Опит при масова битка?
Модератор: Модератори
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Опит при масова битка?
Колко е добре да се даде? Защото е много интересен прецедент. Един герой може да избие и сто, двеста души. Ако му дам точния опит, става нещо доста .... хъм, е как да е. Дайте идеи.
Аз не виждам проблем. Първо, че винаги може някой от тия стотях да удари АУ 6 и да разкапе нашия герой. Второ, че определено трябва да се вземат предвид условията - да победиш в 100 двубоя нее като да ти се метнат 100 човека и да ги избиеш всичките. Та логично е ако са наведнъж д се получава дори +25% опит бонус. Аналогично обаче можеш да прецениш и другите условия на врага, като например лоша екипировка, лошо командване, слабая мотивация, и да сложиш отделни наказания в проценти...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Тука защитника има огромнно приимущество. Не само, че е на по-високо и защитено място, но и скелетите не видях да имат стрелци. Опита даден аз бих разделил на ... на 10. А бутната стълба с 10 скелета - да, това е но-малко от простреляни 1 0човека или насечени 10 човека.hameleona написа:Битка на стена, Битка при наличието на съюзници и още много....
Не заради друго, ама много опит ще излезне за един стрелец, а по-малко за един боец, ако ме разбираш... Губи се баланса. А и ако бутна стълбата с 10 наредени на нея скелета, то кво? за победа над десет противника ли да се счита?
За тези долу в мелето стоят нещата по друг начин. Първо можеш да им дадеш бонус за битка с наистина много врази - в битка между армии е много по-лесно индивидуалния герой да загуби живота си (когато е през цеялото време на фронтовата линия), отколкото в двубой примерно. После бих преценил моралните ефекти - вдухновяването на съюзниците се равнява на, да кажем, 5-15% от опита, който те получат.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Първо в една масова битка нещата стоят много по-различно от една обикновенна битка. Второ е много малко вероятно един човек/герой да избие повече от 10-15 човека за цялата битка, освен ако не продължава повече от половин час например. В повечето случаи това, което гледаш по филмите е някаква нереална представа за масово клане. Ако пуснеш изведнъж 1000 войника и между тях още 1000 войника за противници битката ще свърши за около 20-30 минути и ще оцелеят само тези, който са избили най-малко. Освен ако не са някакви супер героични и легендарни бойци. Там нещата стоят приблизително така:
Сбиваш се с някого, убиваш го. В това време виждаш как други двама се сбиват и ти отиваш да помогнеш или се заемаш с някой, който току що е свършил, като свършиш и там почваш да търсиш или помагаш на друг... но това не става на секундата обикновенно. Опита определено си е нормалния опит, който би получил при нормална битка. Но аз лично бих взел под внимание не толкова самата битка, колкото какви действия са направени по време на нея или преди нея...
Имаше разни теми някъде преди време за това. Една от идеите мисля на Яго, беше че не е нужно да се впуска героя да избива и извършва клането. Първо защото никога, ама никога не би трябвало той да е равностоен на противниковия генерал или на някои от по-елитните други бойци, освен ако битката не е между селяндури. Така че по-скоро тяхната цел би трябвало да е преди битката с разни подривни съботажни или сплашващи дейности, от колкото изколването на три цифрено число войници. Или пък по време на самата битка да елиминират противниковия генерал да кажем... Ей такива неща биха имали някакъв ефект по време на масова битка на сравнително големи армии - над 70-100 войника срещу поне толкова и на горе...
Сбиваш се с някого, убиваш го. В това време виждаш как други двама се сбиват и ти отиваш да помогнеш или се заемаш с някой, който току що е свършил, като свършиш и там почваш да търсиш или помагаш на друг... но това не става на секундата обикновенно. Опита определено си е нормалния опит, който би получил при нормална битка. Но аз лично бих взел под внимание не толкова самата битка, колкото какви действия са направени по време на нея или преди нея...
Имаше разни теми някъде преди време за това. Една от идеите мисля на Яго, беше че не е нужно да се впуска героя да избива и извършва клането. Първо защото никога, ама никога не би трябвало той да е равностоен на противниковия генерал или на някои от по-елитните други бойци, освен ако битката не е между селяндури. Така че по-скоро тяхната цел би трябвало да е преди битката с разни подривни съботажни или сплашващи дейности, от колкото изколването на три цифрено число войници. Или пък по време на самата битка да елиминират противниковия генерал да кажем... Ей такива неща биха имали някакъв ефект по време на масова битка на сравнително големи армии - над 70-100 войника срещу поне толкова и на горе...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
В масова битка герой неможе да се спрови с повече от 5 до 6 равностоини немо противника (понася поражения, губи ТЖ, свършва маната...). Ако противниците са много по слаби значи броиката се увеличава, но опита даван от тях е малък.
Една битка водих 3-ма герой срещо 12 противника едно ниво по ниско от тях. Нашичките победиха, но останаха на по 5-6 кръв, а ако противниците бяха повече!?
Според мен опита трябва в масова битка да се дава по скора за различни решения, за бутането на стълбата ще дадеш 100 ТО, за бутането на врара стълба 50, за трета 25, и за сяка следваща по 5 примелно. Няма да даваш точке за това че падащата стълба е "убила" още 10 скелета!
Опита се образува от нанесената щета*сложноста! определено искам да видя как изглежда битка със сто противници които дори да идват един по един не остоват врема за почивка на героя.
Мненията ми винаги са се славели с лоша подредба и не добро изказване на мислите, доно все нещо се е разбрало , прощавайте за провописа!
Една битка водих 3-ма герой срещо 12 противника едно ниво по ниско от тях. Нашичките победиха, но останаха на по 5-6 кръв, а ако противниците бяха повече!?
Според мен опита трябва в масова битка да се дава по скора за различни решения, за бутането на стълбата ще дадеш 100 ТО, за бутането на врара стълба 50, за трета 25, и за сяка следваща по 5 примелно. Няма да даваш точке за това че падащата стълба е "убила" още 10 скелета!
Опита се образува от нанесената щета*сложноста! определено искам да видя как изглежда битка със сто противници които дори да идват един по един не остоват врема за почивка на героя.
Мненията ми винаги са се славели с лоша подредба и не добро изказване на мислите, доно все нещо се е разбрало , прощавайте за провописа!
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Ммммм... Реално, когато защитаваш стена избиваш доста. И не само от бутане на стълба. А и Аксиом не се слави с реалистичност. В масовка трудно ще влезнат в действие специални удари. Особено, ако е просто масовка - 1000 на 1000 или 10 000 на 10 000 - нещата стоят по-различно. Строева подготовка, шанс някой да ти помогне, абе толкоз неща, дето и в Rome TW не могат да ги изброят. Естествено, важно е и да си при победителите, защото иначе шанса да оцелееш е минимален...
Та искам да чуя БатГойко. Той има крайнат дума.
Та искам да чуя БатГойко. Той има крайнат дума.
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
Преди крайната дума изкам да кажа нещо.
Масова битка или клане не представлява
5 героя срещу ада масова битка представлява 10000 на 10000
следователно за всяко убийство се дават по следователният брой точки опит който се разпределят равномерно на всички 10000 играча
Другия аспект в играта е че при превземане на стени се използват стенобитни машини с високо разстояние като стрелба. Те обстрелват стената от безопастно разстояние докато от портите на града не излезнат да ги унищожат войни или квото ти скимне. Аз когато разигравах защита на град имаше дооста проблеми понеже един камък остави един герой на -250 ЖТ итн просто защото при масово клане може да се случи всичко и често липсата на дистанция е най големият проблем...
Масова битка или клане не представлява
5 героя срещу ада масова битка представлява 10000 на 10000
следователно за всяко убийство се дават по следователният брой точки опит който се разпределят равномерно на всички 10000 играча
Другия аспект в играта е че при превземане на стени се използват стенобитни машини с високо разстояние като стрелба. Те обстрелват стената от безопастно разстояние докато от портите на града не излезнат да ги унищожат войни или квото ти скимне. Аз когато разигравах защита на град имаше дооста проблеми понеже един камък остави един герой на -250 ЖТ итн просто защото при масово клане може да се случи всичко и често липсата на дистанция е най големият проблем...
Извинявам се за ужасяващия правопис...
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
Блейдмастър, моля те! Я ми кажи една битка, в която защитниците са победили при положение, че са излязли от обсаден обръч по сред бял ден и под обстрел на Oнажери да речем?! Е - ако не са имали превъзходство във въоръжение и/или бройка, но то тогава е една обсада...Другия аспект в играта е че при превземане на стени се използват стенобитни машини с високо разстояние като стрелба. Те обстрелват стената от безопастно разстояние докато от портите на града не излезнат да ги унищожат войни или квото ти скимне. Аз когато разигравах защита на град имаше дооста проблеми понеже един камък остави един герой на -250 ЖТ итн просто защото при масово клане може да се случи всичко и често липсата на дистанция е най големият проблем...
Какво значи 'безопасно разстояние', при положение, че защитниците имат предимство във височина?[/quote]
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
следва яка критика по адрес на Разказвача:). Е, аз поне нищо не печеля и не губя, защото не бях на стената .
Това пък откъде го измисли?!? Повечето критики, които чух, бяха за прекомерна детайлност...
Специалният удар "Пронизване" ли имаш предвид, или "Разпаряне", защото на мен и двата ми звучат реалистично:).
Е, не беше проста масовка, а бой на стена-каква строева подготовка, правило при военното изкуство (не го бъркай с бойното) е, че милицията винаги се справя по-добре зад стрени, отколкото на полето. Причината е точно в строевата подготовка-милицията я няма или е пренебрежимо малка, иначе щеше да е редовна войска:).
Хайде, че чакам какво ще отговори оная елфана!
С помощта на гравитацията. Освен това, опит не се дава само за избиване на врагове, а и за справяне с тях по друг начин-пише си го в правилата.hameleona написа:Ммммм... Реално, когато защитаваш стена избиваш доста.
А и Аксиом не се слави с реалистичност.
В масовка трудно ще влезнат в действие специални удари.
Особено, ако е просто масовка - 1000 на 1000 или 10 000 на 10 000 - нещата стоят по-различно. Строева подготовка, шанс някой да ти помогне, абе толкоз неща, дето и в Rome TW не могат да ги изброят. Естествено, важно е и да си при победителите, защото иначе шанса да оцелееш е минимален...
Това пък откъде го измисли?!? Повечето критики, които чух, бяха за прекомерна детайлност...
Специалният удар "Пронизване" ли имаш предвид, или "Разпаряне", защото на мен и двата ми звучат реалистично:).
Е, не беше проста масовка, а бой на стена-каква строева подготовка, правило при военното изкуство (не го бъркай с бойното) е, че милицията винаги се справя по-добре зад стрени, отколкото на полето. Причината е точно в строевата подготовка-милицията я няма или е пренебрежимо малка, иначе щеше да е редовна войска:).
Хайде, че чакам какво ще отговори оная елфана!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Подкрепям това мнение с 2 ръце.Ако за всяко решение чакаш крайна дума на Бат'Гойко, то по-добре спри да водиш приключение...
А хамелеоне - като е мащабна битка, само за мащабни действия ще даваш опит бе. Битката си има изход - независимо от присъствието на 3-6 същества. Най-интересно е когато градът би загубил битката, ако не се случи нещо.
Ако те направят нещо, което да промени този изход - тогава им даваш опит. За заколване на един от 10 000 противникови войника опит се не дава. За рисковано препускане по фланга и атака на ключова позиция, вражески генерал или друго нещо, което би спасило обречения град - е това се награждава....
Ти си си намислил врага какво ще прави(не, той не е идиот и можеш да правиш всичко с неговата армия, а не само - юруш към стената със стълби) - и си водиш битката. Ако героите решат да изчакват - ти си ринеш града и дори ако решат да си седят вътре само - можеш да кажеш - стената рухва, в града нахлува армия многократно надвишаваща възможностите ви - пленени сте(или сте мъртви).
Ако те направят нещо - вражеския генерал(ти) си нагаждаш стратегията по това. Ако са невнимателни и нахални - могат да си изпросят няколко конни отряда да ги погнат с възможност или да избягат от бойното поле или да умрат.
Изобщо мащабните битки са интересни, само малко мозъчни клетки са нужни.
BANG....You dead!!
No Guts, No Glory
No Guts, No Glory
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Асене, Я ми кажи, как подяволите ще се завъртиш в метър-два (повече нямаш) на една стена, за да извършиш удар. А, да и не забравяй, че всеки може да ти клъцне гръкляна, заради забавянето. Не, знам. Лично аз съм решил да дам един стандартен опит - да оцелееш след масовка си е бая нещо! - и боуси.Асене, не си ми разбрал поста. А се моли героите ти да не попадът в уличен бой! Тогава става страшно...
На много места в книгата се споменава една фраза, която ще повторя - в спорна ситуация Разказвачът има крайнат адума (а не аз ). Иначе сега за опита. Блейд Мастър го каза някъде - ако следваме правилата то опита за избитите противници се разпределя поравно на цялото парити (в случая еднат аармия). Това звучи леко кофти, но е истина. Когато си в масова битка, ти не си сам, а си част от огромната група и следователно би трябвало да важи общото правило. От друга страна, добрият разказвач би следвало да поощрява, всяко съществено действие, което може да повлияе на хода на битката - бутане на стълба води до лек бонус, убиване на противниковия генерал води до по-голям бонус, примамване на врага в капан, в следствие на което той се предава води до супер бонус. Бонусите нямат нищо общо с броя на избитите войници в хода на битката. Един герой може да избив 30 противника, докато другия организира капана за цялата войска, но в крайна сметка ще се окаже, че двамата са извършили едно и също - довели са до победа своята армия.
В масова битка е сложно да се следи здраве на отделнте противници, така че и тук Разказвачът трябва да проявява въображение - повечето опоненти на героите ще трябва да падат след 1-2 удара, онези хвърлени от стената няма да изичсляват щети от падане от високо, а направо ще излизат от строя (дали мъртви или тежко ранени е решение на Разказвача)... Да се следи здравето на врагът има смисъл само за елитните бойци (героите) на врага. А след като опита по време на битка в Аксиом16 се базира в голяма степен на ЖТ на опонентите, излиза, че да се ползва конвенционалната система за масови битки е неудобно и нереално.
В заключение, аз бих дал базов опит за участие в битката (независимо от резултата) и над него бих надградил допълнителни бонуси - за многобройни поразени врагове, за хитри действия и т.н. Просто разпуснете въображението си и не забравяйте, че РИ не са само опит и развитие на героите - те са игри и се предполага да са забавни. Затова, когато попаднете на подобен проблем, просто импровизирайте (което не значи, да не питате след това на форума, като така помогнете и на всички останали да се справят предварително с проблема).
ПП: Опитвам се да влизам във форума всеки ден, но понякога се налага да го правя на два-три. Не се притеснявайте за въпросите си, че ще останат без отговор (ако са смислени), само защото няколко часа по-късно аз все още не съм ги видял - ще продължавам да отговарям на всички въпроси, които не са намерили своя отговор от някой друг от опитните играчи и Разказвачи. Надявам се, че вече има достатъчно хора на този форум, които могат да дадат отговор и все по-често вие и само ще можете да си отговорите, но аз все пак съм насреща за много спорните ситуации (от които тази не е )
Приятна игра!
В масова битка е сложно да се следи здраве на отделнте противници, така че и тук Разказвачът трябва да проявява въображение - повечето опоненти на героите ще трябва да падат след 1-2 удара, онези хвърлени от стената няма да изичсляват щети от падане от високо, а направо ще излизат от строя (дали мъртви или тежко ранени е решение на Разказвача)... Да се следи здравето на врагът има смисъл само за елитните бойци (героите) на врага. А след като опита по време на битка в Аксиом16 се базира в голяма степен на ЖТ на опонентите, излиза, че да се ползва конвенционалната система за масови битки е неудобно и нереално.
В заключение, аз бих дал базов опит за участие в битката (независимо от резултата) и над него бих надградил допълнителни бонуси - за многобройни поразени врагове, за хитри действия и т.н. Просто разпуснете въображението си и не забравяйте, че РИ не са само опит и развитие на героите - те са игри и се предполага да са забавни. Затова, когато попаднете на подобен проблем, просто импровизирайте (което не значи, да не питате след това на форума, като така помогнете и на всички останали да се справят предварително с проблема).
ПП: Опитвам се да влизам във форума всеки ден, но понякога се налага да го правя на два-три. Не се притеснявайте за въпросите си, че ще останат без отговор (ако са смислени), само защото няколко часа по-късно аз все още не съм ги видял - ще продължавам да отговарям на всички въпроси, които не са намерили своя отговор от някой друг от опитните играчи и Разказвачи. Надявам се, че вече има достатъчно хора на този форум, които могат да дадат отговор и все по-често вие и само ще можете да си отговорите, но аз все пак съм насреща за много спорните ситуации (от които тази не е )
Приятна игра!
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Поне два метра, ако си спомням правилно стената на Царевец, но това е друга тема. "Зависи от оръжието" е най-точният отговор, защото с къс меч е едно, с боздуган с верига-друго:). И в обикновен бой всеки може да ти "клъцне гръкляна заради забавянето", но специалните атаки все пак се използват:).hameleona написа:Асене, Я ми кажи, как подяволите ще се завъртиш в метър-два (повече нямаш) на една стена, за да извършиш удар. А, да и не забравяй, че всеки може да ти клъцне гръкляна, заради забавянето.
Не, знам. Лично аз съм решил да дам един стандартен опит - да оцелееш след масовка си е бая нещо! - и боуси.Асене, не си ми разбрал поста.
А се моли героите ти да не попадът в уличен бой! Тогава става страшно...
Аз не оспорвам разпределението на опита в твоята игра, но щом си пуснал тема, имам право да кажа своето мнение! А твоето решене е добро, според мен, и на мен поне ми хареса.
А боят в кръчамта какъв беше, в самото начало? Аз го броя за "уличен". Защо мислиш, че уличният бой е по-опасен от битка на две армии?
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Позволете да не се съглася. Ситуацията би стояла ТАКА само ако срещу тая войска от 10к войни се бие 1 герой. Ако ,обаче се срещнат две такива армии (от по 10 000) и всеки войник от първата избие по 3-6 такива от втората, тогава това е победа аналогична на най-обикновена битка между няколко героя.Alaris написа:
А хамелеоне - като е мащабна битка, само за мащабни действия ще даваш опит бе. Битката си има изход - независимо от присъствието на 3-6 същества. Най-интересно е когато градът би загубил битката, ако не се случи нещо.
Ако те направят нещо, което да промени този изход - тогава им даваш опит. За заколване на един от 10 000 противникови войника опит се не дава. За рисковано препускане по фланга и атака на ключова позиция, вражески генерал или друго нещо, което би спасило обречения град - е това се награждава....
И, освен това, защо ако срещна на пътя 1 разбойник и ог убия ще получа пълен опит, но ако го стрелям във война да не получа!? А това, че армията действа като едно цяло...е логично да се дели опита...но е твърде нефункционално. Виж, ако някой войник помогне на героя с убиването на враг, логично е помогналия, на място и веднага, да получи част от опита за убийството, а героя да го загуби. И така...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Такааам. Общи условия - Една армия + герой(приятелска), Друга армия + специални НИП-ове(Вражеска) - всяка от двете с огромен брой войници - над 5К. Поради специфичното запитване разглеждаме случая в който Вражеската Армия обсажда град(със стена). Градът е пазен от Приятелската Армия.
Както казах - разказвача трябва да е решил предварително коя армия ще победи ако геройте не се намесят. Също така да има планове какви мисии биха изпълнили специалните НИП-ове на врага и какви контриращи мерки биха взели срещу най-очевидните действия на героите. Точно затова действа моя пример - защото битката е предрешена... везните не са балансирани - другата армия може да е 2-3 пъти по-многобройна или по-опитна. Да убиеш 1-2-40-50 дори със стандартна походова битка нищо няма да донесе..... ако го направят - давай им, но те ще загинат когато защитата не успее да задържи врага.
Първи етап от битката - обсада. Вражеската Армия се опитва да влезе и обстрелва стената. Приятелската армия обстрелва врага и пази стената.
1. Героите стрелят отгоре със стрели/арбалети - долу под тях има море войници... няма начин да не уцелят нещо. Освен това не са сами - с тях стрелят и още 10 отряда стрелци от Приятелската армия. За пускане на стрели в едно полупространство опит не бих дал. За обезвреждане на голяма бройка вражески стрелци бих дал(например магия за заслепяване или запалване на тетивите им)
2. Героите посрещат щормуваци по стените - за убиване на войник току-що прескочил стъпил на стена, обграден от войни на Приятелската армия опит не бих дал. Ако няма кой да ми помогне и сам ги удържам - бих дал.
За неща като трайно отблъскване на Вражеските войни от сектор от стената - вместо да чакат те да влизат и да ги убиват - бих дал. Примерно със наклонена магическа преграда при върха на стената, оформяне на някаква преграда пред стената - огнена. Унищожаване на стълби и обсадни машини в дадения сектор - бих дал
3. За убиване на един войн от вражеската армия не бих дал. За убиване на над 5 или за спасяване на Приятелски войници - бих дал. За спасяване на участък от стената, предотвратяване на вражеско нахлуване и тн - бих дал.
4. За осуетяване на опит за саботаж на стената - бих дал.
Втори етап - Врагът нахлува през стените. Стената е пробита или защитниците от Приятелската армия не е успяла да задържи щурмуващите.
1. Героите се опитват да избиват нахлулите - не бих дал в общия случай. Ако обаче укрепят защитата и спрат нахлуването бих дал.
Тук нещата са по-специфични - зависи от разказвача - ако мотивират останалите части от Приятелската Армия и дадат отпор - бих дал. Ако побегнат и всяват паника сред Приятелската армия - бих ги наказал някак.
Като цяло едно убийство не носи нищо на битката и не накланя везните.... 10 също не накланят везните. Ако те просто си седят и убиват щурмоваците които идват при тях - Вражеската армия ще пробие другаде просто и битката няма да се е променила. Ако направят нещо което да промени битката в тяхна изгода - е логично да получат. Ако пък сгафят - тя битката сама ще ги накаже.
Както казах - разказвача трябва да е решил предварително коя армия ще победи ако геройте не се намесят. Също така да има планове какви мисии биха изпълнили специалните НИП-ове на врага и какви контриращи мерки биха взели срещу най-очевидните действия на героите. Точно затова действа моя пример - защото битката е предрешена... везните не са балансирани - другата армия може да е 2-3 пъти по-многобройна или по-опитна. Да убиеш 1-2-40-50 дори със стандартна походова битка нищо няма да донесе..... ако го направят - давай им, но те ще загинат когато защитата не успее да задържи врага.
Първи етап от битката - обсада. Вражеската Армия се опитва да влезе и обстрелва стената. Приятелската армия обстрелва врага и пази стената.
1. Героите стрелят отгоре със стрели/арбалети - долу под тях има море войници... няма начин да не уцелят нещо. Освен това не са сами - с тях стрелят и още 10 отряда стрелци от Приятелската армия. За пускане на стрели в едно полупространство опит не бих дал. За обезвреждане на голяма бройка вражески стрелци бих дал(например магия за заслепяване или запалване на тетивите им)
2. Героите посрещат щормуваци по стените - за убиване на войник току-що прескочил стъпил на стена, обграден от войни на Приятелската армия опит не бих дал. Ако няма кой да ми помогне и сам ги удържам - бих дал.
За неща като трайно отблъскване на Вражеските войни от сектор от стената - вместо да чакат те да влизат и да ги убиват - бих дал. Примерно със наклонена магическа преграда при върха на стената, оформяне на някаква преграда пред стената - огнена. Унищожаване на стълби и обсадни машини в дадения сектор - бих дал
3. За убиване на един войн от вражеската армия не бих дал. За убиване на над 5 или за спасяване на Приятелски войници - бих дал. За спасяване на участък от стената, предотвратяване на вражеско нахлуване и тн - бих дал.
4. За осуетяване на опит за саботаж на стената - бих дал.
Втори етап - Врагът нахлува през стените. Стената е пробита или защитниците от Приятелската армия не е успяла да задържи щурмуващите.
1. Героите се опитват да избиват нахлулите - не бих дал в общия случай. Ако обаче укрепят защитата и спрат нахлуването бих дал.
Тук нещата са по-специфични - зависи от разказвача - ако мотивират останалите части от Приятелската Армия и дадат отпор - бих дал. Ако побегнат и всяват паника сред Приятелската армия - бих ги наказал някак.
Като цяло едно убийство не носи нищо на битката и не накланя везните.... 10 също не накланят везните. Ако те просто си седят и убиват щурмоваците които идват при тях - Вражеската армия ще пробие другаде просто и битката няма да се е променила. Ако направят нещо което да промени битката в тяхна изгода - е логично да получат. Ако пък сгафят - тя битката сама ще ги накаже.
BANG....You dead!!
No Guts, No Glory
No Guts, No Glory
А - напротив, нека стоят на стената и избиват врагове. Като падне града и ги заколят, да познаем тоя опит за какво ще им е:).
Както и да е - аз винаги съм харесвал системите, в които опит не се дава за битка а за научено нещо, правдиви реакции на персонажа или прочие. Това значи, че ако един фанатичен войн-защитник на родния си град се яхне на стената и коли като обезумял до последно, след което оцелее някак (нещо, което при мен като разказвач ще е трудно), бих му дал опит. Ако духовникът на бога на разума го направи това - НЕ.
Както и да е - аз винаги съм харесвал системите, в които опит не се дава за битка а за научено нещо, правдиви реакции на персонажа или прочие. Това значи, че ако един фанатичен войн-защитник на родния си град се яхне на стената и коли като обезумял до последно, след което оцелее някак (нещо, което при мен като разказвач ще е трудно), бих му дал опит. Ако духовникът на бога на разума го направи това - НЕ.
Ех, ама докато стреля има опасност вражеските стрелци да го направят на решето. Вярно, че в повечето случаи се играе с герий, а с просто войн, но къде ми мотивацията да се излагам на тоя риск, ако може и да се каширам някъде извътре!?1. Героите стрелят отгоре със стрели/арбалети - долу под тях има море войници... няма начин да не уцелят нещо. Освен това не са сами - с тях стрелят и още 10 отряда стрелци от Приятелската армия. За пускане на стрели в едно полупространство опит не бих дал.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Защото Разказвача под формата на Приятелски генерал ти е казал - ако не стане чудо ще се огънем на третия ден. Демек ако не направиш нещо - ще си умреш като страхливо куче, обесен на стената, след 2-3 дни разпит...
Както казах - ако героите се държат като редови войници - те няма да наклонят везните. Нужна е мисъл..
Както казах - ако героите се държат като редови войници - те няма да наклонят везните. Нужна е мисъл..
BANG....You dead!!
No Guts, No Glory
No Guts, No Glory