случаи се старае да не псува и кое не би понесъл независимо от йерархията. Ако този беше типичен за средновеконите военни, нямаше да има разбунтували се армии... О, момент, ставало е непрекъснато :P!

А иначе, плашиш куче със салам. Много добре ще се впишеш в групата садисти... :twisted:
Това, в което не съм сигурен е, че ти искаш да го играеш такъв, какъвто си го описа;. Пак си помисли дали ще ти е приятно. Ако не, промени го или просто кажи "това не е моята игра". Аз казвам същото, като ме канят да играя по определени системи!

Публикувано: пет сеп 18, 2009 11:20 pm
от Vilorp
ИН 6 или по-малко ограничаваш се до двусрични думи, 8 можеш да говориш без проблеми, 10 можеш да четеш и пишеш на езика.

Публикувано: пет сеп 18, 2009 11:21 pm
от Асен
Ок, сменяме цифрата на примера, но това не го променя особено.

Публикувано: съб сеп 19, 2009 1:19 pm
от cherno_slance
Описанието на умението е изрично - щитът се вдига за 2 ТД и дава 1,2 или 3 плюс Пр/4, плюс право за допълнителни Х ТД мигновенно дествие да добавиш Х ЗА. Условието е, че ТД за вдигане и добавка не могат да надвишават ТД на атаката и добавката не може да бъде повече от СУ/2, нито от основния бонус на щита (разбирай шест).

Гранд защитната позиция просто удвоява всички бонуси от използването на щита. Дроубакът е затрудненото движение.

П.П. Ако ще режеш умения, които не оттърват на домишните правила, кажи го предварително, щото в движение става куцо.

Остави Чичо Дерфел гладен и мокър в продължение на месец и бунтът ти е готов. Средновековните армии от рекрутирани селяни не са се вдигали на оръжие срещу господарите си заради проява на лоши обноски от благородниците към тях. Било е за... да го кажем "екзестенциални проблеми", свързани с оцеляването.

Значи ще взема среден стоманен щит. Ще намаля защитата със съответните стойности.

Публикувано: съб сеп 19, 2009 10:41 pm
от Асен
Ако го режа, щях да кажа, както правя с всички умения, които режа - това така го тълкувам и така съм го играл. Няма нужда да ти обяснявам, какви разлики в тълкуването допуска всеки текст.
Сега ще задам вътпроса при въпросите по системата и ще изчакаме официално тълкуване от БатГойко.