Примери за прилагане на конкретни механики
Модератори: hameleona, Модератори
Примери за прилагане на конкретни механики
Тази тема е в следствие един съвет (желание) на Андрас да дам конкретен пример за сложност при определяне на успеха при ползване на обоняние, тъй като механиката е описана само основно в книгата и наистина би било полезно да се подкрепи с такъв пример. Самият пример ще го опиша подробно и ще го пусна тук утре, за да не претупвам работата в момента, но идеята за конкретни примери е много добра. Затова пускам специална тема, където вие ще можете да ми давата съвети, кои механики, според вас се нуждаят от допълнителни пояснения (тук влиза и друга наскоро дискутирана тема за ТД за салто например). Аз ще се опитам да давам конкретни примери за всяка желана от вас ситуация. Самите вие съшо може да давате конкретни примери, а аз само ще ви поправя, ако не сте разтълкували правилата правилно. Самите примери ще бъдат впоследствие качвани и на сайта, а дискусията към тях ще си остане тук.
ПП Заявявам, че перодично ще позачиствам тази тема, за да не се задръства с прекомерно много коментари, но всички коментари са добре дошли.
ПП Заявявам, че перодично ще позачиствам тази тема, за да не се задръства с прекомерно много коментари, но всички коментари са добре дошли.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
PS:
Последна промяна от Miro на пет окт 28, 2005 7:08 pm, променено общо 1 път.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Аз искам също да питам нещо . В графата Специални техники има техниката " Засилка " . Ами то така като гледам всеки може да направи атака със засила , т. е. без да му е нужно да има Специалист в оръжие , т . е . за какво въобще има такова умение в специалните техники ? Аре моля ви се обяснете му щото се обърках за пореден път . Също така искам да попитам защо при началото на всяка битка всеки участник в нея трябва да хвърля зарове . Не би ли било по - добре само тези , които имат еднаква реакция да хвърлят само те . И защо въобще са тия нули преди съответното число ?
Поради натовареност в работата, не съм пуснал и предишния пример, но през уикенда ще напиша отговорите на тези въпроси (трябва книгата да е пред мен, за да не сгреша нещо). Мисля, че имаше разлика между двете Засилки, а и мисля, че има обяснение за какво са тези нули там (и мисля, че само тези с еднакви стойности за РЕ хвърлят зарове), но не искам да говоря по памет - ще погледна и ще обясня подробно.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Всъщност, официално е така - хвърля се преди битка, за да не се хвърля по време на битката, ако се налага. Премерът в книгата е доста подробен и не би трябвало да е неясен, но това е с цел, ако по някаква причина се изравнят реакциите на двама участника в битката, да се вземат под внимание вторите им числа - онези след хвърлянето.
Това обаче, не е задължително. Тези хвърляния са необходими само ако имаме участници с напълно еднаква Реакция. Дори и тогава, може да се играе по договорката, че страните се редуват на всяко ниво на РЕ - Първо играе Герой 1 с РЕ 16, после Гад 1 с РЕ 16, след него пак е герой 2 с РЕ 16 и т.н., Ако Гад 1 и Гад 2 са с РЕ 16, а Герой 1 до 8 са с РЕ 15, то всички герой ще играят след Гад 1 и 2, но при еднакви реакции "топката" трябва да се прехвърля ту към единия отбор, ту към другия.
За питането за Засилката. Обяснена е на две места, тъй като винаги може да се използва засилка при бутане с тяло и това не е специална атака, но за да се направи с друго оръжие, трябва да е Специална атака. Когато е специална атака на друго оръжие тя си се брои за такава и изисква да се заплати цената в мана.
Това обаче, не е задължително. Тези хвърляния са необходими само ако имаме участници с напълно еднаква Реакция. Дори и тогава, може да се играе по договорката, че страните се редуват на всяко ниво на РЕ - Първо играе Герой 1 с РЕ 16, после Гад 1 с РЕ 16, след него пак е герой 2 с РЕ 16 и т.н., Ако Гад 1 и Гад 2 са с РЕ 16, а Герой 1 до 8 са с РЕ 15, то всички герой ще играят след Гад 1 и 2, но при еднакви реакции "топката" трябва да се прехвърля ту към единия отбор, ту към другия.
За питането за Засилката. Обяснена е на две места, тъй като винаги може да се използва засилка при бутане с тяло и това не е специална атака, но за да се направи с друго оръжие, трябва да е Специална атака. Когато е специална атака на друго оръжие тя си се брои за такава и изисква да се заплати цената в мана.
Последна промяна от BatGojko на съб фев 21, 2009 9:29 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Обоняние
Съвети и пример за ползване на Обонянието.
При ползване на обоняние, ако има и най-малка миризма, би следвало да се разреши проверка (тя е разрешена по всяко време, ако героят пожелае). Проверката се извършва и от Разказвача, ако има характерна миризма наоколо, която би могла да води до интересни (или не) последствия. Трябва да се има предвид обстановката, наличие на вятър и т.н. - по посока на вятъра не може д асе усети миризма, тъй като той я отвява далеч от играчите.
Проверката се прави по стандартен УФУД без усложнения, но силните или натрапчиви миризми могат да са улеснение в порядка от 1 (слаб характерен парфюм) до 8 (горящ наблизо огън, оригващ се в лицето ви орк и т.н.)
Пример:
Героите влизат в стая, в която скоро е извършено убийсво и кръвта в ъгъла е още прясна. Кръвта не се вижда, но би могла да се подуши от всяко куч, но едва ли от човек - няма улеснение, но проверката за надушване е задължителна. Разказвачът хвърля един път 3 зара и сравнява резултата с показателя за обоняние на всеки герой (не се хвърля поотделно за героите).
Резултат 12, ако в групата има Гущероид (обоняние той със сигурност усеща миризмата - 12+8 > 16, успех 4. Това е доста висок успех, но не е перфектен (за перфектен се счита успех от 6 и повече). Разказвачът заявява, че героя ясно различава миризма от прясна кръв и може да определи точното място, както и да предположи колко е прясна (с приближение за времето до +/- 20%), за жалост не може да определи от какво животно е(това щеше да е възможно ако имаше успех 6 и повече и ако героят е виждал подобно създание поне веднъж).
При ползване на обоняние, ако има и най-малка миризма, би следвало да се разреши проверка (тя е разрешена по всяко време, ако героят пожелае). Проверката се извършва и от Разказвача, ако има характерна миризма наоколо, която би могла да води до интересни (или не) последствия. Трябва да се има предвид обстановката, наличие на вятър и т.н. - по посока на вятъра не може д асе усети миризма, тъй като той я отвява далеч от играчите.
Проверката се прави по стандартен УФУД без усложнения, но силните или натрапчиви миризми могат да са улеснение в порядка от 1 (слаб характерен парфюм) до 8 (горящ наблизо огън, оригващ се в лицето ви орк и т.н.)
Пример:
Героите влизат в стая, в която скоро е извършено убийсво и кръвта в ъгъла е още прясна. Кръвта не се вижда, но би могла да се подуши от всяко куч, но едва ли от човек - няма улеснение, но проверката за надушване е задължителна. Разказвачът хвърля един път 3 зара и сравнява резултата с показателя за обоняние на всеки герой (не се хвърля поотделно за героите).
Резултат 12, ако в групата има Гущероид (обоняние той със сигурност усеща миризмата - 12+8 > 16, успех 4. Това е доста висок успех, но не е перфектен (за перфектен се счита успех от 6 и повече). Разказвачът заявява, че героя ясно различава миризма от прясна кръв и може да определи точното място, както и да предположи колко е прясна (с приближение за времето до +/- 20%), за жалост не може да определи от какво животно е(това щеше да е възможно ако имаше успех 6 и повече и ако героят е виждал подобно създание поне веднъж).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Течението би намалило силата на миризмата с 1 до 2 (според силата си)Andras написа:А какви биха били усложненията да речем при течение в стаята?
Или при допълнителна, 'покриваща' миризма - да речем, ако някой беше разпръснал амоняк.
Допълнителна миризма, ако е доминираща би могла да доведе и до по-голямо усложнение, което да зависи от близостта до мястото на източника на миризма. Ако двете миризми се смесват равномерно, за разпознаване на всяка една от тях бих добавил усложнение от 2 - за пълна информация ще се изисква успех от 8, а не от 6.
ПП: Изтрих три мнения след мен, защото се заформяше спор дали има нужда от това да ме "тормозите" с искания за конкретни примери. Както съм споменал и в книгата, Разказвачът винаги има последната дума, но темата е за да помогне на Разказвачите да са сигурни, когато си казват "последната дума".
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5