Въпроси и Отговори
Модератори: hameleona, Модератори
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Значи от самото начало е било решено, че двете парирания с едно оръжие срещу двойна атака искат ТД, които общо са по-малко от ТД за атака.
Ако това е основната механика на системата, значи "е така". Проблемът е, че това обезсмисля цялото БЕБО, което е замислено да дава предимство при битка едно на едно. Батугой уж го одобри, а то през цялото време е било безсмислено. Използваемостта на БЕБО би могла да се запази, ако се приеме, че примерно на 10 степен дава следната способност:
- да възприема двата удара на боец с два меча или двоен изстрел като едно цяло, защото са израз на една атака (както си е и по система). Тоест получава се париране срещу атака, като се игнорират броя удари, чрез които се нанася атаката.
Ако това е основната механика на системата, значи "е така". Проблемът е, че това обезсмисля цялото БЕБО, което е замислено да дава предимство при битка едно на едно. Батугой уж го одобри, а то през цялото време е било безсмислено. Използваемостта на БЕБО би могла да се запази, ако се приеме, че примерно на 10 степен дава следната способност:
- да възприема двата удара на боец с два меча или двоен изстрел като едно цяло, защото са израз на една атака (както си е и по система). Тоест получава се париране срещу атака, като се игнорират броя удари, чрез които се нанася атаката.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Абе аз принципно си го приемем като една атака с доен шанс за успех. Ако едната има 30 а другата 32 атака и се отклониш от едната само втората влиза.
Като се замисля който замахва с две оръжия едновременно обокновено ги движи по една и съща орбита, а не от две различни.
Въпросът е по-скоро париранете с едно оръжие срещу атака с 2 как да се тълкува...
Като се замисля който замахва с две оръжия едновременно обокновено ги движи по една и съща орбита, а не от две различни.
Въпросът е по-скоро париранете с едно оръжие срещу атака с 2 как да се тълкува...
Относно правото да парира с брадвата си е точно така - само едната атака.cherno_slance написа:Батугой, да разбирам ли, че става така:
Атакувам с два къси меча и имам специалист в мечове и Бой на две оръжия на 12, който отменя допълнителната ТД за атака. Вкарвам Бърза атака на всеки от тях и нападам гигант с брадва за мои четири ТД общо. Той няма щит, ловкостта му е малка, а брадвата му парира в най-добрия случай за четири ТД. Няма второ оръжие, с което да парира втория ми удар. Едната атака директно го стига?
Не би могло да е друго яче, тъй като парирането е действие, което директно се противопоставя на успеха на атаката. А в случая имаме два успеха, така че трябва да се определи, на кой от тях се противопоставя и то преди да се хвърли УФУД.
Изключение е, ако и париращия владее бой с две оръжия, в който случай аз бих му позволил да опита едновременно париране, като двойна атака, като пак обяви кое оръжие, към коя атака е насочено.
Колкото до нужните ТД то тяхното определяне се извърпва така:
- От специалист в мечове и т.н. всякакви пасивни придобивки, се намалява атаката и на двете оръжията с 1 (естествено, ако и двете попадат под специализацията)
- След това се гледа атаката на по-бавното оръжие и се добавя +1.
Така минималната атака с две оръжия (май само кинжалите могат да я достигнат) е 4 ТД.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Ами за мен не го прави безсмислено, а и ти не си питал за това.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Запалване на материалите при удар?
Но иначе: (огнена щета)-(уст на материала)=Х
Х+3зара<>16+усл, където усложнениетоидва о това дали привципно материала може да се запали или не, ако неможе удложнениео му =УСТ*.
Успеха дава стандартен огън със сила 3 зара.
Тук се говори за запалване от удар, а не от това да подложеш факлата под пердете примерно.
Всеки следващ удар по един и същи обект добавя +1 към Х.
Пример:
Гиганта Разтогчо е притиснат в диното на едно подземие от скелета Карпатии с кожена броня. Разтогчо е загубил оръжието си нейде в тъмното, но в ръка все още държи гаснещата си факла, която явно е решил да ползва за млатило.
Гиганта замахва и цапардосва скелета в бронята вкарвайки 10 щета. (10(щета)-6(уст. на загнилата кожена броня на скелета)=4, по принцип разказвача може да не разреши хвърляне но за примера разрешава: 4+(3+4+2)=15<16 неуспех). Гиганта обаче няма какво да губи и продължава да млати скелета: 8 щета от втория удар (8-6=2+1(втори удар)=3+(5+4+1)=13<16 неуспех).
Скелета си връща жеста и отново идва ред на Разтогчо който този път прави 9 щета: 9-6=3+2(трети удар)=5+(6+4+2)=17>16 - успех! Огън със сила 3 зара=(2+5+6)=13
Бронята на скелета Карпатии е толкова суха че най-сетне една от палюшките прихваща и пламва. На светлината от огъня Разтогчо мерва един меч забит в скалата, притичва и го измъква от там с далеч по добри предположения за идните си дни...
...се оказа, че мечат го направи владел по силата на древно пророчество. На една аудиенция ми каза, че педпочитал хиляди пъти Карпатчо да го е заклал в подземията отколкото да се мъчи така с тези молители. Но това е друга история.
*тъй излиза, че камъните се палят лесно, но това просто изразява разпадането на материала, а не самото му горене
Но иначе: (огнена щета)-(уст на материала)=Х
Х+3зара<>16+усл, където усложнениетоидва о това дали привципно материала може да се запали или не, ако неможе удложнениео му =УСТ*.
Успеха дава стандартен огън със сила 3 зара.
Тук се говори за запалване от удар, а не от това да подложеш факлата под пердете примерно.
Всеки следващ удар по един и същи обект добавя +1 към Х.
Пример:
Гиганта Разтогчо е притиснат в диното на едно подземие от скелета Карпатии с кожена броня. Разтогчо е загубил оръжието си нейде в тъмното, но в ръка все още държи гаснещата си факла, която явно е решил да ползва за млатило.
Гиганта замахва и цапардосва скелета в бронята вкарвайки 10 щета. (10(щета)-6(уст. на загнилата кожена броня на скелета)=4, по принцип разказвача може да не разреши хвърляне но за примера разрешава: 4+(3+4+2)=15<16 неуспех). Гиганта обаче няма какво да губи и продължава да млати скелета: 8 щета от втория удар (8-6=2+1(втори удар)=3+(5+4+1)=13<16 неуспех).
Скелета си връща жеста и отново идва ред на Разтогчо който този път прави 9 щета: 9-6=3+2(трети удар)=5+(6+4+2)=17>16 - успех! Огън със сила 3 зара=(2+5+6)=13
Бронята на скелета Карпатии е толкова суха че най-сетне една от палюшките прихваща и пламва. На светлината от огъня Разтогчо мерва един меч забит в скалата, притичва и го измъква от там с далеч по добри предположения за идните си дни...
...се оказа, че мечат го направи владел по силата на древно пророчество. На една аудиенция ми каза, че педпочитал хиляди пъти Карпатчо да го е заклал в подземията отколкото да се мъчи така с тези молители. Но това е друга история.
*тъй излиза, че камъните се палят лесно, но това просто изразява разпадането на материала, а не самото му горене
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Друга идея за онгоинг демидж, която ползвам в моите сесии:
Всеки 5 точки Огнена щета добавя 1 Горене за следващия рунд.
Всеки рунд, героя/обекта понася (Горене) зара щети.
Горенето се изчислява рунд за рунд.
Горенето може да се намали за ТД, като всеки 3ТД намалят стойността му с 1 зар.
Тоест:
Ако Горан понесе четири удъра за съответно 6, 3, 1, и 5 Огнена щета през първия рунд, във втория рунд ще понесе (15/5) 3зара огнена щета.
Втория рунд, Горан понася трите зара огнена щета (3, 5, и 6) и още един удър за 9 огнена щета, което прави общо 23 огнени щети за рунда и горене от 4 зара за следващия рунд. Горан решава, че си струва да задели 6 ТД и намаля Горенето на 2 зара.
и така нататък. Различни материали, могат и да се запалват много по-лесно при удър, а други по-трудно, но това е в приоритета на разказвача. Най-често материалите, които не горят имат устойчивост на огнени щети, което на практика индиректно намалява горенето.
Всеки 5 точки Огнена щета добавя 1 Горене за следващия рунд.
Всеки рунд, героя/обекта понася (Горене) зара щети.
Горенето се изчислява рунд за рунд.
Горенето може да се намали за ТД, като всеки 3ТД намалят стойността му с 1 зар.
Тоест:
Ако Горан понесе четири удъра за съответно 6, 3, 1, и 5 Огнена щета през първия рунд, във втория рунд ще понесе (15/5) 3зара огнена щета.
Втория рунд, Горан понася трите зара огнена щета (3, 5, и 6) и още един удър за 9 огнена щета, което прави общо 23 огнени щети за рунда и горене от 4 зара за следващия рунд. Горан решава, че си струва да задели 6 ТД и намаля Горенето на 2 зара.
и така нататък. Различни материали, могат и да се запалват много по-лесно при удър, а други по-трудно, но това е в приоритета на разказвача. Най-често материалите, които не горят имат устойчивост на огнени щети, което на практика индиректно намалява горенето.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
В общи линии - обикновено париране срещу каквото и да е освен съчми от прашка или огнестрелно оръжие, за 8ТМ и ако е успешно можеш да пренасочиш атаката (която е вече с наказание 6) на цел на максимум 45 градуса от теб и ако е успешна, нанася пълната си щета на новата жертва.
Аз обаче имам въпрос за тълкуването на отрицателната ИЗ.
Да допуснем, че герой/НИП има веюе 0 ИЗ и трябва да натрупа 3 ТУ. Това на колко ИЗ го оставя? На -3 (ако приемем, че всяка допълнителна Точка Умора го оставя на още -1 ИЗ) или на -2 (ако приемем, че с 1ТУ той става на -1 ИЗ, а с още 2 ТУ би бил на -2 ИЗ, с още 3 ТУ би бил на -3 ИЗ и т.н. ...) ? Или някакъв друг вариянт?
Аз обаче имам въпрос за тълкуването на отрицателната ИЗ.
Да допуснем, че герой/НИП има веюе 0 ИЗ и трябва да натрупа 3 ТУ. Това на колко ИЗ го оставя? На -3 (ако приемем, че всяка допълнителна Точка Умора го оставя на още -1 ИЗ) или на -2 (ако приемем, че с 1ТУ той става на -1 ИЗ, а с още 2 ТУ би бил на -2 ИЗ, с още 3 ТУ би бил на -3 ИЗ и т.н. ...) ? Или някакъв друг вариянт?
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
И мене тоя въпос ме е тормозил, още повече че сее случвало на няколко пъти...
При мен приложих и двата метода, за линийно натрупване: -1=-1 -2=-2 -3=-3 и геометричното -1=-1 -3=-2 -6=-3
Ама в първия случай беше някакво малко натрупването а във втория действаше така гадното изсмукване и то въху геройте, тъй че съце не ми даде да ги трупясам с показатели на -6...
По редно ми се струва да е геометличната прогресия, но пък така е по-сложно...
Отклоняване има кумай само ръката и стандертиня меч... при другите оръжия не я видях.
При мен приложих и двата метода, за линийно натрупване: -1=-1 -2=-2 -3=-3 и геометричното -1=-1 -3=-2 -6=-3
Ама в първия случай беше някакво малко натрупването а във втория действаше така гадното изсмукване и то въху геройте, тъй че съце не ми даде да ги трупясам с показатели на -6...
По редно ми се струва да е геометличната прогресия, но пък така е по-сложно...
Отклоняване има кумай само ръката и стандертиня меч... при другите оръжия не я видях.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Мхм, като в много други системи, които съм видял, в А16 атаки от разстояние ако може въобще да се парират, то това става в много редки случаи.
Иначе и аз като че ли съм за -6ТУ = -3ИЗ. По е сложно, но по-"консистентно" с другите правила (включително и правилата за положителна издържливост) и Изсмукването не е ултимативно яката магия.
Иначе и аз като че ли съм за -6ТУ = -3ИЗ. По е сложно, но по-"консистентно" с другите правила (включително и правилата за положителна издържливост) и Изсмукването не е ултимативно яката магия.
シャマョツィ
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Има Отклоняване и при гъвкавия меч - "И-цзин", както май и при катаната от клас "катани"/или май беше екзотични оръжия - виж в дебрите на форума. И двете оръжия са официално приети.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Огнената топка си я представям като класическия фаербол. В смисъл, че минава през пространството до целта си и магьосникът трябва да изпълни две условия.
- Да може ясно да определи къде е мишената му при насочена магия, централното поле за зонална магия. (прикриването на мишената зад щит, който самата тя държи не й помага). Особено много помагат различните магически зрения.
- По пътя към мишената да няма сериозни прегради. Завеса от плат не е сериозна преграда, стига магът да вижда с магически взор мишената си от другата й страна. Металната решетка изобщо не е преграда за нещо, което всъщност е безплътно, само енергия. Освен ако по самата решетка няма някакви руни, защити и т.н.
Важна Забележка: ефекта на заклинанията покрива квадратна площ, защото за битките в аксиом се използват квадратни полета. При хексагонални полета армагедонът например трябва да наподобява шестоъгълник. Във фрийстайл - кръг. Ориентир е площта, която покрива заклинанието - тя трябва да е еднаква и в трите варианта.
Вече от тази зависимост лично за себе си съм извадил извода, че зоналните магии са кръг в двуизмерна игра. В триимерна трябва или да се превърнат в колони, стигащи до неизвестно къде, или да станат сфера/ полусфера на земята. Приел съм второто.
Специално за пускане на зонално заклинание във въздуха - магьосникът трябва да "вижда" точката, която се явява централна за ефекта на заклинанието. Направен във въздуха, армагедон, огнена топка, хаос взрив и др. подобни се "разлистват" от нулевата си точка и опитват да оформят сфера.
При огнена вълна и огнен дъх (и каменна топка) всъщност дори не е нужно да виждаш крайната точка, до която може да стигне заклинанието. Трябва ти само посока
Има обаче и заклинания, които по подразбиране оказват ефект само на земята. Например блато, Защита, Каменна топка, земен голем, стена - все магии на земната школа. Трябва обаче да се тълкува внимателно - според мен тези магии могат се направят и на палубата на по-голям кораб.
- Да може ясно да определи къде е мишената му при насочена магия, централното поле за зонална магия. (прикриването на мишената зад щит, който самата тя държи не й помага). Особено много помагат различните магически зрения.
- По пътя към мишената да няма сериозни прегради. Завеса от плат не е сериозна преграда, стига магът да вижда с магически взор мишената си от другата й страна. Металната решетка изобщо не е преграда за нещо, което всъщност е безплътно, само енергия. Освен ако по самата решетка няма някакви руни, защити и т.н.
Важна Забележка: ефекта на заклинанията покрива квадратна площ, защото за битките в аксиом се използват квадратни полета. При хексагонални полета армагедонът например трябва да наподобява шестоъгълник. Във фрийстайл - кръг. Ориентир е площта, която покрива заклинанието - тя трябва да е еднаква и в трите варианта.
Вече от тази зависимост лично за себе си съм извадил извода, че зоналните магии са кръг в двуизмерна игра. В триимерна трябва или да се превърнат в колони, стигащи до неизвестно къде, или да станат сфера/ полусфера на земята. Приел съм второто.
Специално за пускане на зонално заклинание във въздуха - магьосникът трябва да "вижда" точката, която се явява централна за ефекта на заклинанието. Направен във въздуха, армагедон, огнена топка, хаос взрив и др. подобни се "разлистват" от нулевата си точка и опитват да оформят сфера.
При огнена вълна и огнен дъх (и каменна топка) всъщност дори не е нужно да виждаш крайната точка, до която може да стигне заклинанието. Трябва ти само посока
Има обаче и заклинания, които по подразбиране оказват ефект само на земята. Например блато, Защита, Каменна топка, земен голем, стена - все магии на земната школа. Трябва обаче да се тълкува внимателно - според мен тези магии могат се направят и на палубата на по-голям кораб.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Предварително се извинявам, че пускам два поста един след друг. Точно в тази тема понякога така се получава.
Написаното по-долу не е въпрос, тъй като представлява завършено мнение.
Касае ефекта на магията "Магически Двойник".
Уточнението е следното:
В описанието на магията пише, че копира максималните показатели на оригинала. А на страница 144 -148 от книгата (хартиеният носител на системата Аксиом 16) се описва създаване на герой. И на стр 145 от книгата има следното: - Основни показатели... После следват вторични показатели, където е и базовото МУ (Ин + Ни)/2. После са бойни показатели.
Едва след това и съвсем отделно е описанието на общи умения, расови умения, способности и познания и СУ-та.
Забележка: Ако в описанието на МАгически двойник пишеше, че копира статистиките, би могло да се спори. Но в книгата пише, че копира показателите - а показателите означава точно определени неща - основни, вторични и бойни показатели.
П.П. Това изясняване на ефекта на магията Магически Двойник следва от буквалния прочит на описанието на магията, както е дадено в книгата. То съвпада и с полученото като мнение в лични разговори с висшето ръководство. В същото време обаче всеки водещ може да тълкува магията разширително като ефект (или да си създаде всякакви свои домашни правила).
В края на краищата официалните правила са за да има Водещият да се допита (когато сам се колебае каква позиция да вземе).
Написаното по-долу не е въпрос, тъй като представлява завършено мнение.
Касае ефекта на магията "Магически Двойник".
Уточнението е следното:
В описанието на магията пише, че копира максималните показатели на оригинала. А на страница 144 -148 от книгата (хартиеният носител на системата Аксиом 16) се описва създаване на герой. И на стр 145 от книгата има следното: - Основни показатели... После следват вторични показатели, където е и базовото МУ (Ин + Ни)/2. После са бойни показатели.
Едва след това и съвсем отделно е описанието на общи умения, расови умения, способности и познания и СУ-та.
Забележка: Ако в описанието на МАгически двойник пишеше, че копира статистиките, би могло да се спори. Но в книгата пише, че копира показателите - а показателите означава точно определени неща - основни, вторични и бойни показатели.
П.П. Това изясняване на ефекта на магията Магически Двойник следва от буквалния прочит на описанието на магията, както е дадено в книгата. То съвпада и с полученото като мнение в лични разговори с висшето ръководство. В същото време обаче всеки водещ може да тълкува магията разширително като ефект (или да си създаде всякакви свои домашни правила).
В края на краищата официалните правила са за да има Водещият да се допита (когато сам се колебае каква позиция да вземе).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Пояснението на Слънцето съвпада с начина, по който тълкувах магията и аз. Да се надяваме, че въпросът е окончателно решен.
Глифът, от друга старана, е ужасно двусмислен. Ако го тълкувам разширено, то като "други чудовища" мога да подведа губундурите, гоблините и щрахите. Ако пък тълкувам от позицията на елф, в графата влизат и гигантите Ето защо мисля, че трябва да се префразира на "само за бой с дракони и други създания от високо ниво" или "създания над Х ниво" (само че не знам колко да е Х, не съм водил над 5-то ниво).
Глифът, от друга старана, е ужасно двусмислен. Ако го тълкувам разширено, то като "други чудовища" мога да подведа губундурите, гоблините и щрахите. Ако пък тълкувам от позицията на елф, в графата влизат и гигантите Ето защо мисля, че трябва да се префразира на "само за бой с дракони и други създания от високо ниво" или "създания над Х ниво" (само че не знам колко да е Х, не съм водил над 5-то ниво).
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Може ли да се прави контра атака на магия, ако имаш възможност да направш магия в отговор или да метнеш нещо по мага?
Сиреч, мага Пешо е на 15 разтега от стрелеца Ел Иван. Пешо прави мистични действия с лакти устни и мустаци и праща към Ел Иван огнена топка. Може ли Ел Иван да му върне жеста със стрела? И това разбирасе би предоставило възможност на Пешо за предизвикана атака и 6 магически стрели да речем?
Сиреч, мага Пешо е на 15 разтега от стрелеца Ел Иван. Пешо прави мистични действия с лакти устни и мустаци и праща към Ел Иван огнена топка. Може ли Ел Иван да му върне жеста със стрела? И това разбирасе би предоставило възможност на Пешо за предизвикана атака и 6 магически стрели да речем?
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Хубав въпрос. Аз тълкувам книгата така - да, възможно е.
От доста време обаче си задавам друг въпрос - защо не може срещу заклинанието да се използва активна защита? Решението за мен е - произнасянето отнема 8 или 4 ТД, а самият ефект на магията е мигновен. Първо, ако заклинанието отнемаше ТД, то можеше да бъде не само контраатакувано, но и парирано или отбегнато (звучи напълно логично). Книгата обаче не съдържа механики за това, следователно това е единствения логичен извод. Второ, логиката подсказва, че докато не завърши произнасянето, лаиците няма да знаят каква магия е подготвена - а да парираш чуждо защитно заклинание, например, е невъзможно.
При всички положения, ако някой реши да позволи контраатака на заклинание, следва да прецени следното:
1. Би трябвало да се контрират само атакуващи заклинания с валидни цели: създание, насочени към контраатакуващия. Зонални магии, магии върху самият заклинател или върху трети същества не следва да се контраатакуват (Следователно, огнената топка от примера е валидна, само ако центърът й се намира в полето, където е застанл атакуваният. Ако е насочена дори едно поле встрани от него, контраатакат е невъзможна).
2.Ако се контраатакува със заклинание, то трябва да има за валидни цели:създание (насрещния персонаж). Контраатака със защитни или зонални заклинания не бива да се допуска.
3.Със заклиние следва да могат да се контрират всякакъв вида атаки - както далечни, така и меле. Обратното също важи.
4.Концентрация при контраатака с магия е недопустима.
5.Контраатаката, като мигновено действие, става само с 1 заклинание. Затова примерът с 6-те магически стрели е невалиден.
От доста време обаче си задавам друг въпрос - защо не може срещу заклинанието да се използва активна защита? Решението за мен е - произнасянето отнема 8 или 4 ТД, а самият ефект на магията е мигновен. Първо, ако заклинанието отнемаше ТД, то можеше да бъде не само контраатакувано, но и парирано или отбегнато (звучи напълно логично). Книгата обаче не съдържа механики за това, следователно това е единствения логичен извод. Второ, логиката подсказва, че докато не завърши произнасянето, лаиците няма да знаят каква магия е подготвена - а да парираш чуждо защитно заклинание, например, е невъзможно.
При всички положения, ако някой реши да позволи контраатака на заклинание, следва да прецени следното:
1. Би трябвало да се контрират само атакуващи заклинания с валидни цели: създание, насочени към контраатакуващия. Зонални магии, магии върху самият заклинател или върху трети същества не следва да се контраатакуват (Следователно, огнената топка от примера е валидна, само ако центърът й се намира в полето, където е застанл атакуваният. Ако е насочена дори едно поле встрани от него, контраатакат е невъзможна).
2.Ако се контраатакува със заклинание, то трябва да има за валидни цели:създание (насрещния персонаж). Контраатака със защитни или зонални заклинания не бива да се допуска.
3.Със заклиние следва да могат да се контрират всякакъв вида атаки - както далечни, така и меле. Обратното също важи.
4.Концентрация при контраатака с магия е недопустима.
5.Контраатаката, като мигновено действие, става само с 1 заклинание. Затова примерът с 6-те магически стрели е невалиден.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.