Познание „Първа помощ” (ама мое си (; )
Модератори: hameleona, Модератори
Аз се замислих-има ли въобще нужда от такова СУ.Маг,сониците са на почит,има няколко магии за лечение.Е,не е ли логично тогава да се търсят уменията на магьосници пред тези на обикновени хора.Лично аз не бих използвал такова СУ,но като идея (на Иван Хелсинг), не е лоша.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Тука нещо не ми стана ясна мисълта ти...Ivan_Helsing написа:Според мен първа помощ (или по-скоро лечител) ще може да се мери с маг, ако вместо лечителят да натрупва ТУ да преобразува Х щета в Х ВН – по-логично е пребитият, почти умиращ войн да е по-уморен, от лечителят, който стои назад и превързва раните на наранените. Така лечителят ще може да лекува повече хора, като излекуваното количество ЖТ да зависят от силата на организма на пострадалия, а не на лечителя.
Освен това, повече ми допада идеята удвояването да идва от самото познание, а не от СУ-то.
Предлагаш вместо да лекува ТЖ да преобразува от реални във временни? Следователно лечител ще преобразува на войн наранен за 30 Щ в 30 ВЩ, а война да се оправя както може.
В тоя случай обаче лечителят не хаби ресурс за да извърши въпросното действие, което се явява алогичното в случая.
Каква ще е ползата и на война да прибягва до тези услуги когато една отвара от лапад ще свърши далеч по добра работа, или дори лекуване на леки рани. Дори мага хаби ресурс когато прави заклинанията си.
Вариант е на война да са даде време да усвои тези ТЖ които е изцерил лечителя, но това би усложнило системата.
Към Фенрир: „Маг,сониците са на почит,има няколко магии за лечение.Е,не е ли логично тогава да се търсят уменията на магьосници пред тези на обикновени хора.”
Магьосници има в източния съюз и Магикон. На останалите места са рядкост считана за изключение. Маговете са на почит само в приключенските групи, според сетинга на Магландиум хората изпитват смесени чувства към тях, от недоверие през страх та чак до омраза, защото са довели до разрухата на свата в голяма степан. Маговете са и скъпи помощници, а в армията ще стрешнещ по скоро огнени магове отколкото водни, защото практиката е доказала, че колкото по-бързо претрепеш противника толкова по-бързо той ще престане да те удря.
Ами добре,тогава не може ли примерно един билкар да свърши работа?След като има билки за лечение,защо да се усложняват нещата с допълнително СУ.Едно допълнително СП би свършило работа според мен-нещо от сорта на превързване на рани и т.н.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...
- Ivan_Helsing
- White & Nerdy
- Мнения: 875
- Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Сърдечен хирург не би припаднал от умора, но след дълга операция също няма да бъде особено бодър. Пък и това не е идеята: Вилорп просто иска някакъв изразходващ се ресурс от страна на лечителя, за да не се обезмислят съвсем пък и лекуващите магии, примерно.
Иначе интересно как изведнъж от "дай да направя СУ за първото хрумнало ми нещо" изведнъж се насочихме към другата крайност - абе дай дърварите да са и ковачи и каквото друго се сетя, че може да има някаква заченка на връзка с дървар. Това показва прогрес, но все пак все още сме далеч от истината: билкарят от знанието си за треволяците не знае как да превързва кост, да вади зъб, да превръзва рана, да вади стрела и т.н. Така че не става.
Иначе интересно как изведнъж от "дай да направя СУ за първото хрумнало ми нещо" изведнъж се насочихме към другата крайност - абе дай дърварите да са и ковачи и каквото друго се сетя, че може да има някаква заченка на връзка с дървар. Това показва прогрес, но все пак все още сме далеч от истината: билкарят от знанието си за треволяците не знае как да превързва кост, да вади зъб, да превръзва рана, да вади стрела и т.н. Така че не става.
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
СП би трябвало да е съкращение на способност. Разискваното в тази тема е точно това - Познание/умение/способност „Първа помощ”
Да покажа кой как лекува сега:
0. Професия - ресурс - възтановяване - ограничения при лекуване на ТЖ - пасиви - бонус
1. Магьосника - мана - единствено сън - таван на маната и шанс за успех - няма ресурс за други магии - единствен лекува ТН
2. Билкар - брой елексири - производство на нови (време) - сила на елексирите - няма - няма
3. Първа помощ* - издържливост - почивка - 2 пъти познанието - издръжливостта е с таван и е многоцелеви ресурс - няма
*за момента няма направено СУ лечител
Да покажа кой как лекува сега:
0. Професия - ресурс - възтановяване - ограничения при лекуване на ТЖ - пасиви - бонус
1. Магьосника - мана - единствено сън - таван на маната и шанс за успех - няма ресурс за други магии - единствен лекува ТН
2. Билкар - брой елексири - производство на нови (време) - сила на елексирите - няма - няма
3. Първа помощ* - издържливост - почивка - 2 пъти познанието - издръжливостта е с таван и е многоцелеви ресурс - няма
*за момента няма направено СУ лечител
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
В светлината на новите разкрития, които ще намерите тук, когато се играе с мода за Кървене Първато помощ придобива вида:
Първа помощ - общодостъпно познание с база ПР/2
Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16 - Вит, където Познанието е стойноста на познанието + базата, а Вит е виталността на превръзваният герой, ако той се превръзва сам, тогава това е собствената му виталност.
Преобразува кървенето, което нанася Х временни щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални щети в края на всеки час.
ПК = Кървене - Успех на Превръзката
Първа помощ - общодостъпно познание с база ПР/2
Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16 - Вит, където Познанието е стойноста на познанието + базата, а Вит е виталността на превръзваният герой, ако той се превръзва сам, тогава това е собствената му виталност.
Преобразува кървенето, което нанася Х временни щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални щети в края на всеки час.
ПК = Кървене - Успех на Превръзката
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Не ми се вижда издържано, значи един слабоинтелигентен воин би превързал по-добре от учител по анатомия или човек с познания по тялото - не първа помощ?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Ако се беше постарал да дадеш по-конкретни примери (този воин колко ПР има, какво разбираш под "учител по анатомия" - най-малкото кои умения показват познанията му в тази област и какво го определя като учител, и т.н.) и ако не държеше да напишеш нещо, само за да се изкажеш - може би щях да мога да ти помогна... При създалата се ситуация обаче не разбирам какъв ти е проблемът.
シャマョツィ
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Имам впредвид някой с наука, а защо да не се създаде анатомия като дял от науката. Някой с доста наука не би ли трябвало да превързва по-добре, отколкото ако я няма.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
То Анатомията си я има като наука (виж "Наука" в СиП в книгата) и то принципно всеки идиот знае кое е то ръката и кое крака, нали схващаш
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…
Кейт лежеше в леглото си будна…
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Ох, да, но все пак смятам, че трябва да има цака за превързване, всмисъл, нали знаете как се спира кръвта с въженце...нещо подобно.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
А не е ли да опънеш един плат върху раната, за да не тече въобще?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
Не влизайте в подробности как се оказва първа помощ, че ще стане сложен спор.
Ето един ужасен превод по въпроса (но пък е забавен за четене, а и казва че именно превръзката може да донесе вреда и, че турникета е по-подходящ)
http://www.firstaidtopics.com/bg/severe-bleeding/
Ето един ужасен превод по въпроса (но пък е забавен за четене, а и казва че именно превръзката може да донесе вреда и, че турникета е по-подходящ)
http://www.firstaidtopics.com/bg/severe-bleeding/
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Ми... не. Навремето, в 9. клас ни раздаваха листовки, в които беше обяснено какво как и с какви превръзки трябва да бъде направено. Беше бая сложно (за съжаление съм забравил всичко, надявам се никога да не ми се налага ама наистина да съжелявам за това), като, забележи, винаги имаше стъпка "Повикайте Бърза помощ".
Пък и май не разбираш истинското значение на понятието "кървене", когато се отнася за вена или артерия. Но не, не се оправят само с един чаршав над раната...
Пък и май не разбираш истинското значение на понятието "кървене", когато се отнася за вена или артерия. Но не, не се оправят само с един чаршав над раната...
シャマョツィ
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Тъй като Су Лечител се очаква да дава бонус към това познание, ще се опитам да обобщя какво прави то:
Edit: Съобразено със забележките на Вилорп
Код: Избери всички
"Първа помощ"
Базово: ПР/2
Ефект:
1.- Възстановява +Х ЖТ, за +Х Умора, като действието отнема и +Х ТД
- По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над два пъти степента си в Познанието "Първа помощ"
- Не може да се прилага на създания с ЖТ под -16 (или техният праг на максимална поносимост)
И толкова, лечителя може спокойно да дава бонус към познание то в размер на цялото си СУ и така това да стане достатъчно полезно. Сиреч 12 (майстор парамедик)*2=24 ТЖ
2.Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16, където Познанието е стойноста на познанието + базатa
Преобразува кървенето, което нанася Х временни щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални щети в края на всеки час.
ПК = Кървене - Успех на Превръзката
3.Забавя ефекта на всяко лекувано отравяне с 1/2
Сиреч дори на 1 да го вземеш и ако другарчето ти е в беда за 1 ТД 1 ТУ ще намали скоростта на отравяне с 1/2. Ако те трови с по 1 зар на рунд ще почне да те трови веднъж на 2 рунда (;, но това не значи, че ще се прави проверка за премахване всеки рунд.
Последна промяна от Cocaine на пет юни 26, 2009 11:51 am, променено общо 1 път.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Почти:
Добавяш:
А иначе Вит се разкарва от уравнението за превръзките и става:
Добавяш:
Код: Избери всички
Забавя ефекта на всяко лекувано отравяне с 1/2
Сиреч дори на 1 да го вземеш и ако другарчето ти е в беда за 1 ТД 1 ТУ ще намали скоростта на отравяне с 1/2. Ако те трови с по 1 зар на рунд ще почне да те трови веднъж на 2 рунда (;, но това не значи, че ще се прави проверка за премахване всеки рунд.
Код: Избери всички
Познание + 3 зара <> 16