Бордова игра по А16
Публикувано: вт апр 19, 2011 12:26 pm
Начало на играта:
Всеки играч разполага с 4 войника в столицата си и два кораба на полета най-близки до нея означени като пристанища.
Край на играта:
- Превземане на столицата на противника - 3 войника в нея
- Изчерпване на картите - „Събития”
Общи пониятия:
- Тур - пълно извъртане на всички участници в играта
- Рунд - действията на конкретния играч в тура. Дели се на две части:
___Икономическа - строят се сгради, изучават се технологи, наема се армия (в този ред)
___Военна - придвижват се войски по картата
- Ход - определя се чрез хвърляне на не изтъргуваните от играча зарове колко пионки ще може да премести. Една пионка може да се движи само веднъж на рунд. Ако играча има останали ходове те се губят.
- Действие - на колко полета по игралната дъска ще може да се придвижи фигурката.
Рунд на играч:
Икономическа фаза:
Когато играч е под ръка той получава 3 зара като ресурс, които може да похарчи в долопосочения ред за:
1. Строеж на сгради
Нужно е да имаш 2 войника в столицата, които да ти построят сградата (после се премахват от игралната дъска дъската). Ясно е, че не може да се строи повече от две сгради на рунд. Ако това са последните бойци на играча, той не може да ги ползва за строеж.
2. Усвояване на нови технологии
Нужно е да имаш кораб на пристанище или войник в столицата (после се премахват от игралната дъска). Ясно е, че не може да се изследват повече от две технологии на рунд. Ако това са последните бойци (последен кораб или последен войник) на играча, той не може да ги ползва за изследване.
3. Наемане на армия по следните цени:
__1 наемник коства един от трите зара на играча
__1 кораб коства два от трите зара на играча
__2 наемника за два зара
__3 наемника три зара
__кораб и наемник за три зара
Допълнително:
Наемниците се появяват в столицата на играча, ако няма свободно място в нея или има противникова войска не могат да се появят.
Корабите, се появяват на пристанищата, ако има фигурка върху тях не могат да се появят.
При игра всяко пълно извъртане на играчите се тегли нова карта Събитие, важащо за всички играчи докато е активна. След като премине действието ѝ карта се изважда от играта, а не се връща в тестето.
Военна фаза:
Ако на играча са му останали зарове той ги хвърля и сборът от показателите им означава с колко хода за движение на пионките си по игралната дъска разполага в този рунд.
Движение на пионките (изисква 1 ход):
Войниците могат да се движат във всяка посока по едно поле (без по диагонал), като могат да стъпват на полета изцяло заети с земя, на такива частично заети с земя и вода или да се качват на кораби. Не могат да стъпват на полета изцяло заети с вода.
Корабите могат да стъпва по полета изцяло заети с вода или по такива с вода и земя. Хода на кораба не може да завърши на поле изцяло заето с земя.
Кораб има право на две движения и може да се движи по два начина:
- Дрейф - Придвижване по права линия на 2 полета + бонусите
- Маневра - При нея едно от движенията задължително е завъртане на 90 градуса около носа на кораба.
Маневрите без бонуси са:
- завъртане на 90 градуса в ляво или дясно около носа на кораба и придвижване едно поле на пред
- придвижване едно поле на пред и завъртане на 90 градуса около носа на кораба
- завъртане на 180 градуса около носа на кораба (2 завъртания по 90 градуса).
Товарене и разтоварване на армия (изисква 1 ход):
На всеки кораб могат да се качат до два войника, като за целта корабът трябва да е акостирал до брега. Качването и респективно слизането от корабът отнема един цял ход на пионката.
- Пионка на войник се сваля на съседна поле на кораба от левия или десния му борд.
- Пионка на войник не може да слезе върху друга пионка, била тя своя или на противник.
- Пионка на войник не може да слезе директно в столицата на противников играч.
Военни действия:
Сухопътни битки (изисква 1 ход):
1. Мести се пионка на войник, така че да навлезе в полето на противникова.
2. Атакуващия и защитника хвърлят по три зара, като атакуващия прибавя 1-ца към своята сума.
- Ако атакуващия има по-голям сбор пионката на защитника се премахва от дъската и атакуващия застава на нейно място.
- Ако защитника има по-голям сбор пионката на атакуващия се премахва от дъската, а защитника остава на място.
- Ако атакуващия има равен сбор с защитника, то вторият има право на контра атака (без да са му нужни точки действие и без да е длъжен да предприеме такава), като този път той влиза в ролята на атакуващ по гореописаните правила.
Морски битки (изискват 1 ход):
Морските битки са два типа, потапяне на кораби чрез таран и абордаж.
- Таран: за целта е нужно след преместване на кораб носът му да се озове върху пионка на противников плавателен съд, така удареният кораб потъва и се премахва от игралната дъска заедно с пионките които евентуално са били натоварени на него.Кораб не може да се потопи с челен удар.
- Абордаж: За целта е нужно след преместването на кораба той да се озове успоредно и на съседно поле с противников плавателен съд. След това играчът има право да обяви абордаж. Абордажът се провежда по правилата за сухопътна битка, като особеното при него е, че първо в боя влизат натоварената на кораба войска да пълното ? унищожение. После в поя влиза екипажа на кораба, ако и той бъде победен корабът е превзет и може да се замени с фигурка на такъв на победителя.
[sblock="Пример"]Корабът Плаващия гробар на който са натоварени два легиона се изравнява с Честа на тор на който освен екипажа има и едно подразделение.
1 рунд
Елфите предприемат абордаж и хвърлят: 4+3+4+1(бонус за атакуващия)=12
Гигантите се защитават с: 1+6+5=12
равни са тъй че Гигантите предприемат контра офанзива: 1+2+2+1(бонус за атакуващия)=4
Елфите се защитават с: 1+1+3=5 и избиват нападателите
Елфите имат 2 войника и екипаж
Гигантите имат само екипаж
2 рунд
Гигантите (екипажът) атакуват: 3+3+3+1(бонус атакуващ)=10
Елфите са защитават: 4+2+3=9
Елфите губят една пионка
Елфите имат 1 войник и екипаж
Гигантите имат само екипаж
3 рунд
Елфите предприемат абордаж и хвърлят: 5+6+1+1(бонус за атакуващия)=13
Гигантите се защитават с: 6+3+4=13
равни са, тъй че Гигантите предприемат контра офанзива: 6+6+6+1(бонус за атакуващия)=19
Елфите се защитават с: 5+4+6=15 и губят още един войник.
Елфите имат само екипаж
Гигантите имат само екипаж
4 рунд
Гигантите (екипажът) атакуват: 4+4+3+1(бонус за атакуващия)=12
Елфите са защитават: 5+5+5=15
Гигантите губят и екипажа и кораба си.
Елфите имат 2 кораба без войници.
Гигантите нямат нищо
[/sblock]
Превземане на столица:
Правилата са подобни на тези за Абордаж, като първо трябва да се избие армията в столицата преди чужд войник да влезе в нея.
Точкова система:
Точките са два вида, такива които се получават веднага с което маркерът на съответния играч се придвижва по скалата опасваща терена и точки взети след края на играта, което определя крайния победител - събралия най-много точки.
1 жив Войник - 1 точка в края на играта
1 здрав Кораб - 2 точки в края на играта
1 убит Войник - 2 точки
1 потопен Кораб - 2 точки +1 точка за всеки войник на него
1 превзет Кораб - 5 точки
1 сграда - 5 точки +5 точки в края на играта
1 технология - 5 точки в края на играта
1 превзета столица - 25 точки и край на играта.
Всеки играч разполага с 4 войника в столицата си и два кораба на полета най-близки до нея означени като пристанища.
Край на играта:
- Превземане на столицата на противника - 3 войника в нея
- Изчерпване на картите - „Събития”
Общи пониятия:
- Тур - пълно извъртане на всички участници в играта
- Рунд - действията на конкретния играч в тура. Дели се на две части:
___Икономическа - строят се сгради, изучават се технологи, наема се армия (в този ред)
___Военна - придвижват се войски по картата
- Ход - определя се чрез хвърляне на не изтъргуваните от играча зарове колко пионки ще може да премести. Една пионка може да се движи само веднъж на рунд. Ако играча има останали ходове те се губят.
- Действие - на колко полета по игралната дъска ще може да се придвижи фигурката.
Рунд на играч:
Икономическа фаза:
Когато играч е под ръка той получава 3 зара като ресурс, които може да похарчи в долопосочения ред за:
1. Строеж на сгради
Нужно е да имаш 2 войника в столицата, които да ти построят сградата (после се премахват от игралната дъска дъската). Ясно е, че не може да се строи повече от две сгради на рунд. Ако това са последните бойци на играча, той не може да ги ползва за строеж.
2. Усвояване на нови технологии
Нужно е да имаш кораб на пристанище или войник в столицата (после се премахват от игралната дъска). Ясно е, че не може да се изследват повече от две технологии на рунд. Ако това са последните бойци (последен кораб или последен войник) на играча, той не може да ги ползва за изследване.
3. Наемане на армия по следните цени:
__1 наемник коства един от трите зара на играча
__1 кораб коства два от трите зара на играча
__2 наемника за два зара
__3 наемника три зара
__кораб и наемник за три зара
Допълнително:
Наемниците се появяват в столицата на играча, ако няма свободно място в нея или има противникова войска не могат да се появят.
Корабите, се появяват на пристанищата, ако има фигурка върху тях не могат да се появят.
При игра всяко пълно извъртане на играчите се тегли нова карта Събитие, важащо за всички играчи докато е активна. След като премине действието ѝ карта се изважда от играта, а не се връща в тестето.
Военна фаза:
Ако на играча са му останали зарове той ги хвърля и сборът от показателите им означава с колко хода за движение на пионките си по игралната дъска разполага в този рунд.
Движение на пионките (изисква 1 ход):
Войниците могат да се движат във всяка посока по едно поле (без по диагонал), като могат да стъпват на полета изцяло заети с земя, на такива частично заети с земя и вода или да се качват на кораби. Не могат да стъпват на полета изцяло заети с вода.
Корабите могат да стъпва по полета изцяло заети с вода или по такива с вода и земя. Хода на кораба не може да завърши на поле изцяло заето с земя.
Кораб има право на две движения и може да се движи по два начина:
- Дрейф - Придвижване по права линия на 2 полета + бонусите
- Маневра - При нея едно от движенията задължително е завъртане на 90 градуса около носа на кораба.
Маневрите без бонуси са:
- завъртане на 90 градуса в ляво или дясно около носа на кораба и придвижване едно поле на пред
- придвижване едно поле на пред и завъртане на 90 градуса около носа на кораба
- завъртане на 180 градуса около носа на кораба (2 завъртания по 90 градуса).
Товарене и разтоварване на армия (изисква 1 ход):
На всеки кораб могат да се качат до два войника, като за целта корабът трябва да е акостирал до брега. Качването и респективно слизането от корабът отнема един цял ход на пионката.
- Пионка на войник се сваля на съседна поле на кораба от левия или десния му борд.
- Пионка на войник не може да слезе върху друга пионка, била тя своя или на противник.
- Пионка на войник не може да слезе директно в столицата на противников играч.
Военни действия:
Сухопътни битки (изисква 1 ход):
1. Мести се пионка на войник, така че да навлезе в полето на противникова.
2. Атакуващия и защитника хвърлят по три зара, като атакуващия прибавя 1-ца към своята сума.
- Ако атакуващия има по-голям сбор пионката на защитника се премахва от дъската и атакуващия застава на нейно място.
- Ако защитника има по-голям сбор пионката на атакуващия се премахва от дъската, а защитника остава на място.
- Ако атакуващия има равен сбор с защитника, то вторият има право на контра атака (без да са му нужни точки действие и без да е длъжен да предприеме такава), като този път той влиза в ролята на атакуващ по гореописаните правила.
Морски битки (изискват 1 ход):
Морските битки са два типа, потапяне на кораби чрез таран и абордаж.
- Таран: за целта е нужно след преместване на кораб носът му да се озове върху пионка на противников плавателен съд, така удареният кораб потъва и се премахва от игралната дъска заедно с пионките които евентуално са били натоварени на него.Кораб не може да се потопи с челен удар.
- Абордаж: За целта е нужно след преместването на кораба той да се озове успоредно и на съседно поле с противников плавателен съд. След това играчът има право да обяви абордаж. Абордажът се провежда по правилата за сухопътна битка, като особеното при него е, че първо в боя влизат натоварената на кораба войска да пълното ? унищожение. После в поя влиза екипажа на кораба, ако и той бъде победен корабът е превзет и може да се замени с фигурка на такъв на победителя.
[sblock="Пример"]Корабът Плаващия гробар на който са натоварени два легиона се изравнява с Честа на тор на който освен екипажа има и едно подразделение.
1 рунд
Елфите предприемат абордаж и хвърлят: 4+3+4+1(бонус за атакуващия)=12
Гигантите се защитават с: 1+6+5=12
равни са тъй че Гигантите предприемат контра офанзива: 1+2+2+1(бонус за атакуващия)=4
Елфите се защитават с: 1+1+3=5 и избиват нападателите
Елфите имат 2 войника и екипаж
Гигантите имат само екипаж
2 рунд
Гигантите (екипажът) атакуват: 3+3+3+1(бонус атакуващ)=10
Елфите са защитават: 4+2+3=9
Елфите губят една пионка
Елфите имат 1 войник и екипаж
Гигантите имат само екипаж
3 рунд
Елфите предприемат абордаж и хвърлят: 5+6+1+1(бонус за атакуващия)=13
Гигантите се защитават с: 6+3+4=13
равни са, тъй че Гигантите предприемат контра офанзива: 6+6+6+1(бонус за атакуващия)=19
Елфите се защитават с: 5+4+6=15 и губят още един войник.
Елфите имат само екипаж
Гигантите имат само екипаж
4 рунд
Гигантите (екипажът) атакуват: 4+4+3+1(бонус за атакуващия)=12
Елфите са защитават: 5+5+5=15
Гигантите губят и екипажа и кораба си.
Елфите имат 2 кораба без войници.
Гигантите нямат нищо
[/sblock]
Превземане на столица:
Правилата са подобни на тези за Абордаж, като първо трябва да се избие армията в столицата преди чужд войник да влезе в нея.
Точкова система:
Точките са два вида, такива които се получават веднага с което маркерът на съответния играч се придвижва по скалата опасваща терена и точки взети след края на играта, което определя крайния победител - събралия най-много точки.
1 жив Войник - 1 точка в края на играта
1 здрав Кораб - 2 точки в края на играта
1 убит Войник - 2 точки
1 потопен Кораб - 2 точки +1 точка за всеки войник на него
1 превзет Кораб - 5 точки
1 сграда - 5 точки +5 точки в края на играта
1 технология - 5 точки в края на играта
1 превзета столица - 25 точки и край на играта.