За бойната система.

Организационен и работен форум за този интересен като идея проект.
Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

За бойната система.

Мнение от hameleona » вт май 03, 2011 5:08 pm

Държа да вдигна въпроса за тази част най-вече.
Първо, 3 до 18 с възможност да се прибавят до 2-3-4 точки към атаката е лоша идея. Ама много лоша идея. Аз лично не бих играл играта по този начин ;)

Всъщност тук е момента да питам Спас, какво цели - да хвърли заровете и да не се занимава повече или да направи интересна игра? Аз лично бих препоръчал войската да има показатели, а не да е просто страничен шум в играта. Но пък не е като аз да съм почнал проекта де.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт май 03, 2011 6:59 pm

Базовата игра от която съм крал е 1зар+3 атака срещу 1зар+2 защита

При 3 зара +1 срещу 3 зара нещата са доста по равностойни.

Първоначалните полеви тестове показват че се играе главно с кораби и абордажи, тъй като пехотата е доста по-бавна. Тъй де беше преди възможноста за ъпгрейди.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт май 03, 2011 7:03 pm

Всичко зависи от това, какво целиш по принцип. Също така, от чисто военна точка атакуващия винаги е в неизгодна позиция, така че бонусът му атака ми се вижда странен.

От къде си взел идеята?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет май 06, 2011 1:11 pm

Бонусите могат да зависят от полето в което се намира единицата:
Гора - дава бонус на защитаващия се в нея.
Поле - дава бонус на конница при атака.
и т.н.
Казвам го ей така, на прима виста, без да съм прочел останалите За и Против де. Като цяло при 3 зара е много малко да има бонуси от +1 - това е супер незначително. При 1 зар, нещата са други.
Аз лично бих препоръчал хвърляне на 1 зар, ако бонусите варират между 0 и 3.
Като цяло в А16 следвахме правило, че показателят спрямо резулатат от зара трябва да е съизмерим, така че когато имате ниски числа за показатели, трябва да се намаляват и заровете (поне според мен), инче се вдига много влиянието на шанса.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет май 06, 2011 2:30 pm

След доста чатене по скайп, решихме, че ще е както казваш (макар и да изпреварихме с решението мнението ти). В момета спора си остава между армии съставени от единици или армията като единица :D

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет май 12, 2011 12:47 pm

Армия: две или повече единици в една формация (пуловете се поставят един върху друг)

Сформиране на армия: във фазата на „войната” вместо да придвижва единици може да ги събере всички или някой такава от провинцията в една армия, като при сформирането се избира и бойния строй на армията.

Боен строй: Важен е тъй като в боя първа влиза единицата която е най-отгоре на купчинката пулове. Той може да се променя само във фазата на „войната”, като вместо придвижване се избере промяна на боен строй.

Движение на единици/армии:

- Една единица може да измине толкова хексагона по картата колкото е нейната скорост, съобразено с влиянието на полето.
- Една армия може да измине толкова хексагона по картата колкото е най-ниската скорост на съставящите я единици, съобразено с влиянието на полето.
- Едана единица/армия не може да продължи движението си ако е влязла в битка, дори да има останали точки за движение.

Атака:
Може да се обяви когато две противникови единици/армии застанат на съседни полета. Атака в този случай може да се обяви от играчът който в момента е във военна фаза.

Предизвикана атака:

- Когато играч във военна фаза придвижи армията си покрай противникова единица/армия (застане в съседно поле и понечи да се отдалечи), тогава играчът покрай чиято единица/армия се минава има правото да обяви предизвикана атака без да е на ход.
- Чудовищата винаги ползват предизвикана атака.


Битка:
Битката винаги започва с атака на най-горната единица от армията и тази единица остава в боя докато не загине.
Хвърля се по един зар за защитника и атакуващия и се прибавя съответно към показателя защита и атака на единицата плюс съответните ситуационни бонуси.
Този който има по-голям общ сбор печели сблъсъка, а този с по нисък изважда една точка жизненост от тази на единицата (в повечето случай губи съответната единица).
- Ако победител е атакуващия, той има правото да атакува отново.
- Ако победителят е защитника, то тогава той преминава в контра атака и хвърля за атака с най-горната единица срещу защитата на най-горната на противника.

Оттегляне:

- Може да се направи най-малко след три изиграни рунда, като една от страните заяви действие оттегляне и се премести на един хексегон в страни, така че да не е съседен на армията/едениата с която се е била до момента, ако това е възможно.
- Може да се заяви след първия рунд, ако играчът желаещ да се оттегли има изучено познанието „Тактика”, ако това е възможно.
- Може да се заяви веднага, ако играчът желаещ да се оттегли има изучено познанието „Отстъпление”, ако това е възможно. При армии отстъплението разбърква произволно бойния строй.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори