Герои
Публикувано: чет яну 13, 2011 9:27 am
Напомням отново за героите:
2ро ниво.
181 начални ТР
На ниво се получават по (16 + Интелект) ТР и (Виталност + Сила) ТЖ
60 сребърника за начало.
Възможност произволно количество сребърници да се изтъргува за ТР на курс: 1ср = 1ТР
Можете също така да ползвате опционалното правило за начални познания - вместо 3 на 6 да вземете 4 на 5, 6 на 4, 10 на 3.
Ползват се правилата от електронния вариант на Аксиом със следните промени:
Всяко 10 ЗА не дава 1 ОП
Магьосник дава СУ/2 магии напълно безплатно - и като ТР и като сребърници
Нови правила за мятането на оръжия.
Мятането:
Основни положения
Всичко може да бъде метнато. По принцип мятането може да се раздели на няколко вида като начини и техника, но тук няма да се спирам на тях. Ще спомена само, че всяко оръжие се мята с нормалните си показатели за атака (да, дори те да са Ловкост и Сила). Това спокойно повишава средната атака с метателно оръжие на ръкопашен боец (и на всички стрелци, освен на арбалетчиците и прашкарите) с няколко точки (най-имбавия вариант е при някой Гигант с 22 Сила и 14 Ловкост, но няма да коментирам, колко чести са такива изроди). Обикновено повишението е между 3 и 6 точки, което вдига сериозно шанса за уцелване, без да го прави особено велик. Мятането получава бонус Атака от Майстор Стрелец в размер на СУ/2.
Правило 1 - Обсег
Обсега на оръжето винаги е равен на (Сила/Тегло) метра, освен ако оръжието не е направено специално за мятане (виж Нови Оръжия по-долу), което му дава фиксиран обсег като на лъковете. Качество метателно и СА Метателно не променят този фактор. Оръжието естествено може да бъде метнато доста по-надалеч, но това води до намаление на щетите, както следва:
Разстояние до (Обсег) метра - без промяна
Разстояние от (Обсег +1) метра до 2*(Обсег) метра - Щета/2
Разстояние от 2*(Обсег) метра до 3*(Обсег) метра - Щета/5
Разстояние от 3*(Обсег) метра до 4*(Обсег) метра - Щета/10
Разстояние над 4*(Обсег) метра - Щета = 0. На това разстояние оръжието не може да нанесе щети.
Да, намалянето на щетата е еднакво с това при стрелбата. 4*(Сила/Тегло) метра е и максималното разстояние, на което може да се хвърли нещо (било то камък, нож, копие, брадва, маса или мага на групата).
Правило 2 - Разстояние на ефективно мятане
Освен от обсега, мятането се влияе и от Прецизноста, макар и по различен начин от стрелбата:
При мятане на разстояние до (Прецизност) метра - атаката на метнатото оръжие не търпи промяна.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*2 метра - атаката спада с 1.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*3 метра - атаката спада с 4.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*4 метра - Атаката спада с 9.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*5 метра - Атаката спада с 16.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*6 метра - Атаката спада с 25.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*7 метра - Атаката спада с 36.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*8 метра - Атаката спада с 49.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*9 метра - Атаката спада с 64.
Не мисля, че който и да е би могъл да направи достатъчно атака, за да мине 64 точки наказание. При изчисляване на Разстоянието на Ефективно Мятане (на практика, това е точното наименования) към Прецизността се прибавя 1/2 от СУ Майстор Стрелец.
Правило 3 - Щетите
4. Всяко оръжие може да бъде метнато, но винаги има 50% шанс (дори при успех на атаката) то да нанесе едва 50% от щетата си освен в два случея:
І. Оръжието е "Балансирано", което му добавя качество метателно, което е леко променено.
ІІ. Героя използва СА Метателно, която си остава същата.
Ако оръжието нанася 50% щета, тя винаги е от тип трошаща! Дали оръжието е нанесло цялата си щета се определя от разказвача с монета или зар (четно/нечетно)
Правило 4
ТД за мятане на оръжие са равни на ТД за нормалната му атака +2!. Така ако искате да мятате двуръчна брадва, това ще ви отнеме 10 ТД, а не стандартните 8. Тези ТД се намалят от качество Метателно (т.е. метателните оръжия се мятат за толкова ТД, за колкото се извършва ръкопашна атака с тях).
Правило 5 - защита от мятане.
От мятане, героя може да се защити по всички начини, по които може да се защити от ръкопашна атака.
Частен случай: Мятане при недостатъчно сила.
Всички метателни оръжия изискват героя да покрива изискванията за минимална Сила за ползването им. Все пак, оръжието може да бъде метнато и без героя да има силата да го стори, но натрупва Умора на същия принцип, както при ползване на оръжието в ръкопашен бой.
Променени неща по системата, освен правилата по-горе:
Качество Балансирано - СУ Ковач.
- Балансирано (за оръжия): Добавя качеството „Метателно оръжие” - Винаги нормалната си щета при хвърляне. Цена: 2 Успех за 1 кг тегло на оръжието.
ТД нужни за атака с Двуръчна Бойна Брадва
ТД нужни за атака на Двуръчната Бойна брадва се увеличават с +1 на 8. Предполагам, че написаното в електронния Аксиом е грешка, поради факта, че двуръчната брадва атакува със същите ТД, както и едноръчната такава.
Нови оръжия:
Всички оръжия по-долу са в клас Метателни.
Новите Специални атаки са отбелязани с * в описанието на оръжието.
Метателна брадвичка
Атака: ПР; СИ.
ТД за атака: 7
Щета: 3 зара сечаща.
Размер: 60 до 80 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (Сила) метра мятане.
Тегло: 2.5 - 3.5 килограма.
Мин. Сила: 7 до 12 за 1 ръка, не може да се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменна); 600 медника (Бронзова); 800 медника (Стоманена)
Описание: По принцип най-разпространената метателна брадва изобщо. Ползвана масово от джуджета и гиганти, макар изработването й да е по-скъпо от това на обикновената брадвичка.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Франциска
Атака: СИ; ПР.
ТД за атака: 7
Щета: 5 зара сечаща.
Размер: 70 до 90 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (2 + Сила) метра мятане.
Тегло: 4 - 6 килограма.
Мин. Сила: 12 до 14 за 1 ръка, 8 до 12 за две ръце.
Цена: 900 медника (Бронзова); 1300 медника (Стоманена)
Описание: Макар в началото франциските да са просто добре балансирани бойни брадви, с времето дизайна им търпи промени, превръщайки ги в може би най-страховитото метателно оръжие на континента. Франциската е масово използвана от прочутите тубрукски мечоносци за разстройване на рага, преди щурм.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Дротик
Атака: Пр; Л
ТД за атака: 6
Щета: 2 зара + 3 пробивна.
Размер: 50 до 60 см. МР = 2
Обсег: 1.5 метра ръкопашен; 2*Сила метра мятане.
Тегло: 1 - 1.5 килограма.
Мин. Сила: 5 до 6 за 1 ръка, не се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменен) 300 медника (Бронзов); 500 медника (Стоманена)
Описание: Практически дротика е малко късо копие, използвано за лов на диви животни. Изключително леко и удобно за носене, това копие се ползва масово от събираческите общества по цял свят. Изработва се и изцяло от дърво, като цената му спада значително (150 медника), но губи твърдата си щета.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Бърза атака
3. Забиване
4. Пренебрегване.
5. Падащ лист
6. Допълнение (метателно)*
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Нови Специални Атаки:
Допълнение (метателно)
Цена: 8 ТМ
Описание Мигновено действие – атака следваща друга атака на героя, но не е част от продължителна серия или друго допълнение. Отнема ТД = [(ТД за стандартна атака + ТД за вадене на оръжието)/2], но не-малко от 3 ТД и нормална щета. Не може да бъде последвано от друго Допълнение.
2ро ниво.
181 начални ТР
На ниво се получават по (16 + Интелект) ТР и (Виталност + Сила) ТЖ
60 сребърника за начало.
Възможност произволно количество сребърници да се изтъргува за ТР на курс: 1ср = 1ТР
Можете също така да ползвате опционалното правило за начални познания - вместо 3 на 6 да вземете 4 на 5, 6 на 4, 10 на 3.
Ползват се правилата от електронния вариант на Аксиом със следните промени:
Всяко 10 ЗА не дава 1 ОП
Магьосник дава СУ/2 магии напълно безплатно - и като ТР и като сребърници
Нови правила за мятането на оръжия.
Мятането:
Основни положения
Всичко може да бъде метнато. По принцип мятането може да се раздели на няколко вида като начини и техника, но тук няма да се спирам на тях. Ще спомена само, че всяко оръжие се мята с нормалните си показатели за атака (да, дори те да са Ловкост и Сила). Това спокойно повишава средната атака с метателно оръжие на ръкопашен боец (и на всички стрелци, освен на арбалетчиците и прашкарите) с няколко точки (най-имбавия вариант е при някой Гигант с 22 Сила и 14 Ловкост, но няма да коментирам, колко чести са такива изроди). Обикновено повишението е между 3 и 6 точки, което вдига сериозно шанса за уцелване, без да го прави особено велик. Мятането получава бонус Атака от Майстор Стрелец в размер на СУ/2.
Правило 1 - Обсег
Обсега на оръжето винаги е равен на (Сила/Тегло) метра, освен ако оръжието не е направено специално за мятане (виж Нови Оръжия по-долу), което му дава фиксиран обсег като на лъковете. Качество метателно и СА Метателно не променят този фактор. Оръжието естествено може да бъде метнато доста по-надалеч, но това води до намаление на щетите, както следва:
Разстояние до (Обсег) метра - без промяна
Разстояние от (Обсег +1) метра до 2*(Обсег) метра - Щета/2
Разстояние от 2*(Обсег) метра до 3*(Обсег) метра - Щета/5
Разстояние от 3*(Обсег) метра до 4*(Обсег) метра - Щета/10
Разстояние над 4*(Обсег) метра - Щета = 0. На това разстояние оръжието не може да нанесе щети.
Да, намалянето на щетата е еднакво с това при стрелбата. 4*(Сила/Тегло) метра е и максималното разстояние, на което може да се хвърли нещо (било то камък, нож, копие, брадва, маса или мага на групата).
Правило 2 - Разстояние на ефективно мятане
Освен от обсега, мятането се влияе и от Прецизноста, макар и по различен начин от стрелбата:
При мятане на разстояние до (Прецизност) метра - атаката на метнатото оръжие не търпи промяна.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*2 метра - атаката спада с 1.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*3 метра - атаката спада с 4.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*4 метра - Атаката спада с 9.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*5 метра - Атаката спада с 16.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*6 метра - Атаката спада с 25.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*7 метра - Атаката спада с 36.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*8 метра - Атаката спада с 49.
При мятане на разстояние до (Прецизност)*9 метра - Атаката спада с 64.
Не мисля, че който и да е би могъл да направи достатъчно атака, за да мине 64 точки наказание. При изчисляване на Разстоянието на Ефективно Мятане (на практика, това е точното наименования) към Прецизността се прибавя 1/2 от СУ Майстор Стрелец.
Правило 3 - Щетите
4. Всяко оръжие може да бъде метнато, но винаги има 50% шанс (дори при успех на атаката) то да нанесе едва 50% от щетата си освен в два случея:
І. Оръжието е "Балансирано", което му добавя качество метателно, което е леко променено.
ІІ. Героя използва СА Метателно, която си остава същата.
Ако оръжието нанася 50% щета, тя винаги е от тип трошаща! Дали оръжието е нанесло цялата си щета се определя от разказвача с монета или зар (четно/нечетно)
Правило 4
ТД за мятане на оръжие са равни на ТД за нормалната му атака +2!. Така ако искате да мятате двуръчна брадва, това ще ви отнеме 10 ТД, а не стандартните 8. Тези ТД се намалят от качество Метателно (т.е. метателните оръжия се мятат за толкова ТД, за колкото се извършва ръкопашна атака с тях).
Правило 5 - защита от мятане.
От мятане, героя може да се защити по всички начини, по които може да се защити от ръкопашна атака.
Частен случай: Мятане при недостатъчно сила.
Всички метателни оръжия изискват героя да покрива изискванията за минимална Сила за ползването им. Все пак, оръжието може да бъде метнато и без героя да има силата да го стори, но натрупва Умора на същия принцип, както при ползване на оръжието в ръкопашен бой.
Променени неща по системата, освен правилата по-горе:
Качество Балансирано - СУ Ковач.
- Балансирано (за оръжия): Добавя качеството „Метателно оръжие” - Винаги нормалната си щета при хвърляне. Цена: 2 Успех за 1 кг тегло на оръжието.
ТД нужни за атака с Двуръчна Бойна Брадва
ТД нужни за атака на Двуръчната Бойна брадва се увеличават с +1 на 8. Предполагам, че написаното в електронния Аксиом е грешка, поради факта, че двуръчната брадва атакува със същите ТД, както и едноръчната такава.
Нови оръжия:
Всички оръжия по-долу са в клас Метателни.
Новите Специални атаки са отбелязани с * в описанието на оръжието.
Метателна брадвичка
Атака: ПР; СИ.
ТД за атака: 7
Щета: 3 зара сечаща.
Размер: 60 до 80 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (Сила) метра мятане.
Тегло: 2.5 - 3.5 килограма.
Мин. Сила: 7 до 12 за 1 ръка, не може да се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменна); 600 медника (Бронзова); 800 медника (Стоманена)
Описание: По принцип най-разпространената метателна брадва изобщо. Ползвана масово от джуджета и гиганти, макар изработването й да е по-скъпо от това на обикновената брадвичка.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Франциска
Атака: СИ; ПР.
ТД за атака: 7
Щета: 5 зара сечаща.
Размер: 70 до 90 см. МР = 2
Обсег: 2 метра ръкопашен; (2 + Сила) метра мятане.
Тегло: 4 - 6 килограма.
Мин. Сила: 12 до 14 за 1 ръка, 8 до 12 за две ръце.
Цена: 900 медника (Бронзова); 1300 медника (Стоманена)
Описание: Макар в началото франциските да са просто добре балансирани бойни брадви, с времето дизайна им търпи промени, превръщайки ги в може би най-страховитото метателно оръжие на континента. Франциската е масово използвана от прочутите тубрукски мечоносци за разстройване на рага, преди щурм.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Мощна атака
3. Бърза атака
4. Забиване
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Дротик
Атака: Пр; Л
ТД за атака: 6
Щета: 2 зара + 3 пробивна.
Размер: 50 до 60 см. МР = 2
Обсег: 1.5 метра ръкопашен; 2*Сила метра мятане.
Тегло: 1 - 1.5 килограма.
Мин. Сила: 5 до 6 за 1 ръка, не се ползва с две ръце.
Цена: 250 медника (Каменен) 300 медника (Бронзов); 500 медника (Стоманена)
Описание: Практически дротика е малко късо копие, използвано за лов на диви животни. Изключително леко и удобно за носене, това копие се ползва масово от събираческите общества по цял свят. Изработва се и изцяло от дърво, като цената му спада значително (150 медника), но губи твърдата си щета.
Специални Атаки (Използва специални атаки от ниво до СУ Специалист в оръжия (метателни)/3 при мятане)
1. Прицелване
2. Бърза атака
3. Забиване
4. Пренебрегване.
5. Падащ лист
6. Допълнение (метателно)*
Забележка: при използване в ръкопашен бой използва Специалните атаки на Едноръчна брадва през СУ Специалист в Оръжия (брадви).
Нови Специални Атаки:
Допълнение (метателно)
Цена: 8 ТМ
Описание Мигновено действие – атака следваща друга атака на героя, но не е част от продължителна серия или друго допълнение. Отнема ТД = [(ТД за стандартна атака + ТД за вадене на оръжието)/2], но не-малко от 3 ТД и нормална щета. Не може да бъде последвано от друго Допълнение.