Страница 1 от 1

Герои

Публикувано: чет яну 13, 2011 9:27 am
от hameleona
Напомням отново за героите:
2ро ниво.
181 начални ТР
На ниво се получават по (16 + Интелект) ТР и (Виталност + Сила) ТЖ
60 сребърника за начало.
Възможност произволно количество сребърници да се изтъргува за ТР на курс: 1ср = 1ТР
Можете също така да ползвате опционалното правило за начални познания - вместо 3 на 6 да вземете 4 на 5, 6 на 4, 10 на 3.
Ползват се правилата от електронния вариант на Аксиом със следните промени:
Всяко 10 ЗА не дава 1 ОП
Магьосник дава СУ/2 магии напълно безплатно - и като ТР и като сребърници
Нови правила за мятането на оръжия.

Мятането:

Основни положения

Всичко може да бъде метнато. По принцип мятането може да се раздели на няколко вида като начини и техника, но тук няма да се спирам на тях. Ще спомена само, че всяко оръжие се мята с нормалните си показатели за атака (да, дори те да са Ловкост и Сила). Това спокойно повишава средната атака с метателно оръжие на ръкопашен боец (и на всички стрелци, освен на арбалетчиците и прашкарите) с няколко точки (най-имбавия вариант е при някой Гигант с 22 Сила и 14 Ловкост, но няма да коментирам, колко чести са такива изроди). Обикновено повишението е между 3 и 6 точки, което вдига сериозно шанса за уцелване, без да го прави особено велик. Мятането получава бонус Атака от Майстор Стрелец в размер на СУ/2.

Правило 1 - Обсег
Обсега на оръжето винаги е равен на (Сила/Тегло) метра, освен ако оръжието не е направено специално за мятане (виж Нови Оръжия по-долу), което му дава фиксиран обсег като на лъковете. Качество метателно и СА Метателно не променят този фактор. Оръжието естествено може да бъде метнато доста по-надалеч, но това води до намаление на щетите, както следва:
Разстояние до (Обсег) метра - без промяна
Разстояние от (Обсег +1) метра до 2*(Обсег) метра - Щета/2
Разстояние от 2*(Обсег) метра до 3*(Обсег) метра - Щета/5
Разстояние от 3*(Обсег) метра до 4*(Обсег) метра - Щета/10
Разстояние над 4*(Обсег) метра - Щета = 0. На това разстояние оръжието не може да нанесе щети.

Да, намалянето на щетата е еднакво с това при стрелбата. 4*(Сила/Тегло) метра е и максималното разстояние, на което може да се хвърли нещо (било то камък, нож, копие, брадва, маса или мага на групата).

Правило 2 - Разстояние на ефективно мятане
Освен от обсега, мятането се влияе и от Прецизноста, макар и по различен начин от стрелбата:
При мятане на разстояние до (Прецизност) метра - атаката на метнатото оръжие не търпи промяна.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*2 метра - атаката спада с 1.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*3 метра - атаката спада с 4.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*4 метра - Атаката спада с 9.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*5 метра - Атаката спада с 16.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*6 метра - Атаката спада с 25.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*7 метра - Атаката спада с 36.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*8 метра - Атаката спада с 49.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*9 метра - Атаката спада с 64.
Не мисля, че който и да е би могъл да направи достатъчно атака, за да мине 64 точки наказание. При изчисляване на Разстоянието на Ефективно Мятане (на практика, това е точното наименования) към Прецизността се прибавя 1/2 от СУ Майстор Стрелец.

Правило 3 - Щетите
4. Всяко оръжие може да бъде метнато, но винаги има 50% шанс (дори при успех на атаката) то да нанесе едва 50% от щетата си освен в два случея:
І. Оръжието е "Балансирано", което му добавя качество метателно, което е леко променено.
ІІ. Героя използва СА Метателно, която си остава същата.
Ако оръжието нанася 50% щета, тя винаги е от тип трошаща! Дали оръжието е нанесло цялата си щета се определя от разказвача с монета или зар (четно/нечетно)

Правило 4
ТД за мятане на оръжие са равни на ТД за нормалната му атака +2!. Така ако искате да мятате двуръчна брадва, това ще ви отнеме 10 ТД, а не стандартните 8. Тези ТД се намалят от качество Метателно (т.е. метателните оръжия се мятат за толкова ТД, за колкото се извършва ръкопашна атака с тях).

Правило 5 - защита от мятане.
От мятане, героя може да се защити по всички начини, по които може да се защити от ръкопашна атака.

Частен случай: Мятане при недостатъчно сила.
Всички метателни оръжия изискват героя да покрива изискванията за минимална Сила за ползването им. Все пак, оръжието може да бъде метнато и без героя да има силата да го стори, но натрупва Умора на същия принцип, както при ползване на оръжието в ръкопашен бой.

Променени неща по системата, освен правилата по-горе:

Качество Балансирано - СУ Ковач.
- Балансирано (за оръжия): Добавя качеството „Метателно оръжие” - Винаги нормалната си щета при хвърляне. Цена: 2 Успех за 1 кг тегло на оръжието.

ТД нужни за атака с Двуръчна Бойна Брадва
ТД нужни за атака на Двуръчната Бойна брадва се увеличават с +1 на 8. Предполагам, че написаното в електронния Аксиом е грешка, поради факта, че двуръчната брадва атакува със същите ТД, както и едноръчната такава.

Нови оръжия:
Всички оръжия по-долу са в клас Метателни.

Новите Специални атаки са отбелязани с * в описанието на оръжието.

Метателна брадвичка
Атака: ПР; СИ.
ТД за атака: 7
Щета: 3 зара сечаща.
Размер: 60 до 80 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (Сила) метра мятане.
Тегло: 2.5 - 3.5 килограма.
Мин. Сила: 7 до 12 за 1 ръка, не може да се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменна); 600 медника (Бронзова); 800 медника (Стоманена)
Описание: По принцип най-разпространената метателна брадва изобщо. Ползвана масово от джуджета и гиганти, макар изработването й да е по-скъпо от това на обикновената брадвичка.

Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване

Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).

Франциска
Атака: СИ; ПР.
ТД за атака: 7
Щета: 5 зара сечаща.
Размер: 70 до 90 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (2 + Сила) метра мятане.
Тегло: 4 - 6 килограма.
Мин. Сила: 12 до 14 за 1 ръка, 8 до 12 за две ръце.
Цена: 900 медника (Бронзова); 1300 медника (Стоманена)
Описание: Макар в началото франциските да са просто добре балансирани бойни брадви, с времето дизайна им търпи промени, превръщайки ги в може би най-страховитото метателно оръжие на континента. Франциската е масово използвана от прочутите тубрукски мечоносци за разстройване на рага, преди щурм.

Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване

Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).

Дротик
Атака: Пр; Л
ТД за атака: 6
Щета: 2 зара + 3 пробивна.
Размер: 50 до 60 см. МР = 2
Обсег: 1.5 метра ръкопашен; 2*Сила метра мятане.
Тегло: 1 - 1.5 килограма.
Мин. Сила: 5 до 6 за 1 ръка, не се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменен) 300 медника (Бронзов); 500 медника (Стоманена)
Описание: Практически дротика е малко късо копие, използвано за лов на диви животни. Изключително леко и удобно за носене, това копие се ползва масово от събираческите общества по цял свят. Изработва се и изцяло от дърво, като цената му спада значително (150 медника), но губи твърдата си щета.

Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Бърза атака
3. Забиване
4. Пренебрегване.
5. Падащ лист
6. Допълнение (метателно)*

Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).

Нови Специални Атаки:

Допълнение (метателно)
Цена: 8 ТМ
Описание Мигновено действие – атака следваща друга атака на героя, но не е част от продължителна серия или друго допълнение. Отнема ТД = [(ТД за стандартна атака + ТД за вадене на оръжието)/2], но не-малко от 3 ТД и нормална щета. Не може да бъде последвано от друго Допълнение.

Публикувано: чет яну 13, 2011 11:13 am
от Lord Anomander Rake
Име: Самюел Ваймс
Раса: Човек
[sblock="Описание"]
Описание: Четиридесет и две годишен мъж, с грубовато лице, набола брада и къса подстригана коса. Очите му са черни на цвят, както и косата, макар че през последните години е почнала да се прошарва. Има набито тяло и широки рамене.
[/sblock]
[sblock="История"]
Сам беше родом от Крим. Както повечето момчета от неговата част на града, той прекара детството си по улиците – правеша пакости, крадеше и, естествено, се прибираше окалян до уши. Имайки такова буйно детство, Самюел не очакваше, че на 15 годишна възраст неговите родители ще починат в пожар през нощта. Същата тази нощ, той оцеля, поради чист късмет. Беше се измъкнал за да отидат с бандата да „изследват“ гробището за интересни „работи“. Оставяйки без родители толкова рано и имайки лошият късмет да няма никакви други роднини, момчето извади големия късмет един от градските стражи, приятел на родителите му, да го приути и обучи за страж. Целия си живот бе прекарал преследвайки престъпниците из Крим. Но един ден, на своя четиридесет и втори рожден ден откри, че родителите му имали скрито съкровище (за повечето хора 6 златника едва ли биха се видя чак толкова голямо съкровище, но за градски стражник, това си беше една добра сума.) и реши да оползотвори отпуската с едно пътешествие из света, усещайки, че може и да няма друга възможност както напредват годините му …
[/sblock]
[sblock="Системно"]
Ниво: 2
Опит: 33
Жизненост: 65
Виталност: 4
Скорост: 16
Реакция:16
Красота: 14
Обаяние: 9
Късмет: 4

Опит: 0
ТР: 0

Сила: 12
Допустимо тегло: 28
Ловкост: 14
Интелект: 8
Прецизност: 5
Бдителност: 2
Издържливост: 8

ТД: 15

Устойчивости
Магическа защита: 0
Устойчивост на отрови: 4
Психическа устойчивост: 6
Воля: 10

Магически способности
Магическо умение: 4
Магическа атака: 1
Мана: 24

Бойни показатели
Невъоражена атака с ръка: 11
Невъоражена атака с крак: 12
Атака с тяло: 19

Общи умения
Плуване: 6
Катерене: 6
Езда: 10
Промъкване: 9
Отскок: 6
Обоняние: 0

Способности и познания
Ездач: 6
Военна екипировка: 6
Заплаха: 6

Специални умения:
Войн: 10
Специалист в Мечове: 4

Пари: 10м

[/sblock]
[sblock="Екипировка"]
Меч, двуръчен (Бронзов)
Ризница Стоманена Плетена
Шлем Стоманен – Намалена ЗА на: 3
Ботуши кожени
Колан кожен, дълъг (3 джоба)
Мях за течности, кожен
Огниво
Пътна торба
Вълнен панталон
Вълнена риза
5 Факли
4 хляба
2 килограма сирене
4 литра бира
[/sblock]

Публикувано: чет яну 13, 2011 9:06 pm
от Ivan_Helsing
Име: Алек Кант
Раса: Човек

[sblock="Описание"]
Нисък и набит, не много як, но жилав, с къса кестенява коса и синьозелени очи. Весел, обича да е в компанията на други и да е център на вниманието. Обича да пее, като дори говора му звъчи напевно. Пие учудваши налко за музикант, не пуши. Наслаждава се на доброто сбиване от време на време, но все пак предпочита ако е възможно да не рискува живота си.
[/sblock]
[sblock="История"]
Отгледан от бедно семейство в малко село в западния съюз, преминаващ през селото бард, след като вижда момчето и чува гласа му, предлага на семейството да го вземе като чирак. Тогава Алек е на осем. Семейството му се спазарява да го продаде, така де, отстъпи на барда. Така момчето се учи на много неща - тук-таме някоя дребна магия, как и къде да забие кинжал и най-вече - да пее. По пътя приема и други полезни указания, като как да се възползва максимално от бронят и щит - предпочита да не се бие, но когато това се наложи помага да не те боли от ударите. В едни момент се оказва, че барда, взел Алек под крилото си има нетрадиционни наклонности и силно желание да ги сподели с него, затова Алек решава да тръгне по своя път, по възможност не усетил мъжка ласка. Така се връща в родното си село.
[/sblock]
[sblock="Системно"]
Възраст 17
Ръст 168
Тегло 73
Ниво: 2
Жизненост: 53
Виталност: 2
Скорост: 17
Реакция:19
Красота: 15
Обаяние: 18
Късмет: 5/5

Опит: 0
ТР: 0

Сила: 8
Допустимо тегло: 12.8
Ловкост: 8
Интелект: 15
Прецизност: 8
Бдителност: 4
Издържливост: 8

ТД: 12 само с броня и щит, 11 с раница

Устойчивости
Магическа защита: 0
Устойчивост на отрови: 2
Психическа устойчивост: 11
Воля: 11

Магически способности
Магическо умение: 11
Магическа атака: 3
Мана: 53

Бойни показатели
Невъоражена атака с ръка: 13
Невъоражена атака с крак: 13
Атака с тяло: 13

Общи умения
Плуване: 4
Катерене: 4
Езда: 4
Промъкване: 8
Отскок: 4
Обоняние: 0

Способности и познания
Убеждаване 5 + 9 база + 3 лидер = 17
Психология 5 + 7 база + 3 лидер = 15
Пазарене 5 + 9 база = 14
Култура и обичаи 5 + 4 певец = 9


Специални умения:
Певец: 12
Лидер: 6
Специалист в защита 3
[/sblock]
[sblock="Екипировка"]
Ленени дрехи
Среден дървен щит, ЗА 2+ПР/4=4 за 2 ТД, 5 за 3 ТД или 6 за 4 ТД; Уст8, тегло 3
Kожена ризница, ЗА 7+1, Щ/2, Тегло 5, Уст 8
Дървен нагръдник, ЗА 4+1, Щ/3, Тегло 3, Уст 8
Раница
-6 пътнически дажби – 1,2 кг
-сирене – 1 кг
-Плодове – 3 кг
-Мях за вода, пълен - 3 кг
-Огниво и кремък
Кожен колан за кръст 4 дупки
-Стоманен кинжал, 0.7 кг, атака 18, Щ 2 зара пробивна
-Кесия
--74 медника
[/sblock]
[sblock="Магии"]
0 ниво - 2 ТД - уфуд 3 зара + MA > 16 + МЗ:
Магическа стрела, предмет/създание, 4 мана, МУ метра, 1 зар + МУ/5 щета
Светлина, предмет/създание, 4 мана + 1/10 мин, до MУ/2 метра
Лекуване на леки рани, създание, 4 мана, докосване, лекува 1 зар + МУ/5 ЖТ и намалява силата на отрова в организма с до МУ/5
Смяна на подръжката, омагьосано създание, 4 мана, веднага, докосване
Маноизточник, съседно поле, 8 мана, дава МУ/2 мана/рунд на всички създания на 10 метра за 6 рунда, след още 6 рунда тези създания губят 3*МУ мана
Разваляне на магия, заклинание, 5 + ТМ на атакуваното заклинание мана, 7 метра, УФУД МА1 + 3 зара > 16 + (МА2 + НМ)/2.
Искра, запалим предмет, 4 мана, докосване, пали
Фокуси, магьосника, 4 мана, фокуси
[/sblock]