
І. Основни положения:
1. Карта:
Картата на играта трябва да е прилично голяма, може би А2 формат или нещо от рода, трябва да го сметна), а на нея ще има може би 100тина провинции. (всеки човешки град е провинция, всеки елфически клан е провинция, всяко племе на гигантите е провинция, блатото е няколко провинции, джуджешките градове са по три-четири провинции всеки, останалите парчета от колоса ще формират също няколко провинции за гоблините). Картата трябва да се сглобява от няколко парчета, за да може, ако няма много играчи да се играе на специфично парче от нея.
1.1. Провинциите на Континента:
По-горе изброих, как ще бъдат определени провинциите. Всяка една от тях ще дава две неща - Популация и Злато. Освен това ще притежава няколко специални характеристики, като:
Терен - Равнина, Гора, Планина, Блато, Пустиня - войните на определени раси имат бонуси или наказания на съответния тип терен. Тук е отбелязано и ако ги пресича плавателна река.
Население - кои раси са представени в провинцията. Почти винаги има една-единствена доминантна раса и е отбелязана само тя, но се срещат и изключения. Може би също толкова важен фактор, колкото Ресурсите на провинцията, защото определя какви единици можете да набирате в провинцията (няма как да наберете Елфически Рейнджъри, без да имате елфи наоколо).
Ресурси - дават възможности за допълнително увеличаване на прихода от Злато на съответната провинция или изкарването на определени специални бойни единици (примерно Планински Дракони

Ресурсите са най-важното нещо в една провинция. Повечето бойни единици искат определен ресурс, за да бъдат набрани, като в определени случаи е възможно да ги набирате само в провинция с този ресурс.
1.2. Островните провинции:
В играта има три острова, които играча може да завземе, както повечето се състоят от една провинция, с изключение на Острова на Науките, който се състои от четири. По принцип тези провинции са бедни и почти напълно безполезни. Повече полза от тях би имало, ако играта се създаде и дойде време за експанжън (който ще е всъщност континента на юг). Не се различават по нищо съществено от останалите провинции, с изключение, че нямат население - т.е. в тях могат да се набират единици от расата с която играете и никакви други.
1.3. Морските провинции:
Морските провинции са три типа - Море, Тежка Вода и Океан. Освен това са солидно количество, но тъй като не се отчитат по никакъв начин това не е проблем. Единствената им значимост е за придвижването на корабите - Тежката вода не може да се прекоси, Морето не налага наказания, а Океана намаля скоростта на корабите на половина.
2. Структура на играта:
2.1. Ходове. - Начинът на игра се базира на Двуфазен ход, който се равнява на един сезон, а всеки четири сезона образуват една Година, която е в основата на цялата игра. Но едно по едно.
2.1.1. Двете фази на сезона.
По принцип, във всеки сезон има две фази - Икономическа и Военна. Икономическата фаза е времето, през което всеки закупува най-различни неща за империята си - войници, подобрения на провинциите, сгради за столицата си... В него всички действат едновременно, за да не се губи време. След това идва Военния ход, в който се придвижват и сформират армиите и се водят битките. В него се спазва определен ред на играчите, зависещ от заровете и възможни бонуси от расата.
2.1.2. Четирите сезона в Годината.
Годината е периода, в който получавате новите си ресурси - допълнителната популация и допълнителното злато. Популацията се натрупва с 1 на провинция, а Златото със съответния темп записан в картата на провинцията. Естествено различните раси може да променят това в някаква степен (примерно, гоблините получават +1 популация на провинция, а хората получават всеки сезон по 1 злато на провинция). Новопридобитата популация се прибавя към общия басейн, но само и единствено, ако има свободна популация, новопридобитото злато към наличната му хазна. Всичко това се прави след приключване на военния ход на четвъртия сезон.
Следете внимателно, кой сезон е, расата ви, най-вероятно няма да е особено ефективна в бой посред зимните снегове!
3. Столицата
Столицата на империята на всеки играч е мястото, където се случват най-важните неща. В самото начало на играта, играча поставя токенът за столица на расата си върху една от възможните провинции. Тази провинция вече има двойна популация и двоен приход, а всичките й ресурси се считат за разработени. Самата столица има малка кутийка, в която играча отчита ресурсите си. Популацията и Златото имат три степени - Налична, Заета и Свободна. Наличната е колко имате в момента, Заетата е, колко ресурс ангажират армиите ви, Свободната е изхарчения/загубен ресурс, от който придобивате приходите си. По-подробно ще се спра нататък, за сега изглежда бъгаво и неефективно, знам.
Освен всичко друго, в столицата правите проучванията си - технологии, които веднъж закупени оказват ефект навсякъде по земите ви. Технологиите се закупуват веднъж годишно, точно преди новите приходи да постъпят в хазната. Имайте предвид, че технологиите са зверски скъпи, но и адски полезни.
4. Карти
За жалост в българския и картата на играта (на английски map) и картите за игра (card) са една и съща дума, та е възможно да има обърквания. И така, да уточня, става дума за различните видове карти, които се ползват в играта. Размерът им би трябвало да е някъде към този на нормалните карти за игра.
4.1. Карти на Провинциите - всяка провинция трябва да има своя карта. В картата са описани името, номера, ресурсите, населението, терена, приходите и популацията й. Както и най-важното - гарнизонът й и (ако има място) флейвър. Всъщност личното ми мнение е, че тези карти трябва да са реално дори малко по-големи от нормалните, поради факта, че са най-важното нещо в играта

4.2. Карти на Единиците - всеки вид единица трябва да си има картичка със статистиките и изискванията си, сладко ще е да има рисунка и флейвър. Всяка фракция/раса в играта има свой набор от единици, така че играча директно ще може да вземе съответното тестенце (10тина-20тина картички, не повече. Обещавам

4.3. Карти на Проучванията/Подобренията - там където ще са описани ефектите на различните проучвания/подобрения/сгради за столицата. Картинката може спокойно да се пренебрегне, макар да придава стил на такава карта.
4.4. Карти на Събитията - карти от които всеки играч тегли по една в началото на сезона. Случайни събития, някои от които добри, други лоши. Нямам си идея, колко могат да са, но реално могат да са по-малки от стандартните карти за игра и не се нуждаят от картинки.
5. Пулове (или както аз има викам - токени) - играта ползва огромно количество от тези. Парите, популацията, подобренията, единиците... всичко това се базира на пулове. Не се майтапя, като казвам, че ще са две торби пулове.
5.1. Пулове за пари и популация - ресурсите се отчитат най-лесно с пулове. Трябва да видя крайния брой провинции и максималния приход, за да изчисля нужния брой пулове за злато, но може да откарат и хиляда. Страшничко, поне от моя гледна точка. Популацията може да е по-малко - към 200-300 пула "само". Имайки обаче едно на ума - това ще са сравнително мънички пулчета - 1-1.5 см в диаметър в най-добрия случай, т.е. не са чак толкова много като обем.
5.2. Пулове за армия - агх. 7 до 10 единици на раса, максимално 100тина единици изкарани. Плаша се от възможната бройка. Може би към 100 пула на раса, общо към 1000 пула за единици изобщо. Плашещо. Че не може и да са малки, защото няма да могат да стоят едно връз друго.
5.3. Пулове за ресурсни подобрения - пиши ги 300 броя. малки и невзрачни.
Само аз ли усещам, че съм създал нещо твърде голямо... Жалко, а снощи изглеждаше така готино, като го почвах.
