Мнение
от Vilorp » чет май 12, 2011 12:47 pm
Армия: две или повече единици в една формация (пуловете се поставят един върху друг)
Сформиране на армия: във фазата на „войната” вместо да придвижва единици може да ги събере всички или някой такава от провинцията в една армия, като при сформирането се избира и бойния строй на армията.
Боен строй: Важен е тъй като в боя първа влиза единицата която е най-отгоре на купчинката пулове. Той може да се променя само във фазата на „войната”, като вместо придвижване се избере промяна на боен строй.
Движение на единици/армии:
- Една единица може да измине толкова хексагона по картата колкото е нейната скорост, съобразено с влиянието на полето.
- Една армия може да измине толкова хексагона по картата колкото е най-ниската скорост на съставящите я единици, съобразено с влиянието на полето.
- Едана единица/армия не може да продължи движението си ако е влязла в битка, дори да има останали точки за движение.
Атака: Може да се обяви когато две противникови единици/армии застанат на съседни полета. Атака в този случай може да се обяви от играчът който в момента е във военна фаза.
Предизвикана атака:
- Когато играч във военна фаза придвижи армията си покрай противникова единица/армия (застане в съседно поле и понечи да се отдалечи), тогава играчът покрай чиято единица/армия се минава има правото да обяви предизвикана атака без да е на ход.
- Чудовищата винаги ползват предизвикана атака.
Битка: Битката винаги започва с атака на най-горната единица от армията и тази единица остава в боя докато не загине.
Хвърля се по един зар за защитника и атакуващия и се прибавя съответно към показателя защита и атака на единицата плюс съответните ситуационни бонуси.
Този който има по-голям общ сбор печели сблъсъка, а този с по нисък изважда една точка жизненост от тази на единицата (в повечето случай губи съответната единица).
- Ако победител е атакуващия, той има правото да атакува отново.
- Ако победителят е защитника, то тогава той преминава в контра атака и хвърля за атака с най-горната единица срещу защитата на най-горната на противника.
Оттегляне:
- Може да се направи най-малко след три изиграни рунда, като една от страните заяви действие оттегляне и се премести на един хексегон в страни, така че да не е съседен на армията/едениата с която се е била до момента, ако това е възможно.
- Може да се заяви след първия рунд, ако играчът желаещ да се оттегли има изучено познанието „Тактика”, ако това е възможно.
- Може да се заяви веднага, ако играчът желаещ да се оттегли има изучено познанието „Отстъпление”, ако това е възможно. При армии отстъплението разбърква произволно бойния строй.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
![Изображение](http://bgtop.net/images/bgtop8831.gif)
помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.