Магии
Модератори: hameleona, Модератори
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Първо да отговоря на Вилроп: МУ/10 съм го направил с оглед на това, че МУ 30 е един як магьосник за мен. Поправете ме, ако представите са ми грешни, но това е психологическата бариера пред играча, когато той вече може да научи всички магии от дадената школа. В същото време 30/10 = 3, което е бонусът към обаянието на певеца, тоест, сериозен за мене бонус.
Бонусът към заплахата, да припомня, е не МУ/10, а МУ/3, което наистина е много яко, но се изисква мана (включително за подръжка) - това че не съм я написал до момента, не означава, че магьосниците току-така ще се правят на страшни . Така че един магьосник пред публиката може да се направи на ултра-страшен, но когато героите/ НИГ/ НИП-овете го хванат на тясно по бели гащи ще се получи ситуация подобна на тази със Саруман (от "Властелина") и идентична на много други зли вещери от приказките (юнакът ще разбере, че врагът е просто "въздух под налягане"). И за да се презастрахова, да не стават такива издънки, магът няма изгода да бяга от "мусколестия колега" (предполагам става дума за самото умение), ако разбира се наистина иска постоянно да бъде "лошковецът от тъмната кула".
А иначе ето още няколко магии (да си мислите за тях докато доизкусурим “тихите магии” и проблема с "театралността"):
Наметало на сенките
Мрак
Ниво: 1
Цели: Магьосника
Разстояние: Магьосника
Е, не е точно като магията за невидимост, но има из Магландия крадци, които се посвещават в магьосническото тайнство само заради тази легендарна магия. Докато трае ефекта й, героят има контрол върху сенките, като, в зависимост от тяхното наилчие може да добави до МУ/4 към своето промъкване (по обед на полето тази магия очевидно е безмислена, ама кой къде ще се промъква тогава?).
Поправка
Ред
Ниво: 1
Цели: Предмет
Разстояние: Докосване
Както си личи от името, тази магия връща реда и хармонията, която някога е изпълвала предмета и поправя МУ/6 зара наранявания на предмета.
Пренареждане
Хаос
Ниво: 1
Цели: Нещо, което се използва за държане на други неща (кесии, раници, торби, сандъци и прочие)
Разстояние: Докосване
Магьосниците винаги са били разсеяни и много разхвърляни. Тази магия цели да се изправи този недостатък, но дали наистина става така? При хвърляне на заклинанието се хвърля зар: при 1, 2, 3 – МР на предметите в раницата/ торбата/ каквото е там намалява общо с МУ/5; при 4 вместимостта на целта на магията се увеличава два пъти (! – май не е много балансирано, но играчите ще се радват много); при 5 не става нищо, а при 6 – обемът на предметите се увеличава с МУ/3 – ми кат’ си неподреден, такъв си си и т’ва е!
(Очаквайте скоро продължение на списъка…)
Бонусът към заплахата, да припомня, е не МУ/10, а МУ/3, което наистина е много яко, но се изисква мана (включително за подръжка) - това че не съм я написал до момента, не означава, че магьосниците току-така ще се правят на страшни . Така че един магьосник пред публиката може да се направи на ултра-страшен, но когато героите/ НИГ/ НИП-овете го хванат на тясно по бели гащи ще се получи ситуация подобна на тази със Саруман (от "Властелина") и идентична на много други зли вещери от приказките (юнакът ще разбере, че врагът е просто "въздух под налягане"). И за да се презастрахова, да не стават такива издънки, магът няма изгода да бяга от "мусколестия колега" (предполагам става дума за самото умение), ако разбира се наистина иска постоянно да бъде "лошковецът от тъмната кула".
А иначе ето още няколко магии (да си мислите за тях докато доизкусурим “тихите магии” и проблема с "театралността"):
Наметало на сенките
Мрак
Ниво: 1
Цели: Магьосника
Разстояние: Магьосника
Е, не е точно като магията за невидимост, но има из Магландия крадци, които се посвещават в магьосническото тайнство само заради тази легендарна магия. Докато трае ефекта й, героят има контрол върху сенките, като, в зависимост от тяхното наилчие може да добави до МУ/4 към своето промъкване (по обед на полето тази магия очевидно е безмислена, ама кой къде ще се промъква тогава?).
Поправка
Ред
Ниво: 1
Цели: Предмет
Разстояние: Докосване
Както си личи от името, тази магия връща реда и хармонията, която някога е изпълвала предмета и поправя МУ/6 зара наранявания на предмета.
Пренареждане
Хаос
Ниво: 1
Цели: Нещо, което се използва за държане на други неща (кесии, раници, торби, сандъци и прочие)
Разстояние: Докосване
Магьосниците винаги са били разсеяни и много разхвърляни. Тази магия цели да се изправи този недостатък, но дали наистина става така? При хвърляне на заклинанието се хвърля зар: при 1, 2, 3 – МР на предметите в раницата/ торбата/ каквото е там намалява общо с МУ/5; при 4 вместимостта на целта на магията се увеличава два пъти (! – май не е много балансирано, но играчите ще се радват много); при 5 не става нищо, а при 6 – обемът на предметите се увеличава с МУ/3 – ми кат’ си неподреден, такъв си си и т’ва е!
(Очаквайте скоро продължение на списъка…)
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
За магиитеShamajotsi написа:Първо да отговоря на Вилроп: МУ/10 съм го направил с оглед на това, че МУ 30 е един як магьосник за мен. Поправете ме, ако представите са ми грешни, но това е психологическата бариера пред играча, когато той вече може да научи всички магии от дадената школа. В същото време 30/10 = 3, което е бонусът към обаянието на певеца, тоест, сериозен за мене бонус.
За горните две неща. Първо един магьосник развиван като чист маг може да се докопа до 30 МУ ако не на 0-во или 1-во ниво то на 2-ро със сигурност (МУ 30 в дадена школа). Да с 30 МУ мага вече е наистна силен и има 10 МА в дадената школа.
30/10=3 към обаянието е еднин не лош бонус. Певец на 12-то получава точно такъв и то за „скромните“ 78ТР които е вложил. Това отделен въпрос де 3/2=1 това е чистия бонус който ще получи героя към някой от социалните умения - пазарене, убеждаване...
Бонусът към заплахата, да припомня, е не МУ/10, а МУ/3, което наистина е много яко, но се изисква мана (включително за подръжка) -Базовата заплаха се образува от Воля/2, а волято от (ИН+СИ)/2. Така Гигант със сила 20 и интелект 14 може да добута Воля от 16 или базова заплаха от 8. От своя страна маг може да дигне МУ-то си до нещо от порядака на 120, което по формулата предложена от тебе 120/3= 40 заплаха!!! Я кажи колко мана ще му вземеш за това!? Със този показател на заплахата в момента кв който се опита да я приложи срещу НИП ще се разсмърди на много лошо. дуг е въпроса че и панталони ще трябва да се сменят. това че не съм я написал до момента, не означава, че магьосниците току-така ще се правят на страшни . Така че един магьосник пред публиката може да се направи на ултра-страшен, но когато героите/ НИГ/ НИП-овете го хванат на тясно по бели гащи ще се получи ситуация подобна на тази със Саруман (от "Властелина") и идентична на много други зли вещери от приказките (юнакът ще разбере, че врагът е просто "въздух под налягане"). И за да се презастрахова, да не стават такива издънки, магът няма изгода да бяга от "мусколестия колега" (предполагам става дума за самото умение), ако разбира се наистина иска постоянно да бъде "лошковецът от тъмната кула".
1-вата не си ла механика по която се опредзеля „гъстотата“ на сенките: Обед на полето -10, привечер в града 4, нощем в дъбравата 8...
2-рата ами вижда ми се най четава от трите като идея, нещо ми се струва куца, ама немога да определя точно какво
3-тата Кой би ползвал такава магия? При успех Всичкиет ми дрехи барабар с резервната ризница ще станат с 4 номера по-малки, а при неуспех героя ще се тътри като рапър...
Икон, не мога да си представя, че никога не си гледал демонстрации на "съвременна магия", практикувана от разни там мистични монаси уж от шаолин или други бойни майстори, които показват, че когато се концентрират, те могат да устоят на острието на копие (ами това си е жива магия). Но те като се концентрират не затварят само очи, а пухтят, стягат си крайниците, извършват серия от необходими за тях движения и т.н. Не, движението винаги е било част от магията, най-малкото заеради необходимостта да се "събере енергия от пространството". Лично аз, ползвам в разказите си и двата вида магия - тази, която изисква движения и тази, която идва само от съзнанието и може да се изивика само с концентрация, но за Магландиум, тя не е присъща (причините са най-различин и една от тях е, че е добре да знаеш, че ако вържеш ръцете на един магьоник, той си е обезвреден, като всеки друг, а не всеки път, когато заловят групата да се налага да убият магьоника, за да не би да си "помисли силно" и да скъса въжетата на останалите и да се измъкне).icon написа:Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.
Човек за да се концентрира не става от самосебе си - поспираш малко, кършиш рамене, напъваш се да се съсредоточиш. Това също си изисква ТД макар и да няма "зрелищно" външно проявление.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Предлагам маната за магии, за които е упоменато*, че могат да се правят без да се издава звук, при желание на магьосника това да стане така, да се считат за едно ниво по-вискоко по отношение на маната, която трябва да се плати. Тоест:
Ниво 1: 16 за произнасяне/ 8 за произнасяне + 2 за рунд подръжка
Ниво 2: 22 за произнасяне/ 11 за произнасяне + 4 за рунд подръжка
Ниво 3: 30 за произнасяне/ 15 за произнасяне + 7 за рунд подръжка
Ниво 4: 40 за произнасяне/ 20 за произнасяне + 11 за рунд подръжка
Ниво 5: 52 за произнасяне/ 26 за произнасяне + 16 за рунд подръжка
Ниво 6: 66 за произнасяне/ 33 за произнасяне + 22 за рунд подръжка
Ниво 7: 82 за произнасяне/ 41 за произнасяне + 29 за рунд подръжка
Макар и да не съм убеден, че е добре седмо, а дори и шесто ниво магии да се правят “тихомълком”.
*очевидно не всяка магия би трябвало да се прави така
Ниво 1: 16 за произнасяне/ 8 за произнасяне + 2 за рунд подръжка
Ниво 2: 22 за произнасяне/ 11 за произнасяне + 4 за рунд подръжка
Ниво 3: 30 за произнасяне/ 15 за произнасяне + 7 за рунд подръжка
Ниво 4: 40 за произнасяне/ 20 за произнасяне + 11 за рунд подръжка
Ниво 5: 52 за произнасяне/ 26 за произнасяне + 16 за рунд подръжка
Ниво 6: 66 за произнасяне/ 33 за произнасяне + 22 за рунд подръжка
Ниво 7: 82 за произнасяне/ 41 за произнасяне + 29 за рунд подръжка
Макар и да не съм убеден, че е добре седмо, а дори и шесто ниво магии да се правят “тихомълком”.
*очевидно не всяка магия би трябвало да се прави така
シャマョツィ
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Питане - като гледам, школата на Мрака е запазена за нечестивците. Ще да е нужно голямо и сложно обясенние, защо един елф би изучил тази школа. От друга страна, в Енди то има божество, наречено Риан, което позволява да се играе с тъмнина, сенки и слаба нощна светлина и това да бъде красиво и добро.
Принципно може ли да се направи алтернатива на школата Мрак, която да използва тъмнината, слабата лунна и звездна светлина, свързайки ги с не толкова зловещи ефекти. Примерно ефектите да е свързани с прикриване, приспиване, прехвърляне на отрицателни магии върху неживи обекти, измъкване, заблуда на сетивата - но последното примерно да е по начина, по който принцеса Тинувиел приспива с танц и песен Мелкор и любимия й отрязва единия Силмарион от короната на тъмния Маяр.
Ако беше фрийстайл можех да ги измисля за пет минути, но още не съм уверен, като работя със системата. Ще се радвам на помощ!
Принципно може ли да се направи алтернатива на школата Мрак, която да използва тъмнината, слабата лунна и звездна светлина, свързайки ги с не толкова зловещи ефекти. Примерно ефектите да е свързани с прикриване, приспиване, прехвърляне на отрицателни магии върху неживи обекти, измъкване, заблуда на сетивата - но последното примерно да е по начина, по който принцеса Тинувиел приспива с танц и песен Мелкор и любимия й отрязва единия Силмарион от короната на тъмния Маяр.
Ако беше фрийстайл можех да ги измисля за пет минути, но още не съм уверен, като работя със системата. Ще се радвам на помощ!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
"Mалазианска книга на мъртвите" е една страхотна поредица, в която сянката, смъртта и тъмнината са коренно различни "домейни" и трудно може да се акже дали някой от тях е зъл. Т.е. няма го архетипа за черното или тъмнозелено, студено, измамно, тъмно, скрито, подло, смъртоносно зло.
В Магландиум, обаче, од колкот разбирам аз, е обратното. Съответно ако искаш маг, акто описания от тебе, трябва да боравиш ил ис отцепник от школата на мрака (койот обаче въпреки, че е отцепник, ще носи злото на теиз магии), или нова школа с нов "привкус".
В Магландиум, обаче, од колкот разбирам аз, е обратното. Съответно ако искаш маг, акто описания от тебе, трябва да боравиш ил ис отцепник от школата на мрака (койот обаче въпреки, че е отцепник, ще носи злото на теиз магии), или нова школа с нов "привкус".
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Тъкмо нова школа имам предвид, но не съм толкова навътре в системата, че да мога да направя магиите балансирани от към цена спрям мощ.
Малазийска книга на мъртвите - за мой срам, не ми говори нищо. Но искам помощ тъкмо за това - да обсъдим школа на мрака, в която тъмнината не е равнозначна на зло. Нещо като богиня Риан в Ендивал. Като песните на Лутиен и Тинувиел в Силмариона - таквиз работи. Нещо елегантно и готино.
Малазийска книга на мъртвите - за мой срам, не ми говори нищо. Но искам помощ тъкмо за това - да обсъдим школа на мрака, в която тъмнината не е равнозначна на зло. Нещо като богиня Риан в Ендивал. Като песните на Лутиен и Тинувиел в Силмариона - таквиз работи. Нещо елегантно и готино.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако правиш нова школа балнсът ще е сериозен проблем. Най-вече защото няма да има своя противо-школа, изучаването на чиито магии да затруднява. Друг потенциален проблем е, че магиите на тази нова школа, така, както си ги замислил в момента, биха повторили вече съществуващи ефекти - например на магиите "Сън" (светлина), "Объркване" (хаос), "Невидимост" (въздух), Размяна на местата (хаос; представи си ситуация, при която с тази магия излизаш от капан тип вълча яма, а противника ти се озовава в него). Първоначалната концепция на школите е да няма две магии с припокриващо се действие.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Друго имах предвид. Примерно, че гоблинът, който предвождаше анти-хюманските сили е "изкривил" магиите на мрака, насищайки ги със зло. Тоест имам предвид че някой (не всички) магии на мрака може да им се даде по-неутрален ефект и заглавия. Играчът ще има възвожност да избере алтернативно единия от двата варианта на школата на мрака.
Примерно във втория по-неутрален вариант примерно магията Банши може да бъде заменена с проклятие, което кара омагьосаната единица да си нанася пълния демидж от всеки меле-удар (без значение дали е успешен). Идеята, е че във втория случай героя сам се пребива.
... И пак казвам - не става въпрос за смяна на всички магии, а само за тези, които откровенно се свързват с особена злосторност - например вампиризма и тн.
Просто в момента, освен ако не играеш ийвъл парти, няма как да обосновеш използването на школата на мрака.
... Поне аз така мисля де!
Примерно във втория по-неутрален вариант примерно магията Банши може да бъде заменена с проклятие, което кара омагьосаната единица да си нанася пълния демидж от всеки меле-удар (без значение дали е успешен). Идеята, е че във втория случай героя сам се пребива.
... И пак казвам - не става въпрос за смяна на всички магии, а само за тези, които откровенно се свързват с особена злосторност - например вампиризма и тн.
Просто в момента, освен ако не играеш ийвъл парти, няма как да обосновеш използването на школата на мрака.
... Поне аз така мисля де!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
За първото: Банши е изключително нефункционлана могия в сегашния си вориант (но това е отделен въпрос), а това да накар противника срещу тебе сам да се пребие ти се струва „не мрачна“ магия така ли? Вместа да го изплашим нека го принудим сам да си прегризе гърлото... Магиите на мрака колкото и да ти се стреват зли в повечето случай са спомагателни за групата - маташ проклятие на големия гад и кръвопиец на танка, после призозаваш орда прилипи. Къде видя тук нещо зло? Е айде да не е съвсем като във светлината ама не са лоши магиите. Това дали ще сте злодей се оприделя не от школата а от песонажите ви.cherno_slance написа: Примерно във втория по-неутрален вариант примерно магията Банши може да бъде заменена с проклятие, което кара омагьосаната единица да си нанася пълния демидж от всеки меле-удар (без значение дали е успешен). Идеята, е че във втория случай героя сам се пребива.
... И пак казвам - не става въпрос за смяна на всички магии, а само за тези, които откровенно се свързват с особена злосторност - например вампиризма и тн.
Просто в момента, освен ако не играеш ийвъл парти, няма как да обосновеш използването на школата на мрака.
... Поне аз така мисля де!
Аз се прелях и в отговор кам второто ама... Един пич от една група която няма да назова, си хвърля отгоре Веригите на милосърдието и абсорция (Светлата и водната школа - възможно най „добрите“), а след това вади меча и почва да коли малките гоблинчета в селото... Във какво парти игре той?
Магията на Мрака не е замислена като зла или добра - тя просто черпи силите си от Мрака. Колкото до ефективоността на Банши... може и да си прав донакъде (но все пак заклинанието има масов ефект и ако беше по-силно, щеше да е много ултимативно). Тъй като срединя зар (10) плюс твърдото 6, прави реално противопоставяне на ПсУ към 1/3 МУ, което в минималния злучай е 7. Като така, засегнати от тази магия могат да са само създания с ниско ПсУ, но това е и целта. Нещата се променят малко, когато МУ се покачи до към 36 (специалист очевидно) и тогава започне да влияе и на ПсУ под 12. Изпуснато е пояснението, че заровете се хвърлят еднократно, след успеха на самото заклинание (при нисък успех, нищо не пречи на магьосника да призове ново Банши, тъй като очевидно първото не го е бивало).
ПП: В следствие на забележката за ефективността на заклинанието го прегледах подробно и видях, че съм го описал като еднократно действие (така наистина е много скъпо като мана, за неизвестния ефект, който би имало). Промених го на заклинание с поддръжка, като тя е 6 Мана на рунд (ефектът се определя еднократно след успеха на заклинанието, не се хвърлят зарове за всеки рунд).
ПП: В следствие на забележката за ефективността на заклинанието го прегледах подробно и видях, че съм го описал като еднократно действие (така наистина е много скъпо като мана, за неизвестния ефект, който би имало). Промених го на заклинание с поддръжка, като тя е 6 Мана на рунд (ефектът се определя еднократно след успеха на заклинанието, не се хвърлят зарове за всеки рунд).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ъъъ, къде го промени? Сигурен съм, че книжката си беше у мен през уикенда и не си идвал да ми я поправяш. Освен ако не владееш тайна работна сила от работливи елфчета-книгопоправчета.BatGojko написа:Промених го на заклинание с поддръжка, като тя е 6 Мана на рунд (ефектът се определя еднократно след успеха на заклинанието, не се хвърлят зарове за всеки рунд).
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Вилорп, всеки опонент с малко мозък вместод а атакува, просто ще се концентрира максимално за разваляне на магия. В този смисъл магията може да бъде добра, защото прекратява насилието:)!Vilorp написа:За първото: Банши е изключително нефункционлана могия в сегашния си вориант (но това е отделен въпрос), а това да накар противника срещу тебе сам да се пребие ти се струва „не мрачна“ магия така ли? Вместа да го изплашим нека го принудим сам да си прегризе гърлото...cherno_slance написа: Примерно във втория по-неутрален вариант примерно магията Банши може да бъде заменена с проклятие, което кара омагьосаната единица да си нанася пълния демидж от всеки меле-удар (без значение дали е успешен). Идеята, е че във втория случай героя сам се пребива.
Просто в момента, освен ако не играеш ийвъл парти, няма как да обосновеш използването на школата на мрака.
... Поне аз така мисля де!
Това дали ще сте злодей се оприделя не от школата а от персонажите ви.
Аз се прелях и в отговор кам второто ама... Един пич от една група която няма да назова, си хвърля отгоре Веригите на милосърдието и абсорция (Светлата и водната школа - възможно най „добрите“), а след това вади меча и почва да коли малките гоблинчета в селото... Във какво парти игре той?
А иначе си прав и Бат'Гойко е потвърдил, в А16 Мрака не е синоним на зло, а на намалено советление;), съответно кого убиваш с със светлинно копие се определя само от характера на прсонажа ти.
Впрочем, батГойко, пак въпрос за орбата, снощи изникна въпросът, ако използвам специалния удар от майсторското ниво, това води ли до предизвикана атака:)? От една страна може да се използва извън борба като атака с тяло, а иначе е специална атака, която при това не нанася поражения и има точно толкова бутаща сила, колктоо да повали противника8)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Допустимо ли е наистина създаването на нови школи, ако са по двойки?
В смисъл, ясно е, че след това ще бъдат подложени на детайлна проверка и напасване от всички, но все пак допустимо ли е?
Върти ми се в главата една готина идея, но ако принципно подобни проекти не се одобряват, няма смисъл да си хабя свободното време.
В смисъл, ясно е, че след това ще бъдат подложени на детайлна проверка и напасване от всички, но все пак допустимо ли е?
Върти ми се в главата една готина идея, но ако принципно подобни проекти не се одобряват, няма смисъл да си хабя свободното време.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Ако идеята е добра - няма да я отхвърлим "по дифолт", все ще има хора в добро настроение , които да се застъпят за нея, но честно казано не се сещам за нови насоки, в които може да се дълбае. Всъщност, ако се замислиш, де факто в момента имаме 10-11 школи, ако броим следните "неофициални":
1. Природа, с други думи друид.
2. Култура, с други думи Изобретател (аналог на контролирането на природата) + Алхимик (аналог на бъркането на отвари).
Въпросните две, въпреки че не си пречат, като идеология са противоположни и, да си дойда най-накрая на думата, според мен обхващат всичко, което е останало необхванато от осемте "официални" школи. Евентуално някой би могъл да спори примерно, че "немъртвите не са зли, съответно не са мрак" или нещо от сорта, но отсега ти казвам, че едва ли има много хляб в такива дерзания.
Все пак - ако имаш идея си я кажи. Ако не я намерим "прото-школата" за достатъчно диференцирана от останалите все ще успеем да я "залепим" за някоя от съществуващите, като с това дори ще допълним последната. Може пък да се породят нови идеи - например, създаването на "под-школи" (това ми хрумна току-що, току-виж съм го предложил след време ) или друго... Така че, идеи давай, ама се готви и за отпор де...
1. Природа, с други думи друид.
2. Култура, с други думи Изобретател (аналог на контролирането на природата) + Алхимик (аналог на бъркането на отвари).
Въпросните две, въпреки че не си пречат, като идеология са противоположни и, да си дойда най-накрая на думата, според мен обхващат всичко, което е останало необхванато от осемте "официални" школи. Евентуално някой би могъл да спори примерно, че "немъртвите не са зли, съответно не са мрак" или нещо от сорта, но отсега ти казвам, че едва ли има много хляб в такива дерзания.
Все пак - ако имаш идея си я кажи. Ако не я намерим "прото-школата" за достатъчно диференцирана от останалите все ще успеем да я "залепим" за някоя от съществуващите, като с това дори ще допълним последната. Може пък да се породят нови идеи - например, създаването на "под-школи" (това ми хрумна току-що, току-виж съм го предложил след време ) или друго... Така че, идеи давай, ама се готви и за отпор де...
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Всичко е допустимо и проблема не е толкова в това да има противопоставяне на две школи колкото магиите да са съобразени с „идеологията“ на школата: водата лекува, огъня поразява.
Също така не е добре една щола да става универсална, за пример огнената стрела дето се пробва да пробута Хам . Щом има леден заряд (по-силин от маг. стрела и по слаб от огнена топка), няма нужда да има същата магия в друга школа.
Ако се справиш с тез изисквания проблеми няма, дори могат да не те оплюлят веднага останалите потребители .
Също така не е добре една щола да става универсална, за пример огнената стрела дето се пробва да пробута Хам . Щом има леден заряд (по-силин от маг. стрела и по слаб от огнена топка), няма нужда да има същата магия в друга школа.
Ако се справиш с тез изисквания проблеми няма, дори могат да не те оплюлят веднага останалите потребители .
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Измислих нова магия, но не съм достатъчно нахален, за да пусна нова тема, посветена изцяло на нея.
Школата е вода, трето ниво.
Без име
Валидни цели:Създание
Цена за свитък: 3 ср
За запеметяване: 2 ТР
ТМ: 11+3 на рунд за поддръжка
Разстояние: МУ метри
Описание:
Позволява на създанието да се движи по дълбок сняг или лед без наказание в ТД. Когато ходи по лед, героят не трябва да прави проверка дали ще се задържи на крака.
Силни и слаби страни: Магията има ограничена употреба. Определено няма да стане една от задължителните, но мисля, че би била от полза в "зимни" кампании. Ако на някого му хрумне подходящо наименование за заклинанието, да ми каже.
Школата е вода, трето ниво.
Без име
Валидни цели:Създание
Цена за свитък: 3 ср
За запеметяване: 2 ТР
ТМ: 11+3 на рунд за поддръжка
Разстояние: МУ метри
Описание:
Позволява на създанието да се движи по дълбок сняг или лед без наказание в ТД. Когато ходи по лед, героят не трябва да прави проверка дали ще се задържи на крака.
Силни и слаби страни: Магията има ограничена употреба. Определено няма да стане една от задължителните, но мисля, че би била от полза в "зимни" кампании. Ако на някого му хрумне подходящо наименование за заклинанието, да ми каже.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
Хм, интересно звучи, но защо не промениш малко концепцията, за да стане по-широко използваема? Вместо да помага само при дълбок сняг или лед, нека магията да помага и в блата, и дори при вървенето върху повърхности, върху които не трябва да се оказва голям натиск (например върху капани, хлабави покриви, бамбукови горички ).
Ако се добави второто предложение (за различните повърхности) Водната школа не би била правилна, ще пасва повече на Въздушната...
Ако се добави второто предложение (за различните повърхности) Водната школа не би била правилна, ще пасва повече на Въздушната...
Това като Леголас от Властелина ли? Имам предвид, че игнорира ефекта на снега. Не се сещам за име, но ми се струва интересно. 2 ТР е много за заклинание, което е толкова специфично и не осбено силно. Все пак с една висока стабилност може да се постигне подобен ефект (без този за наказанието от снега), а и поддръжката в мана е доста. Забързването е само 1, а ако се каже 3 пъти, за да стане 3 то ефектът е доста сериозен и в голяма степен покрива и тази магия (дали ще игнорираш наказанието или ще имаш допълнителни ТД е почти едно и също, само дето второто е по-добро).
Просто я направи малко по-лека, или й дай по-общо използване.
Кръсти я например Стабилност и дай пренебрегване на наказанието както и повишаване на стабилността. Така постигаш същия ефект - няма да падат на лед, но освен това няма и да бъдат събаряни често (което с новите ми идеи за БС си е ценно и прави заклинанието "по-широкоспектърно").
Просто я направи малко по-лека, или й дай по-общо използване.
Кръсти я например Стабилност и дай пренебрегване на наказанието както и повишаване на стабилността. Така постигаш същия ефект - няма да падат на лед, но освен това няма и да бъдат събаряни често (което с новите ми идеи за БС си е ценно и прави заклинанието "по-широкоспектърно").
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
1. Маса и Тегло не са синоними. Теглото е равно на масата по земното ускорение, а както знаем в Магландиум то е двойно.Vilorp написа:маса, тегло все тая, синоними са
А нека приемем че магията е специфична и е само за астрономически обекти
Лолстефа не го викай че може и да дойде :Р
2. Е тая магия ме радва. Ще е идеална, чвъпреки и неприложима, за нашата бивша група(и кой бил "пауърплейър" после)
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Не е вярно. Тегло е силата, с която тяло действа на опората си (или въжето, за което виси, ако виси). Тя може и да е равна на силата на тежестта (която е гравитационната сила на взаимодействие на тялото с най-близкия астрономически обект и наистина е пропорционална на масата, но коефицента не е константен), но може и да не е, при това и в двете посоки (и по-малка и по-голяма). "Земното ускорение" на Магландиум не е двойно. Хич, изобщо и въобще. Масите на оръжията са двойни спрямо "реалните" по чисто системни съображения на Иван Атанасов, но това не ни говори нищо за "земното" ускорение на планетата.kartacha написа:1. Маса и Тегло не са синоними. Теглото е равно на масата по земното ускорение, а както знаем в Магландиум то е двойно.
И впрочем, за целите на ежедневния разговор за практически всички нормални ситуации, маса, тежест и тегло могат да се ползват като взаимозаменяеми. Хубаво е да се знае и има предвид разликата, но в над 99% процента от случаите тя е несъществена.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Един основен въпрос към магиите (който е доразвит в още два въпроса):
Доколкото разбирам, в А16 "дълготрайните магии" задължително трябва да се подържат (било то на рунд, десет минути, на седмица и т.н.)? Тоест, изключваме възможността някой магьосник да тръгне на далечно пътешествие, като преди това се постарае да скрие най-ценната си вещ с някоя магия, да кажем? Както и възможността магиите да надживеят магьосника, който ги е направил?
Доколкото разбирам, в А16 "дълготрайните магии" задължително трябва да се подържат (било то на рунд, десет минути, на седмица и т.н.)? Тоест, изключваме възможността някой магьосник да тръгне на далечно пътешествие, като преди това се постарае да скрие най-ценната си вещ с някоя магия, да кажем? Както и възможността магиите да надживеят магьосника, който ги е направил?
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Както аз виждам нещата, ако има кой да подържа магията тяси действа. ако разхода е 1 мана на година магията ще си трае цяла година преди да поиска ново подхранване, независимо дали магат който я е направил спи, яде или е умрял.
В почти този контекст да ви предложа една магия:
Пазител на съня
Школа: Въздух второ ниво
Мана: 10ТМ+Х
Времетраене: 8 часа
Цел: магьосника
Описание: Обвива мага с тънък електростатичен щит. Използва се най-вече повреме на сън в не особенно безопасни места. Когато някой докосне спящия получава еднократна щета от 15-МЗ, като МЗ е магическата защита на „атакуващия”. При повторен опит да се докосне щетата е 10-МЗ Шокови щети, след което заклинанието се изчерпва и спира да действа. Има възможност щетата да се повиши като се плати допълнителна мана в размер на Х. Щета се първата щета се повишава с Х/5, а шоковата с Х/10.
В почти този контекст да ви предложа една магия:
Пазител на съня
Школа: Въздух второ ниво
Мана: 10ТМ+Х
Времетраене: 8 часа
Цел: магьосника
Описание: Обвива мага с тънък електростатичен щит. Използва се най-вече повреме на сън в не особенно безопасни места. Когато някой докосне спящия получава еднократна щета от 15-МЗ, като МЗ е магическата защита на „атакуващия”. При повторен опит да се докосне щетата е 10-МЗ Шокови щети, след което заклинанието се изчерпва и спира да действа. Има възможност щетата да се повиши като се плати допълнителна мана в размер на Х. Щета се първата щета се повишава с Х/5, а шоковата с Х/10.