Малко пояснения:
Кораба е пиратски. По описание пиратите изглеждат доста организирани, дисциплинирани и изпълнителни. Може би в по-голяма степен, от колкото на обикновен пиратски кораб пълен с пасмина всякаква. Сред пиратите се намира един гигант, който явно е доста близък до капитана - втори капитан, или доверено лице или нещо подобно. Освен гиганта на борда има и два елфа - мъж и жена. Пиратския кораб влезна доста близо до пристанището на Авлейм за да може да настигне една лодка с приключенци и едно малко мече на нея. Докато се опитваха да избягат от пристанището два кораба тръгнаха срещу тях. В последствие докато тръгнат да бягат от пиратския кораб се случиха малко бъркотии, които попречиха това да стане и двата кораба ще настигнат беглеца.
Измежду приключенците се намират :
- ловък елф на име Джими, който е не толкова бойно настроен по характер. Преценяващ си рисковете и действащ само тогава, когато би имал изгледи за успех.
- Горянин/друид на име Емил. Малко простоватичък, но с доста буен и весел нрав.
- Друид/войн на име Ейриън. Красиво момиче, което на скоро разбрала за миналото си и явно не я влече да бие, след като обмисля сериозно дали да се присъедини към последователките на любовта (култ към Алфаана).
- Мъж, "войн на светлината", бързоног войн на име Инис. По презумция нещо като паладин. Честен и открит младеж. (който малко доста странно действа, но както и да е).
- Гигант, бард на име Ме-тъл. Не много силен за гигант, но пък обаятелен и доста по-интелигентен от останалите от своят вид.
- Странно джудже на име Алхимизобретикс. За него не се знае почти нищо, освен че се е заканил на пиратите да им подпали кораба при нужда.
Битката започва в момента, в който "война на светлината" Инис решава да нападне капитана в гръб, като се засили към него и го удари в главата.
В това време елфа, който е от присъстващите на кораба разговаря учтиво с Ейриън и се опитва да препъне Инис, за да го спре. След като не успява, боцмана, набит и мускулест тип въртящ камшик, се опитва също да оплете Инис за да го спре и той не успява. В крайна сметка малкото мече, което решило че трябва да отиде при Ейриън изневиделица се блъска в Инис и последния се озовава на земята по гръб, изпускайки си меча, а върху него веднага скачат двама моряка за да го озаптят.
Времето е бурно, пруска слаб дъжд и духа силен вятър, причинен от елфаната-друид на кораба.
За да преценя дали противниковите два кораба ще стигнат до кораба на пиратите, които се забавиха доста време за да прехвърлят приключенците при себе си аз съм дал следната формула.
6 рунда е 1 минута. Това е критичното време, подпомогнато от друидския вятър и умението на Капитана да управлява и командва кораба. Стандартното усложнение 16 и добавено усложнение за всеки рунд, в който героите задържат екипажа да си свърши задълженията подпомагат другите два кораба да настигнат пиратския.6 рунда + 13 бонус от вятъра + 2 от управление на капитана > 16 + брой рундове в които се бият героите