Как се провежда морска битка на кораб?!!

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Как се провежда морска битка на кораб?!!

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:23 pm

Във форумната играта, която провеждам се случи така, че героите бяха попаднали на пиратски кораб. Смятам, че ще е хубаво да покажа как съм разиграл битката според системата - с числа и обяснения. Идеята е да видят всички един пример, от който могат да извадят някакви ползи за своите морски битки. Ще се опитам всеки рунд да бъде в отделен постинг, за да се разграничават добре рундовете и действията на различните персонажи.

Малко пояснения:
Кораба е пиратски. По описание пиратите изглеждат доста организирани, дисциплинирани и изпълнителни. Може би в по-голяма степен, от колкото на обикновен пиратски кораб пълен с пасмина всякаква. Сред пиратите се намира един гигант, който явно е доста близък до капитана - втори капитан, или доверено лице или нещо подобно. Освен гиганта на борда има и два елфа - мъж и жена. Пиратския кораб влезна доста близо до пристанището на Авлейм за да може да настигне една лодка с приключенци и едно малко мече на нея. Докато се опитваха да избягат от пристанището два кораба тръгнаха срещу тях. В последствие докато тръгнат да бягат от пиратския кораб се случиха малко бъркотии, които попречиха това да стане и двата кораба ще настигнат беглеца.
Измежду приключенците се намират :
- ловък елф на име Джими, който е не толкова бойно настроен по характер. Преценяващ си рисковете и действащ само тогава, когато би имал изгледи за успех.
- Горянин/друид на име Емил. Малко простоватичък, но с доста буен и весел нрав.
- Друид/войн на име Ейриън. Красиво момиче, което на скоро разбрала за миналото си и явно не я влече да бие, след като обмисля сериозно дали да се присъедини към последователките на любовта (култ към Алфаана).
- Мъж, "войн на светлината", бързоног войн на име Инис. По презумция нещо като паладин. Честен и открит младеж. (който малко доста странно действа, но както и да е).
- Гигант, бард на име Ме-тъл. Не много силен за гигант, но пък обаятелен и доста по-интелигентен от останалите от своят вид.
- Странно джудже на име Алхимизобретикс. За него не се знае почти нищо, освен че се е заканил на пиратите да им подпали кораба при нужда.

Битката започва в момента, в който "война на светлината" Инис решава да нападне капитана в гръб, като се засили към него и го удари в главата.
В това време елфа, който е от присъстващите на кораба разговаря учтиво с Ейриън и се опитва да препъне Инис, за да го спре. След като не успява, боцмана, набит и мускулест тип въртящ камшик, се опитва също да оплете Инис за да го спре и той не успява. В крайна сметка малкото мече, което решило че трябва да отиде при Ейриън изневиделица се блъска в Инис и последния се озовава на земята по гръб, изпускайки си меча, а върху него веднага скачат двама моряка за да го озаптят.

Времето е бурно, пруска слаб дъжд и духа силен вятър, причинен от елфаната-друид на кораба.

За да преценя дали противниковите два кораба ще стигнат до кораба на пиратите, които се забавиха доста време за да прехвърлят приключенците при себе си аз съм дал следната формула.
6 рунда + 13 бонус от вятъра + 2 от управление на капитана > 16 + брой рундове в които се бият героите
6 рунда е 1 минута. Това е критичното време, подпомогнато от друидския вятър и умението на Капитана да управлява и командва кораба. Стандартното усложнение 16 и добавено усложнение за всеки рунд, в който героите задържат екипажа да си свърши задълженията подпомагат другите два кораба да настигнат пиратския.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:24 pm

Първи Рунд
Силата на вятъра е с успех 13. Тъй като времето не е много бурно, но въпреки всичко има вълни хвърлям 1 зар за да проверя силата на вълните. Ефекта е 6 (виж атмосферни условия в книгата стр. 154) за този рунд, което ще рече усложнение 3 за всички атаки, намалени с бонуса от навигация и картография

Емил насочва стрела към главата на елфа и опитва да го простреля с прицелен към главата му изстрел.
На Инис единственото, което му остава в момента е да се бори с двама пирати.
Джими не е от най-склонните да действа в такава ситуация в собствен ущърб. Пояснявам защо - около него има много вода, сърдита буря и кораб пълен с пирати. Вероятно над 30. Не е от най-умните елфи, но не е от елфите, които обичат директния зблъсък с клонящ към нула шанс за оцеляване. Хвърлям 3 зара и, ако резултата е над 15 включително ще помогне на другарите си. За тяхно съжаление, резултата е под 15 и той все още стои и не смее да направи нищо.
Ейриън също няма желание да напада.
Алхиизобретикс пък е малко по-обратен (но не сексуалноориентирано) - колкото и да е умен и интелигентен му е в нрава да не мисли какво ще стане, въпроса е да се вдига шум, огън и пара. При него, ако резултата е над 15 включително пък ще спре да се бие. За щастие на приятелите му, зарчетата са под 15 и той решава да им помогне.
Ме-тъл се намира близо до другия гигант, на поне 10 метра от капитана.


Инис се намира под двама моряци и се борят, трети тича към тях с въже. Инис опитва действие освобождаване
Ловкост + 3д6 -2 > 16 + Ловкост-пират + Ловкост-пират/2
+ 2
Тук взимам ловкоста на Инис и тя се противопоставя на ловкостта на двамата пирати. Понеже Инис е от долу има наказание 2, пиратите са отгоре и имат бонус 2. Тъй като са двама, които опитват групово да извършат действие взимам и на втория половината от умението му.
Инис и при двата опита да се освободи не успява да го направи. Продължава да е под двамата моряка, които се борят с него.

Да добавя малко уточнение за Емил - малко преди да почне цялата дандания елфаната призова вятър, който ще ти попречи да стреляш с точност. Освен вятъра има и буря. Силата на вятъра в момента е 13 (Х/3 усложнение) и се явява страничен на изстрела ти, което добавя усложнение 4 (13/3 = 4) при стрелбата ти. Освен това има и вълни (този рунд!) със сила 6 (Х/2 усложнение), което ще добави още 3 (6/2 = 3) усложнение при стрелбата ти, а на всички, които атакуват ще се прави проверка за стабилност, като ще давам бонус за тези, които имат навигация и картография (в случая някои пирати и Ейриън). Бонуса го определям, като познанието навигация и картография го деля на 3 и с толкова точки би могъл героя/моряка да елиминира силата на вълната.

Емил стреля, защото елфа не е склонен да стои и да чака с насочена стрела към главата му.
Проверка за стабилност на Емил
3д6 + Стабилност > 16 + 3
14 + 11 > 19 - Емил остава на краката си прав за този рунд въпреки, че търпи наказание за стрелбата си от 3.
Използва късмет 2д6-късмет=4 за този си опит и се прицелва за цялата си издръжливост и ТД, което му добавя +5 шанс. В негов ущърб са силата на вятъра (4усложнение) и вълнението на морето (3 усложнение), общо 7 и това, че се прицелва в главата на елфа (8 усложнение)
Стрелба 17 + 4(късмет) + 5(прицелване) + 3д6 > 16 + За + 7(усл) + 8 (глава)
Резилтат 37 > 31 + ЗА - неуспешно. Стрелата минава в страни от елфа и пада в морето. Остават ти 39 стрели назъбени. Очевидно е, че мишената има 6 или повече ловкост.

Алхимизобретикс е готов и влиза в действие. Извадил е една колба с избухлива смес и ще я запокити към една от мачтите.
3д6 + Стабилност > 16 + 3
джуджето остава непоклатимо.
Стрелба + 3д6 > 16 + Защитан-на-мачтата
Стрелбата му е успешна и колбата пада точно в основата на мачтата където ще се разгори огън със сила 2 зара (11) и взривна вълна със сила 3 зара (12). За съжаление вятъра е прекалено силен и започва да гаси огъня бавно, подпомогнат от дъжда (ако огъня има по-голяма сила от тази на вятъра, то ще започне да се разгаря). Алхимизобретикс изважда нова колба.

Третия пират е стигнал вече до въргалящите се Инис и другите двама и в следващият рунд ще се намеси.

Двама други пирати са се приближили до третия пред Емил, Алхимизобретикс, Джими и Ейриън, единия е с кинжал в ръка. Двама още се приближават на тичешком към тях (в следващият рунд ще са там), а трима се затичват към огъня да гасят.

Елфа се опитва да хване лъка на Емил, но при първия му опит не успява.
Проверка за стабилност на Елфа
3д6 + Стабилност > 16 + 3
Елфа остава на краката си прав за този рунд въпреки, че търпи наказание за стрелбата си от 3.
Атака-с-ръка + 3д6 - 3 > 16 + Бз + 6 - МР-оръжие
Първият му опит е неуспешен. При вторият си опит хваща лъка с ръцете си и се опитва да го издърпа,
Сила + 3д6 > < Сила + 3д6
но Емил все още го държи здраво. В следващият рунд първо ще трябва да си го издърпа обратно и тогава да стреля с него, ако иска да го ползва.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:24 pm

Втори рунд
Силата на вятъра е с успех 13. Тъй като времето не е много бурно, но въпреки всичко има вълни хвърлям 1 зар за да проверя силата на вълните. Ефекта е 3 за този рунд, което ще рече усложнение 1 за всички атаки, намалени с бонуса от навигация и картография

Джими отново няма да вземе участие в битката.
[/u]Алхимизобретикс[/u] решава, че и този рунд ще замери същото място, барем подсили малко огъня, чиято сила е вече 9 + 7 = 16 (намалена с 1 от предния рунд и повишена с тази на втората колба), а този път взривната вълна е 11. От вятъра се разгорява малко повече пожара и обхваща по-голяма част около мачтата, все повече моряци започват да тичат за да угасят пламъците. Моряците решават, че трябва да предприемат нещо и се хвърлят срещу вас. 2 срещу джуджето и 1 срещу Емил, тъй като за момента Джими и Ейриън не предприемат враждебни действия не ги смятат за заплаха.

Емил пожела този рунд да прецака елфа (елфа дърпа лъка, емил внезапно пуска и след като елфа е залитнал назад да го атакува с тяло-блъскане). За да ти е успешно действието взимам половината от нужните за издърпване ТД, т.е. 3ТД за теб и 6ТД за елфа. Успеха дали ще се отхвърли го взимам от разликата в реакциите между двама ви, като то ще бъде в полза на на този, с по-високата реакция. От това определям, дали е успяла изненадата на Емил:
Реакция + 3д6 >< Реакция + 3д6
Елфа има 33 общо > 25 за Емил. Действието е неуспешно, пускаш лъка и той става в притежание на елфа за 6ТД, но се усеща на време и не залита на никъде. За твое най-голямо съжаление обаче вълната, която се удря в кораба нарушава баланса ти
Стабилност + 3д6 > 16 + 3
сбор 17 срещу сила 17 на вълната. Не успяваш да паднеш, но ще приема, че атаката с тяло към Елфа ще я извършиш за 2ТД (1 атака) в повече от необходимото за да компенсираш залитането. Между временно елфа се опитва да влезне в борба с теб, тъй като е негово право да атакува все още. Пуска лъка и атакува:
3д6 + Стабилност > 16 + 1
Елфа е достатъчно стабилен за да не залитне от вълната.
Атака с тяло + 3д6 - 1(усл) > 16 + БЗ
При първия си опит го отблъсваш, но при вторият (използвайки от издръжливоста си) успява да те хване за ревера здраво с ръцете си. В момента единственото, което можеш да направиш е да се опиташ да се освободиш или да го метнеш през перилата. Емил пожела да го метне през борда, при необходимост да излети с него дори. Понеже вече сте се хванали един друг, остава да опиташ действие хвърляне само.
2 зара - късмет = 2
Така Емил използва още един опит за късмет за да повиши шанса си и използва цялото си време за да се напъне и успешно да го изхвърли.
Атака с тяло + 3д6 - 1(усл. за вълна) +3 концентр + 2 късмет > 16 + Ста + МТ

17+10-1+3+2 > 16+Ста+МТ
31 > 16 + Ста + МТ
Не е успешно неравенството и не успяваш да го изхвърлиш, но все още сте в позиция за борба.

Пирата, който се бе насочил към теб решава да помогне на елфа и също се вкопчва във вас в борба
Атака с тяло + 3д6 > 16 + БЗ
успеха е 2, в момента сте трима в позиция на борба: 2 срещу 1. Ще се опита да те събори на земята, като
Атака с тяло + 3 зара > 16 + Ста - 2(атака от втори противник)
Атака с тяло + 13 > 16+11-2
Събарянето е успешно, в момента ти и елфа сте точно под моряка. (очевидно е, че атаката с тяло на пирата е над 12). Той има бонус +2 към вас, ти имаш усложнение -2 към него и 0 към елфа. Също така всички атаки на други срещу вас ще са с доъплнителен шанс +6. Тъй като това е моряк, съм предвидил да има познание навигация и картография на 6. Това елиминира наказанието от силата на вълните и той не търпи наказание.

Алхимизобретикс изкача срещу двамата и ги напада.
3д6 + Стабилност > 16 + 1
Джуджето е непоклатимо.
Първа атака с ръка
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 7.
Втора атака е с АУ 3:3:3,
Атака-с-ръка + 3:3:3 > 16 + БЗ
щета 7+6=13.
Трета атака с ръка
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 10.
Четвърта атака
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
с ръка щета 8. Общо 38 щета. Джуджето е използвало от издръжливостта си за да удари 4 пъти.
Единия е с кинжал, другия с голи ръце и двамата го атакуват.
първи с кинжал:
1. Специална атака "пренебрегване" -
Атака-с-кинжал + 3д6 > 16 + БЗ - 2 + броня
неуспешна атака
2. Специална атака "пренебрегване" -
Атака-с-кинжал + 3д6 > 16 + БЗ - 2 + броня
неуспешна
3. Специална атака "пренебрегване" -
Атака-с-кинжал + 3д6 > 16 + БЗ - 2 + броня
неуспешна
втори с ръце:
1. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
Тъй като има кожена ризница, джуджето понася щета 4/2=2
2. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
неуспешна
3. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
неуспешна

Моряците започват да образуват жива верига за да потушат огъня. В момента силата му е 16, но поради вятъра се разпростира на метър и малко в диаметър. Дъжда не успява да го потуши много.

Към джуджето се приближава още един пират, с което цифрата става вече 3.
Любо вече са започнали да го овръзват, тъй като той се предаде
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:24 pm

Трети рунд
Силата на вятъра е с успех 13. Тъй като времето не е много бурно, но въпреки всичко има вълни хвърлям 1 зар за да проверя силата на вълните. Ефекта е 2 за този рунд, което ще рече усложнение 1 за всички атаки, намалени с бонуса от навигация и картография

Моряците много организирано успяват да потушават огъня и неговата сила намалява с 5 от гасенето и 1 заради вятъра, като вече силата му е 10 и не се е разпространил повече, от колкото е.
Джими вече почти се е отказал да помага.
Алхимизобретикс продължава да се бори с пиратите.
Първа атака с ръка
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 7. Пирата с кинжала се стоварва на земята.
Втора атака е неуспешна.
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
.
Трета атака с ръка
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 8.

Двамата пирати атакуват по 3 пъти с ръце, третия ще опита блъскане със засилка от 6 метра (+3 към зар за щета):
Първи:
1. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
неуспешна
2. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
неуспешна
3. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня
неуспешна
Втори:
1. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня -2
неуспешна
2. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня -2
неуспешна
3. Удар с ръка -
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ + броня -2
неуспешна
Трети:
Тъй като не е точно до джуджето е решил, че може да се засили делящите го 6 метра и да го блъсне.
Атака с тяло + 3д6 > 16 + БЗ - 4
Атаката е успешна, моряка се хвърля към Джуджето със засилка от 6 метра. Щета 2 зара + 6 = 10/2=5.

Емил опитва да направи носене от легнало положение, на елфа за да може да го изхвърли през борда. Не трябва да забравяме, че върху двамата се намира и пирата, който опитва да помогне на елфа. За да е успешно носенето, трябва да се противопостави на действие освобождаване от страна на елфа и подпомогнато от пирата. Понеже двамата са на равни начала, няма да има наказание, но тъй като има върху Емил още един пират, добавям половината от неговата сила като усложнение за действието на Емил.
3д6+Сила > 3д6+Сила+Сила/2
Три пъти действието не е успешно и Емил се отпуска уморен. Третият моряк вече е до тях и помага да вържат ръцете на мъжа, който проклина. Забележка - понеже елфа имаше по-висока реакция, трябваше да опита пръв действия. Той би могъл да опита да направи ключ или някакъв друг захват, но оставих Емил да играе първи за да опита да изхвърли Елфа през борда, като така му дам шанс.

Инис вече е вързан здраво и двама пирати го носят към трюма.

Ме-тъл след като известно време се чуди какво става хвърли копието си по капитана.
Стрелба 16 + 3д6 -1(вълна) > 16+За
29>16+За - Не успешна стрелба.
Очевидно е, че защитата на Капитана на кораба е 13 или по-висока.
копието профучава в страни от капитана и се стоварва на палубата на няколко метра от него. Капитана извърта глава и крясва някаква заповед. Гиганта и един моряк се засилват към Ме-тъл и му препречват пътя към Инис, на който той възнамеряваше да помогне.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:25 pm

Четвърти рунд
Силата на вятъра е с успех 13. Тъй като времето не е много бурно, но въпреки всичко има вълни хвърлям 1 зар за да проверя силата на вълните. Ефекта е 5 за този рунд, което ще рече усложнение 2 за всички атаки, намалени с бонуса от навигация и картография.

Моряците успяват да потушат още малко от огъня и силата му намалява с 2 от тях и 1 заради вятъра. В момента силата му е 7.
Алхимизобретикс е отново застанал пред трима, но вече е съвсем сам. Въпреки това, той продължава да се бие.
Атака с ръка на Алхимизобретикс:
1
Атака-с-ръка + 3д6 -2 > 16 + БЗ
атаката е неуспешна.
2
Атака-с-ръка + 3д6 -2 > 16 + БЗ
щета 7
3
Атака-с-ръка + 3д6 -2 > 16 + БЗ
щета 7.

Пиратите са видяли, че така не става и са решили да го борят и омотават с въжета.
Първи:
1 - опит за влизане в борба - неуспешно
2 - опит за влизане в борба - неуспешно
3 - опит за влизане в борба - неуспешно
Втори:
1 - опит за влизане в борба - неуспешно
2 - опит за влизане в борба - неуспешно
3 - опит за влизане в борба - неуспешно
Трети:
Атака с тяло + 3д6 > 16 + БЗ -4
атаката успешна, пирата е в позиция на борба.
2 - Опит за събаряне -
Борба + 3д6 > 16 + Стабилност - 4
неуспешен

Гиганта се хвърля към Ме-тъл и започва да нанася юмруци яростно.
1
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 11
2
Атака-с-ръка + 2:2:2 > 16 + БЗ
АУ 2:2:2; щета 17
Ме-тъл контраатакува - 3д6+15+4-2>16+Бз; 8+17>16+Бз - неуспешно.
3
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 7.
Ме-тъл контраатакува - 3д6+15+4-2>16+Бз; 14+17>16+Бз, щета 15
4
Атака-с-ръка + 3д6 > 16 + БЗ
щета 10.

Общата щета е 48 и Ме-тъл изпада в безсъзнание и бива изнесен моряците към трюма.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:25 pm

Пети рунд - последен шанс за пиратите
Силата на вятъра е с успех 13. Тъй като времето не е много бурно, но въпреки всичко има вълни хвърлям 1 зар за да проверя силата на вълните. Ефекта е 5 за този рунд, което ще рече усложнение 2 за всички атаки, намалени с бонуса от навигация и картография.

Моряците успяват да потушат от огъня още и силата му намалява с 1 заради вятъра и с 6 поради ефективността на редичката на пиратите. Огъня е напълно потушен.

Алхимизобретикс е в позиция на борба с един от пиратите, но решава да се откаже от битката веднага, щом събори нахалника вкопчил се в брадата му на земята
1 - опит за събаряне: противопоставя се на освобождаване
Сила + 3д6 > <Ловкост + 3д6 - 2
, неуспешно освобождаване. Пеналтито на пирата е в следствие на това, че той е избрал да се освободи на ловкост и търпи наказание от 2.
тяло + 3д6 - 2(вълна) > 16 + Ста
; опита е успешен и пирата се озовава в седнало положение под Алхимизобретикс
2 - опит за душене: противопоставя се на освобождаване
Сила + 3д6 + 2 > Ловкост + 3д6 - 2 - 2
, неуспешно освобождаване, АУ 2:2:2 за Джуджето
тяло + 3д6 + 2(от горе) > 16 + БЗ + 8 - 2
опита е успешен и пирата получава 10 шокова щета.

Джуджето виква към другите пирати (
3д6+Заплаха > 16 + ПсУ
), че ако го нападнат този ще умре (неуспех 2), след което казва, че ще се предаде (
3д6 + убеждаване > 16 + ПсУ - 4), което увеличава шансовете му да му повярват (успех 0) и пуска бавно пирата, който си поема шумно въздух и се закашля. Пиратите го връзват и го отвеждат след Емил и Инис в трюма.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 10:26 pm

В момента всичко е в ръцете на заровете - дали ще се измъкне пиратския кораб от другите 2 или не. Шанса е 50 на 50, тъй като пиратите успяха да елиминират заплахата за тях в последния момент.
Преценявам, че тъй като са два кораба, имат шанс по-голям шанс да настигнат пиратите +2. Този шанс се компенсира с по-умелото управление на капитана +2. При хвърляне на 3д6 при 3, 4 или 5 пиратския кораб ще бъде настигнат. При 18, 17, 16 ще избяга. Ако е между тези стойности гонитбата продължава. След няколко хвърляния се пада зар 5 и вече става ясно, че пиратския кораб не може да се измъкне и ще има морска битка.

Ако темата предизвика интерес, след като свърши и морската битка ще я постна тук също. Имайте предвид, че не търпя критика (или играчите ми не търпят критика) за действията си/ми. Критика търпя само по отношение на стила и методиката на оценката ми за провеждане на битката. Ако някой смята, че съм пропуснал нещо, че съм сгрешил някъде нека да се обоснове.

Чакам и мнението на Иван (и аз барабар Петко с мъжете) ;)

П.С. Лоустеф, ако ти се занимава можеш да пооцветиш малко мненията за по-голяма разбираемост :)

Като имам време! :lol: Иначе браво
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пет юли 08, 2005 11:10 pm

Ако кажа "Боже мили", погледна небето, после земята и поклатя глава, ще ми се разсърдите ли?
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пет юли 08, 2005 11:16 pm

22007 символа с паузитe :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: OMG. Поне си работлив де :wink: . Утре ще чета, че ся ми се спи (извинете за спама, но не можах да се сдържа :))

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 11:25 pm

Фактически това са няколко-дневни постинга на играчите ми, които просто систематизирах за да бъде по-ясно какво точно става на всички, дори и тези, които имат по-малък опит в системата или като водещи :)

Ако ви е интересно мога да пусна и литературните описания на действията. В крайна сметка литературно е излязло в един вид, а систематически в друг (този тук)...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пет юли 08, 2005 11:32 pm

Нека разясня моето мнение. Аксиомския форум има около 10-20 редовни играчи и посетители. Ако всеки от тях постне по една битка от "по-интересните" форума ще стане като лог от някакъв MUD.
Да се поства цяла битка и то така като я гледам - мащабна, под формата на изчисления е толкова безсмислено колкото и ако беше постнал няколко забавни картинки в двуичен вид.

Да постнеш твое виждане за ситуация неописана от системата - да
Да постнеш интересна битка от гледна точка на хитри действия на играчите - да
Ама да ми постнеш некви сметки..... е мерси.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет юли 08, 2005 11:41 pm

99% от пишещите тук питат - ами в тая ситуация как да действам. Ами в оная как? Ако ми кажеш, че еже-сесийно се водят морски битки включващи борба по време на буря... определено няма да ти повярвам.
Що се отнася до формулите - не мисля, че е проблем след като знаеш за какво иде реч просто да ги пропускаш на Х.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб юли 09, 2005 1:05 am

Уважавам труда на Киди и се надявам, че ще е от полза за по-начинаещите Водещи. Само че имам един въпрос-абе тия пирати защо се бият с голи ръце и кинжали? Масово са последователи на Салфейс, или има нещо, което не знам (по-вероятно:)).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб юли 09, 2005 2:17 am

Благодаря ти Асене. За теб специално форума е още отворен и ако ти се чете ще разбереш подробности :)

Все пак се бият с голи ръце защото не искат да наранят приключенците... все още :) Ако искаха нямаше да ги качват на борда, а щяха да ги потапят примерно :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб юли 09, 2005 8:13 am

Аз имам един практически въпрос - какво общо имат навигацията и картографията със стабилността на палубата?

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб юли 09, 2005 12:01 pm

Аз лично предполагам, че хора, които са изучавали такова нещо би трябвало да имат понятия за кораб. Тоест моряци. Някак си не върви един трениран моряк да има същите наказания, както обикновен човек (каквото там).
Така си измислям и разни бонуси на някои умения...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб юли 09, 2005 5:42 pm

Kid написа:Благодаря ти Асене. За теб специално форума е още отворен и ако ти се чете ще разбереш подробности :)

Все пак се бият с голи ръце защото не искат да наранят приключенците... все още :) Ако искаха нямаше да ги качват на борда, а щяха да ги потапят примерно :)
А, мерси. Може да се възползвам, ама ти си знаеш защо не пиша вече там.

След като джуджето им запалва кораба, те все още не искат да ги наранят? Егати пацифистите, сбъркали са си призванието... :lol:
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » съб юли 09, 2005 6:41 pm

Битката и системата не е лоша, имам само 1 забележка, а именно Джими играч ли е? Защото водещият няма право да ограничава играчите от сорта на "под 3 стоиш и нищо не правиш, над 4 действаш нормално", освен ако не са под въздействието на магия/спец. умение или някакъв друг ефект. За НПЦ подобна проверка със зарове е напълно приемлива, но не и с играч. А да, и джуджето също има усложнение от вятъра за колба Throw-a :D

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб юли 09, 2005 6:44 pm

Haron the son of Erb написа:Битката и системата не е лоша, имам само 1 забележка, а именно Джими играч ли е?
Джими е героят, с който играе Водещия. Аз ги наричам "резоньори" по очевидни причини:). Според мен обаче, Киди има друго мнение за героите на Водещите и просто ги третира като НИП-ове-съюзници на групата.
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб юли 09, 2005 10:09 pm

Правилно, Джими е моя герой :) Мисля, че го бях споменал някъде... Алхимизобретикс (джуджето) също ми е мой герой. И понеже всеки си има своя характер всеки действа различно.

За вятъра - прав си, така е. Мой пропуск. Все пак не искаме да забравим, че мачтата няма голяма защита и не е много трудно да се уцели в основата й :) Вероятно заради това не съм се замислял много при действието хвърляне. Другата причина е заради самия персонаж, който 1-е героичен; 2-още от първи поглед си личи, че е доста по-силен от останалите :) Но мерси за забележката все пак.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон юли 11, 2005 8:57 am

Kid написа:Аз лично предполагам, че хора, които са изучавали такова нещо би трябвало да имат понятия за кораб. Тоест моряци. Някак си не върви един трениран моряк да има същите наказания, както обикновен човек (каквото там).
Така си измислям и разни бонуси на някои умения...
Обратното е проблемно - може да си моряк и хал хабер да си нямаш от навигация и картография. Това, обаче по-лош моряк не те прави. В аксиом, май решаването на тоя проблем може да стане с въвеждане на ново умение, което е груба инвазивна процедура или с нещо подобно на circumstance bonus, което не знам до колко е в духа на системата.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон юли 11, 2005 10:02 am

Идеята ми е да стимулирам играчи да взимат умения и познания. Щото до оня ден "ривахме", че познанията малко давали и някои не се използвали почти :) Баланса не се нарушава особенно. Все пак при голяма и силна буря, какъвто и моряк да си до СУ/2 или СУ/3 максимума е 6 - 4, което можеш да елиминираш. А особенно силна буря може да стигне до 3д6 = 18. А пък цяло ново умение моряк да се прави ми се струва излишно, защото:
1 - колко често ще има морски приключения?
2 - строго профилирано е
3 - не се сещам, но може и още да се измисли :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон юли 11, 2005 1:28 pm

Май беше Аларис, който се оплака, че това е едно доооста дълго питане - и е напълно прав. Не казвам, че задължително е лошо, но и на мен ми идва твърде много текст, за да мога да дам каквото и да е мнение в ситуацията. Та затова бих помолил, ако има конкретни въпроси, то те да се извадят като такива в самостоятелен пост, след описанието (където и да е в тази тема, тъй като веднага след описането е вече невъзможно). Така ще мога и да отговоря нещо или да дам мнение. Иначе за момента, нещата изглеждат сякаш сте се справили отлично - аз лично не съм провеждал морска битка в свои сесии.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон юли 11, 2005 2:02 pm

Аз ще се опитам да систематизирам какво съм направил съвсем в кратце, за да дам идеята на тези, на които не им се четат дългите и подробни обяснение (демек не се мислят идиоти ;) ). Всеки може да разгледа подробните обяснения, ако се чуди аз как съм постъпил в описаната битка, за да не се повтарям.

1. Определям колко рунда ще имат време пиратите за да се справят с натрапниците, преди да настъпи критичния момент за тях.
2. Определям условията по време на битката - вятър, вълни, огън, мъгла, сняг, видимост, стабилност и т.н. Това са атмосферните условия. От тях зависят негативните или положителните бонуси за всеки участник в битката.
3. Определям (приблизително) колко участника ще има в битката, кой къде се намира и с какво време разполага преди да се включи, кога действа по ред.
4. Всеки по реда си атакува и нанася щета или изпълнява действието, което е запланувано да извършва.
5. Върни се на 1.

Мисля, че това е всичко, ако някой иска да добави нещо... да го прави :)

П.С. Между другото имам няколко пропуска с различните действия на играчите, пиратите или НПЦ-тата. Това стана, защото книгата не беше в мен, пълните дневници на героите също и трябваше да действам по памет или по логика. Но въпреки всичко, логиката ми не е била много далеч от описаната в книгата.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт юли 12, 2005 10:18 pm

Сега ще задам въпросите (без да съм чел подробностите горе, така че се извинявам ако там си е отговорено), които възникват у мен, като чета тази информация:

1. Определям колко рунда ще имат време пиратите за да се справят с натрапниците, преди да настъпи критичния момент за тях.
- Кой критичен момент? Има се предвид, кога те ще атакуват кораба на абордаж, кога ще стрелят по него (с лъкове, балисти и т.н., а ако случайно са джуджета, може и с оръдия :) ). Дай малко повечко инфо за това, какво е "критичен момент".

2. Определям условията по време на битката - вятър, вълни, огън, мъгла, сняг, видимост, стабилност и т.н. Това са атмосферните условия. От тях зависят негативните или положителните бонуси за всеки участник в битката.
- това е ясно, а смятам и че си се справил. Повечето неща имат правила, как влияят, а тези, които нямат се ползват по логика. Не мисля, че ще имаш въпроси към мен, ама ако все пак е така - аз съм насреща.

3. Определям (приблизително) колко участника ще има в битката, кой къде се намира и с какво време разполага преди да се включи, кога действа по ред.
- Тъй като явно става дума за сесия в нета, предполагам, че нямаш карта, но препоръчвам винаги да се ползва поне схема от Разказвача при подобни ситуации, за да не се окаже, че някой изминава около 20 метра за рунд, че и атакува след това.

4. Всеки по реда си атакува и нанася щета или изпълнява действието, което е запланувано да извършва.
- Предполагам, това зависи от позицията и обстановката около него. ОК!

Май не видях да има някакви сложни въпроси за момента. Въпреки, че аз не съм прочел многото текст горе съм сигурен, че той ще е полезен, особено за по-начинаещите играчи. Успех!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт юли 12, 2005 10:46 pm

Това беше идеята - да дам пример за начинаещите :)

1 - Пиратски кораб е качил на "стоп" няколко героя. Същия кораб трябва да избяга от други два кораба, като за целта целия екипаж запретне ръкави. Критичния момент е колко рунда имат време моряците, за да елиминират заплахата от героите и да се върнат към нормалните си действия. Това е за моя случай. Иначе може да бъде всичко - кога ще се срути замъка, кога ще изригне вулкана, кога ще влезнат стражите... и т.н.

3 - Подобна карта си имам, за жалост тя не бе предоставена на останалите участници...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Отговори