Нова промяна на Бутаща Сила
Модератори: hameleona, Модератори
Този метод е бил успешно прлилаган може би до към края на средновековието. Сега вече си имаме наука, имаме си Андраш, имаме си и други работи, все в пъти по-ефективни от случайните налучвания и празните приказки.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Ех, не, дори и в момента караме със случайни опити за разни неща. Защо мислите Монте Карло методите се наричат така? Само дето бройката случайни опити, които са ни нужни далеч надхвърлят изчислителните способности на един хамелеон.
А за да има адекватна промяна на бутащата сила, добре е да знаем какво точно представлява тя. И добре е някъде наоколо да се появи Стефсн, щото той е професионалист, а аз покрай физиката гравитирам само покрай работата.
А за да има адекватна промяна на бутащата сила, добре е да знаем какво точно представлява тя. И добре е някъде наоколо да се появи Стефсн, щото той е професионалист, а аз покрай физиката гравитирам само покрай работата.
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Тук съъъъм. Даже и метода Монте Карло го знам, че по него ми беше едно време дипломната...
Иначе... бутаща сила... въпроса е какво разбират авторите на системата. Какво искат да прави. Иначе всяка сила може да е бутаща. Или дърпаща. Или натискаща надолу, или вдигаща нагоре, или въртяща, или смачкваща, или разтягаща... Ясно е, че не това се има предвид, въпроса е какво точно се има предвид. Какво постига тази "сила"? Какво прави, какъв е ефекта от нея? Не системно, чисто като "реално" действие как си го представя Ванката. Аз например не виждам как ще избуташ някого с мушкащо оръжие - ако удариш с достатъчно сила, ти ещ го нанижеш на оръжието каот агне на чеверме и хич няма да му пука дали ще залитне малко покрай това.
Иначе... бутаща сила... въпроса е какво разбират авторите на системата. Какво искат да прави. Иначе всяка сила може да е бутаща. Или дърпаща. Или натискаща надолу, или вдигаща нагоре, или въртяща, или смачкваща, или разтягаща... Ясно е, че не това се има предвид, въпроса е какво точно се има предвид. Какво постига тази "сила"? Какво прави, какъв е ефекта от нея? Не системно, чисто като "реално" действие как си го представя Ванката. Аз например не виждам как ще избуташ някого с мушкащо оръжие - ако удариш с достатъчно сила, ти ещ го нанижеш на оръжието каот агне на чеверме и хич няма да му пука дали ще залитне малко покрай това.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ако разполагаш само с рапира, прицели се малко над нагръдника, в шията... Ако го боднеш с рапира в нагръдника, едното ще се счупи, ха познай кое.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Добре де, бутането би трябавло да се обзазува от бутащата повърхнос и приложената сила.
В аксиомския вариянт си го представям като:
1/10*Щ=Щ/10 за пробивни
1/5*Щ=Щ/5 за сечещи
1/2*Щ=Щ/2 за трошащи
Щ*1 за тяло
Щ*МР за щит, където малкия е 1-ца, средния 2-ка и големия 3-ка. Под голяма разбирам нещо което да прикрива 2/3 от тялото поне или даже 3/4.
Модификатеро тегло тъй и тъй играе роля при образуването на щета тъй че и той е включен в сметкита.
А за весилие: за рапирата имм в предвид да я забиеш в нагръдника и да натистнеш карайки опунента да тостъпи назад докато се сурине в урвата (;. Ако му я забия във врата (главата) ще се получи много по красива и описателна гледка, но в аксиом въпросната част от тялото е най-здравата от всичко* и макар в реалноста да има горям шанс за тежък кръвоизлив системно това ще са най-много 30 щети, което може и да убие, а може и да не убие противника ти (;
*Ръката се чупи при понесени щети в рамките на ТЖ/4 а крака в ТЖ/3**
**Като се замислиш явно БатГойко сериозно едал бонус на дебелоглавите джуджета (;
В аксиомския вариянт си го представям като:
1/10*Щ=Щ/10 за пробивни
1/5*Щ=Щ/5 за сечещи
1/2*Щ=Щ/2 за трошащи
Щ*1 за тяло
Щ*МР за щит, където малкия е 1-ца, средния 2-ка и големия 3-ка. Под голяма разбирам нещо което да прикрива 2/3 от тялото поне или даже 3/4.
Модификатеро тегло тъй и тъй играе роля при образуването на щета тъй че и той е включен в сметкита.
А за весилие: за рапирата имм в предвид да я забиеш в нагръдника и да натистнеш карайки опунента да тостъпи назад докато се сурине в урвата (;. Ако му я забия във врата (главата) ще се получи много по красива и описателна гледка, но в аксиом въпросната част от тялото е най-здравата от всичко* и макар в реалноста да има горям шанс за тежък кръвоизлив системно това ще са най-много 30 щети, което може и да убие, а може и да не убие противника ти (;
*Ръката се чупи при понесени щети в рамките на ТЖ/4 а крака в ТЖ/3**
**Като се замислиш явно БатГойко сериозно едал бонус на дебелоглавите джуджета (;
http://nautarch.tamu.edu/CRL/Report2/partisan5.jpg
Глава на партизан (знам че звучи двусмислено, ма лезвие не ме кефи напоследък).
Глава на партизан (знам че звучи двусмислено, ма лезвие не ме кефи напоследък).
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Така моят гигант Версаго би те пратил в Ню Йорк, независимо от това колко е силен героя ти. И какво ще чакаш фериботи и тем подобни, за да се видим пак и да ти ударя още един. Не...няма логика.Vilorp написа:Тука има едни парадокс, когато някой те бутне то той първо те избетво и ако не запазиш равновесие чак тогава те събаря. Предполагам на доста от вас им се е случвало да се подхлъзнать на по-малко да пропуснат стъпало, а насвам се на съвсем малко да биват блъскани (изключая градския транспорт) с цел събаряне или не с тая цел но с подобен резултат. Практиката е показала, че след като приклячи размахването на ръце и крака, чевека или побеждава гравитацията, оставайки прав или губи битката и пада. Но при всички случай първо те изблъскват и после евентуално падаш.
В сегашния вариант ако не си елф се стоварваш на земята след всеки успешен удар на джуджето с чука насреща ти или в повече то 50% от случайте.
Ако трябва да запазим формулата на БатГойко за БС-то, то бих предложил едно малко изменение:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, пада на земята.
Ако БС > 5 МТ, тя предизвиква избутване, което не се нуждае от проверка по УФУД, като разстоянието се изчислява като:
Избутване = БС/(5*МТ)
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят пада в полето, в което се намира.
Да се чете така:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, се отмества на неуспех метра по посока на удара.
Сабаряне = неуспех > Ста/2
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
- следователно, за да не бъде отхърлен героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят бива отблъснат на неуспех метра.
- следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 6. В противен случай, героят пада в полето, до което е бил отблъснат.
В предложения от Бат Гойка вариант геройте ще се строполяват на земята и ще се търкалята още няколоко метра. Всъщност главно ще се въргалят по земята като се замислиш.
При менеще остъпват едно до две тир полета назад настрани или на където ги замлатиш, но няма да подат толкова често.
та по реалистично ми се вижда така.
Формулата може да е и неустапех по-голям от стабилносттта, то тогава почти няма да има падания.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Хайде, моля ти се. Прав си в заключението, но не и в избора на аргументи - нелогично е не правилото, а твоят гигант Версаго . Конкретно за Ню Йорк, той сам би бутнал двете кули с по един удар (че дори и общо един удар) .kartacha написа: ...
Така моят гигант Версаго би те пратил в Ню Йорк, независимо от това колко е силен героя ти. И какво ще чакаш фериботи и тем подобни, за да се видим пак и да ти ударя още един. Не...няма логика.
シャマョツィ
Бутащата сила за прободните е за да има ефекта на стрелите, които като те уцелят те избутват, но всъщност може би е по-правилно да се добавя като качество при острите, тъй като така и така стрелите са с ниска щета, спрямо рапира например и ефектът няма да се получи.
Целта е да се внесе ефектът познат от компютърните игри като "bash".
Нямам за цел да постигна пълна реалистичност (би било смехотворно да опитвам), а нещо което да изглежда добре и в същото време да не е обвързано със сложни изчисления (като 1+2+4+8 и т.н както е сега)
Целта е да се внесе ефектът познат от компютърните игри като "bash".
Нямам за цел да постигна пълна реалистичност (би било смехотворно да опитвам), а нещо което да изглежда добре и в същото време да не е обвързано със сложни изчисления (като 1+2+4+8 и т.н както е сега)
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
В действителност те избутват (малко по-слабичко от курпумите), но пък това не се дължи на качеството им пробивност, а напротив и затова би следвало да го формулирам по по-правилен начин (за което приемам критиката), като го прикача като качество на някои видове стрели (приемайки, че основните са достатъчно остри, за да игрнорираме бутащия им ефект).
Последна промяна от BatGojko на нед мар 02, 2008 3:49 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
В аксиомския вариянт си го представям като:
1/10*Щ=Щ/10 за пробивни
1/5*Щ=Щ/5 за сечещи
1/2*Щ=Щ/2 за трошащи
Щ*1 за тяло
Щ*МР за щит, където малкия е 1-ца, средния 2-ка и големия 3-ка. Под голяма разбирам нещо което да прикрива 2/3 от тялото поне или даже 3/4.
Модификатеро тегло тъй и тъй играе роля при образуването на щета тъй че и той е включен в сметкита.
Ако бутащато сила си се генерира както до сега:
Трошащи щети: БС=Щета
Сечащи щети: БС=Щета/2
Прободни щети: БС=Щета/5
Всяка БС > 2*Ста предизвиква падане
Всяка БС > Ста предизвиква избутване
БС по-голяма от стабилността на героя може да се мята, а може и да не се мята по преценка на разказвача дали героя ще падне.
БС > Ста + 3 з.
Сила на Избутване = БС-Ста.
СнИ определя отместването на героя.
Пример:
Герой със Стаб 10 и МТ 2 понася бутаща сила в размер на 20 (пада) и се търкулва на 20-10=10 СнИ
МТ+2*МТ+3*МТ...
В случая 10-2=8-4=4-6... нестига следователно е паднал на края на полето.
Това ще тествам днес!
1/10*Щ=Щ/10 за пробивни
1/5*Щ=Щ/5 за сечещи
1/2*Щ=Щ/2 за трошащи
Щ*1 за тяло
Щ*МР за щит, където малкия е 1-ца, средния 2-ка и големия 3-ка. Под голяма разбирам нещо което да прикрива 2/3 от тялото поне или даже 3/4.
Модификатеро тегло тъй и тъй играе роля при образуването на щета тъй че и той е включен в сметкита.
Ако бутащато сила си се генерира както до сега:
Трошащи щети: БС=Щета
Сечащи щети: БС=Щета/2
Прободни щети: БС=Щета/5
Всяка БС > 2*Ста предизвиква падане
Всяка БС > Ста предизвиква избутване
БС по-голяма от стабилността на героя може да се мята, а може и да не се мята по преценка на разказвача дали героя ще падне.
БС > Ста + 3 з.
Сила на Избутване = БС-Ста.
СнИ определя отместването на героя.
Пример:
Герой със Стаб 10 и МТ 2 понася бутаща сила в размер на 20 (пада) и се търкулва на 20-10=10 СнИ
МТ+2*МТ+3*МТ...
В случая 10-2=8-4=4-6... нестига следователно е паднал на края на полето.
Това ще тествам днес!
Вилорп, виж и последните ми предложения за Бутане с тяло - иска ми се да премахна нанасянето на щети по този начин (или поне да го намаля де). Това с прогресиращата сложност за всеки следващ метър избутване работи - няма нужда да го тстваш. По-скоро тествайте новите варианти, за да имаме по-добра информация за тях. Ше съм благодарен, ако споделиш наблюдения над тях.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Бат Гойко, ето малко сравнение:
1)9x19mm Parabellum:
9.5g скорост от цевта 300m/s
2)Стрела от дълъг лък, данни от Paterson, W. F., A Guide to the Crossbow, published by the Society of Archer-Antiquities, 1990:
70g, скорост 40.7 m/s
3)Стрела от рекурва, съвременни тестови данни:
34g, скорост 57m/s
Смятаме импулса:
9.5*300=2850
70*40.7=2849
34*57=1938
1 и 2 изглеждат почти като нагласено, но не са.
Т.е. да, стрела от дълъг лък има приблизително същия импулс, какъвто можем да получим от пистолет. Да, но пистолетите не избутват никой. Може да го съборят, но тогава той там си и остава - проснат по гръб където си е стоял, а не 2,3,5 или колкото там метри назад.
Тук правя уговорката, че импулсът и това на какво разстояние ще бъде преместено тялото при сблъсък не са точно взаимно еднозначни. Интересува ни зона на контакт, продължителност, пластичност/еластичност на сблъсъка и подобни.
1)9x19mm Parabellum:
9.5g скорост от цевта 300m/s
2)Стрела от дълъг лък, данни от Paterson, W. F., A Guide to the Crossbow, published by the Society of Archer-Antiquities, 1990:
70g, скорост 40.7 m/s
3)Стрела от рекурва, съвременни тестови данни:
34g, скорост 57m/s
Смятаме импулса:
9.5*300=2850
70*40.7=2849
34*57=1938
1 и 2 изглеждат почти като нагласено, но не са.
Т.е. да, стрела от дълъг лък има приблизително същия импулс, какъвто можем да получим от пистолет. Да, но пистолетите не избутват никой. Може да го съборят, но тогава той там си и остава - проснат по гръб където си е стоял, а не 2,3,5 или колкото там метри назад.
Тук правя уговорката, че импулсът и това на какво разстояние ще бъде преместено тялото при сблъсък не са точно взаимно еднозначни. Интересува ни зона на контакт, продължителност, пластичност/еластичност на сблъсъка и подобни.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Ма на кого му пука какво доказват Митбъстърс Я си представете сега последните холивудски филми без избутващ ефект от куршумите... Ммм не, никак няма да са ефектни, нали? Именно това е зад идеята на това да вдигна функцият на БС, независимо на реалността.
Между другото благодаря на Андраш за данните - определно са доста интересни. Не можех да предположа толкова близък импулс за съвременен пистолет и лък, но ето че има. Всъшност бутащи в реалността са само големокалибрените оръжия по възможност с оловен патрон, останлите просто минават през теб. Но във филмите (и игрите) този ефект трябва да се подсили, за да има кеф
Между другото благодаря на Андраш за данните - определно са доста интересни. Не можех да предположа толкова близък импулс за съвременен пистолет и лък, но ето че има. Всъшност бутащи в реалността са само големокалибрените оръжия по възможност с оловен патрон, останлите просто минават през теб. Но във филмите (и игрите) този ефект трябва да се подсили, за да има кеф
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Е тая логика ме разби. Айде за това да заместим големия лош Жан Рено с магнума със някой си гигант със дълък лък и да гледаме как със стрелите приковава враговете си на дървета 10 м. зад тях. А ходите да хокате къртача, че реализма му куцал и играел, както му е кеф, без оглет на простата логика и ... doh.. reality ?
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Силно предлагам въпросният ефект да се ограничи до филмите !BatGojko написа:Ма на кого му пука какво доказват Митбъстърс Я си представете сега последните холивудски филми без избутващ ефект от куршумите... Ммм не, никак няма да са ефектни, нали? Именно това е зад идеята на това да вдигна функцият на БС, независимо на реалността.
Между другото благодаря на Андраш за данните - определно са доста интересни. Не можех да предположа толкова близък импулс за съвременен пистолет и лък, но ето че има. Всъшност бутащи в реалността са само големокалибрените оръжия по възможност с оловен патрон, останлите просто минават през теб. Но във филмите (и игрите) този ефект трябва да се подсили, за да има кеф
Ако някой иска, винаги може да се включи опционалното правило, че всички оръжия се третират с еднаква бутаща сила, независимо от вида на щетата. С изричното пояснение, че правилото е кинематографично и не съвпада с реалността-както е и в ГЪРПС, и подобно разделение на правилата дава добър ефект върху системата. В моя сесия, например, подобно правило няма да действа. Ако води някой друг, ще се съобрая с неговото или нейно решение.
Чисто игрово, това ще доведе до значително рпеимущество за персонажите с по-висока Скорост и тежки оръжия, защото опонентите им често няма да имат право на контраатака, понеже след понасянето на тежък удар са някаъде извън обхвата на оръжието, с което могат да контраатакуват, а евентуално ще са и паднали и трябва да се изправят. Това не е ефект, който искам да наблюдавам в своя игра, така че предпочитрам правилото да остане опционално!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife