Страница 1 от 1

Мразим и обичаме модификациите на системата

Публикувано: ср сеп 01, 2010 11:42 pm
от Асен
Разбира се, тук е мястото да си кажете мнението за модификациите ми на системата.
Целта им беше проста. Исках система, която позволява както победа с "един удар", така и понасяне на няколко по-леки. По-тежките оръжия по-често печелят с един удар, затова и хората ги ползват.

Системата за опит пък беше предназначена да ви стимулира да искате да си ползвате способностите и познанията при случай, макар че според мен трябва да дава повече ТР за успешен опит.

Системата за социална битка е отделна тема -н ея не я бях допресметнал още в началото, което си отчитам като грешка.

Май всички и особено Найкстан забелязаха, че не винаги ви карам да хвърляте дали ще успеете, а за да видим как успявате, има ли усложения, и дали не срещате нещо друго вместо това, което търсите. Всички го приехте, но можете да коментирате идеята.

И накрая, ако желаете, кажете и доколко ви харесаха промените в сетинга - Найкстан ми напомни да го добавя, аз бях забравил!

Публикувано: чет сеп 02, 2010 11:25 am
от nikestan
Замяната на ТЖ с рани беше добре реализирано и внесе разнообразие (поне за мен, защото съм свикнал със системи с жизнени точки). Със сигурност трябва още тестване обаче, защото не мисля, че сме покрили всички възможни сценарии за развитието на една битка, така че може да се окаже, че има момент, в който да има дисбаланс. В битките, които Карасса води, системата в този си вид се представи добре.
Системата с опита на практика не влезе в приложение при мен, макар че имах два плюса. Може би заради собственото ми бездействие стана така, че така и не ролнах за подобрение на тези умения. Искаше ми се все пак да видя някакво развитие в героя си, макар че и така играта си беше enjoyable.
Факта обаче, че всички, които искахме да имаме приемливо ниво на Жизнеността, трябваше да вземаме Жажда за живот някак ми се струва недобър. Въобще щом има умение, което е желано от всички и умения, които никой не поглежда значи нещо не е наред и е предпоставка за дисбалансиране в даден момент от играта. Такъв момент мисля, че при нас нямаше, но това не означава, че не е могъл да възникне.
Върху социалната битка нямах наблюдения, но съм доволен, че от социалните герои имаше полза (това зависи естествено не толкова от системата, а от водещия).
Колкото до промените в сетинга: лично на мен редуцирането на магията ми допадна.

Публикувано: чет сеп 02, 2010 7:55 pm
от cherno_slance
За социалните битки мога да кажа следното
При 21 обаяние и 6 на убеждаване, началната база на героинята ми беше 16-ка
Съответно 18Инт+6 на психология даваше начална база от 15

Пълната оптимизация би включвала 12 Инт, средна стойност от 12 на обаяние, 12 на убеждаване/психология и 6 на лидер
с това началната база за убеждаване/психология щеше да стане 21.
Тоест с 5 точки повече на убеждаване и със 6 точки на психология.
Това обаче е около или дори мъничко над тавана, който приключението позволяваше като НТР.
И е свързано със 9 точки по ниско обаяние и 6 точки по-нисък интелект... а тъкмо максималният интелект направи героинята ми полезна.

Защо казвам това ли? Защото имах спор с Асен заради ефикасността на социалната система... но всъщност резултатите са неясни, защото не играх с оптимизиран персонаж. Ако играех с такъв и с него не успявах да победя в социална ситуация чисто боен или отчасти боен персонаж, изводите щяха да са ясни.
Сега не са.

Re: Мразим и обичаме модификациите на системата

Публикувано: пет сеп 03, 2010 9:00 pm
от Асен
Асен написа: Системата за социална битка е отделна тема - нея не я бях допресметнал още в началото, което си отчитам като грешка.
На едно мнение сме, както виждаш. После я едитнах, но не я ползвахме повече.
Коментари по останалото?

Публикувано: съб сеп 04, 2010 10:58 am
от Cocaine
Премахването на ТЖ според мен беше успешно. Битките станаха по-кратки, по-напрегнати и поне аз се замислях много внимателно преди да вляза в бой. Със сигурност ще трябват още тестове, не ми се случи да изпитам ефектите от раните на собствен гръб. Положително е, че успях да направя читав боец със сравнително ниска сила - който иначе би страдал от недостиг на ТЖ.

Тъй като се отчитам трети, имам предимството/недостатъка да съм изчел мненията пред мен. Найкстан прави важна забележка по отношение на "Жажда за живот". За момента статистиката е - двама меле бойци, и двамата са го взели. Тирел няма това СУ, но като стрелец вероятно не му и трябва. Дали това е тенденция е рано да се прецени, още повече, че джуджета и гиганти фронтлайнери липсваха.

За покачването на уменията нищо не мога да кажа, защото не го изпробвах. На теория звучи добре.

За намаленото количество мана вероятно трябва да се изкаже Фенрир.

Публикувано: вт сеп 07, 2010 7:15 pm
от Shamajotsi
Аз принципно имах досег единствено до "бойните модификации"... и честно казано не знам какво да кажа. Стрелците и преди, и сега къртят отдалеч - ако не им се намали щетата и разните бонуси към нея, те при удар (който за Тирел е много лесен) правят почти сигурно тежка рана или по-лошо. Въобще не казвам, че е лошо! Просто ако е търсен ефект - ок, супер. Ако не - елфът беше щастлив, че Вселената не се усети колко е мощен той.