Чичо Дерфел
Публикувано: пет сеп 18, 2009 10:33 am
Чичо Дерфел
раса - джудже
пол мъжки
възраст – 59 години
височина 130
тегло – 80 кг
Описание и история: Дерфел е роден в малко човешко селище от джуджешка жена олсина, която умряла при раждането. Малкото е осиновено от местните селяни, които естествено не го учели на алхимия и изобретателство, а на разните си земеделски работи. Умът му така и си останал неразвит, но това не се оказало особено забележимо сред останалите селяни, които така или иначе в основната си маса са били и ще си останат неграмотни (това е исторически достоверно, а системно означава изключително нисък интелект)
Доста по-късно, при едно мобилизиране, местния дребен благородник счел, че щом му е набола брада, значи вече става за наборник. Взел го заедно със селяните, а Дерфел, противно на очакванията, оцелял...
И продължил да оцелява, дори когато го прехвърлили в по-голям отряд в Здравостан. Късметът му обаче не е съвършен, защото веднъж стотникът попитал има ли доброволци за някаква голяма задача, а войниците теглили жребий, кой да бъде доброволец... Паднал се Чичо Дерфел... на него не му е приятно да го отделят от останалите (той се възприема практически като нисък, малко по-брадат човек), но така му се е паднало.
Характер: примитивен, простичък и практически неподатлив на прекалено сложни психологични маневри (просто не схваща по-сложните доводи и ги отминава с вдигане на рамене). Ако е гладен и се опитате да го убедите, че има някаква по-висша цел от това да се наплюска, ще попита дали това е заповед да не яде.
Причината е, че за 59 години живеене е схванал, че някой са по-умни от него, ето защо има вътрешна нагласа да се противопоставя на всякакво манипулиране.
В същото време приема с пълна безпропотност (поне външно) заповедите на висшестоящите... Когато е сигурен, че са от онзи тип висшестоящи, които незабавно ще приложат екзекуция или наказание при всеки намек за бунт или неподчинение).
В тази връзка доста шегобийци са си изпащали, защото той приема йерархията буквално и само с видимите й знаци – всеки, който се опита да се представи за някаква важна персона, ползвайки измама/убеждаване, бива пращан към началниците, за които Дерфел е сигурен, че наистина са такива. Колкото до опитите да му бъдат представени документи, само свива рамене и казва, че не може да чете (което е истина).
Гледката и звука на плачещо дете не му късат сърцето, а го карат да изпитва нещо средно между досада и раздразненост – като да се опитваш да спиш, докато те хапят комарите. Би дал милостиня, само ако е във вид на бързоразваляща се храна, която лично той не би могъл да изяде.
Тотално мрази да се пазари – след Х броя прецавки от по-умни и хитри човеци, просто отказва тази игра. Казва някаква цена за взимане или даване и ако другият не се съгласи, просто спира да го чува.
Обича да псува – това е най-богатата част от доста бедния му речник. И естествено говори с грешки и изяждане на по-дългите думи, на диалект.
ЕКИПИРОВКА:
Дългото оцеляване в казармата го е накарало да се грижи добре за вещите си. На първо място е средният по размер, метален щит, в едно с бойната брадва и хубавите, плетени доспехи ( ризница със все наколенки, ботуши, налакътници, каска и т.н). Последната е намерил при тарашенето след едно бойно поле. Носи си и добре изработен жезъл – установил е, че с него му е по-лесно да уцелва лошите (лоши са всички, които се опитват да го убият).
Носи и войнишка мешка, която изглежда като голям вариант на бездънните дамски чанти – в нея има всичко – от поне десетина дажби с храна и мехче с вода, до принадлежности за стъкване на огън, за катерене и т.н. Някъде вътре има дори гимнастьорка (кожен геврек с размерите на спасителен пояс, какъвто всъщност е).
Естествено, Дерфел има магическата способност да вади каквото му трябва без ровене из дебрите на войнишката мешка.
Дрехите му са грозни, в убити цветове и единствените им качества се изчерпват с удобство и здравина. Ботушите са същата стока – външно изглеждат мръсни и калпави, но са проверена, сигурна вещ.
Виталност – 3 (евентуално ще се покачи допълнително с взимане на СУ Войн)
Жизненост – 45+6хЗАР/3 – пиша я, защото е свързана с расовата "Бойна Ярост"
Сила – 12
Прец – 6
Ловк – 12
Инт – 6
Издр – 7
Скорост 14
МЗ - 4
Късмет - 3
Общи познания и умения:
Езда - 6
Военна екипировка - 6
Плуване - 6
Специални умения:
СУ - Акробат - 11(мигновенно изправяне за 1ТД)
СУ - Спец в Защита - 12
СУ - БР в домашен вариант –12 степен ( цена – 3 Вит, от които 2 са доп. дадените от Водещия)
Захват –36
РЕС - 18
Ат с Ръка – 12
Ак с крак – 12
Ат с тяло – 18
кинжал - 9
мятане -9
Бойна, едноръчна брадва 15 / 5зара сечаща/ 7 ТД
Жезъл 18 / 2 зара+6 твърда щета(добър ковач - оребрен) трошаща/ 7 ТД
1.
БЗ – 12+2(спец в защита)+16(базово затруднение) = 30
Забележка: акробатиката му дава 3 точки към БЗ, които обаче не действат при щит)
2.
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+3 от голям щит = 33
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 33+Х , но понеже няма атака за по-малко от 4, то - като извадим първоначалното вдигане на щита за 2 ТД - значи стойност на Х поне 2) тоест 33+2=35 за общо 4ТД мигновенно защитно действие
3.
За 3ТД рег. действие и влизане в стенд "гранд защитна позиция" следва:
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+6 от щит = 36
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 36+2Х. Тоест 36+4=40 за общо 4 ТД мигновенно действие
4.
След това идва броня – плетена олекотена за 4 ЗА+1 ЗА от спец в защита = 5
Извод
– Нужена е атака над стойност 40, за да попадне на голо месо при защита за 4ТД
- При гранд защитна позиция, е нужна атака над стойност 45 при защита за 4ТД
Бщ – 2
БА- 0
ДТ – 28
Вди1 –28
Вди2 – 84
Повдиг. 144
Воля – 9
ПсУ - 6
МУ – 3
МА – 1
Мана –6
Обаяние ?
Обоняние - 0
Отскок – 21
Плуване – 6+3+3 (Акробатика) -4 = 8
Езда – 6+3 (умение)+3(Акробатика)-2=10
катeрене – 6+3=9
пром - 9
Бди - 3
Ре - 14
Ста – 12+3(акробат)= 15, обща с базовото 16 = 31
ТД – 13
УО - 2
Разполагаеми ТР – 250+32 от БР на 8
общо 282
1)
Ловк на 12 за 68, Си 12 за 57 до тук 125
2)
Акробат на 11 за 71, Спец в защита на 12 за 83
до тук 125+ 154 всичко 279, остатък 3 ТР
3)
Преместваме БР на 12 на цената на още една т. Вит и остатъкът става 19
С това взимаме Инт на 6 за 11 и покачваме прец на 6 за 6, остатък за 2 ТР
раса - джудже
пол мъжки
възраст – 59 години
височина 130
тегло – 80 кг
Описание и история: Дерфел е роден в малко човешко селище от джуджешка жена олсина, която умряла при раждането. Малкото е осиновено от местните селяни, които естествено не го учели на алхимия и изобретателство, а на разните си земеделски работи. Умът му така и си останал неразвит, но това не се оказало особено забележимо сред останалите селяни, които така или иначе в основната си маса са били и ще си останат неграмотни (това е исторически достоверно, а системно означава изключително нисък интелект)
Доста по-късно, при едно мобилизиране, местния дребен благородник счел, че щом му е набола брада, значи вече става за наборник. Взел го заедно със селяните, а Дерфел, противно на очакванията, оцелял...
И продължил да оцелява, дори когато го прехвърлили в по-голям отряд в Здравостан. Късметът му обаче не е съвършен, защото веднъж стотникът попитал има ли доброволци за някаква голяма задача, а войниците теглили жребий, кой да бъде доброволец... Паднал се Чичо Дерфел... на него не му е приятно да го отделят от останалите (той се възприема практически като нисък, малко по-брадат човек), но така му се е паднало.
Характер: примитивен, простичък и практически неподатлив на прекалено сложни психологични маневри (просто не схваща по-сложните доводи и ги отминава с вдигане на рамене). Ако е гладен и се опитате да го убедите, че има някаква по-висша цел от това да се наплюска, ще попита дали това е заповед да не яде.
Причината е, че за 59 години живеене е схванал, че някой са по-умни от него, ето защо има вътрешна нагласа да се противопоставя на всякакво манипулиране.
В същото време приема с пълна безпропотност (поне външно) заповедите на висшестоящите... Когато е сигурен, че са от онзи тип висшестоящи, които незабавно ще приложат екзекуция или наказание при всеки намек за бунт или неподчинение).
В тази връзка доста шегобийци са си изпащали, защото той приема йерархията буквално и само с видимите й знаци – всеки, който се опита да се представи за някаква важна персона, ползвайки измама/убеждаване, бива пращан към началниците, за които Дерфел е сигурен, че наистина са такива. Колкото до опитите да му бъдат представени документи, само свива рамене и казва, че не може да чете (което е истина).
Гледката и звука на плачещо дете не му късат сърцето, а го карат да изпитва нещо средно между досада и раздразненост – като да се опитваш да спиш, докато те хапят комарите. Би дал милостиня, само ако е във вид на бързоразваляща се храна, която лично той не би могъл да изяде.
Тотално мрази да се пазари – след Х броя прецавки от по-умни и хитри човеци, просто отказва тази игра. Казва някаква цена за взимане или даване и ако другият не се съгласи, просто спира да го чува.
Обича да псува – това е най-богатата част от доста бедния му речник. И естествено говори с грешки и изяждане на по-дългите думи, на диалект.
ЕКИПИРОВКА:
Дългото оцеляване в казармата го е накарало да се грижи добре за вещите си. На първо място е средният по размер, метален щит, в едно с бойната брадва и хубавите, плетени доспехи ( ризница със все наколенки, ботуши, налакътници, каска и т.н). Последната е намерил при тарашенето след едно бойно поле. Носи си и добре изработен жезъл – установил е, че с него му е по-лесно да уцелва лошите (лоши са всички, които се опитват да го убият).
Носи и войнишка мешка, която изглежда като голям вариант на бездънните дамски чанти – в нея има всичко – от поне десетина дажби с храна и мехче с вода, до принадлежности за стъкване на огън, за катерене и т.н. Някъде вътре има дори гимнастьорка (кожен геврек с размерите на спасителен пояс, какъвто всъщност е).
Естествено, Дерфел има магическата способност да вади каквото му трябва без ровене из дебрите на войнишката мешка.
Дрехите му са грозни, в убити цветове и единствените им качества се изчерпват с удобство и здравина. Ботушите са същата стока – външно изглеждат мръсни и калпави, но са проверена, сигурна вещ.
Виталност – 3 (евентуално ще се покачи допълнително с взимане на СУ Войн)
Жизненост – 45+6хЗАР/3 – пиша я, защото е свързана с расовата "Бойна Ярост"
Сила – 12
Прец – 6
Ловк – 12
Инт – 6
Издр – 7
Скорост 14
МЗ - 4
Късмет - 3
Общи познания и умения:
Езда - 6
Военна екипировка - 6
Плуване - 6
Специални умения:
СУ - Акробат - 11(мигновенно изправяне за 1ТД)
СУ - Спец в Защита - 12
СУ - БР в домашен вариант –12 степен ( цена – 3 Вит, от които 2 са доп. дадените от Водещия)
Захват –36
РЕС - 18
Ат с Ръка – 12
Ак с крак – 12
Ат с тяло – 18
кинжал - 9
мятане -9
Бойна, едноръчна брадва 15 / 5зара сечаща/ 7 ТД
Жезъл 18 / 2 зара+6 твърда щета(добър ковач - оребрен) трошаща/ 7 ТД
1.
БЗ – 12+2(спец в защита)+16(базово затруднение) = 30
Забележка: акробатиката му дава 3 точки към БЗ, които обаче не действат при щит)
2.
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+3 от голям щит = 33
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 33+Х , но понеже няма атака за по-малко от 4, то - като извадим първоначалното вдигане на щита за 2 ТД - значи стойност на Х поне 2) тоест 33+2=35 за общо 4ТД мигновенно защитно действие
3.
За 3ТД рег. действие и влизане в стенд "гранд защитна позиция" следва:
- За 2 ТД мигн. действие – БЗ+6 от щит = 36
- За допълнителни Х ТД мигн. действие = 36+2Х. Тоест 36+4=40 за общо 4 ТД мигновенно действие
4.
След това идва броня – плетена олекотена за 4 ЗА+1 ЗА от спец в защита = 5
Извод
– Нужена е атака над стойност 40, за да попадне на голо месо при защита за 4ТД
- При гранд защитна позиция, е нужна атака над стойност 45 при защита за 4ТД
Бщ – 2
БА- 0
ДТ – 28
Вди1 –28
Вди2 – 84
Повдиг. 144
Воля – 9
ПсУ - 6
МУ – 3
МА – 1
Мана –6
Обаяние ?
Обоняние - 0
Отскок – 21
Плуване – 6+3+3 (Акробатика) -4 = 8
Езда – 6+3 (умение)+3(Акробатика)-2=10
катeрене – 6+3=9
пром - 9
Бди - 3
Ре - 14
Ста – 12+3(акробат)= 15, обща с базовото 16 = 31
ТД – 13
УО - 2
Разполагаеми ТР – 250+32 от БР на 8
общо 282
1)
Ловк на 12 за 68, Си 12 за 57 до тук 125
2)
Акробат на 11 за 71, Спец в защита на 12 за 83
до тук 125+ 154 всичко 279, остатък 3 ТР
3)
Преместваме БР на 12 на цената на още една т. Вит и остатъкът става 19
С това взимаме Инт на 6 за 11 и покачваме прец на 6 за 6, остатък за 2 ТР