Поогледах вещера, пускам първо коментарите към него, а накрая и ще дам обобщено мнение:
СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8
...
БГ: нямам проблем с изискванията и с описанието му. Макар че описанието може да е малко по-интересно и засукано, за да е по-удобно за ролплей.
Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава познание Култура и обичаи с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Научава техниката на Вещерски Проклятия (виж по-долу)
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на дванайста степен.
БГ: Тук не ми се връзват Психологията и Обичаите - представата ми за вещерите е, че не се мотат много много сред хората, та едва ли са най-добрите психолози. А и едновременно Дива природа и Обичаи... Бих ги махнал. Останалото е ОК
Ограничения:
Вещера не може да прокълне повече от едно създание с едно и също проклятие, докато ефекта на предишното не е преминал.
БГ: Тук е момента да кажа, че е добре да се спрем само и изключително на Проклятия и нещо друго - всичко, което прави вещерът трябва да е чрез проклятията му. Веднага допълвам, че не си успял да го постигнеш.
Фамилиара на Вещера.
...
БГ: Описанието на фамилиъра не е лошо, но бих се зарадвал на конкретно назоваване на Х наброй фамилиъри всеки със свое собствено умение - едно е достатъчно. Естествено имат си и ЖТ и Атака и т.н. Например:
- Прилеп - лети и "вижда" в тъмното, не може да се заслепи. ЖТ=5, ЗА=30, ТД=16, АТ=25 (получав бонус е размер на МР на създанията, които атакува) за 5 ТД, Щета 1 зар прободна;
- Котка - Може да секатери (Катерене 16), вижда в тъмното. ЖТ=20, ЗА=30, ТД=14, АТ=30 за 4 ТД.
и т.н. Естествено това са само примери, дадени напбързо
Техники за Фамилиъра:
БГ: Имат ли условие, кога могат да се учат? - При достигане на степн в СУ, може би?
1. Общо тяло (Обсебване):
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект:
Вещерът прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака, неговото тяло е в състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне в тялото си, Вещерът трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чиракът на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен загубата на Издръжливостта си.
БГ: За колко време се губи ИЗдръжливостта? Искаш да кажеш, че моментният му показател за ИЗ става 0? По-добре е да се дефинира натрупване на умора в зависиомст от разстоянието на което се намира Фамилиъра. Например за всеки 10 м – 1 ТУ. Така ако фамилиърът се тръшне на километър-два от Вещера, това ще го прати в кома за бая време (100 умора не са шега работа – това е нещо от сорта на -10 ИЗ ако е бил на около 10 преди това...).
Може би е добре да се харчи мана за час, а не да е фиксирано време, но чия мана? Фамилиъра има ли мана?
Иначе умението е хубаво.
2. Знание (Мисловна връзка).
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието помежду им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)
БГ: Това не се ли предполага да си е вградено? Не виждам особен смисъл в такова умение. Ако не знае къдему е фамилиъра, то как въобще заимодейства с него?
3. Слух:
ТР за научаване: 1ТР.
Цена: 3ТМ
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера може да чуе всичко, което и фамилиара му чува, но през това време, самия вещер не може да чуе нищо със своите собствени уши.
БГ: Това е странно и сложно откъм системна гледна точка и откъм разиграване. Нека да може просто да говори с фамилиъра си, подобно на друида. И да чува и вижда през неговите учи и уши само ако го е обсебил.
4. Повик:
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.
БГ: Не се ли предполага и това да се подразбира. По-скоро да се даде цена за повикването. Ако Фамилиъра е твърде далеч. Например 1 ТМ за всеки 100 метра.
Вещерските Проклятия.
БГ: Колко ТД изисква произнасянето на проклятието?
Формулата за успех на Проклятията е следната:
СУ + 3зара <=> 16 + ПсУ/2
Където СУ е СУ Вещер, а ПсУ е ПсУ на прокълнатия.
Нещастие
Нужната мана е равна на ПсУ на прокълнатия.
Добавя Усложнение в размер на СУ/2 към всяко действие на прокълнатия и намаля всеки негов АУ с единица (АУ6 става АУ5, АУ5 става АУ4, АУ4 става АУ3, а АУ2 става АНУ).
Слабост
6 мана за -СУ/2 щета, а на 12 степен се увеличава със 10 за всеки фиксиран зар.
Намаля силата на ударите на дадено създание - намаля нанесените Щети със СУ/2. На дванайсетта степен фиксира 1/2 от заровете на единици
БГ: Коя половина? – не става, трябва да е казано по-конкретно – може да дели самата щета на половина дори, но не и да променя някакви зарове, или пък ако променя заровете да се каже колко зара могат да се намалят на 1, без да се казва дали са половината или не, очевидно е, че всеки ще иска да намли заровете е най-високи числа, така че това трбява да струва допълнително мана.
Немощ
Немощ - маната нужна за проклеване е равна на стойността на показателя преди ефекта на проклятието.
Маната изразходвана за проклятие не се възстановява, докато проклятието не бъде премахнато. Също така едно проклятие може да се произнесе над няколко цели, като нужната Мана се заплаща за всяка от тях по отделно.
Намалява даден показател на създание със СУ
БГ: Предвид, че СУ е съвсем нормално да е 12, това е убийственомного. Не става! Със СУ/3, може би, но не и със СУ. Или дори по-скоро да намалява показателя на половина, независимо от стойността му.
Специфични Вещерски заклинания (
проклятия, може би):
Формула за успех:
СУ + 3 зара > 16 + ПсУ/2
БГ: Не си дал ТД за заклинанията. Като цяло доста си ги оплескал, но да караме по ред - въобще не си тествал какво може да се получи в комбинация само от самите проклятия, а камо ли и с допълнителни умения.
Ниво 1:
1. Нещастие:
Цел: Създание
Мана: 15 / +2 на рунд
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по желание.
Ефект:
Добавя СУ/2 Усложнение към всички действия на прокълнатото създание и намалява всеки АУ с 1. (
това го добавих, следвайки инфото от по-горе, както и добавих цена за рунд мисля)
2. Объркване:
Цел: Създание
Мана: 15 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по желание
Ефект:
Вещера предизвиква временно объркване на дадено създание, като го принуждава да губи време за да осъзае къде се намира. (Намалява ТД с СУ)
БГ: Това е убийствено. Не повече от СУ/2 даже бих казъл, че трябва да зависи от Успеха. Намалява ТД с Успех. Така слабите духом ще се гърчат, а по-коравите ще страдат по-малко. Това е малко като заклинанието Страх.
3. Забавяне:
Цел: Създание
Мана: 10 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по избор.
Ефект:
Вещера временно намалява скоростта на дадено създание (Скоростта на създанието се намалява с СУ/3)
БГ: започват твърде много проклятия да влияят на скорост и ТД, и на всичко отгоре доста силно, което е ужасно силно оръжие в А16... Още по въпроса накрая на поста
Ниво 2
1. Рана
Цел: Създание
Мана: 20
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага
Ефект:
Вещерът ранява създание от разстояние, като му нанася СУ/3 зара щети, които не могат да се излекуват с магия.
БГ: Дефинирай щетите – има си няколко вида щета, избери какви ще са тези. Как ще се запишат в дневника на героя? Иначе балансът е добър - 20 мана за 4 зара не е малко, но пък явно са по-специални, а и Вещерът не трябва да е като магьосника. Аз бих минал и без директни нападателни магии, но...
2. Загнояване:
Цел: Създание
Мана: 15
Разстояние: Докосване
Времетраене: веднага.
Ефект:
Предизвиква светкавично загнояване на рана. Вкарва в тялото отрова със сила СУ/2.
БГ: Какъв е ефектът от загнояването??? 6 отрова не е нищо особено, всеки ще я игнорира, освен ако не я вкара наняколко пъти... Не ми харесва.
3. Прекъсване:
Цел: Създание, извършващо действие.
Мана: 16
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага.
Ефект:
Прекъсва дадено действие, независими, какво е то, като ТД изразходвани за него не е възвръщат (Ако маг е започнал заклинание за 20 ТД с концентрация, то той губи всички 20 ТД, дори ако това го направи недееспособен за два или повече рунда)
БГ: Това е малко спорно, а и без определени ТД за произнасяне на заклинанието няма как да се прецени доколко е силно... Иначе се връзва с идеята ми за вещера да вреди на другите.
Ниво 3
1. Замъглянве:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор
Ефект:
Замъгля зрението на създанието. Всякакви действия изискващи ясно виждане на цел отдалечена на повече от два-три метра получават наказание от СУ/2.
БГ: Вече имаш проклятие, което има същия ефект, но с по-малко условности, не виждам смисъл от дублиране.
2. Слабост:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор.
Ефект:
Намаля Силата на създанието със СУ/2
БГ: пак дублиране...
3. Препъване:
Мана: 15
Цел: създание
Разстояние: СУ*2 метра
Времетраене: веднага
Ефект:
Предизвиква препъване на създание при първото му раздвижване (атака, Отклон, предвижване, скок и т.н.). Създанието пада на земята и понася СУ/2 Шокова щета.
БГ: Не трябва ли по някакъв начин да се взема предвид и колко е Ловкостта на създанието? А и тази условност с движението... По-добре да е мигновено действие и да се прави при придвижване от страна на друго създание (което автоматично значи, че придвижването трябва да е било за равни или повече ТД от произнасянето... И понеже произнаснето е добре да е от порядъка на 4 ТД, то работата с отклоните отпада).
Ниво 4
1. Проказа
Мана: 30
Цел: Създание.
Разстояние: СУ*2 метра.
Времетраене: СУ дни.
Ефект:
Предизвиква заболяване от проказа на създанието. Намалява Красотата на създанието със СУ, но не под 5.
БГ: и защо е нужно да е проказа? Нека си е Загрозяване и да няма долна граница.
2. Отрова.
Мана: 30
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: веднага
Ефект:
Вкарва в организма на създанието отрова със сила равна на СУ/2 + Успех.
БГ: Отново дублиране с предишно заклнаие. Добре е да се допълват, не да се дублират...
Ниво 5
1. Ослепяване
Мана: 35 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: по избор
Ефект:
Ослепява създание напълно.
БГ: Пълна слепота??? Майко мила, ти искаш да превърнеш Вещера в най-опасния възможен противник. При това само за 5 ТМ на Рунд... Ами ако е и Магьосник и има около 120-150 Мана, всеки противник 1 на 1 е обречен (освен ако и той не е магьосник и не превключи на друго зрение)... Малко си се поолял.
2. Линеене.
Мана: 45
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: СУ дни.
Ефект: Създанието губи по СУ/2 зара ТЖ на ден. Никакво лекуване не се отразява на тази загуба. Единствено магическо лекуване може да спре загубата, като всякакви лекуващи заклинания оказват едва половината от лекуващия си ефект.
БГ: Това е хубаво, макар да има нужда да се дефинира малко по-точно. Връзва ми се с представата за Вещер. Единствениоя му проблем е, че много рядко ще се ползва от игравите (предимно ще е срещу тях), тъй като едва ли ще има такива, които ще искат да чакат 12 дена, за да видят ефекта на действиета си.
Ниво 6
1. Смърт:
Мана: 60
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: веднага.
Ефект:
Създанието понася (Успех) зара + 30 точки щети.
БГ: Директна атака... Не, не ми допада.
Заключение:
- Опитваш се да направиш вещерът универсален боец - недей. Нека да е само вредител. Нека да е силен вредител, но да се концентрираме над това.
- Проклятията му много яко атакуват ТД, а това е супер силно и дори ако прави само това, без самият той да губи от подвижността си, това е достатъчно да се разправи с когото и да било. Без ТД, всеки опонент е пълна дупка. Идеята да се атакуват ТД е добра, но Вещерът трябва да заплаща ценат аза това - например, може да губи директно ЖТ, когато произнася заклинанията си, а не Мана, така той обездвижва другия, но губи от Жизнеността си и ако не може да се възползва навреме от предимството си - припада (тъй като всъщност е по-добре да получава временни щети).
- Дублирането на ефекти на пролятията обезсмисля ограничението за повече от едно проклятие на създание. Всъщност не виждам особен смисъл в това да не могат да се комбинират няколко проклятия, стига за всяко да се плати цената - а ако тя е във временни щети - изборът си е на вещера. Може да не могар да се наслагват едни и същи проклятия, за да си сигурен до каква степен може да вредиш, но различните проклятия е ОК да се стакват заедно.
И така, нека да видим какво ти предлагам:
- Вещерът трябва да е интересен за игра, а не непременно "универсалната машина за убиване";
- Вещерът да няма директно нападателни заклинания - той директна щета не прави, но може да прави отравяние и щета във всремето DOT

;
- За да е наистина интересен, нека Вещерът да не ползва мана за проклятията си, а да трупа временна щета. Може да му дадеш и бонус към Жизнеността, подобно на война. Така ще се получи доста интересен пич, който, за да вреди на другите е наранява сам. Може би ще му трябва и бонус към ИЗ, но е добре да се избере едно от двете. Предвид, че ти предлагам да трупа умора, когато има проблем с Фамилиъра, то ИЗ никак не му е излишна.
- Намали проклятията. Започни с едно на ниво, ошлайфай ги и чак тогава добави по още едно;
- Помисли какво още ще може да се прави с фамилиъра и какви ще са допустимите фамилиъри - от второто ще ти дойдат идеи и за първото, все пак с фамилиър мечка правиш едно, а с жаба съвсем друго

Това е! В момента не допринася по никакъв начин към играта, освен, че създава една самостоятелна бойна машина, която няма нужда от никой друг в групата, за да е добра.
Иска още работа!