СУ Гладиатор

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » нед мар 06, 2005 8:27 pm

Опсание на Гладиатора:

-Повишава познание “военна екипировка” в размер (СУ/2)
-Покачва виталността в размер (СУ/4)
-Дава бонус към атаката с ръкопашни оръжия (СУ/2)
-Гладиаторът получава достъп до специални довършващи хватки,
които понякога могат да убият противника(ако не е дракон ),
тези хватки се определят от зар,от 1 до 3 се изпълнява
нормална хватка,която му носи 2 ТР и нанася (25+атаката на оръжието/2)
от 3 до 4 се изпълнява брутална хватка,която носи 3 ТР и
нанася (45+ атаката на оръжието/2),от 4 до 6 се изпълнява зрелищна хватка
носеща 4 ТР и нанасяща (55+ атаката на оръжието/2),всички тези щети
са трошащи или сечащи или пробивни(зависи с какво оръжие е играча).Но тези хватки могат да се изпозват само ако жизнените на противника са под или на 30%,цената за нормална хватка е 3 ТД,за брутална 5 ТД,за зрелищна 7 ДТ
-На 7-та степен увеличава однократно жизнеността+30.
-На 9-та степен дава да се избере ”СУ Спец оръжия….” На 3-та степен.
-На 11-та степен гладиаторът придобива умението Ярост:Това му позволява да увеличава щетите (без значение дали са физически или магически) ако жизнеността му е под или на 40%.
-На 12-та степен повишава героят увеличава допустимите максимални показатели за Сила и Ловкост+1.

Пояснение:Това със спец оръжията си го избира играча.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » нед мар 06, 2005 8:55 pm

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
...
-Покачва виталността в размер (СУ/4)
-Дава бонус към атаката с ръкопашни оръжия (СУ/2)
...
-На 12-та степен повишава героят увеличава допустимите максимални показатели за Сила и Ловкост+1.
Само тези три го правят малко по-добро от СУ Войн. А това далеч не са най-добрите бонуси като гледам...
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » нед мар 06, 2005 8:59 pm

Това пък какво означава?
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед мар 06, 2005 9:16 pm

Grim Reaper написа:...
Гладиаторът получава достъп до специални довършващи хватки,
които понякога могат да убият противника(ако не е дракон ),
тези хватки се определят от зар,от 1 до 3 се изпълнява
нормална хватка,която му носи 2 ТР и нанася (25+атаката на оръжието/2)
от 3 до 4 се изпълнява брутална хватка,която носи 3 ТР и
нанася (45+ атаката на оръжието/2),от 4 до 6 се изпълнява зрелищна хватка
носеща 4 ТР и нанасяща (55+ атаката на оръжието/2),всички тези щети
са трошащи или сечащи или пробивни(зависи с какво оръжие е играча).Но тези хватки могат да се изпозват само ако жизнените на противника са под или на 30%,цената за нормална хватка е 3 ТД,за брутална 5 ТД,за зрелищна 7 ДТ
...
-На 7-та степен увеличава однократно жизнеността+30.
...
-На 9-та степен дава да се избере ”СУ Спец оръжия….” На 3-та степен.
...
-На 11-та степен гладиаторът придобива умението Ярост:Това му позволява да увеличава щетите (без значение дали са физически или магически) ако жизнеността му е под или на 40%.
Жизненост +30 е като качване на 3-4 нива! :roll:

Едно СУ да дава второ? :shock:

Претендирам за проницателност (разчитал съм почти всичките си учебници все пак), но не мога да проумея изречението за яростта. :?

А ударите са просто смехотворни. Да не говорим, че заровете 3 и 4 се срещат в по два удара. Да не говорим, че действието на героя се определя със зар. Да не говорим, че трябва да е не "атаката на оръжието" а "щетата на оръжието" (евентуално). Просто да нанесеш 25++ щета на противник, който вече е на 30% е чист садизъм. А 55++ е направо неописуемо. Ако 30% на противника са 55+ то той трябва да има поне 200 ТЖ. Това трябва да е някой дракон!!!!!!!

ПП Да не забравя да попитам: Какво общо има всичко това с гладиаторството? Въпроса е риторичен, за неразбралите (Гримчо демек).

ППП Много нескопосана работа. Ама много! Авторът да се замисли дали е разумно да пренася класовете от някоя друга система (не знам коя) към Аксиом е разумно. И за да му спестя умствените усилия ще кажа, че не е разумно.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » нед мар 06, 2005 9:22 pm

оставам безмълвен правете си изводите
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед мар 06, 2005 11:23 pm

Добре де, не се заяждайте с момчето:). Прави прекалено силни умения-ами трудно е да балансираш едно умение спрямо останалите, от опит ви казвам:).
А ако искаш да си направиш гладиатор, просто си направи "Войн" и му сложи "Актьорско Майсторство", "Убеждение" или каквото там ти се връзва с концепцията, за да печели симпатиите на публиката. Практически задължително е освен това "Майстор в Защита", "Берсерк" или "Твърда кожа", за да може да оцелее-на някои арени има ограничение колко тежки брони може да се използват. "Бързият Джо" също помага:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » нед мар 06, 2005 11:37 pm

Без коментар. Освен да питам тука дали ще има пак слизащи богове... Но няма да се наложи, щото с тия умения гладиатора и тях ще пребива. Дайте му едно умение поне да си грухти щастливо като се бие и приключвайте темата
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед мар 06, 2005 11:43 pm

Добре де, не се заяждайте с момчето!
Наистина го мисля. Безсмислено е.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » пон мар 07, 2005 7:15 pm

Dobre razbrax nameka moderatora moje da iztrie temata.Ne vi surdq plus tova tova umenie se sumnqvax da li da go prdlogam.Mojdu drugoto izvinqvai lowstef za obidata.






P.P.:Izvinqvam se 4e pi6a taka no burzam.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт мар 08, 2005 5:43 pm

Опсание на Гладиатора:
/с мои коментари към всеки ред/

-Повишава познание “военна екипировка” в размер (СУ/2)
БГ: Това добре

-Покачва виталността в размер (СУ/4)
БГ: Дублира Войн и то с по-голяма сила. Бих го заменил с еднократно даване на +1 Виталност на някоя висока степен;

-Дава бонус към атаката с ръкопашни оръжия (СУ/2)
БГ: Недопустимо е да дава колкото Войн, което е базово за Атака. Като цяло, лесно се забелязва, че нито едно друго умение не дава бонус към Атака (освен ковач за +2 с чукове) и това не е никак случайн. Ако атаката може да се изменя в рамките на +1 до +12 (14 с чукове) баланса на противниците от страна на Разказвача е голям проблем. Представи си ако имаш трима герои от които никой няма Войн, а единият има и Войн и Гладиатор - как ще им подготвиш противниците, така че да са интересни за всики от тях???
Предлагам да го замениш с (СУ/2) към щета. Пак не е зле, но далеч не е толкова "зловещо" като към атака.

-Гладиаторът получава достъп до специални довършващи хватки, които понякога могат да убият противника тези хватки се определят от зар,от 1 до 3 се изпълнява нормална хватка, която му носи 2 ТР и нанася (25 + атаката на оръжието/2) от 3 до 4 се изпълнява брутална хватка, която носи 3 ТР и нанася (45+ атаката на оръжието/2), от 4 до 6 се изпълнява зрелищна хватка носеща 4 ТР и нанасяща (55+ атаката на оръжието/2), всички тези щети са трошащи или сечащи или пробивни (зависи с какво оръжие е играча). Но тези хватки могат да се изпозват само ако жизнените на противника са под или на 30%, цената за нормална хватка е 3 ТД, за брутална 5 ТД, за зрелищна 7 ДТ.
БГ: ТД за Атаките не са обвързани с оръжието... Това не може да бъде. Могат да са +Х ТД, но не и да са твърди. Условието за 30% от ЖТ не е достатъчно ограничение - това само ги превръща в по-смъртоносни от всичко останало. Щетите им са твърде големи (пак бих ги обвързал с общата щета на оръжието - не е добре да нанеса 55+ щета с ножка, Убийците ще се почувстват много засегнати). Това, някаква атака да ти дава ТР, направо прави умението да се развива само - достатъчни са ТР от АУ. Като цяло има идея в тези удари, които да направят Гладиатора по някакъв начин уникален, но в този си вариант те не са добри.

-На 7-та степен увеличава однократно жизнеността+30.
БГ: Някой го спомена, ама това ккомбинирано с повишениет на Виталността направо обезсмисля, Жаден за Живот. Не повече от 5-10 ЖТ!

-На 9-та степен дава да се избере ”СУ Спец оръжия….” На 3-та степен.
БГ: Това не е недопустимо, но не е и кой знае как обвързано със самото умение (логически е, но игрово не е)

-На 11-та степен гладиаторът придобива умението Ярост: Това му позволява да увеличава щетите (без значение дали са физически или магически) ако жизнеността му е под или на 40%.
БГ: Да увеличава щетите с колко и на каква цена? Автоматично или по желание? Също така дублира Берсерка без да има неговите ограничения.

-На 12-та степен повишава героят увеличава допустимите максимални показатели за Сила и Ловкост+1.
БГ: Това е едно от най-силните повишавания за боец, но не е фатално, стига умението да е значително по-слабо (като общо използване) от Войн например. За целта умението трябва да е слино в определни случаи и да е почти неизползваемо в други. Универсално добрите умения са Войн, Стрелец и Магьосник.

Цялостно заключение:
Умението само по себе си е интересно, но не е балансирано и не може да намери място сред останалите. Тъй като или обезсмисля някои от тях или то самото ще стане безсмислено. Това умение, частично може да се постигне чрез комбинация от няколко други умения, което е и целта на Аксиом - ние сме избрали системата ни да е безкласова именно, за да може да се развиват различни по вид бойци, различни магьосници и различни крадци. Ясно съзнавам, че стереотипите във фентъзи са Войн, Магьосник и Крадец, но искаме да предложим свободни вариации от страна на самите играчи, а не ние да им ги дадем наготово. В този дух, Гладиатора е просто специфичен Войн.
Появата на такива умения, които не дават реална новост в играта, а по-скоро обединяват останалите и правят развитието на дадени способности по-лесно, само ме навежда на исълта, че е шолезно да пусна статия на сайта защо и как сме правили основните СУ, така че да могат бъдещите създатели на СУ да следват логиката ни и да насочат усилията си в нещо, което наистина ще се приеме.

ПП До момента, единственото СУ, които наистина има завършен вид е "Убиец на немъртви" или както там се казваше, но поради навлизане в сферата на "Организациите в Магландиум", които ще прилагат свои собствени умения, то все още не е намерило място на сайта ни - но може би все пак ще намери, дори и да дублира в голяма степен крайния вариант на уменията в някои организации.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » вт мар 08, 2005 7:01 pm

Това е окончателното описание на Гладиатора:
- Повишава познание “военна екипировка” в размер (СУ/2).
- Дава бонус към щетата с ръкопашни оръжия (СУ/2).
- На 9-та степен повишава специализацията на оръжие+3 (ако героят има повече от една героят избира коя да повиши)
-Гладиаторът получава достъп до специални довършващи хватки, които понякога могат да убият
противника тези хватки се определят от зар,от 1 до 3 се изпълнява нормална хватка нанася (25 + щетата на оръжието/4), от 3 до 4 се изпълнява брутална хватка,която нанася (35+ щетата на оръжието/4), от 4 до 6 се изпълнява зрелищна хватка, нанасяща (40+ щетата на оръжието/3), цената за нормална хватка е нужните за атака ТД на оръжието-1, за брутална нужните за атака ТД на оръжието-1, за зрелищна-2ТД нужните за атака ТД на оръжието. Тези хватки могат да се изпозват само ако жизнените на противника са под или на 50%,
- НА 7-ма степен повишава еднократно жизненоста си+10
-На 11-та степен еднократно дава +1 Виталност.
-На 12-та степен повишава героят увеличава допустимите максимални показатели за Сила и Ловкост+1.


П.П:Това с яростта реших ,че е тъпо и го чупих.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт мар 08, 2005 7:18 pm

Все още се повтарят стойности на зара при определяне на специалните атаки; все още не разбирам защо трябва шанс да определя какъв удар да нанесе героят; все още тези удари не струват нищо на героя; все още описанието е много неразбираемо написано и все още не смятам че това СУ внася каквото и да е ново нещо в играта. Това са просто бонуси от няколко други СУ-та плюс още нещо. А и името Гладиатор навява мисли за клас, а не за Умение, което просто да научиш. Пък и досега не съм открил следи от гладиаторски борби в Магландиум, а четох внимателно описанието на света (ако съм го пропуснал ми кажете).

ПП Извинявам се за тона на предната си критика. Бях малко по-рязък от необходимото. Сега съм по-неутрален като чувства, но мнението ми си е негативно - все още смятам това СУ за ненужно и прекалено силно.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » вт мар 08, 2005 7:33 pm

Втакъв вид ми допада ама да поясня че трябва още малко да го отработиш щото с него изобщо отпада смисъла на войн (като изключа естествено ЗНАЧИТЕЛНОТО намаление на бонуса който дава в-ху виталността в сравнение с началният му вид)

PS: Сори че реагирах остричко на появата му ама след поправката наистина ми подопадна
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » вт мар 08, 2005 7:43 pm

BladeMaster da znae6,4e nqma za kakvo da se izvinqva6 vsi4ki umeniq sa podlagani na vsqkakvi kritiki,no vse pak blagodarq.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » вт мар 08, 2005 7:53 pm

lowstef това със заровете е от значение,защото ако се хвърли голям резултат може да убие противника или сериозно да го нарани.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт мар 08, 2005 9:17 pm

Айде да го кажа пак:
Не може със зар да определяш какво да прави героят, а само какъв да е резултатът!

И си остава фактът, че стойностите 3 и 4 се срещат при два от ударите. Цитирам приблизително:
"от 1 до 3 еди какво си, от 3 до 4 друго нещо, от 4 до 6 онуй третото"
и питам - ако хвърля 3 кое ще е - първото или второто? Същото и за 4! Обяснявам го за трети път и няма да има повече, щото дори и аз почвам да се чувствам тъп като го обяснявам толкова пъти.

ПП Не може да е въпрос на късмет какво ще правиш, а само какво ще излезе!
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » вт мар 08, 2005 9:34 pm

Добре ам кво ще каже6 за от 1-2-нормална хватка,3-4 брутална хватка,5-6 зрелищна хватка
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
smeshko
Кадет
Мнения: 194
Регистриран на: чет яну 27, 2005 9:40 pm
Местоположение: Варна

Мнение от smeshko » вт мар 08, 2005 9:50 pm

Рийпъре,ти май така и не схвана какво се опитваше да то каже лоустеф и понеже той каза,че няма да обяснява повече,ще се опитам аз.Не е въпросът в това коя хватка ще е като хвърлиш еди-какво си.Въпросът е в това,че въобще не трябва да се хвърля!Не може единствено и само късметът на човек да определя дали ще направи брутална хватка или нещо друго.Трябва да измислиш нещо по-различно.И аз съм съгласен с Стефан,че не трябва да се хвърлят зарове,за да се провери нещо такова.Може да измислиш по някакъв начин да се включи и УФУД.Примерно:СУ+3зара>16+Сл,където Сл. може да е Сложността на хватката-бруталната да има Сл. 4 и т.н.
Дано да съм ти помогнал! :)
Life isn't bad - it's WORSE!!

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » ср мар 09, 2005 5:50 pm

Това дето ми го каза Смешко за хватките и УФУД е много полезно.Ето как с негова помощ измислих как се правят хватките:Сложността за нормална хватка е 3,за брутална е 6,за зрелищна е 9.За да се извършат хватките се извършва проверка в УФУД:СУ+3зара>16+Усл.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср мар 09, 2005 7:03 pm

Мисля, че хватките трябва да са обвързани с допълнителни условия - паднал противник, атакуващ противни (явно при контраатака), незнам си какъв противник и т.н. И по някакъв начин все пак да са обвързани с неговото ниво на защита. Не би следвало една "хватка" да има еднакъв шанс за успех при атакуване на хилав магьосник и на обигран войн, специалист в защита... За какво аз ще съм харчил тези ТД за СУ "Спец. в защита" като някъв си гладиатор ще ме убива с еднакъв шанс както и при онзи дето не знае какво да прави с щита си.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » ср мар 09, 2005 7:56 pm

BatGojko razbrax kvo ima6 predvid tova s za6titnite sedstva i ednakviq 6ans za uspex,za6titata na protivnika dobavq uslojnenie ot 2,za bazova za6tita ot 1 do 10,4 uslojnenie za b.za6tita ot 11 do 21.Sre6tu padnal protivnik 6ansut za uspex na xvatkite se poka4va+5.






P.P.:Izvinqvam se 4e pi6a taka no v momenta burzam.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет мар 10, 2005 2:41 am

А срещу тежко брониран и следователн ониско подвижен противник? а срещу конник? А срещу неподозиращ враг (атака в гръб)? А срещу противник със щит...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » чет мар 10, 2005 11:19 am

А за всяка ситуация ли ще има хватка? Разбирам да владее няколко специални движения, но те ще бъдат за много специфични ситуации- може да изглеждат впечатляващо, но дори не виждам защо трябва да получи повече поражение, когато ги изпълнява.
От друга страна е добре да му дадете няколко строго ситуационни хватки. Какви са тези удари- срещу брониран противник, срещу неброниран, срещу конник, срещу стрелец.... Срещу какво няма специално движение? Дайте му например по-добър удар, който:
* се изпълнява в същия ход, в който гладиатора е съборил опонента си. (тоест най-вероятно
* изисква определено количество мана.
Това е пример за един удар, който си отнема достатъчно умора и мана, за да е по-добър от обикновения. Сложете няколко такива, които се получават постепенно на стъпка СУ/2 или СУ/3- като специалист в оръжие.

Според мен гладиатора си е точно умение, което събира няколко други (Войн, Специалист в оръжията). Вече е далеч по-балансирано отколкото в началото, но не виждам смисъл от СУта, които събират в себе си други такива.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет мар 10, 2005 2:33 pm

Grim Reaper написа:Това е окончателното описание на Гладиатора:
- Дава бонус към щетата с ръкопашни оръжия (СУ/2).
-Гладиаторът получава достъп до специални довършващи хватки, които понякога могат да убият
противника
Ако това ти е окончателния вариант, да те подсетя-така прецакваш "Специалист в оръжие". По-голям бонус за щети и по-силни специални удари, както и допълнителни бонуси-никой няма да учи фехтовка, като може да стане гладиатор.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет мар 10, 2005 7:07 pm

Не си съвсем прав, Асене. Реално дава само +2 Щета спрямо Специалиста и то само за ръкопашни оръжия, а тези +6 (или 4 от специалиста) са най-ценни при стрелба. Също така, ако се дооправят тези "довършващи хватки" така че да важат само в определени ситуации (като целта на Гладиатора очевидно ще е да те докара в такава) умението съвсем няма да дублира Специалиста в оръжия. Ако смъртоносните Хватки не са очевидно по-добри от специалните удари на специалиста, то нещата може и се получат...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет мар 10, 2005 8:11 pm

Уви, прав съм. На степен 8 дава +4 към всички ръкопашни оръжия, което се равнява на развитие на всички специализации за близък бой на степен 12. Сметни разликите в ТР:). Ако при това има поне две специални атаки, които са равностойни по ефект на тези на специалиста, просто забрави за горкия специалист, освен ако е специалист в лъкове!:)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » чет мар 10, 2005 8:31 pm

Реших,че е време да изясня някои неща около хватките:Хватките могат да се прилагат само на противници със лека или никаква броня(кожена,дървена и някоя лека метална ризница),неможе да се прави на опоненти с тежки брони,но на висока степен може да се прави на опоненти с средни брони(без тежките).Както каза някои във форума(за което благодаря) за да се извърши нормална хватка са необходими 3ТМ и 1Умора,за брутална 5ТМ и 3Умора,за зрелищна 8ТМ и 5Умора.Ако опонентът е паднал шанса за успех се покачва с+5.
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет мар 10, 2005 10:53 pm

При положение, че тези хватки убиват, цената от 3,5 и 8 Мана е меко казано смешна. В сегашния си вариант, говорим за +25 и нагоре за цена от 3, 5 и т.н. мана. В най-лошия случай това е 4 Щета за 1 Мана. Хмммм, ми той Чукът на бога може сериозно да се засрами при това положение - той за 66 мана, нанася 50+(МУ/2)зара. Което ако заменим МУ с 40 за удибство, ще получим 50+120 в някакъв идеален случай, който не може да се случи. Това е по-малко от 3 щета за 1 Мана... Коментарът нататък е излишен - поне за щетите.
Обвързването на дадена Хватка или действие с броните е сложно и тромаво. Каква е бронята на носорога? Средна? Тежка?... По-скоро трябва да отговаря на друго условие - паднал противник (беше предложил някой). Това е добро условие - връзва се логически, защо ще умре опонента, а и прави нещата по-сложни за ползване.
Хубавото СУ не е това умение, което напомпва героя на МАХ. Хубавото умение е това, което дава достатъчно интересни комбинатинации при ползването му от играча. Това определение не е в сила дори за част от съществуващите умения, затова не е никак лесно да се създаде такова СУ.

За Асен: Мислиш ли, че +6 щета към ударът с Брадва, могат да се сравняват със щетите на Тежък Удар??? Аз поне не мисля така. Не казвам, че е слабо, но в никакъв случай не обезсмисля специализацията в оръжия - там не са най-важни щетите, а специалните удари, които не само предлагат повече възможности, но и разнообразяват боя. А да не забравяме намаленото време за атака. Тези +6 щета не могат да компенсират атака с брадва за -1 ТД. Естествено, ти имаш право да негодуваш против тях, но в цялото СУ Гладиатор до момета, те са най-малкият му проблем, а ако ги махнеш, умението остава абсолютно "празно".

Като цяло, има нужда от основно преосмисляне на Гладиатора. При създаването на умение трябва да се водите от въпросите:
Какво ще ме накара да взема това умение?
При какви обстоятелства бих го взел и при какви не?
Кога бих се замислил дали да го взема?
Ако имах право само на 1 умение, това ли бих взел? - ако директно отговорите с ДА, значи има проблем.
Ако избирам между това умение и двуги 2, пак ли бих го взел?
и т.н. Схващате мисълта ми, нали!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет мар 11, 2005 12:12 am

BatGojko написа:За Асен: Мислиш ли, че +6 щета към ударът с Брадва, могат да се сравняват със щетите на Тежък Удар??? Аз поне не мисля така. Не казвам, че е слабо, но в никакъв случай не обезсмисля специализацията в оръжия - там не са най-важни щетите, а специалните удари, които не само предлагат повече възможности, но и разнообразяват боя. А да не забравяме намаленото време за атака. Тези +6 щета не могат да компенсират атака с брадва за -1 ТД. Естествено, ти имаш право да негодуваш против тях, но в цялото СУ Гладиатор до момета, те са най-малкият му проблем, а ако ги махнеш, умението остава абсолютно "празно".
Ако имам право на едно умение и правя войн, бих взел Гладиатор, ако е в сегашния си вариант.
Аз не сравнявам тези +6 щета с "Тежък удар". Сравнявам ги с +4 на Специалиста и сравнявам хватките с краен ефект смъртта на опонента с "тежък удар". Гладиаторът печели и в двете отношения. А, да добавим-гладиаторът печели повече от комбинация с Войн, защото има голям шанс да разфасова опонента си с високата си атака.
Въобще съм против идеята да се изпълняват атаки, които убиват независимо от ЖТ. Представи си джудже войн-ковач с "жажда за живот" да умира също толкова лесно, колкото и маг-елф с "бързо развитие":).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Grim Reaper
Чирак
Мнения: 27
Регистриран на: нед яну 23, 2005 3:25 pm
Местоположение: Шотландия

Мнение от Grim Reaper » пет мар 11, 2005 8:38 pm

БатГойчо нещо не разбрах за цената хватките,би ли ми обяснил(не ми се сърди всепак играя играта от 3 месеца).
Ask no for whom the bell tones,it tones for theee!!!!

Отговори