за разказвача

Стари теми

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » чет яну 27, 2005 6:11 pm

да ама ако има много желаещи да покажат гадовете си ще стане пренаселено не че имам нещо против де идеята като цяло е доста оригинална :D Така че разказвачи мислете по въпроса.


до две седмици ще се появи първото приключение написано от Иван Димитров (Фогър), налколко седмици след това ще видим и това на Боян Иванов (Химера).

Е да ама на мен лично ми се изчерпа търпението :(
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
smeshko
Кадет
Мнения: 194
Регистриран на: чет яну 27, 2005 9:40 pm
Местоположение: Варна

формула за опит

Мнение от smeshko » чет яну 27, 2005 9:48 pm

Не знам дали трябва да питам тук,но даки можете да ми кажете някаква формула,по която да раздавам опит след като бъде убит враг.Или по-просто по колко опит да давам за убиването на някоя гад.Претърсих цялата книга,но не намерих.Може и да не съм видял.А за гаргойла на Zir'Aаh-много яка идея и смятам да я използвам в моето приключение.Надявам се да ми помогнете!!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет яну 27, 2005 9:58 pm

Имаше в Опит секцията в книгата за разказвача.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Re: формула за опит

Мнение от Kid » пет яну 28, 2005 2:02 am

smeshko написа:Не знам дали трябва да питам тук,но даки можете да ми кажете някаква формула,по която да раздавам опит след като бъде убит враг.Или по-просто по колко опит да давам за убиването на някоя гад.Претърсих цялата книга,но не намерих.Може и да не съм видял.А за гаргойла на Zir'Aаh-много яка идея и смятам да я използвам в моето приключение.Надявам се да ми помогнете!!
Формула има, потърси отново. Идеята:

опит = жизненост*сложност

Жизненоста е кръвта на гадта, а сложноста се определя малко по-трудно (има описан принципа също). Стандартно сложноста на нормална гад е 5. Ако са му сравнително високи показателите +1, ако се бие умно +1 или +2, ако се бие с хубави предмети и екипировка +1, ако е специализиран противник (СУ>8) +1, ако е Маг/певец +1, ако са група от повече герои +1 до +3, ако е дракон... е... умираш ;)

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет яну 28, 2005 2:50 pm

ако искаш нещо по точно на страници 320-322 е описано подробно :)
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет яну 28, 2005 6:40 pm

искам още всички по напреднали разказвачи да споделят магическите си предмети така че да могат да ги ползват в приключенията си и по начинаещите аз лично имам идеи за един два но за сега ще ги оставя за себе си (просто защото смятам че всеки разказвач може да направи маг. които да увеличава основни умения разликата е че е добре да давате примери за такива които да добавят и някакъв друг бонус)

1 ИДЕЯ: ТАЛИСМАН ЗА КЪСМЕТ- е за един медальон които да дава +1 към всички хвърляния за УФУД +едно допълнително право за хвърляне на зар за късмет (нещо като специалното умение на хората) ОБАЧЕ за всяка точка която дабави към УФУД се натрупва една допълнителна т. умора или ако е в битка 1ТД.
МОЛЯ изпратете оценка на артефакта pls. :D
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет яну 28, 2005 6:58 pm

blade master написа: 1 ИДЕЯ: ТАЛИСМАН ЗА КЪСМЕТ- е за един медальон които да дава +1 към всички хвърляния за УФУД +едно допълнително право за хвърляне на зар за късмет (нещо като специалното умение на хората) ОБАЧЕ за всяка точка която дабави към УФУД се натрупва една допълнителна т. умора или ако е в битка 1ТД.
МОЛЯ изпратете оценка на артефакта pls. :D
Трябва да е могъщ артефакт. Ако пък го носи човек, стават три хвърляния за късмет...горко на опонентите му, ако това нещо няма "заряди"! :)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » съб яну 29, 2005 9:33 am

да и за да го спечелиш съм измислил едно приключение в подземията
той ще се съединява от два по малки характеристиките на които са следните

1АРТЕФАКТ: -1 към показателя за късмет при всяко хвърляне (не влиае на броя хвърляния)

2АРТЕФАКТ: +1 към УФУД за 2 умора или 2ТД

Какво мислите?
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб яну 29, 2005 4:36 pm

Не звучи лошо, като идея. Особено ако е уникален. Дори тази негова първа част, дето дава само -1 към показателя за късмет е много добра.
По принцип не бива да се притеснявате да давате "супер дисбалансиращи" артефакти. ако се окажат много силни, винаги можете да си ги "вземете онбратно", пък те правят играта много по-интересна. Аз лично не препоръчвам действието на артефакта да покрива някое расово умение - те би следвало да са уникални. Иначе би се получил доста "самостоятелен герой" - Гигант с МЗ=4, преливане и ярост.... как ви звучи?
Но когато са уникални, предметите е ОК да са супер яки. добре е, че си помислил и за обратната им страна - че се предполага да трупат умора - но аз бих оставил да се трупа умора винаги. Така се запазва по-лесно логиката, а и да трупаш умора без да получаваш ТД е по-лошо, отколкото да заделяш по 1 ТД и наистина би било по-тежката цена.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » съб яну 29, 2005 9:57 pm

началната идея беше да се дава по 2ТД за +1 към успеха на всяко деиствие по време на битката и май и такава ще си остане 8)

само изчакаи да завърша проекта за моя скорпион (една от най-гадните гнусни гадни гаднярчета в цялата игра) той май ще се окаже финалния бос на приключението ми :wink:
аре чао и помнете да се водите винаги от THE LOGIC :D
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет фев 04, 2005 8:23 pm

хей пичове я дайте някоя интересна идея за куест че мойте се изчерпаха :D а искам да запазя кефа на играчите
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » пет фев 04, 2005 8:27 pm

Направих отделна тема, която има за цел точно да дава възможност за обсъждане на идеи за приключения - Приключения и Идеи!
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет фев 04, 2005 8:29 pm

благодаря
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

ВЪПРОС

Мнение от blade master » ср фев 09, 2005 11:11 pm

абе хора имам един въпрос за оръжията имаме ли право да добавяме магически св-ва на немагически оръжия например брадва която след успешен удар cast-ва автоматично "светкавица" или ледени стрели в които е вкарана магията забавяне? Идеята ми дойде докато четох за вкарването на магия в кристал и след това в жезъл но се запитах дали срещу солидна цена не може да стане и туй по горе? :roll:
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет фев 10, 2005 2:39 am

Да, по принцип може. Механиката обаче е малко трудна. Пример:

Искаш при удар с оръжието да прави и светкавица. Магията светкавица е ниво 3. Значи, ще трябва да намериш първо един кристал, който тежи 100+200+300 грама или това е 600 грама (което си е много!!). Това значи, че можеш да заложиш в него 120 мана (на всеки 5 грама по 1 мана). За да заложиш успешно магията в кристала трябва да изпълниш условието 3д6+Ма > 16 + усложнение (ниво на магията * 2). Не съм сигурен, дали тук можеш да се концентрираш допълнително.
След като вградиш магията в кристала ти трябва алхимик, който да ти направи магическо оръжието с помоща на кристала. Да речем, че всичко е наред и стане. При всяка една атака, която направиш с оръжието то ще проверява дали е успешна магията, като МА се счита като тази на магьосника, който я е направил. Значи, ако си бил 6 ниво и си имал МА = 8, МА на кристала ще е 8 и не може да се повишава.

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » чет фев 10, 2005 12:36 pm

да де ама моя въпрос беше дали може в "не магическо" оръжие да се вгради магия имам предвид в брадва или стрела които нямат кристал в себе си например замразяващите стрели са направени от алхимик аз пък искам примерно стрела която при удар да вкар светкавица или нещо от тоя род
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » чет фев 10, 2005 2:08 pm

Трябва ти кристал
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » чет фев 10, 2005 6:28 pm

е да ама аз не мога да вкарам кристал в брадва (или стрела) нали?
а пък аз искам магическо оръжие
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет фев 10, 2005 7:49 pm

Това би могло да е артефакт и да е супер рядко срещано. Иначе можеш да вкараш кристал в брадва, как да не можеш (не е нужно кристала да е в острието, той може да е инкрустиран някъде). Кристалите са измислени от нас именно, за да ограничим по някакъв начин магическите предмети. За какво би ни бил магьосник в групата, ако стрелецът ни стреляше със стрели, които при уцелване правят заклинанието Светкавица?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » чет фев 10, 2005 11:07 pm

е ама представяш ли си колко кристала от по 600 грама ще са нужни за един колчан стрели и къде ще вградиш в бойна брадва кристал от половин кило като целта е оръжието да е балансирано
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет фев 10, 2005 11:19 pm

Просто - ще прибави и метален обков на дръжката, като оправи баланса. А за стрелите - няма сисъл - по-добре да се вгради в лъка.

Един въпрос и от мен - колко магии Максимум може да поеме един Жезъл?

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет фев 10, 2005 11:44 pm

Жезъла поема 1 кристал и следователно 1 магия. А колко пъти ще може да се прави зависи от големината на кристала (5 грама = 1 мана).

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет фев 11, 2005 12:32 pm

я кажи дали можеше да се презарежда кристала с мана че съм забравил :D
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » пет фев 11, 2005 1:37 pm

значи, един въпрос - колко опит давате средно на играч (среден) само за социална игра. Просто чисто любопитство.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 11, 2005 7:43 pm

Кристалите се презареждат с маната на който и да било от героите - може да ги презареди всеки, стига да задели от маната си. Работа на разказвачът е да не остави това да доведе до постоянно количество макс мана за всички герои и всички кристали - ситуации от типа, аз спя, презареждам кристала и пак спя, не са логични за едно приключение. Обикновено времето също е някакъв фактор.

За опита:
Аз лично харесвам метода, в който опита се дава накрая на сесията и не се дели на боен и социален. Ако сесията е била бойна, то опита явно ще е дошъл от битки, така че социалния едва ли е много и обратно. Като цяло поне 350-500 опит на герой, трябва да се полага в нормално динамична сесия. Ако считате, че героите са се справили твърде зле, то оставете опита на минимума от 200-300. Това е и минималното количество "социален опит", който аз препоръчвам.
Целта е в началото за 2-3 сесии, героите ви да вдигнат ниво. Следващото ниво може да отнеме 3-4 сесии и т.н. но до 10 ниво е добре да се следи правилото да не се правят над 5 сесии без да са натрупали достатъчно опит за ниво. Както и сами можете да се досетите това значи по-късните сесии да носят по 1000+ опит на герой. Това е нормално, защото се вдига нивото на противниците, а и самите приключения стават все по-сложни, динамични и интересни.
Повишаването на ниво не бива да е самоцел, но и не бива да става прекалено бавно.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пет фев 11, 2005 8:42 pm

моята игра рядко е ориентирана към социален вид защото просто играчите обичат повече битките за мен това е глупаво ама те си решават случвало се е на приключение да им давам и по 1000+ ТО ама тва е заради многото битки и заради това че са само 3 ма по този повод искам да попитам дали ще се организира тая събота или неделя някъде някво приключение и дали има желаещи да приемат един начинаещ играч :D (asl : 15 мъж постоянно местожителство : софия)
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » съб фев 12, 2005 1:23 pm

а аз ти отговорих с ЛС :D
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » пон фев 14, 2005 5:29 pm

1.може ли да се направи жезъл с кристали в двата края?или да си нося "ключодържател" :lol: с кристали - 5-6 на брой?
2.ще пречи ли ако нося,да речем 2 оръжия и в едното е вградена огнена,а в другото-водна магия(респ.земя-въздух,светлина-мрак...)?
3.имат ли магическите школи нещо общо с алхимическите елементи?(в предмет от елемент"земя"вграждам въздушна магия-има ли някаква особеност,пречи ли и по някакъв начин?а ако вградя земна,по-силна ли става?или ако магьосникът се намира в сярно находище и използва водни магии-има ли промяна в ефекта им или усложнение?)

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон фев 14, 2005 5:56 pm

Вика му се кристалодържател :lol:

Жезъл с два кристала в двата края... може, но при удар ще има шанс 50% да ти направи на теб магията :)
Виждал ли си, или чел ли си някъде магьоснически жезъл да има повече от 1 кристал?
Кристалодържател - ок, ама какъв е смисъла? Да си сменяш кристала на жезъла по време на битка ли?
" Ей, крадец... я чакай да си сменя кристала с огнена магия, че тебе водната не те фаща" :twisted:

Всяко оръжие, респ. предмет може да има различна магия вградена... няма проблем.

Магията идва от магическа енергия и няма общо с алхимическите съставки. Поне според мен. По принцип вграждането на магия става в кристали само, а не във всяка чаша или лъжица дето видиш.
Ако се намираш в серно находище или някаква местност, който съответства на някоя магическа школа можеш свободно да интерпретираш - повишен ефект, по-лесно да се казва магията и т.н., а противоположната да е обратното. А може и да няма значение - разказвача решава. Обаче, ако ще повишавате ефекта вижте хубаво преценете как. Примерно може МУ към въпросната школа да "нарастне" временно с 1-2-3 зара, но не чак ужасно много.

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пон фев 14, 2005 9:37 pm

не мисля че е проблем за 10ТД :D да се сменя кристала на жезъла по време на битка
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Отговори