Въпроси и коментари

"Място за всички млади герои, търсещи слава и опасности"
Игра по правилата на Аксиом 16

Модератори: Vilorp, ILLIDAN

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Въпроси и коментари

Мнение от kartacha » съб авг 30, 2008 2:33 pm

Ама имаме ли право да си правим подобрени предмети?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » съб авг 30, 2008 5:24 pm

Да, имате право да си правите подобрени предмети като следвате правилата от книгата :)

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » съб авг 30, 2008 7:01 pm

ОК
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб авг 30, 2008 7:08 pm

А ще си правите ли?
Моето предизвикателство е за дуел с базовата екипировка. Ако някоой ще ползва подобрени предмети-да ми каже, за да си направя.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » съб авг 30, 2008 10:27 pm

А какво правило да използване за развитие? Тези от книгата или подобрените в ПДФ-то с подобрения на сайта?
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » съб авг 30, 2008 10:36 pm

Подобрените.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед авг 31, 2008 1:39 am

Я да видя правилно ли съм схванал правилата за опита:

За какво се дават точки опит?
-за всеки 10% свалени от кръвта на противника - 150 ТО

Сиреч, ако убия един противник ще съм свалил 10 пъти по 10% от ЖТ, следователно ще взема 1500 ТО, така ли?

-за убит противник - 300 ТО

Свързано с горното разсъждение, това се дава като допълнение към онези 1500, които вече съм получил

-за битка, през която героят не е бил ранен - 300 ТО

Имаш предвид нито една щета??? Бонусът може и да е по-голям ако е така работата. Иначе бих казал, че за ранен може да се счита чак след акто падне пд 80% от ЖТ например. Като цяло подобно правило ще накаже берсерките, които няма как да си ползват умението и да получат бонус, така че може и да е излишно. А и като се замисля, това означава, че ако двама опоненти се дебнат 12 хода, те трябва да го получат. Абе не ми се вижда добре.

-за успешно изпълнение на щура или хитра идея - еднократно от 100 до 300 ТО

Това е забавно и би поощрило интересната игра, но може би трябва да се гласува от опонента (сиреч да е нещо като награда за феърплей или интересна игра). Опонента обявява, че иска да даде 100 на врага си заради някое действие, което го е изкефило много, а Разказвачът преценява дали да ги даде.

Повече предложения от това няма да правя, че ще започна много да модифицирам в посока моите си идеи, а това все пак не е моята арена ;), но наистина помисли за точно изразяване на правилата с 10-те %
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » нед авг 31, 2008 12:08 pm

Правилно си схванал идеята за процентите.
За бонуса за битка, през която героят не е бил ранен, си прав. Изобщо не се бях сетил за Берсерките, това правило доста явно си ги дискриминира, така че ще го махна.
BatGojko написа: -за успешно изпълнение на щура или хитра идея - еднократно от 100 до 300 ТО

Това е забавно и би поощрило интересната игра, но може би трябва да се гласува от опонента (сиреч да е нещо като награда за феърплей или интересна игра). Опонента обявява, че иска да даде 100 на врага си заради някое действие, което го е изкефило много, а Разказвачът преценява дали да ги даде.
Това е доста добра идея, но когато говорим за феърплей и интересна игра двете се изключват взаимно при някои случаи :wink:

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед авг 31, 2008 12:44 pm

Къде се намира арената?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед авг 31, 2008 12:50 pm

ILLIDAN написа:Правилно си схванал идеята за процентите.
За бонуса за битка, през която героят не е бил ранен, си прав. Изобщо не се бях сетил за Берсерките, това правило доста явно си ги дискриминира, така че ще го махна.
Просто го промени на "за Берерки "ненаранен" означава "загубил не повее от 10% от ТЖ след активацията на умението си";). Иначе правилото е хубаво:).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » нед авг 31, 2008 1:00 pm

Ако Берсерките са съгласни с тази промяна ще го въведем правилото, но с условието, че героя трябва да е влезнал в схватка, а не само да е бягал извън обсега на противника си. :)

Shamajotsi, в какъв смисъл къде се намира арената? Като град или по-скоро питаш за самите "терени", на които ще се провеждат битките?

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед авг 31, 2008 4:04 pm

Като град. Предлагам, ако не си го измислил, да се намира извън някой град.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед авг 31, 2008 7:07 pm

За града питах (ако е в град, разбира се) ;).

Битките продължават, до колкото разбирам, докато някой не стане "нетрудоспособен" или докато изтекат 12-те рунда, така ли? Ако е така, след дванадесетия рунд как се излъчва победител?

И как всъщност ще протича мероприятието? Ще се предизвикваме, млатим и трупаме опит докато ни писне или ще има някаква "турнирна схема"? Или и двете?

Замислял ли си се дали има публика и дали да няма система за "слава"?
シャマョツィ

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » нед авг 31, 2008 9:02 pm

Арената се намира на усамотено място в Западния Съюз, сравнително близо до град Мелион.

Победителя е този, с повече останала кръв (като проценти).

Честно казано си мислех само да се предизвиквате, но ако повече от вас предпочитат турнир може да се организира. Обаче ще е малко трудно да се смесят двете идеи, освен ако няма някакъв лимит на допълнителните битки. Иначе, някои герои ще натрупат доста повече опит от други.

Историята на Арената (която измислих докато писах горните неща) е следната: организира се от влиятелни благородници от Западния Съюз най-вече за забавление, но и като подбор на наемници. Като такава, Арената не е отворена за масите, така че публиката не е многобройна. Лично аз не виждам смисъл от система за слава, но винаги можем да вземем точките опит, които героят е получил, като показател за слава.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед авг 31, 2008 9:22 pm

Имам идея. Да има предизвикателства до отнемане на 50% от кръвта(спаринги).
А инак турнира да има схема.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » нед авг 31, 2008 10:39 pm

Съгласен. За тези спаринги няма да се дава опит и така тези, които не участват в тези предизвикателства няма да са ощетени... Щом решихме това, време е за първото предизвикателство!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед авг 31, 2008 11:54 pm

И моя герой е готов, надявам се да нямате ограничиние за възраст.
А ако някой герой бъде бастисан директно ли отива на книно или могат да го възкресят лечителите там?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » пон сеп 01, 2008 9:40 am

Ако някой герой умре, той ще бъде възкресен. Все още се чудя дали да има някакво наказание за смъртта на героя... (Ако има то ще е нещо от типа на "-300 точки опит от точките опит събрани по време на битката")

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон сеп 01, 2008 11:02 am

То тогава от спаринги няма особанна нужда, още повече че нямало да се дава опит за тях.

А иначе по въпроса с битката, няма ли де е по достоверно противниците да си знаят само началните позиции, а арената да тъне в мрак, като светлото е само около факлите. тъй предполагам може да се дигне и тактическия елемент, от рода на ямтане на камачета нанякъде.

Така участниците пишат ЛС-та на водещия а той описва за публиката какво става, като отбелязва геройте на картата само когато те се виждат.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон сеп 01, 2008 11:33 am

За ненараняване да се дава опит е лощо поради схемата в която 12 рунда се гледаме в очите, или аз само ти бягам, след като ти изстрелям една стрела.
А берсеркът трябва да взема опит за победи в които е останал на под 10% от ЖТ ;) (Шегувам се! Да не вземе някой да го въведе).
Опит може да си се взема по стнадартната схема 1 ТЖ = Х опит, а не на проценти. Процентите са без значение. За да убиеш един войн с 200 ЖТ трябва да имаш повече точни удари отколкото да убиеш един войн 50 ЖТ. Друг е съпросаът, че тоя с 50 ЖТ сигурно е магьосник и е по-трудно да му достигнеш кожата. Поради тази причина онова Х трявбва да се образува според нивото на героя, количестово Мана и други подобни показатели, които да казват, че видиш ли, въпреки ниското си ЖТ си достатъчно опасен.
Или пък може би да се дава и ТО за това, колко мана е похарчил опонента ти, като така ще се изключи нуждата от това да имаш ралзично Х за различните опоненти.
Така формулата за Опит би могла да е:
Опит = (ЖТ+Мана)*(5+(НИ1-НИ2))
Където ЖТ и Мана са изразходваните ЖТ и Мана от победения опонент. НИ1 е нивото на опонента, а НИ2 е твоето НИ)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон сеп 01, 2008 11:47 am

Според мен за победа над противник трябва да се дават стандартните ТО, независимо колко ТЖ си му 'зел.
Друго важно предложение. Според мен е добре да се направят различни теми, поощряващи ролевия елемент, а именно стая, в която живеят двама от участниците и които ще са съотборници в първия кръг(да речем). Така ще може да се създават заговори и т.н. Да има различни бойни полета(в различни теми) и т.н. Така това наистина ще стане най-великата форумна игра и който не се е записал ще съжалява. :twisted:
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон сеп 01, 2008 12:53 pm

Чой го оставете сам в стая. Не вярвам някой да е особено зинтригуван от това да се опитва д аустанови контакт с мълчаща каменна стена, която медитира, застнала срещу изображение на Салфейс;).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » пон сеп 01, 2008 12:56 pm

Vilorp написа:То тогава от спаринги няма особанна нужда, още повече че нямало да се дава опит за тях.
Що да няма нужда? Ако хората се забавляват това си е достатъчна причина :wink:
BatGojko написа:Така формулата за Опит би могла да е:
Опит = (ЖТ+Мана)*(5+(НИ1-НИ2))
Това, което каза е така, но ти взимаш предвид само два стереотипа: войн с много ЖТ и магьосник с малко ЖТ, но голям разход на мана. Това изключва войни с малко ЖТ, които залагат на много висока защита и атака :) Моята първоначална версия със процентите е доста проста и мисля, че като цяло е честна към всички типове герои. Както самия ти каза броят на ТЖ не отговаря на трудността на противника, но в крайна сметка да свалиш определен процент от кръвта на два различни, но равностойни героя би трябвало да е еднакво трудно.
kartacha написа:Според мен е добре да се направят различни теми, поощряващи ролевия елемент, а именно стая, в която живеят двама от участниците и които ще са съотборници в първия кръг(да речем). Така ще може да се създават заговори и т.н. Да има различни бойни полета(в различни теми) и т.н.
За различните бойни полета не се безпокой: и аз имам същата идея. Но тази Арена започна с простата мисъл да сбием няколко героя, така че не съм се замислял изобщо за по-дълбок ролеви елемент. Ако останалите искат нямам нищо против.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон сеп 01, 2008 1:31 pm

Аз имам един основен проблем-предвид, че смятам да си запълня отбора сам, нали не очаквате и да си говоря сам;)?
Иначе нямам нищо против, но по принцип това е тупалкаджийски форум за тест на бойната система, аз лично се включих, защото нямам време за пълноценна игра в други линии. Предлагам ролевия аспект да е по избор на играчите, моите ще показват отношението си към опонентите по време на сблъсъците с тях:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 02, 2008 1:08 pm

АНУ е чистата съдба и не може да се избегне по никакъв начин. А иначе е добре е да се казва и какви защитни действия би предприел персонажа нещо от рода на:

ако попада в нагръдника оставям щетата
ако е в бронята но може да мине в нагръдника за 1 или 2 - отклон
контра атакувам веднага след неговата атака
- с +2 концентрация, ако не съм правил отклони
- с +1 концентрация с използване на умора, ако съм правил
...

нещо то тоя род
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 02, 2008 2:22 pm

Най-добре е двубоите да се провеждат по време, когато може и Разказвачът и участниците да са на разположение. Така ще се получи нещо като чат канал, но пък за сметка на това ще се получи доста динамична битка, която ние ще можем да проследим.

Също така предлагам освен поетичните описания, на края на поста да има и чисто математически такива:
"
Начало 12 ТД
1) Изминавам разстоянието за 5 ТД (остават 7)
2) Атакувам за 4 ТД (остават 3)
- Атака 18 + 3 зара ...
3) Изморявам се за 1 (имам право за до 5) и атакувам отново за 4 ТД (0)
..."
И така нататък
Това ще помогне по-лесно да се следи битката от чисто системна страна и поне за мен би било доста по-полезно, отколкото да прочета 3 параграфа, описващи чувствата, които бушуват в сърцата на гладиаторите (това не е лошо, но определено когато нямам време предпочитам да видя просто цифрите. А и с цифрите ще мога да видя и как се тълуват правилата и дали се прилагат правилно).

Между другото за движението защо не приложиш 2 ТД направо и 3 по диагонал? защото при 1 направо и 2 на диагонал, то си е все едно да кажеш, че не може да се движиш по диагонал.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » вт сеп 02, 2008 4:36 pm

Мерси за позитивната критика. За математическите описания съм твърдо за, защото и на мен много ще ми помогне :)

Тая битка май ще стане интересна заради тоя АНУ на Асен :)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 02, 2008 7:14 pm

Всъщност, този ефект на АНУ-то ми отнема целият следващ рунд, така че битката приключи.
Моите постове си иамт математически описания, струва ми се. Разбира се, в игра предпочитам да чувам нематематическите описания;).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » вт сеп 02, 2008 7:24 pm

И аз, честно казано. Затова:
По време на всяка следваща битка, всеки неигрови коментар да бъде слаган в спойлер блок. :)

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт сеп 02, 2008 7:50 pm

Хубав спаринг!!! :lol:
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори