Разни сметки по руски
Модератор: Модератори
Това ми напомня за случая, когато някой беше писалтука във форума средната стойност на 100 зара като г ибеше хвърлял и накрая делил на 100.dolar написа:Ако го развиеш добре ще стане силен.
А за гуъщероидите специално Батгойко (май) беше казал, че "са по-слаби защото не са за начинаещи". Въпроса е има ли смисъл от това? Ако разказвача вижда, че играчите са начинаещи - ми няма да им дава да играят с тези раси! Защо е нужноначинаещия аксиом-фен не само да не може да си разиграва ролята добре, защото гущероида е ИЗРОД, ами и трябва да припада във всяка битка. Жизнеността примерно - тея диви племена гущерски, дето жиевеят из природата без каменни къщи и без технология, са по-малко издръжливи от човек.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Да не би да казваш че са еднакво силни?! Защото аз точно това се опитвах да ти докажа. Колкото до това колко и какво, казах ти че не съм играл с гущероидAndras написа:Доларе, кво значи 'ако го развиеш добре'? Ако развиеш добре джудже, гигант или елф - също ще станат силни. Въпросът е колко и в какво?
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644
Skype - intermission644
Не естествено Доларе, чети малко. Всяка раса, освен очебийно абсурдната ще стане до известна степен силна, ако човек направи правилните избори. Въпросът е, пак повтарям за неразбралите В КАКВО И КОЛКО!Да не би да казваш че са еднакво силни?! Защото аз точно това се опитвах да ти докажа.
Е ти изби рибката, барабар с част от ракообразните. Значи за да кажеш дали нещо е силно или слабо, трябва да си играл с него? А сега си представи колко комбинации от раси, нива и СУ-та има и си представи ако това беше вярно, колко десетилетия, трябваше Бат Гойко да си балансира системата.Колкото до това колко и какво, казах ти че не съм играл с гущероид
Ворак, странно защо, ама и на мен ми напомня. Що се отнася до гущероидите, това не го виждам като сериозно оправдание. Най-малкото едно е начинаещ системно, другото - начинаещ ролево. Айде сега всички, които са с 5-6 години опит в НРИ и за пръв път хващат аксиом, да се чувстват поумрели по два пъти на сесия, защото не са се хванали да мънчват системата.
Андрасе, как да ти кажа какво и колко, като не съм играл. И аз съм казал че е силно. Дори това, че гущерите са най-слаби, да е вярно, става въпрос за малка разлика, която почти не влиае. Както и да е, скоро, когато намеря свободно време, ще направя гущер и ще видя. Пък може да се окаже и че си прав.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644
Skype - intermission644
Идеята не е всяка раса да е равна на останалите - тогава всъщност лишаваме играчите от избор, защото с която и да играят ще правят еднакви герои. Едни раси са по-подходящи за един вид развитие (гущерите за добри убийци и отлични плувци, което допълнително ще подобри тяхното промъкване и т.н.) Умението Хамелеон при тях беше забавено уж за по-специфични умение, които ще даваме в допълненията (иначе на този етап щеше да ги направи пък неприлично силни убийци), но върху това за момента на се работи, така че няма да го обсъждаме - става въпрос за гилдии и организации.
ПП: Колкото до баланса, то и в Текен 4-5 различните герои са различно силлни и при равни играчи има комбинации, които 90% се знае кой ще победи, но това не разваля играта по никой начин.
ПП: Колкото до баланса, то и в Текен 4-5 различните герои са различно силлни и при равни играчи има комбинации, които 90% се знае кой ще победи, но това не разваля играта по никой начин.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
То пък в Арс Магика директно си казват "Съжале боку, тука няма баланс никакъв!". Въпросът е, че когато това се прави, се прави в сетинги, в които ролевата част силно превъзхожда системната и системата е колкото да не е без хич. В споменатата Арс Магика 5 например основното хвърляне е правено от математически инвалид. Диапазона на възможните резултати от заровете варира между 1 и 10240, а да хвърлиш 11 е безкрайно по-невероятно, от колкото да хвърлиш 512.
Иде реч липсата на баланс, ако я има, с каква цел я има? А това че една раса е по-добра в нещо от друго - това е логично, но не импликира директно липсата на баланс.
Иде реч липсата на баланс, ако я има, с каква цел я има? А това че една раса е по-добра в нещо от друго - това е логично, но не импликира директно липсата на баланс.
Фактът, че доста хора играят с Щарха, говори сам по себе си, че проблеми с баланса няма, така че явно проблемът не е в това. Ако бяхме включили в книгата раса, която е толкова по-слаба от останалите, че никой да не иска да играе с нея, независимо, че е интересна, тогава явно сме объркали нещата, но сега не мисля, че има такъв проблем. Именно това имах предвид с посочения пример с Текен 4 - там няма безсмислени герои, но въпреки това те не са еднакво силни и играчите ги избират по предпочитания за стила, а не по критерия "кой е по-по най". И там става дума замо за битки. А в РИ имаме и разиграване на героите и използване на много допълнителни умения - промъкване, плуване и т.н., които правят разликите още по-малки.
Щарха са интересни за игра и макар на пръв поглед да имат някои слабости спрямо останалите.
Щарха са интересни за игра и макар на пръв поглед да имат някои слабости спрямо останалите.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Не - нали за това говоря в предният си пост! Фактът говори, че дори и да има проблеми, те не влияят на играта.Фактът, че доста хора играят с Щарха, говори сам по себе си, че проблеми с баланса няма, така че явно проблемът не е в това.
Аз това питам - защо само на пръв поглед? Като човек, който се занимава със ролеви системи това ми е въпроса - уравновесяват ли се ниските максимуми с нещоп и ако да - с какво?Щарха са интересни за игра и макар на пръв поглед да имат някои слабости спрямо останалите.
Предимства:
-обоняние
-плуване ( и плюване )
-най-голяма стартова ловкост
-растяща МЗ
Имат и недостатъци, но са идеялни за убийци. Гигантите, гоблините и джуджетата не стават за тая работа. Ако си правех сам някой убиец щях да го направя гущероид, но трудно се вкарва в историята
-обоняние
-плуване ( и плюване )
-най-голяма стартова ловкост
-растяща МЗ
Имат и недостатъци, но са идеялни за убийци. Гигантите, гоблините и джуджетата не стават за тая работа. Ако си правех сам някой убиец щях да го направя гущероид, но трудно се вкарва в историята
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644
Skype - intermission644
Ами то си има. Директен цитат от книгата:
"Шансът за идентифициране на източника и посоката на миризмата се определя по УФУД, като според силата на Успехът се решава доколко точна е получената информация."
Значи, че обикновено се ползва чист УФУД, но според успеха се определя ефекта. Тук очевидно могат да влияят вятъра и разстоянието, както и миризмата на създанията.
"Шансът за идентифициране на източника и посоката на миризмата се определя по УФУД, като според силата на Успехът се решава доколко точна е получената информация."
Значи, че обикновено се ползва чист УФУД, но според успеха се определя ефекта. Тук очевидно могат да влияят вятъра и разстоянието, както и миризмата на създанията.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Това впрочем е много удачен пример, в който се дава механика и се оставя на разказвача да прецени какъв е точния резултат.
Тъй като миризмата зависи от поне 5 параметъра, не е възможно да се даде точна формула и решението ми се струва много добро, Гойко. Само едно нещо - БатГойко, дай няколко примерни ситуации, за да се ориентират хората в трудностите.
Тъй като миризмата зависи от поне 5 параметъра, не е възможно да се даде точна формула и решението ми се струва много добро, Гойко. Само едно нещо - БатГойко, дай няколко примерни ситуации, за да се ориентират хората в трудностите.
Добра идея, Андрас. Ще се постарая да направя списък с примерни ситуации за различни действия, които имат нужда от повечко обяснения, за да не се допускат грешки в тях. В момента нямам нет в къщи, но затова пък имам малко повечко свободно време и съм се хванал да поработя над неща за сайта (както и над сборника с разкази), така че всякакви подобни конкретни предложения са добре дошли. Дори ще отворя отделна тема, където да можете да ми пускате предложения за примери на конкретна механика в играта.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Аз искам да се върна на началните ми сметки. Впечатлява ме предимството в начални показатели на гигантите. Имат 10 ТР в повече. Това значи, че ако искаш да направиш герой с "пет осмици"* най-лесно ще е с гигант. Яко!
* Това е герой с оценка 8 на всеки показател. Това го приемам като основа за развитие по-нататък. Условно естествено.
ПП Шефе, пусни на сайта основните таблици - от стр. 347-348 и списъка със съкращенията от края на книгата. Много ще помогне!
[sblock]БатГойко: ОК, ще ги пусна![/sblock]
* Това е герой с оценка 8 на всеки показател. Това го приемам като основа за развитие по-нататък. Условно естествено.
ПП Шефе, пусни на сайта основните таблици - от стр. 347-348 и списъка със съкращенията от края на книгата. Много ще помогне!
[sblock]БатГойко: ОК, ще ги пусна![/sblock]
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
А, добра идея... Най-тривиалното, което трябва да се прави, когато не можем да опишем всички случаи и се надяваме да схване човека по примерите. Аз имам мнението, че ако се борави с модификатори на трудността като механика, за всяко умение, неизискващо боравене срещу противник, е невъзможно да се опишат всички обстоятелства и трудности (вземете уж тривиалното плетене. А сега почнете да нагаждате трудностите на различните плетки и на тези от лоши куки, припряност, дъжда навънка и т.н.. Дори и с консултант плетачка с 20 години опит пак отивате за никъде), поради което е най-добре навсякъде да има такива таблици. Останалото се пада на логиката на разказвача.Добра идея, Андрас