cherno_slance написа:Относно Жажда за Живот
Все още мисля, че в този си вид Жажда за живот е слабо умение, а в същото време има опасност от комбо с Бързо Развитие. В смисъл - обменям Х ТР за ХТЖ, а при следващото или още при настоящото покачване на статистики (непосредствено след взимането на новото ниво), обменям тези Х ТЖ за 2хХТР.
В сегашния си вариант няма проблеми от двупосочност, защото Жажда за живот обменя ТР за ТЖ при същия "обменен курс" като БР. За да може да подсилим ЖЖ, трябва нещо съвсем просто. Да приемем, че е недопустимо взимането и на двете умения. Аксиом има правило, че СУ-та се изключват едно друго, като взимането на едното умение прави усвояването на другото недопустимо - това са магическите школи, подредени по противоположни двойки. В случая имаме умения, които наистина са взаимоизключващи се. Трябва да се избере - или равен обменен курс или едното умение прави вземането на другото недопустимо. Във втория случай жажда за живот може да стане 1ТР за 2ТЖ - което е "огледално" на ефекта на другото умение.
Аз принципно казах да се коментира на места, та
темата с одобрените да си остане чистичка, та затова цитирам тук.
„Комбото” прави по отрактивно жажда жа живот и регенерация в случая, както са обединени в едно. „Комбото” логически погледнато е затворен цикъл, а не отворен и всеки разказвач с малко ум или такъв прочел правита може да забележи прекъсващото условие.
Ако взимш 16+7=23ТР и 4+10=14ТЖ и си си взел ЖЖ на 12 и БР на 12 ще можеш да получиш при покачване на ниво:
23-12=11ТР+12*2=11+24=35ТР
и
14-12=2ТЖ+12*1=14ТЖ
И толкова неможеш да ги въртиш втори път.
В общи линии далаверата ти е 12ТР на ниво при условие че си дал 78*2=156ТР ако си човек или 187 ако не си. Два зети слота за СУ-та, всъщност при 6 интелект както в примера само джудже може да има 4 виталност от нечовешките раси.
Нулево ниво герой би заделил по 6 ТР за БР и ЖЖ ако е човек, за да може да вземе и едно умение което ще му позволи да оцелее.
16+7=23ТР и 2+7(СИ8-11)=9ТЖ, като ги завърти през СУ-тата нещаста стават:
23-3=20 + (3*2)=26ТР
9-3=6 + (3*1)=9ТЖ
Далаверата е 3ТР като виждате и с този темп двете умения ще се изплатят на 4-то ниво (12-(4*3)=0)
Проблема отново идва при математически герои над 13-то ниво 13*12=156ТР и отук насетне хората трупат дивиденти, на нехората им трябват 16-то ниво за изплащане на инвестицията, тъй че между 13-то и 16-то ниво хората ще дръпнат със 36 ТР напред което си е ниво и малко, аз лошо не виждам.
Сега и малко по коментарите на Тонката:
В сегашния си вариант няма проблеми от двупосочност, защото Жажда за живот обменя ТР за ТЖ при същия "обменен курс" като БР.
ЖЖ в стария си вит е нерантабилно именно заради еднаквата фиксирана цена на ТЖ и ТР, като ТР все пак са по ценни от ТЖ-то. Асен надълго абяснява защо.
За да може да подсилим ЖЖ, трябва нещо съвсем просто. Да приемем, че е недопустимо взимането и на двете умения.
Това тотално ще ги убие.
Аксиом има правило, че СУ-та се изключват едно друго, като взимането на едното умение прави усвояването на другото недопустимо - това са магическите школи, подредени по противоположни двойки. В случая имаме умения, които наистина са взаимоизключващи се. Трябва да се избере - или равен обменен курс или...
Нем такова правило няма. Не ти пречи да учиш различни школи, просто си създавеш допълнително усложниние, но имаш въпреки това възможност да ползваш виши заклинания от съответната школа. Равния обменен курс не върши работа защото ценноста им е различна.
...или едното умение прави вземането на другото недопустимо. Във втория случай жажда за живот може да стане 1ТР за 2ТЖ - което е "огледално" на ефекта на другото умение.
Така прецакваш и двете умения, което бе коментирано по горе в настоящата тема в нелеп опит за тяхното обединение.
В заключение, предложения тук вариант Прави атрактивни две позарбавени умения - Жажда за Живот и Регенерация (регенерация не толкова), като дори при взимането на Бръзо развите има балансиращи фактори.
пп. Умението ще бъде тествано на Вилорпиядата