ЕнДор

Стари теми

Модератор: Модератори

За или против обединена с-ма включваща най-доброто от А16 и Ендивал + фенски модове?

За.
6
25%
Против. Защо?
18
75%
 
Общо гласове: 24

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет апр 03, 2008 3:19 pm

Изглежда, че смяната на оръжието в битка водо до дълго изчисляване, а избиването на оръжие и ползването на импровизирано такова пък съвсем.
Ако те кефи така, не е проблем-играй го:)!
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет апр 04, 2008 12:53 am

Асене в момента говорим за Допълнителните показатели в системата те се променят само при промяна на някои от основните показапели от формулата по която се определят, а не при смяна на оръжието. При смяна на оръжието се използва крайния показател + бонуси от СУ-та + показатели на оръжието.
Колкото до импровизацията с друго оръжие (примерно с умение за Меч да боравиш с Сабя, за която има отделна специялизация) би довела до трудно контолируеми от играча последствия. :frustrated: :steaming: :wall:

ЕнДор е - firmly boil и е само за hard fan 8)
Извинявам се за Английския
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет апр 04, 2008 8:55 am

shizziss написа: Колкото до импровизацията с друго оръжие (примерно с умение за Меч да боравиш с Сабя, за която има отделна специялизация) би довела до трудно контолируеми от играча последствия. :frustrated: :steaming: :wall:
Това предполагм значи, че ако героя си загуби меча и взема крак от маса направо е обрачен, защото за това пък въобще няма специализация?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет апр 04, 2008 3:28 pm

Вилорп ми да кажем направо, че при загуба на оръжието е по добре да се биеш с голи ръце отколкото да взимаш първото нещо което ти се изпречи защото шанса да нараниш противник с тях е същия като шанса да нараниш себе си с въпросното оръжие за което нямаш познания как се ползва.
Колкото до Крака на масата Спецялизация за Тояга би свършила чудесна работа с малката разлика че Крака на масата не е оръжие и щетите, Устоичивоста и т.н. ще са доста по малки.
Последна промяна от shizziss на пет апр 04, 2008 3:36 pm, променено общо 2 пъти.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » пет апр 04, 2008 3:33 pm

Ми на мен не ми се струва логично един майстор на меча до такава степен да е шокиран от сабята, че да си избоде сам очите. А пък примера с крака от масата е особено тъп: как може един средно сръчен човек да се нарани себе си докато се опитва да прасне човека срещу себе си с подобното на бухалка оръжие? Да му си забие треска в ръката ли...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 04, 2008 3:34 pm

А, ти ще кажеш. Виждал съм доколко хората са застрашени от самонараняване с оръжия, които не познават. Ама толкова се самозаплашват, че няма накъде. Виж, околните наистина трябва да се пазят, но фактът си е факт. Пък и не помня когато съм бил малък да съм се самонаранявал с пластмасовите мечове или с който и да е било прът, който съм размахвал като меч. Може би владеенето на оръжия ми е вродено и затова да съм се опазил досега? Едва ли...

П.П.: Писали сме заедно с Илидан.
シャマョツィ

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет апр 04, 2008 3:49 pm

Добре месля, че ви Разбрах още сега мисляда си направя е дин герои Войн на който за кво по дяволите да му вдигам спецялизации за оръжия кът като е бил на 11 си е намерил няква пръчка и от тогава си "танцува" с нея. :poke: :poke: :poke: :poke: :poke:

просто в ЕнДор я няма онзи митична Обща култура а ако толкоз разчитате на краката на хански маси ми вдигнете си СУ Тояги на втора степен Което в ЕнДор позволява използване за защита и използване за атака.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 04, 2008 4:00 pm

Виж с'я, не казвам, че е излишно да си се тренирал в бойни изкуства, за да ползваш оръжия. Ама да ти налита някакъв, ти да разполагаш с нож и да не го ползваш, някак не ми се вижда... целесъобразно. Ами то по същата логика можеш да се самонараниш и от боя с голи ръце и крака. Дори това е по-сигурно - предполагам е по-лесно в такава ситуация да разтегнеш сухожилие или мускул. Т.е. да не се отбраняваме въобще, щото ще се нараним повече, отколкото противникът ще нарани нас? Не, мисля, че всеки знае как да халосва човек по главата без да си бръкне случайно в трибуквието с точилката, която държи. Поне аз знам, де, то, както казах, може да ми е вродено...

Между другото, както гледам системата ти, изглежда ще има дори повече показатели от А16 - което не е хубаво, от мен да го знаеш. Пък и защо по дяволите махаш ТД? Специално развитието на Ендивал, от Здрача до Огледалото, е вървяло в посока ТД - в началото всеки правеше едно действие на ход, после действията можеха да станат повече в зависимост от бързината, накрая "по дифолт" всеки имаше купчина "действия" на разположение. Единствено някой може да ми твърди, че ТД са сложни, ама така просто ще ме накара да се съмнявам в успеха му по Математика от първи клас насам.

Абе като цяло нещо не ме блазни идеята. Е и А16 са две съвсем различни системи и тяхното комбиниране би довело (довежда в момента) до нещо, което е ни риба, ни рак. По-скоро пресъздай единия сетинг за едната система, по-лесно и по-ползотворно би било според мен.

П.П. Не го дадох като пример в предния пост, щото щеше да се наложи да пиша бая, ама явно се налага. Така... Значи не всеки може да убива с меч в ръка, ама повечето нормални хора не биха се самонасякли от незнание. Виждал съм как не се самонасичат поради незнание. Виждал съм как халосват неподвижни обекти, как хората бягат от тях, как режисьорът на постановка забранява на дадени хора да се докосват до дадени обекти, но не защото видиш ли същите после ще са с ухо по-малко или нещо такова, а защото околните биха завършили така. Абе ти жена с точилка виждал ли си? Тя би ли се самонаранила? Не мога да си представя що за човек си - сигурно не би докоснал нищо, което е по-дълго от 30-сантиметрова линийка, като дори и с нея те е страх, че ще се самоцапардосаш. Ако не искаш - няма, вервай ми. Откак има ученици, училища и часове по геометрия, децата се бият с линийки. Произшествията идват от чуждите пособия, а не от твоите и не се лъжи, че има боен стил за ползване на линийка, дето се знае от всеки ученик. Има го простото правило: "Удряш напред, не към теб". Баца, знам от личен опит.

То вярно, че хората преувеличават с "Митичното общо познание", но пък и други прекаляват с Митична обща тъпота.
シャマョツィ

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет апр 04, 2008 4:24 pm

Добре ми тогава ми кажи кое е па - лесно да ледиш за по две три ОД и четири пет ЗД на герои по време на битко или Един куб ТД като в битката участват 6 Героя 2 Ферина 3 призовани създания и още 3 НИПа на страната на групата и 20-тина НИПа на другата.
Аз съм водил подобни битки и мога да ти кажа че мен като Разказвач ми е по удобно да ползвам ОД, ЗД и ДД отколкото ТД.
Може и да не е прецизна като в А16 но мен ме устроива.

Колкото до ножа - СУ кинжал 2 степен и си готов.

Другото без коментар от мен, изкам днез да пусна Ядрото на Боината с-ма и това ми е приоритета сега, чака ме доста писане за това дерзайте.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет апр 04, 2008 4:54 pm

shizziss написа:Алхимия
Заема-"Теоритично познание"
Цена- 5 ТР
Изисквания- 9 Интелект, 10 "Бързина" (ловкост, прецизност)
1 степен- Теоритични познания по Алхимия. +СУ ТР на СУ Магически Уреди
2 степен- Създаване на Елексири
3 степен- Създаване на опияти
4 степен- Създеване на отрови и противо отрови
5 степен- Създаване на мехлеми
6 степен- Създаване на прахове
7 степен- Създаване на киселини
8 степен- Създаване на експлозиви
9 степен- Създаване на специялни елексири. +2 УО
10 степен- 50% защита срещу експлозиви и зоналне магии
11 степен- Създаване на Филосовски камък и Бясък +6 щета срещу магически създания
12 степен- Създаване на собствени рецепти +1 "бързина" +1 таван "бързина" +1 Интелект +1 таван Интелект.

П.П.сега си представете, че го имате на 12-та степен и напишете свойте рецепти
:twisted:
Като гледам, вземаш най-лошото от системите, а не обратното. Ама то това въпрос на вкус, тъй, чене ме слушай.

Не че не може да се направи система, която да комбинира най-лошото от Ендивал (там има в изобилие), Аксиом + фенски грешки при комбинирането. :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 04, 2008 5:12 pm

Може би трябваше да почнеш с това, че системата е предвидена за битки с 30+ персонажа. В такива ситуации като цяло е трудно да следиш каквото и да е било, особено с разните бъфове и дебъфове, така че нека и тях да ги резнем, а? Знаеш ли, има още един "не толкова реалистичен", но още по-функционален метод за действие в такива случаи - фъргаш зар и с него определяш развоя на битките. Нека това да е бойната система, като ще целим простота на всяко равнище и по всяко време, а?

Това за ножа не го схванах. Значи всеки на този свят разполага със СУ кинжал на 2. степен, това ли искаш да ми кажеш? Щото повечето нормални люде биха го ползвали наместо единия от юмруците си, макар и да са го ползвали само за рязане на хляб, сирене и ябълки. Има ли СУ Търчене, Каране на велосипед, трябва ли ти СУ Готвене за да не ядеш само сурови продукти? Необходимо ли е да имаш "Наука", за да драсках хиксчета и кръгчета? Или пък за да можеш да разбереш приказките на баба без да самонараниш съзнанието си трябва да си клас Бард?...

И последно - моля те, пиши малко по-грамотно. Те правилата в бълграския език са за да ни улесняват да се разбираме, а не да ни тормозят в училище.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет апр 04, 2008 6:01 pm

Едните подценявате шанса някой да се самонарани-всякяакви гении има, особено с остро оръжие (а с нунчаку резултатие са пословични). Виж, с палка-по-трудно, но не и невъзможно8).

Другата страна си мисли, че опитен сабльор няма да знае какво да прави с пръчка. Вярвай ми, не искаш да пробваш, за да разбереш колко болезнено грешиш :twisted: .

И накрая-толкова ли е сложно да използвате умение като Войн и специализации, или да приравните някое оръжие към друго такова с известно наказание към умението?
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб апр 05, 2008 1:03 am

shizziss написа:Така.
1. За атаките.
При ДА се взима под предвид най-вечи С слид това Б и накрая БП.
При ПА се взима под предвид най-вечи Б слид това С и накрая БП.
2. За защитите.
При Бл. се взима под предвид най-вечи С слид това Б слид това Изд. и накрая БП.
При ПА се взима под предвид най-вечи Б слид това С и накрая БП.
изчисляването не се прави по системата за Ат. на оръжията в А16, а стоиностите на показателите се умножават по определен коефициент. като така се получават големи цифри но след това те се намаляват по определен начин. Не давам конкретни формули чи някой може да получи удар от резолтатите.
Има и още, но утре.
1. добре е системата за образуване на атаките да е максимално проста. В А16 избрахме в крайна сметка да е модела Водещо/Помощно умение, като са в отношение 1 и 1/2 съответно, но дори и това изисква някакви сметки при смяна на оръжията, а подобни неша се случват, ако щеш и само заради драматизма. Това бе наложено все пак, за да има достатъчно ярка диференциация между класовете оръжия. Преди да го въведа като механика, атаката се образуваше от ПР и показател на оръжието (както е в момента в А1 Класик, където го върнах, за да запазя по-простите сметки). В крайна сметка наличието на ПР във формулата води до вариации от 3-4 (С, Л и ИН, и евентуално дублиране на ПР) вида атаки, докато свободното комбиниране между 4-те показателя, комбинирано с подмяната на това кой е първи и кой втори, вече води до значително повече комбинации (не и се смята сега, че утре ще ставам рано, но са доста нещо като 16, макар че няма дублиране, така че са по-скоро 12, но пак са в пъти повече и жертвата на простотата си струваше). Сега се запитай какво постигаш с тази сложна формула за Атака, която не желаеш дори да пуснеш тук, за д ане фрустрираш някого...

2. Няма как да разбера от поста ти дали при защита комбинацията от СИ, Б, ИЗ и БУ е същата (с изключение на ИЗ) като при ДА... така че ми е трудно да коментирам. Остава обаче притеснението, че са твърде еднакви. А пък ПАрирането си е направо идентична с Прободната Атака (което логично води и до еднаквото им съкращаване, може би ;) )
Очаквам да видя формуклата за преценка на успеха на атаката, от коя страна и колко зара се хвърлят и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
ameatea
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет апр 04, 2008 9:06 pm
Местоположение: wild wild west- sofia

Мнение от ameatea » съб апр 05, 2008 9:36 pm

Май вече се ориентирах във форума и мисля, че мястото на мнението ми е тук :wink: Е, все отнякъде се започва :)
Та, да си дойда на думата: Защо за мен системата ЕнДор е добра?
Това е опит да се съчетае най-доброто от различни системи за РИ
Основата е от А16, но търпи промени, което я прави до голяма степен творческа, без да се разваля основната идея.
По мои наблюдения е доста добре балансирана, т.е., не се получават големи разлики в показателите на различните раси, което дава шанс на всеки един персонаж да оцелее (или да победи в битка), ако "си изиграе добре картите" Не може едно джудже, например, което е по природа по-бавно и тромаво, да не е малко по-силно и издържливо от пъргавия елф, защото при сблъсък с такъв, то ще е на практика обречено.
Засега толкова. :roll:
Аз съм войн на светлината и се уповавам на силната си воля.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб апр 05, 2008 11:55 pm

Благодаря за подкрепата АмеАтеа.
След казаното до момента РЕШИХ да преправя в известна степен ЕнДор така, че да е на чистата основа на А16 с някои нововъведения от предишния ми проект. Тоест ЕнДор Мод за А16 включваш модове от Ендивал и Фенове на ПММ и А16.
Първата стъпка беше вкарването на Основен показател Ловкост и Приближаването на Бързината от ЕнДор до Скоростта от А16 като той не е твърд а може да варира в много малки граници (разлика м-у мин. и макс. 3). Което ще рече ТД :thumbsup: :wink: :wink:
За Волята чакам отговор от БГ но най-вероятно ще е като в А16.

Извод: не искам да си го играя сам!

"Глас народен! Глас Божи!"
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед апр 06, 2008 2:35 am

Шизис, след това решение те уважавам повече.
Сега, кажи какво искаш да постигнеш с този мод на системата и мисля, че можеш да получиш съвети по същество на този форум.
Ако е само да играеш по Ендивал-сетингът го имаш. Съветвам те да приемеш като основно правило по системата, че ако можеш да направиш нещо с досегашните умения или комбинация от тях, нямаш нужда от нови! Един от номерата е да добавяш приложения, например нови отвари и смеси за Алхимика и нови специални удари за бойните общества...8)
А.
П.П.:Амеатеа, би ли ми обяснила какво разбираш под "творческа" система? Чувал съм прекалено много определения, за да искам да предполагам кое си имала предвид ти.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » нед апр 06, 2008 9:09 am

Целта ми сега е да приспособя Ендивалските неща и моите модове към А16-Очевидно по-добрата с-ма.
това може да наложи някои съществени промени в А16 примерно Ефирност като нов Основен Показател на мястото на Прецизноста- точност на движенията и сетивност (първото е същноста на Ловкоста, а второто го имам като с-ма взаимствано от Е3).
Искам да не си играя "сам".

П.П.Променено заради глупости и нелогичности в изказването :wall:
Последна промяна от shizziss на вт апр 08, 2008 1:11 am, променено общо 1 път.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
ameatea
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет апр 04, 2008 9:06 pm
Местоположение: wild wild west- sofia

Мнение от ameatea » нед апр 06, 2008 9:44 am

Под "творческа система" разбирам: взето е най-доброто от съществуващите системи и е съчетано по такъв начин, че да се постигне цялост и баланс. Дори само вземане и разработване на идея, добавяне на собствените идеи на Разказвача. Като се вземе пример от добра система, разбира се, а не "създаване на нещо ново", на което са променени само имената на расите и показателите например.
Единственият начин да се провери дали разработката работи е тя да се приложи на практика и да се "доизкусурява" в движение.
За мен изучаването, съчетаването и добавянето на мод-ове си е до голяма степен творчество.
Аз съм войн на светлината и се уповавам на силната си воля.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед апр 06, 2008 4:39 pm

shizziss написа:Асене, аз не играех по Ендивал нито по А16, а по общ Сетинг съчетаващ някои от по-добрите правила на двете с-ми, но след казаното до момента ми се отвориха очите по някои въпроси.
Целта ми сега е да приспособя Ендивалските неща и моите модове към А16-Очевидно по-добрата с-ма.
това може да наложи някои съществени промени в А16 примерно Ефирност като нов Основен Показател на мястото на Прецизноста- точност на движенията и сетивност (първото е същноста на Ловкоста, а второто го имам като с-ма взаимствано от Е3).
Искам да не си играя "сам".
Е, радвам се, че си се вслушал. Опиши обаче сетинга, по който си ги съчетал, с повече подробности. Подчертавам-сетинга, не системата! Идеята е нея да я нагиодим към сетинга, нали:)?
Апропо, Ефирността в Ендижал отговаря за магиите, ако не се лъжа. Не е ли по-добре да я заместиш или комбинираш с Маната и Интелекта-например като производно качество или талант, вместо показател? Прецизносттяа е важен във физически битки показател, така че замяната с Ефирност...мда, премисли го пак.
ameatea написа:Под "творческа система" разбирам: взето е най-доброто от съществуващите системи и е съчетано по такъв начин, че да се постигне цялост и баланс. Дори само вземане и разработване на идея, добавяне на собствените идеи на Разказвача. Като се вземе пример от добра система, разбира се, а не "създаване на нещо ново", на което са променени само имената на расите и показателите например.
Единственият начин да се провери дали разработката работи е тя да се приложи на практика и да се "доизкусурява" в движение.
За мен изучаването, съчетаването и добавянето на мод-ове си е до голяма степен творчество.
Едва ли някой спори, че модовете са резултат от творчески процес, просто ме интересуваше това ли имаш предвид.
Няма лошо, че за теб творческа система е адаптираната към друг сетинг система, но някои хора разбират различни неща под това понятие. Аз включително, но в тази тема засега смявтам да ползвам твоето,з а да се избегнат обърквания (и ненужни уточнения всеки път8)).
Между другото, не мисля, че балансирането на нови раси е нещо лесно. Смятам, че Горгоните са очевиден пример, с който ЕнДор предстои да се сблъска:)!
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » вт апр 08, 2008 2:32 am

Асен написа: Е, радвам се, че си се вслушал. Опиши обаче сетинга, по който си ги съчетал, с повече подробности. Подчертавам-сетинга, не системата! Идеята е нея да я нагиодим към сетинга, нали:)?
Апропо, Ефирността в Ендижал отговаря за магиите, ако не се лъжа. Не е ли по-добре да я заместиш или комбинираш с Маната и Интелекта-например като производно качество или талант, вместо показател? Прецизносттяа е важен във физически битки показател, така че замяната с Ефирност...мда, премисли го пак.
От зад напред (че е по лесно :wink: )
Прецизноста: Тези дни се опитах да по прочета ПММ преди, по време и след работа и стигнах до тези решения:
Прецизноста ОСТАВА прекалено е важна за А16, а от там и за ЕнДор 1.1. НО като Допълнителен Боен Показател, който се опрределя от Ловкостта и сетивата на героя. Зада бъда по ясен, за тези които не са запознати с Е3, скалите за сетивата там имат следния вит:

Слух

+4 - Недоловим шум (тупптене на чуждо сърце)
+3 - Едва доловим шум (пърхане на пеперуда)
+2 - Изключително тих шум (триене на два слоя памучен плат)
+1 - Тих шум (шепнене)
0 - Нормален шум
-1 - Средно силен шум (повишаване на глас)
-2 - Силен шум (трясък)
-3 - изключително силен шум (Вик, рог)
-4 - Оглушителен шум (взрив, изригване на вулкан)

Подобни са скалите за Обоняние, Вкус и Шесто Чувство. Скалата за Допир е с пет степени две отрицателни и две положителни. Зрението се определя по по-сложен межанизъм и за сега не знам как ще влияе на ПР.
Формулата за определяне е следната Л+ максималните степени на сетивата които усеща героя.

Ефирността: Добавям я поради факта че в ЕнДор има доста не магически Раси, които въпреки това имат значителен Интелект и ако няма показател за Магическото, то за тях не знам как да вхарам ограничения??!

ЗА СЕТИНГА :metal: :ohmygod: :pissedoff: :puke: :reading: :sprint: :steaming: :whisper: :doh: :shifty: :surprise: :think: :wall:
Първо да се извиня с англииския съм доста зле (абе въобще) и докато загрея. Що е Сетинг? :wall:
Та на въпроса!
Първо, един урок по елфически от Толкин- Ен- среда Дор- Земя > ЕнДор- Средна-земя!
Да средната-земя на Толкин е основата за създаването на сетинга на ЕнДор. (Държа да подчертая Географията на Средната земя- не Историята)
От там следва творчеството:
Второ: За Ендивал. като човек интересуващ се от цялостното творчество на толкин, седя си аз в къщи и си разглеждам геогравски карти на Ср-З, когато виждам нещо познато :o (още малко елфически :) ) Еред Нимраис- Белете планини. и си седя и се чудя къде съм ги срещал тия планини и немога да се сетя! но след няколко дни хоб правим си ние с един приятел и една приятелка Сесия (тогава ПММ сигурно не е бил нищо освен една идея в главата на БГ) в Сетинга на Ендивал и аз си вадя добре познатата карта. "И познаите от 3 пъти" Белите планини се мандахерцат в горния десен ъгъл "Шах с пешката". прибрах се и се зарових в картите. Структурата на едите пл. и на др. беше сходна :lol: . И на мен ми хрумна откачената идея да съединя Ендивал и Ср-З...
До сега имам карта на 1/2 от единия континент, в който влизат и още 4 фентъзи светове обединени в една геогравска карта с размери (на хартия) към 2.5 на 2 метра при мащаб 1см=30км.
Но от доста време не съм работил по света последните години се бях вторачил в системата щото там много неща куцаха и са им трябват една-две операций и малко рехабилитация за да тръгнат!
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 09, 2008 12:30 am

shizziss написа: Слух

+4 - Недоловим шум (тупптене на чуждо сърце)
+3 - Едва доловим шум (пърхане на пеперуда)
+2 - Изключително тих шум (триене на два слоя памучен плат)
+1 - Тих шум (шепнене)
0 - Нормален шум
-1 - Средно силен шум (повишаване на глас)
-2 - Силен шум (трясък)
-3 - изключително силен шум (Вик, рог)
-4 - Оглушителен шум (взрив, изригване на вулкан)

Подобни са скалите за Обоняние, Вкус и Шесто Чувство. Скалата за Допир е с пет степени две отрицателни и две положителни. Зрението се определя по по-сложен межанизъм и за сега не знам как ще влияе на ПР.
Формулата за определяне е следната Л+ максималните степени на сетивата които усеща героя.
Два коментара:
1. Нека ако има подобни скали, те да са еднакви. Имам предвид, да направиш и онази с петте степени с 9.
2. Ловкостта и Пр изразяват различни неща. Не е ли по-удачно, ако искаш да я правиш вторичен показател да се образува през ИН, а не през Л? Със сигурност ще е по-близо до идеята, залегнала в А16.
3. (това е въпрос) Как се образуват скалите за сетивата?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » ср апр 09, 2008 3:03 pm

BatGojko написа:Два коментара:
1. Нека ако има подобни скали, те да са еднакви. Имам предвид, да направиш и онази с петте степени с 9.
2. Ловкостта и Пр изразяват различни неща. Не е ли по-удачно, ако искаш да я правиш вторичен показател да се образува през ИН, а не през Л? Със сигурност ще е по-близо до идеята, залегнала в А16.
3. (това е въпрос) Как се образуват скалите за сетивата?
1. за сетивата
Слух

+4 - Недоловим шум (тупптене на чуждо сърце)
+3 - Едва доловим шум (пърхане на пеперуда)
+2 - Изключително тих шум (триене на два слоя памучен плат)
+1 - Тих шум (шепнене)
0 - Нормален шум
-1 - Средно силен шум (повишаване на глас)
-2 - Силен шум (трясък)
-3 - изключително силен шум (Вик, рог)
-4 - Оглушителен шум (взрив, изригване на вулкан)

Обоняние

+4 - Недоловима миризма (Миризма, по която може да се определи дали дадено създание е уплашено, гневно и т.н. освен ако няма допълнителни фактори свързани с него)
+3 - Едва доловима миризма (миризма на диря на определено създание)
+2 - Изключително слаба миризма (миризма на отрова по ястие)
+1 - слаба миризма (миризма на цвете)
0 - Нормална миризма
-1 - Подчертана миризма (миризма на прясно сготвено ястие)
-2 - Остра миризма (миризма на сяра)
-3 - изключително Остра миризма (миризма на разложен труп)
-4 - Непонусимо миризма

Вкус

+4 - Недоловим вкус (Създанието може да усети вкуса на самите съставки, които образуват цялостния вкус)
+3 - Едва доловим вкус (може да усети вкуса на дървото на бъчвата, където е било държано виното)
+2 - Изключително слаб вкус (различни реколти вино)
+1 - слаб вкус (вкус на редки подправки)
0 - Нормален вкус
-1 - Изразителен вкус (вкус на чубрица, дафинов лист, бадеми)
-2 - Остра вкус (вкус на риба)
-3 - изключително Остър вкус (Крайности- много люто, много солено)
-4 - Непонусимо Остър вкус (създанието трябва да е лишено от вкусови брадавици за да не го усети)

Допир

+4 - Недоловима сетивност (усещане движението на соковете на едно дърво при допир на кората му)
+3 - изключително повишена сетивност (усещане на белезите върху пергамент направени от перото при писане)?
+2 - силно повишена сетивност ???
+1 - Леко повишена сетивност ???
0 - Нормална сетивност
-1 - Леко притъпена сетивност(усещане на вятъра)?
-2 - силно притъпена сетивност (усещане на силни дразнители- горещ предмет, убождане, лед)
-3 - изключително притъпена сетивност(усещане единствено на твърдост)
-4 - Липса на сетивност

2. ОК

3. Тук имаш предвид как се определя сетивноста на герой?
За всяка раса има определени максимални стоиности на сетивата това е началната сетивност на героя от там върху нея могат да влиаят някои от расовите, професионалните, положителните и отрицателните качества, както и някои СУ-та.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср апр 09, 2008 3:34 pm

+4 - Недоловим вкус (Създанието може да усети вкуса на самите съставки, които образуват цялостния вкус)
+3 - Едва доловим вкус (може да усети вкуса на дървото на бъчвата, където е било държано виното)
+2 - Изключително слаб вкус (различни реколти вино)
+1 - слаб вкус (вкус на редки подправки)
0 - Нормален вкус
-1 - Изразителен вкус (вкус на чубрица, дафинов лист, бадеми)

Чубрицата нал ие съставка?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
ameatea
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет апр 04, 2008 9:06 pm
Местоположение: wild wild west- sofia

Мнение от ameatea » чет апр 10, 2008 12:14 am

Докато четях коментарите забелязах, че някои хора много държат на правописа на участниците. Но ако си позволяваш да критикуваш другите, трябва първо да обърнеш внимание на собствените си качества, най-малкото за да даваш добър личен пример. Извинявам се за отклонението от темата :)
Аз съм войн на светлината и се уповавам на силната си воля.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет апр 10, 2008 12:16 am

Аз се салвя на длъж и на шир с обичта си към печатните грешки, не се впечатлявай много ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » чет апр 10, 2008 12:33 am

VORAC написа:+4 - Недоловим вкус (Създанието може да усети вкуса на самите съставки, които образуват цялостния вкус)
+3 - Едва доловим вкус (може да усети вкуса на дървото на бъчвата, където е било държано виното)
+2 - Изключително слаб вкус (различни реколти вино)
+1 - слаб вкус (вкус на редки подправки)
0 - Нормален вкус
-1 - Изразителен вкус (вкус на чубрица, дафинов лист, бадеми)

Чубрицата нал ие съставка?
Ок! Ще се помисли, но мисля, че там се има предвид не подправки, а съставки на разни алхимически Бъркочи :wink: ! Но забелешката е Уместна. Просто там не е доуточнено :wink: !

П.П. колкото до поста на АмеАтеа тя имаше в предвид Shamajotsi- поправено :?
Последна промяна от shizziss на пет апр 11, 2008 9:16 am, променено общо 3 пъти.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет апр 10, 2008 12:37 am

Това за подправките. имах предивд не да се заяждам, а да продължа идеята, която започнах в предишия (страници назад май) пост. Наистина се постарай да не взеамш най-лошото от системите. Конкретно - ужасните ограничения на Ендивал1 от типа на 28 точки можеш да забъркваш отрови, а на 31 - киселини. Много ясно, че трябва сичко да можеш да бъркаш с различен успех, не изведнъж да го научаваш. Та и ти така го вземаш това ужасно ограничаващо нещо в умението Алхимия, примерно.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет апр 10, 2008 10:50 pm

По отношение на скалите за сетивата защо не добавим 4 навсякъде, че скалата да е от 0 до 8? Според мен е малко непривично на фона на всички останали показатели, които ще са от 0 до много (предполагам), да има и показатели с отрицателни стойности при някои герои.

Между другото, сетивност (един показател) или сетивности(шест показателя)? Т.е., дали героите ще са колкото кьорави, толкоз и глухи, или зрението, обонянието и т.н. са отделни показатели?

И още нещо: в Е3 сетивността беше непроменлива и зависеше само от расата, като дори разказвачът само го касаеше като част от системата. Ако вместиш този показател (или показатели) в разните формули, то това ще предполага, че играчът ще е наясно с тях, ще ги променя и т.н. Това като цяло променя целия дух на тази част от Е3 и... абе, не мога да го изразя сега съвсем точно, ама се опасявам, че ще настане голяма каша с ПР, да речем. Особено ако ще си говорим за 6 показателя за сетивност.

П.П. По отношение на правописа: не държа на нещо особено и натоварващо съзнанието. И не е, че съм станал по-взискателен покрай подготовката за матурата на първи юни (станал съм, ама от това страдат само мама и тате, които отказват да проумеят, че се казва "петима души", а не "пет човека"). Просто ако не обичам да чета мненията по този форум по няколко пъти за да ги разбера. Иначе, да открих липсата на 7 запетаи в предните три поста (две за отделяне на подчинено изречение в състава на сложно и пет за отделяне на вметнати изрази, които иначе са ми и стилистична слабост), тирета, които трябва да избягвам да използвам (отново показвало лош стил), като още не съм се вдълбал в евентуално сбърканите членове на съществителните от м.р., ед. ч. Но се старая хората няй-малкото да не се чудят към кое изречение спада дадена дума и дали случайно не пиша на стария стандарт, че да бъркам толкова настойчиво гласните. И не се съмнявай, че не се старая и аз да пиша грамотно - все пак, матура иде, а от нея се решават много неща ;) .

П.П.П. Шизис, не ме интересува с какво си зле, доколко си зле и т.н., но принципно не обичам хората да се гаврят с ника ми. Значи много за мен, а да не говорим, че с такава евтина и плоска шега обиждаш и други, не само мен.
シャマョツィ

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет апр 11, 2008 9:13 am

1. Показатели на расите
Версия 1.1 на показателите за основните раси в ЕнДор 1.1

Хора
Сила 6-16
Издържливост 7-10
Ловкост и Прецизност 6-16
Бързина/Скорост 13-16
Интелект 6-16
Ефирност 0-16

Хобити
Обмислят се.

Вкаменяваща горгона
Сила 7-20
Издържливост 4-11
Ловкост и Прецизност 7-16
Бързина/Скорост ?
Интелект 7-18
Ефирност 0-9???

Ш:Тук скороста е проблем защото принципно те са с Мраморни кости около 140кг. общо тегло на тялото което би се отразило на скороста. Мисля за нещо от сорта на 12, но незнам. Със сигурност не повече от 14( Джуджетата)

Магическа горгона
Сила 5-15
Издържливост 2-7
Ловкост и Прецизност 2-16
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 6-18
Ефирност 7-17

Светъл елф
Сила 4-12
Издържливост 4-11
Ловкост и Прецизност 5-15
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 5-18
Ефирност 6-17

Елф/КаерДаен
Сила 4-13
Издържливост 4-9
Ловкост и Прецизност 5-17
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 5-17
Ефирност 6-17

ДаенГуид/Горски елф
Сила 6-16
Издържливост 3-11
Ловкост и Прецизност 5-16
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 5-15
Ефирност 5-15

ДаенЛин/Елф на Сянката
Сила 6-15
Издържливост 5-11
Ловкост и Прецизност 2-14
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 5-16
Ефирност 6-17

Здрачник
Сила 4-12
Издържливост 2-9
Ловкост и Прецизност 7-18
Бързина/Скорост 15-18
Интелект 5-16
Ефирност 5-17

Лунен елф
Сила 5-15
Издържливост 3-11
Ловкост и Прецизност 6-17
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 5-15
Ефирност 5-15

МорЕдел/Тъмен елф
Сила 5-16
Издържливост 5-10
Ловкост и Прецизност 4-14
Бързина/Скорост 14-17
Интелект 4-16
Ефирност 6-17

Джудже
Сила 7-20
Издържливост 7-12
Ловкост и Прецизност 5-16
Бързина/Скорост 11-14
Интелект 4-14
Ефирност 4-14

Сиво джудже
Сила 5-17
Издържливост 6-12
Ловкост и Прецизност 5-15
Бързина/Скорост ?
Интелект 5-15
Ефирност 4-15

ГаламрЕдел/Побъркан елф(берсерк), Бурх, Орк, Гном, Гоблин, и др.
Работи се по тях.

2. за +4 на сетивата, ми не нестава при тази с-ма която съм създал.

3.Показателите за сетивност са шест и всички може да са различни за даден герой. Те могат да се променят от качества и СУ-та,но немогат да се развиват.

4. :worship: Пожелавам ти успех на матурата и ще ти стискам палци- Ако не забравя... от ЕГН-то. Нямам нищо против, когато някой ме поправя. Ако въобще има човек с толкова свободно време и железни нерви :twisted:

5. Да прав си за ника, беше тъпо. Търссех заяждането, а не исках да си създам враг. Извиннявай- махам го.
На Шизис едно време му викаха Азис и тва не ме кефеше :evil: :wink:
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет апр 11, 2008 12:08 pm

Издържливостта като в Аксиом ли я ползваш? Ако да, имаш ли пирчина да си повишил стартовите показатели на хората? Говоря за сетингова или системна де, ако е въпрос на баланс, ясно.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Отговори