[нова раса] Големи
Модератор: Ro#|#
[нова раса] Големи
Under construction
Произход
След масовото преселение на хора от Магландиум към Анфолдия, инжинер Нивелболт осъзнава, че не може да обработва поверената му земя сам. В последствие, възобновява проекта от младините му – за създаването на механичен помощник. Използвайки уменията си на ковач и изобретател (и според някой, благословията на Орим), Нивелболт успява да направи механичен човек надарен с прост изкуствен интелект. Основните задачи, които можел да изпълнява били сеене, вършеене, оране и плевене. Прототипът бил наречен Адамантиъс, а моделът Нивел 01.
Нивелболт, освободен от ботовите проблеми, се съсредоточил върху осъвършенстването на металните големи, които вече продавал на съселяние си. Счита се, че Нивел 02 и 03 достигнали до купувачи от всички краища на заселените от хора земи.
Моделите Нивел 04 можели да правят прости магии и да наизустяват текстове. А когато, на пределна възраст, Нивелболт завършил модела 05, изобретателят разбрал, че творенията му имат разум, типичен за най-напредналите раси. И осъзнал, че е неморално да продава творенията им. За това, завещал им работилницата, за да могат да продължат развитието си, а самият той се оттеглил с Адамантиъс, с когото прекарал последните си дни.
След като изпълнил дълга си към своя създател, Адамантиъс се върнал в работилницата, където бил подобрен до версия 06. От тогава остава традицията той да е първия представител от нов модел, както се полага на статута му на Главен Изпълнителен Изобретател по Развойна и Подобрителна дейност.
Бит и култура
И двете почти липсват при големите. Тъй като са направени от неръждаема стомана, нямат нужда от домове. Изпитват признателност към създателя им Новелболт (чиято метална статуя се намира пред работилницата), както и към водачът им Адамантиъс.
Расови статистики
Ръст 200, Тегло 200 кг (полове няма)
Виталност 3
Жизненост 41
МЗ 0
Красота 3 зара
Скорост 12
Сила 7-20
Ловкост 4-12
Интелект 5-13
Прецизност 5-13
Издържливост 4-12
Расови умения и модификатори
-Имунитет към отрови
-Бавна регенерация на мана (2 пъти по-бавна).
Големите имат вградени кристали, които успяват да съхранят мана, но се зареждат бавно. Батериите могат да се сменят, но са скъпи.
-Механична същност.
Големите не възстановяват ТЖ при почивка (за разлика от ТУ, които в случая отразяват прегряването на големите и съответно изстиването им при почивка). Регулярния начин е чрез поправка. Изискването е поправящият да е със СУ Изобретател поне на ниво 1. Формулата е ИН + ниво на СУ Изобретател <>16 + Усл
Усложнението е равно на 4, ако големът се самопоправя. Успехът показва колко ТЖ са възстановени за 1 час поправка.
–Изобретателност (СУ Изобретател на ниво 0 безплатно)
-Инфрачервено зрение
В този зрителен режим, големите могат да виждат топлинни източници (вкл. живи съшества в тъмното)
-“Естетсвена” броня
Големите са с ламаринена броня, осигуряваща редукция на щетите от ¼. Не могат да използват друга броня.
-Невъзможна езда (няма познато ездитно животно, което да може да издържи на товара.
–Неумело катерене (-4) (заради теглото)
Произход
След масовото преселение на хора от Магландиум към Анфолдия, инжинер Нивелболт осъзнава, че не може да обработва поверената му земя сам. В последствие, възобновява проекта от младините му – за създаването на механичен помощник. Използвайки уменията си на ковач и изобретател (и според някой, благословията на Орим), Нивелболт успява да направи механичен човек надарен с прост изкуствен интелект. Основните задачи, които можел да изпълнява били сеене, вършеене, оране и плевене. Прототипът бил наречен Адамантиъс, а моделът Нивел 01.
Нивелболт, освободен от ботовите проблеми, се съсредоточил върху осъвършенстването на металните големи, които вече продавал на съселяние си. Счита се, че Нивел 02 и 03 достигнали до купувачи от всички краища на заселените от хора земи.
Моделите Нивел 04 можели да правят прости магии и да наизустяват текстове. А когато, на пределна възраст, Нивелболт завършил модела 05, изобретателят разбрал, че творенията му имат разум, типичен за най-напредналите раси. И осъзнал, че е неморално да продава творенията им. За това, завещал им работилницата, за да могат да продължат развитието си, а самият той се оттеглил с Адамантиъс, с когото прекарал последните си дни.
След като изпълнил дълга си към своя създател, Адамантиъс се върнал в работилницата, където бил подобрен до версия 06. От тогава остава традицията той да е първия представител от нов модел, както се полага на статута му на Главен Изпълнителен Изобретател по Развойна и Подобрителна дейност.
Бит и култура
И двете почти липсват при големите. Тъй като са направени от неръждаема стомана, нямат нужда от домове. Изпитват признателност към създателя им Новелболт (чиято метална статуя се намира пред работилницата), както и към водачът им Адамантиъс.
Расови статистики
Ръст 200, Тегло 200 кг (полове няма)
Виталност 3
Жизненост 41
МЗ 0
Красота 3 зара
Скорост 12
Сила 7-20
Ловкост 4-12
Интелект 5-13
Прецизност 5-13
Издържливост 4-12
Расови умения и модификатори
-Имунитет към отрови
-Бавна регенерация на мана (2 пъти по-бавна).
Големите имат вградени кристали, които успяват да съхранят мана, но се зареждат бавно. Батериите могат да се сменят, но са скъпи.
-Механична същност.
Големите не възстановяват ТЖ при почивка (за разлика от ТУ, които в случая отразяват прегряването на големите и съответно изстиването им при почивка). Регулярния начин е чрез поправка. Изискването е поправящият да е със СУ Изобретател поне на ниво 1. Формулата е ИН + ниво на СУ Изобретател <>16 + Усл
Усложнението е равно на 4, ако големът се самопоправя. Успехът показва колко ТЖ са възстановени за 1 час поправка.
–Изобретателност (СУ Изобретател на ниво 0 безплатно)
-Инфрачервено зрение
В този зрителен режим, големите могат да виждат топлинни източници (вкл. живи съшества в тъмното)
-“Естетсвена” броня
Големите са с ламаринена броня, осигуряваща редукция на щетите от ¼. Не могат да използват друга броня.
-Невъзможна езда (няма познато ездитно животно, което да може да издържи на товара.
–Неумело катерене (-4) (заради теглото)
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- Demonheart
- Работник
- Мнения: 99
- Регистриран на: чет яну 03, 2002 2:29 pm
- Местоположение: Деветият кръг
- Контакти:
Това е вид легирана стомана, което означава, че освен въглерод и желязо, в нея се съдържа голямо количество от други, нарочно вложени химични елементи, които променят свойствата й. Специално за неръждаемата стомана, това са хром и никел. Колкото и добри металурзи да са джуджетата, съмнявам се, че имат технологията за добив на тези елементи (особено на хрома).
Ако искаш големите да са неръждаеми, може да ги покриеш с дебел слой злато - то не ръждясва. Разбира се, тогава цената им ще скочи неколкократно и ще са много привлекателна мишена за същества, целящи бързо забогатяване. А да са изцяло от злато пак не става, понеже то е прекалено меко и вероятно ще се смачкат под собствената си тежест.
Всъщност, сред враговете в книгата има описан механичен голем. Защо не го използваш за основа?
И всъщност каква точно е целта на отделянето им като самостоятелна раса? Някакъв фентъзи вариант на Тачикома от Ghost in the Shell ли замисляш?
Ако искаш големите да са неръждаеми, може да ги покриеш с дебел слой злато - то не ръждясва. Разбира се, тогава цената им ще скочи неколкократно и ще са много привлекателна мишена за същества, целящи бързо забогатяване. А да са изцяло от злато пак не става, понеже то е прекалено меко и вероятно ще се смачкат под собствената си тежест.
Всъщност, сред враговете в книгата има описан механичен голем. Защо не го използваш за основа?
И всъщност каква точно е целта на отделянето им като самостоятелна раса? Някакъв фентъзи вариант на Тачикома от Ghost in the Shell ли замисляш?
Evil satanic spirits feast upon my soul.
In black tower, dark wizards keep an ancient scroll,
which will summon pretty siren. She'll be dancing on my grave...
Thus, though all the mortal's prayers, I shall rise to live again!
In black tower, dark wizards keep an ancient scroll,
which will summon pretty siren. She'll be dancing on my grave...
Thus, though all the mortal's prayers, I shall rise to live again!
Мерси за инфото!Demonheart написа:Това е вид легирана стомана, което означава, че освен въглерод и желязо, в нея се съдържа голямо количество от други, нарочно вложени химични елементи, които променят свойствата й. Специално за неръждаемата стомана, това са хром и никел. Колкото и добри металурзи да са джуджетата, съмнявам се, че имат технологията за добив на тези елементи (особено на хрома).
Ако искаш големите да са неръждаеми, може да ги покриеш с дебел слой злато - то не ръждясва. Разбира се, тогава цената им ще скочи неколкократно и ще са много привлекателна мишена за същества, целящи бързо забогатяване. А да са изцяло от злато пак не става, понеже то е прекалено меко и вероятно ще се смачкат под собствената си тежест.
Всъщност, сред враговете в книгата има описан механичен голем. Защо не го използваш за основа?
И всъщност каква точно е целта на отделянето им като самостоятелна раса? Някакъв фентъзи вариант на Тачикома от Ghost in the Shell ли замисляш?
Тъй като действието се развива в Анфолдия, може просто да приемем, че в желязната руда там има някакви елементи, които правят желязото неръждаемо. Само че, трябва да го опиша някъде. А, между другото, там няма джуджета (освен може би единични екземпляри, преминали през портала).
Погледнах не-игровия голем. Има доста сходства. Обаче, някакси не ми се струва добра идея да има игрова раса с безкрайно висока ПсУ и воля.
Не съм запознат с Ghost in the Shell (като изключим кратък поглед в уикипедия), но предполагам, че идеята е нещо такова. По-скоро си мислех за механичните създания на гномите от Света на Уоркрафт (в Гномераган и Borean Tundra)
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре, нека приемем, че можеш някак да вкараш съзнание в един голем (все пак в Еберън и това става), Псу и Воля са ти най-малкия проблем. Ако си погледнал голема в края на книгата, трябваше да отбележиш, че големите нямат ТЖ и Изд. И това се извежда по логически път - големът има механично, а не биологично устройство. Машините не се уморяват и не спят - значи и голема не може да се умори, следователно Изд. му е нула и неговите ТД остават фиксирани в схватка.
ТЖ също няма, вместо това взима устойчивостта на материала, от който е направен. Това означава, че макар големът да идва със собствена броня, то разпадането на бронята води до смърт. От тук следва, че големът не покачва ТЖ с нивото си, както и че няма виталност.
Колкото до волята, по дефиниция волята отразява устойчивостта на персонажа на болка, но металът, камъкът, глината не изпитват болка, така че не виждам проблем да е безкрайно голям.
Освен това, внедряването на голем като игрови персонаж изисква пренаписване на половината система. Редица СУ-та стават недостъпни за него - "Жажда за живот", "Бързият Джо", "Берсерк", "твърда кожа"... Освин това ще бъде 100% устойчив на отрова и удавяне, болести, задушаващи ефекти. Няма да има нужда от сън, няма да се уморява, няма да изпада в безсъзнание и т.н. Накратко, стартовите бонуси ще надхвърлят многократно тези на останалите раси.
ТЖ също няма, вместо това взима устойчивостта на материала, от който е направен. Това означава, че макар големът да идва със собствена броня, то разпадането на бронята води до смърт. От тук следва, че големът не покачва ТЖ с нивото си, както и че няма виталност.
Колкото до волята, по дефиниция волята отразява устойчивостта на персонажа на болка, но металът, камъкът, глината не изпитват болка, така че не виждам проблем да е безкрайно голям.
Освен това, внедряването на голем като игрови персонаж изисква пренаписване на половината система. Редица СУ-та стават недостъпни за него - "Жажда за живот", "Бързият Джо", "Берсерк", "твърда кожа"... Освин това ще бъде 100% устойчив на отрова и удавяне, болести, задушаващи ефекти. Няма да има нужда от сън, няма да се уморява, няма да изпада в безсъзнание и т.н. Накратко, стартовите бонуси ще надхвърлят многократно тези на останалите раси.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
До колкото разбирам, основната полза от издържливостта е възможността от натрупване на умора. Колкото повече умора натрупва, толкова повече прегрява и има нужда от почивка, за да намали температурата си. Май ще трябва да добавя някакъв модификатор свързан с външната температура.Cocaine написа:Добре, нека приемем, че можеш някак да вкараш съзнание в един голем (все пак в Еберън и това става), Псу и Воля са ти най-малкия проблем. Ако си погледнал голема в края на книгата, трябваше да отбележиш, че големите нямат ТЖ и Изд. И това се извежда по логически път - големът има механично, а не биологично устройство. Машините не се уморяват и не спят - значи и голема не може да се умори, следователно Изд. му е нула и неговите ТД остават фиксирани в схватка.
ТЖ също няма, вместо това взима устойчивостта на материала, от който е направен. Това означава, че макар големът да идва със собствена броня, то разпадането на бронята води до смърт. От тук следва, че големът не покачва ТЖ с нивото си, както и че няма виталност.
Колкото до волята, по дефиниция волята отразява устойчивостта на персонажа на болка, но металът, камъкът, глината не изпитват болка, така че не виждам проблем да е безкрайно голям.
Освен това, внедряването на голем като игрови персонаж изисква пренаписване на половината система. Редица СУ-та стават недостъпни за него - "Жажда за живот", "Бързият Джо", "Берсерк", "твърда кожа"... Освин това ще бъде 100% устойчив на отрова и удавяне, болести, задушаващи ефекти. Няма да има нужда от сън, няма да се уморява, няма да изпада в безсъзнание и т.н. Накратко, стартовите бонуси ще надхвърлят многократно тези на останалите раси.
ТЖ големите, поне в този си вариант, следва да имат, тъй като са живи същества. Изпитват болка.
Имат имунитет към отрови, болести и задушаване, обаче това може да се компенсира от неустойчивост към вода (скапва им се електрониката).
За конкретните СУ-та, също не виждам проблем. Май само акробата не мога да си го представя в големски вид
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
[sblock][/sblock]
Of course, don't you know anything about science?
Като се афектирам ставам злобен и пиша глупости, но
1.Големите не са живи същества. Може лесно да се установи с помощта на произволен учебник по биология. Най-малкото е очевидно, че големите не могат да се възпроизвеждат, не растат, не могат да се нагаждат спряма условията на средата (т.е. да еволюират). Основното ти твърдение е несъстоятелно.
2.Болката е сигнал (информация), която се предава по нервните окончания до централната мозъчна система. Неорганичната материя няма нервни окончания, металите също, следователно големите са неспособни да изпитват физическа болка.
Of course, don't you know anything about science?
Като се афектирам ставам злобен и пиша глупости, но
1.Големите не са живи същества. Може лесно да се установи с помощта на произволен учебник по биология. Най-малкото е очевидно, че големите не могат да се възпроизвеждат, не растат, не могат да се нагаждат спряма условията на средата (т.е. да еволюират). Основното ти твърдение е несъстоятелно.
2.Болката е сигнал (информация), която се предава по нервните окончания до централната мозъчна система. Неорганичната материя няма нервни окончания, металите също, следователно големите са неспособни да изпитват физическа болка.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
Това вече съм го разбрал и дори започнах да свиквамКато се афектирам ставам злобен и пиша глупости
вярноголемите не могат да се възпроизвеждат, не растат
Напротив, те се нагаждат като Адам и екипа му постоянно осъвършенстват расата.не могат да се нагаждат спряма условията на средата (т.е. да еволюират)
Големите имат изкуствена периферна и централна система, която имитира човешката. Не е нещо особено типично за фентъзи, но съм виждал и успешни варианти. Ако смяташ, че това, което описвам не следва да се нарича голем, мога да го прекръстя на механичен човек или нещо от сорта.Неорганичната материя няма нервни окончания, металите също, следователно големите са неспособни да изпитват физическа болка.
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Sense[нова раса] Големи
This thread makes none!!!!
Иначе +1 към мнението на Кокаин...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Demonheart
- Работник
- Мнения: 99
- Регистриран на: чет яну 03, 2002 2:29 pm
- Местоположение: Деветият кръг
- Контакти:
Ха-ха, хептен забихме в Ghost in the Shell: възможно ли нещо неорганично да осъзнае собственото си съществуване и прави ли го това живо същество? Е, защо пък не?
Обаче, не мога да нарека "раса" въпросното нещо. Виж расите в Магландиум. Те имат история и бит. Развитието им е силно свързано със земите, които населяват и взаимоотношенията им.
При големите това го няма. Нямат бит, нито нужда от него. Не са обвързани с родното си място - биха могли да бъдат създадени навсякъде. Нямат легенди и песни, но дори да измислят, това ще заеме излишно място в паметта им. Взаимоотношения с други, освен със създателя и себеподобните си не видях да имат.
Разума на вълшебните машини, каквито са и големите, е ограничен от капацитета и качеството на вградените кристали, а нови кристали не се намират в близката бакалия. Физически също няма как да се развиват, защото нямат мускули, които да тренират. Зависят изцяло от "двигателя" и предавките в тялото си. Могат да се научат да ги контролират по-добре, но Силата им е абсолютно фиксирана.
По-добре го обясни с магия - например, някакви вълшебни нишки, които свързват кристалите с повърхността и важните разпределителни механизми вътре в тялото. За целта, обаче, ще е нужен изкусен магьосник, който да ги създаде. Колкото и да е усъвършенстван, Адамантиъс едва ли владее висши магии.
От големите може да се получат отлични НИП (нещо като Калибрето от комикса "Battle Chasers" ще е изключително интересен персонаж), но за игрови просто не ги виждам.
Също така, ще е добре първо да развиеш цялостната представа за тази земя Анфолдия, а след това да човъркаш дребните детайли като раси, градове и герои. Гледам че имаш няколко теми с нови раси и всички те са в Анфолдия, но сега са описани като някакви самостоятелни нации, които не се познават една друга. Сякаш всевишната Майка ги е сложила в клетки и си ги гледа поотделно.
Обаче, не мога да нарека "раса" въпросното нещо. Виж расите в Магландиум. Те имат история и бит. Развитието им е силно свързано със земите, които населяват и взаимоотношенията им.
При големите това го няма. Нямат бит, нито нужда от него. Не са обвързани с родното си място - биха могли да бъдат създадени навсякъде. Нямат легенди и песни, но дори да измислят, това ще заеме излишно място в паметта им. Взаимоотношения с други, освен със създателя и себеподобните си не видях да имат.
Да се "нагодиш" означава сам да промениш своите навици и способности, така че да съответстват на новите условия, а не да ходиш някъде някой друг да ти ги даде. Една от основните цели на играчите в ролевите игри е сами да развиват героя си през приключенията. Едва ли ще искат постоянно да се връщат в работилницата, пък и това не винаги ще е възможно, което обрича голема на почти сигурна смърт.Ro#|# написа:Напротив, те се нагаждат като Адам и екипа му постоянно осъвършенстват расата.
Разума на вълшебните машини, каквито са и големите, е ограничен от капацитета и качеството на вградените кристали, а нови кристали не се намират в близката бакалия. Физически също няма как да се развиват, защото нямат мускули, които да тренират. Зависят изцяло от "двигателя" и предавките в тялото си. Могат да се научат да ги контролират по-добре, но Силата им е абсолютно фиксирана.
О, да, няколко хиляди микро-датчика за натиск, температура и триене, разположени в цялото тяло - нищо работа за изобретател-майстор на големи. Дай линк за тези "успешни варианти". Интересно ми е да видя как е станало.Ro#|# написа:Големите имат изкуствена периферна и централна система, която имитира човешката. Не е нещо особено типично за фентъзи, но съм виждал и успешни варианти.
По-добре го обясни с магия - например, някакви вълшебни нишки, които свързват кристалите с повърхността и важните разпределителни механизми вътре в тялото. За целта, обаче, ще е нужен изкусен магьосник, който да ги създаде. Колкото и да е усъвършенстван, Адамантиъс едва ли владее висши магии.
От големите може да се получат отлични НИП (нещо като Калибрето от комикса "Battle Chasers" ще е изключително интересен персонаж), но за игрови просто не ги виждам.
Също така, ще е добре първо да развиеш цялостната представа за тази земя Анфолдия, а след това да човъркаш дребните детайли като раси, градове и герои. Гледам че имаш няколко теми с нови раси и всички те са в Анфолдия, но сега са описани като някакви самостоятелни нации, които не се познават една друга. Сякаш всевишната Майка ги е сложила в клетки и си ги гледа поотделно.
Evil satanic spirits feast upon my soul.
In black tower, dark wizards keep an ancient scroll,
which will summon pretty siren. She'll be dancing on my grave...
Thus, though all the mortal's prayers, I shall rise to live again!
In black tower, dark wizards keep an ancient scroll,
which will summon pretty siren. She'll be dancing on my grave...
Thus, though all the mortal's prayers, I shall rise to live again!
Явно само на мен идеята разумни същества в механично тяло ми харесва и смятам, че може да се включи лесно в механиката. Мога да измисля всякакви варианти за това как функционират, какви са вярванията им и тнт, обаче това няма да промени нищо.
Като цяло, идеята ми за Анфолдия беше да е населена почти изцяло от неигрови раси, които да са издигнати до игрови. Явно идеята е лоша. Навреме се отказах от ентите в полза на лупините...А за елементалите вече дори не си помислям.
Започнах с расите, защото си мисля, че това е най-трудната част. Другите неща ще ги оправя като имам време.
Малко оф топик, да се напъвам ли за игрова раса Гаргойли, които се създават чрез извайване на скулптура, след което оживяват (и като расово умение се вкаменяват отново, при което имат 2/3 редукция на щетите и възстановяват ТЖ по-бързо)? И могат да летят.
Като цяло, идеята ми за Анфолдия беше да е населена почти изцяло от неигрови раси, които да са издигнати до игрови. Явно идеята е лоша. Навреме се отказах от ентите в полза на лупините...А за елементалите вече дори не си помислям.
Започнах с расите, защото си мисля, че това е най-трудната част. Другите неща ще ги оправя като имам време.
Малко оф топик, да се напъвам ли за игрова раса Гаргойли, които се създават чрез извайване на скулптура, след което оживяват (и като расово умение се вкаменяват отново, при което имат 2/3 редукция на щетите и възстановяват ТЖ по-бързо)? И могат да летят.
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Виж сега, ако си гледал Доктор Ху, може да се сещаш за онези създания, не помня името, които са си нормални създания, но са се опаковали в метал, за да са по-сигурни. Ако направиш нещо подобно, може да върви. Но да ми вкараш раса "магически роботи", е не!
П.П.: Exterminate!!! Ако те подсеща за създанията...
П.П.: Exterminate!!! Ако те подсеща за създанията...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Що бре фиксира показателите на 8-ци а вместо ТР получава сребърници за да си купува нови части от там който беше башмайстора. Започва със 40 Еденици цялост и устичивост 12. Не се лекуват а може да ги ремонтира само майстор ковач И изобретател.
А и да не забравяме че това е на Ролфи света там може да има и хора лисичи и лилави носорози... просто още не ги е показал.
А и да не забравяме че това е на Ролфи света там може да има и хора лисичи и лилави носорози... просто още не ги е показал.
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
WTF? Нека първо да даде нещо за света, както са направили Мистрал и Нед.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
Така първото което ще кажа е че ако ще се бия срещо такива ми трябва един голям магнит
И мисля че расата не става няма къде да се пръкне просто или ти трябва някаква гиниална идея примерно да са нещо като джуджета гении които имат супер слаби показатели живеели са под земята и са си измислили костюми с магически кристал да се защитават или нещо такова
И мисля че расата не става няма къде да се пръкне просто или ти трябва някаква гиниална идея примерно да са нещо като джуджета гении които имат супер слаби показатели живеели са под земята и са си измислили костюми с магически кристал да се защитават или нещо такова
kilorez
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Има лесно фентъзи обяснение, което обаче ще изисква пренаписване на историята им.
Да приемем, че в твоя свят е имало духове, които са пожелали да преминат изцяло във веществения свят.
- Причини - каквито си избереш: прогонени са, от любопитство... или примерно са били живи същества на далечна планета, която загива. Намерили са начин да пресекат просторите на космоса, но без телата си.
За начина:
1. Всичко, което им трябва е материал и магията за "одушевяване" на този материал със "свободен" дух.
2. Можеш да си избереш дали въпросното одушевяване иска един "родител" или изисква някакво разпределение на "ролите" - например един голем прави мъничка статуя, очертавайки характерна физиономия на лицето, а другият призовава дух от расата им във фигурката.
Ако щеш, може дори да наподобява размножителния цикъл на биологичните раси - копулация, зачеване, раждане на малък, почти напълно оформен индивид.
3. Съответно вместо храносмилателна система имат нейно подобие, с което просто се усвояват различни материали. Един вид - яде ги или ги гълта на цели хапки, ако са прекомерно твърди. В "стомаха" веществата се превръщат в полутечна маса или там каквото решиш и се разпределят по тялото. Така биха получавали устойчивостта и другите качества, от които са направени (опционно - ако се допусне разлика в материала за различните части). Така "растат", възстановяват рани и т.н
4. Всъщност т. 3 може да се продължи до край - духовете да чувстват нараняванията на тялото, тоест да ги боли. Пак ще имат предимства - поради липсата на сложни вътрешни органи, биха могли да регенерират сами цели крайници, ударите в главата нямат специални ефекти и т.н).
Нежеланието да получаваш наранявания най-общо може да се приеме за страх. Така че и това се намества.
П.П. Не знам само дали държиш в историята на расата да има "работилница" - един вид жизненоважна географска точка. Едно единствено място, от което зависи съществуването на цялата раса.
А, да - сега се сетих.
Сградите и другите големи станционарни съоръжения може да се правят от онези духове, които са изкарала достатъчно дълго в "тялото" си - те се отказват от него, като го превръщат в къщи, съоръжения, монументални предмети на изкуството и т.н. Ако си гледал едно клипче - "Катедралата" - ще се досетиш какво имам предвид.
Това ще им замества естествената смърт.
И най-важното за накрая: нуждите им.
Предвид липсата на истинско биологично тяло и хормони - прочие, повечето им неща са осъзнати, целенасочени действия. А и от малко неща всъщност ще се нуждаят. Не ядат - дори да приемеш предложението ми на 100%, пак не ядат - поемат през устата си строителен материал, което не е същото.
Не спят, не се умарят, не могат да бъдат отровени, заслепени, задушени, съблъзнени и т.н. Прагът им на болка би трябвало да има предел - тоест, голем с достатъчно воля може просто да игнорира разрушенията по тялото си.
Така че трябва да им се "дадат" нужди, за да са интересни.
Та така - имат нужда от Мана, която харчат постоянно за живеенето си, но не я произвеждат. Така както животните (към които се причисляват приоритетно разумните раси) не произвеждат в собствените си тела необходимата им енергия. И колкото по-активно съществуват, толкова повече би трябвало да харчат.
Набавяне - определени места по света ти могат да представляват слаби, но постоянни източници на енергия. Където този източник е с голям радиус на действие сигурно се строят цели градове.
Второ - някакво расово умение да придобиват енергия от емоциите на биологичните същества - колкото повече са съществата, по-наблизо и по-силни са емоциите - за толкова повече големи има "енергия". Което означава, че градовете им могат да приличат на затвори, болници, верски центрове, музеи увеселителни паркове и ли нещо съвсем различно за биологичните им съседи.
Трето - някаква способност да поемта енергия от направена наблизо магия - по-слаб вариант на ветровете на етера. Която също не може да се стаква с конкретната магия. И също като нея взима САМО 1/5 от изхачената за магията мана (като при два и повече "вятъра" благинката се дели на съответните дялове). Това би мотивирало отделни големи да работят в лаборатории на магове.
Втора голяма нужда - примерно - музиката. Възприемат музиката едновременно с ушите си и с целите си тела, със самата си връзка между дух и тяло. Даже не музиката, а "напяването на един единствен, доминиращ над цялата местност тон/нота. Малко като пеенето на тибетците, само че още по-бавно.
Трето - някаква връзка с бог, която ги задължава да правят нещо си в негово име...
Да приемем, че в твоя свят е имало духове, които са пожелали да преминат изцяло във веществения свят.
- Причини - каквито си избереш: прогонени са, от любопитство... или примерно са били живи същества на далечна планета, която загива. Намерили са начин да пресекат просторите на космоса, но без телата си.
За начина:
1. Всичко, което им трябва е материал и магията за "одушевяване" на този материал със "свободен" дух.
2. Можеш да си избереш дали въпросното одушевяване иска един "родител" или изисква някакво разпределение на "ролите" - например един голем прави мъничка статуя, очертавайки характерна физиономия на лицето, а другият призовава дух от расата им във фигурката.
Ако щеш, може дори да наподобява размножителния цикъл на биологичните раси - копулация, зачеване, раждане на малък, почти напълно оформен индивид.
3. Съответно вместо храносмилателна система имат нейно подобие, с което просто се усвояват различни материали. Един вид - яде ги или ги гълта на цели хапки, ако са прекомерно твърди. В "стомаха" веществата се превръщат в полутечна маса или там каквото решиш и се разпределят по тялото. Така биха получавали устойчивостта и другите качества, от които са направени (опционно - ако се допусне разлика в материала за различните части). Така "растат", възстановяват рани и т.н
4. Всъщност т. 3 може да се продължи до край - духовете да чувстват нараняванията на тялото, тоест да ги боли. Пак ще имат предимства - поради липсата на сложни вътрешни органи, биха могли да регенерират сами цели крайници, ударите в главата нямат специални ефекти и т.н).
Нежеланието да получаваш наранявания най-общо може да се приеме за страх. Така че и това се намества.
П.П. Не знам само дали държиш в историята на расата да има "работилница" - един вид жизненоважна географска точка. Едно единствено място, от което зависи съществуването на цялата раса.
А, да - сега се сетих.
Сградите и другите големи станционарни съоръжения може да се правят от онези духове, които са изкарала достатъчно дълго в "тялото" си - те се отказват от него, като го превръщат в къщи, съоръжения, монументални предмети на изкуството и т.н. Ако си гледал едно клипче - "Катедралата" - ще се досетиш какво имам предвид.
Това ще им замества естествената смърт.
И най-важното за накрая: нуждите им.
Предвид липсата на истинско биологично тяло и хормони - прочие, повечето им неща са осъзнати, целенасочени действия. А и от малко неща всъщност ще се нуждаят. Не ядат - дори да приемеш предложението ми на 100%, пак не ядат - поемат през устата си строителен материал, което не е същото.
Не спят, не се умарят, не могат да бъдат отровени, заслепени, задушени, съблъзнени и т.н. Прагът им на болка би трябвало да има предел - тоест, голем с достатъчно воля може просто да игнорира разрушенията по тялото си.
Така че трябва да им се "дадат" нужди, за да са интересни.
Та така - имат нужда от Мана, която харчат постоянно за живеенето си, но не я произвеждат. Така както животните (към които се причисляват приоритетно разумните раси) не произвеждат в собствените си тела необходимата им енергия. И колкото по-активно съществуват, толкова повече би трябвало да харчат.
Набавяне - определени места по света ти могат да представляват слаби, но постоянни източници на енергия. Където този източник е с голям радиус на действие сигурно се строят цели градове.
Второ - някакво расово умение да придобиват енергия от емоциите на биологичните същества - колкото повече са съществата, по-наблизо и по-силни са емоциите - за толкова повече големи има "енергия". Което означава, че градовете им могат да приличат на затвори, болници, верски центрове, музеи увеселителни паркове и ли нещо съвсем различно за биологичните им съседи.
Трето - някаква способност да поемта енергия от направена наблизо магия - по-слаб вариант на ветровете на етера. Която също не може да се стаква с конкретната магия. И също като нея взима САМО 1/5 от изхачената за магията мана (като при два и повече "вятъра" благинката се дели на съответните дялове). Това би мотивирало отделни големи да работят в лаборатории на магове.
Втора голяма нужда - примерно - музиката. Възприемат музиката едновременно с ушите си и с целите си тела, със самата си връзка между дух и тяло. Даже не музиката, а "напяването на един единствен, доминиращ над цялата местност тон/нота. Малко като пеенето на тибетците, само че още по-бавно.
Трето - някаква връзка с бог, която ги задължава да правят нещо си в негово име...
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Поне за мен проблемът е, че тръгна да правиш точно обратното - да нагаждаш системата по твоите виждания за расата, вместо да използваш примерите от книгата (големът оттам е идеален образец, по който да се работи).Явно само на мен идеята разумни същества в механично тяло ми харесва и смятам, че може да се включи лесно в механиката.
Интегрирането на големите като "игрова раса" ще бъде изключително сложно по ред причини, повечето изброени по-горе. Аз мога да добява още поне две, а именно предполагаемо ниският им брой и особеностите на тяхната психика (както и бит и клтура, както Демонхарт спомена). Тъй като големите не се подчиняват на законите на биологията, може да се предположи, че те ще са чужди към (някои) чувства и ще следват мотиви, много по-различни от човешките (които на базово ниво включват индивидуалното оцеляване, след което оцеляването на семейството). Това не е задължително лоша черта, защото в природата властва принципа "прецакай другарчето", както и постоянна надпревара с времето. Смятам, че по изключение може да да бъде допуснат голем-игрови персонаж, но за целта е необходим много опитен и добре подготвен играч.
Механичното устройство води и до други усложнения, Вилорп дава за пример фиксираната сила и аз съм съгласен с него. Това не значи, че големът не може да трупа опит, просто би бил ограничен в неговото разпределяне (интелект и познания и умения.)
ПП.
Подобно поведение е абсолютно лишено от логика и същевремнно извратено. Липсва видима причина новосъздадените големи да са с миниатюрни размери (та те не растат), а създалите ги големи да си играят на полов диморфизъм освен ако това не им доставя някакво перверзно удоволствие...2. Можеш да си избереш дали въпросното одушевяване иска един "родител" или изисква някакво разпределение на "ролите" - например един голем прави мъничка статуя, очертавайки характерна физиономия на лицето, а другият призовава дух от расата им във фигурката.
Ако щеш, може дори да наподобява размножителния цикъл на биологичните раси - копулация, зачеване, раждане на малък, почти напълно оформен индивид.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
Напълно разбирам ограниченията и трудностите, свързани с небиологичния характер на големите. Обаче съм виждал примери, в които системните изисквания и дори общоприетата логика да бъдат пренебрегвани в името на това, да може да се играе с интересна раса, която е свързана с историята на света.
Конкретно имам предвид немъртвите в света на Уоркрафт. Те си има ТЖ (health) както всички, лекуват се като живи, дори възстановяват ТЖ чрез ядене. Когато умрат (!) духът им се появява на гробището, както става и с хората примерно.
И ми е кофти, че това няма да стане с моя свят и А16. Не ми е само за големите, но същите проблеми бих имал и с немъртвите...
Конкретно имам предвид немъртвите в света на Уоркрафт. Те си има ТЖ (health) както всички, лекуват се като живи, дори възстановяват ТЖ чрез ядене. Когато умрат (!) духът им се появява на гробището, както става и с хората примерно.
И ми е кофти, че това няма да стане с моя свят и А16. Не ми е само за големите, но същите проблеми бих имал и с немъртвите...
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!
My weapon is yours to command!
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
В ендивал има чудесни немъртви, никой не ти забранява в твоите си сесии играчита да са големи, мелаки, ливи елфи, джуджета кюсета и каквото ти душа иска. Просто хората ти казват че преди да се балансиран няма да стъпят на Магландиум.
И както забелязваш и ти напомнят непрекъснато, опиши света, дай му итория дай истария на расите и чак тогава опира до статове и други подобни изчекнатини. А тонката лови риба с динамит с тия предложения, даже не риба а скариди =Р
И както забелязваш и ти напомнят непрекъснато, опиши света, дай му итория дай истария на расите и чак тогава опира до статове и други подобни изчекнатини. А тонката лови риба с динамит с тия предложения, даже не риба а скариди =Р
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Аз виждам още един вариант за големите, но предполагам, че ще бъде заклеймен като прекалено сложен и тежък, какъвто може би е.
А той е:
1. Големите имат само максимални показатели... Интелектът е фиксиран. Не ползват издръжливост...
Показателите им са високи, но имат коефициент на нараняване, колкото по-висок, толкова по-големи наказания за останалите три основни показателя.
2. Този коефициент да се поправя бавно и да е невъзможно да се случи в сесия стил Dungeon Crawl.
Мотиви:
1. Тролите са слаби за дълъг Dungeon Crawl точно, защото не могат да се възстановяват добре. Кръвта им ще се пълни бавно. Докато големите ще стават все по-слаби и безполезни след всяка битка. Накрая те няма да умират, но просто няма да имат никаква роля..., освен да са стена, с ед...ната тухла в гроба, пред другите играчи...
2... Е, няма повече... Ама смятам, че и 1 показва, че не са съвсем новаторски, но все пак не са и изтъркани(не че някой го твърди...)
А той е:
1. Големите имат само максимални показатели... Интелектът е фиксиран. Не ползват издръжливост...
Показателите им са високи, но имат коефициент на нараняване, колкото по-висок, толкова по-големи наказания за останалите три основни показателя.
2. Този коефициент да се поправя бавно и да е невъзможно да се случи в сесия стил Dungeon Crawl.
Мотиви:
1. Тролите са слаби за дълъг Dungeon Crawl точно, защото не могат да се възстановяват добре. Кръвта им ще се пълни бавно. Докато големите ще стават все по-слаби и безполезни след всяка битка. Накрая те няма да умират, но просто няма да имат никаква роля..., освен да са стена, с ед...ната тухла в гроба, пред другите играчи...
2... Е, няма повече... Ама смятам, че и 1 показва, че не са съвсем новаторски, но все пак не са и изтъркани(не че някой го твърди...)
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net