СУ Рицар

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет мар 07, 2008 5:54 pm

Бонус към атаката дава дава лидера, това СУ не трябва да дава същия бонус, затова ако ще е твърд бонус нека е +5 към бозовата (щом искате да е горям) и после удвояване което ще убива дребните противници в два рунда.

Щом предизвикваш някого, той би трябвало да може да ти откаже, както и героя да избяга ако реши все пак да не се бие до смърта си.

Което пък навежда на мисълта името на умението да се смени защото така е подвеждащо.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет мар 07, 2008 5:55 pm

Омазахте се с бонусите, боевете до смърт и невъзможното за освобождаване предизвикателство8).
Оставям да видим какво ще каже БатГойко, но за мен е прекалено!
И Хам, да метнеш 9 и повече с 3 зара е шанс за успех над 60%, математиците да ти кажат колко:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет мар 07, 2008 6:10 pm

Според таблицата в книгата, да метнеш 10 и над е 50% вероятно. което значи, че... шанса е добър, защото ти трябва ПсУ 14 и нагоре, за да те затрудни. Което значи, че успеха лесно може да стигне такива стойности, че на ниските нива предизвикания нещастник да се побърка. Това по варианта на Вилорп.

А иначе... Ами, аз си казах идеята. ако не и харесва - ваше право е ;)

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » пет мар 07, 2008 6:55 pm

Аз предлагам примерно ако някой е предизвикан ,да може да се откаже,но да получава наказание затова.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет мар 07, 2008 7:02 pm

Какво - няма да го обичат после дворцовите дами?!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет мар 07, 2008 7:17 pm

От това последното на моя берсерк с брадва, който си спеше в кожените дрехи, щеше да му е много тежко, ако някога разбереше, защото дворцова дама беше виждал една и тя все едно не го харесваше особено!
Точно затова предложих проверка на психическа устойчивост. Ако издържи, значи не е от хората, които се интересуват от "тъпи предизвикателства", както би се изразил моя касапин, примерно-той е същият, който изгори къщата на бабата в "бисерите от сесиите" и да отбележа-докрай не повярва, че е сбъркал*!
Хамелеоне, шансът да хвърлиш 9 или 10 е по-голям, отколкото да хвърлиш 7, чисто математически. Имаме 50% шанс за 11 или повече, оттам нататък смятай сам, мен ме мързи да рисувам кривата на вероятностите:)!

* Какви неща играя за разтоварване, предвид, че просто бях недоспал и исках играта да мине леко8)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб мар 08, 2008 1:55 pm

[sblock="/извън темата/"]Като стана дума за вероятности и таблицата в книгата, се сетих, че същата не е напълно точна в контекста на системата - пропусната е възможността за АУ и АНУ. Затова, предлагам три таблици, които си ги направих навремето за лично мое ползване, но пък сега разбрах, че могат да помогнат и на широката общественост. Дано са ви полезни и дано няма грешки...

[sblock="Шанс за успех на действие в А16"]Шанс в % да се хвърли:
>=3 -> 99,5
>3 -> 99,5
>4 -> 98
>5 -> 95
>6 -> 91,2
>7 -> 84,3
>8 -> 74,5
>9 -> 63,4
>10 -> 50,9
>11 -> 38,4
>12 -> 27,3
>13 -> 17,6
>14 -> 10,6
>15 -> 6,5
>16 -> 3,7
>17 -> 2,3
>18 ->2,3
[/sblock]
[sblock="Шанс за успех на атака, когато се ползва СУ "Точен Удар" до 11. ниво"]Шанс в % да се хвърли:
>=3 -> 99,5
>3 -> 99,5
>4 -> 98
>5 -> 96,8
>6 -> 92,6
>7 -> 87
>8 -> 78,7
>9 -> 67,6
>10 -> 56,5
>11 -> 45,4
>12 -> 34,3
>13 -> 25,9
>14 -> 20,4
>15 -> 16,2
>16 -> 14,8
>17 -> 14,8
>18 ->14,8
[/sblock]
[sblock="Шанс за успех на атака, когато се ползва СУ "Точен Удар" на 12. ниво"]Шанс в % да се хвърли:
>=3 -> 99,5
>3 -> 99,5
>4 -> 98
>5 -> 96,8
>6 -> 92,6
>7 -> 88,4
>8 -> 81,5
>9 -> 70,4
>10 -> 60,6
>11 -> 50,9
>12 -> 39,8
>13 -> 32,9
>14 -> 28,7
>15 -> 24,5
>16 -> 24,5
>17 -> 24,5
>18 ->24,5[/sblock][/sblock]
/вече по темата.../
Много съм съгласен с подхода на Вилорп към Предизвикателството, че то не трябва да задължава никого за нищо, но да дава наказание към този, който се почувства засегнат от хулите и обидите, но предпочете да не се нахвърли върху рицаря. Малко като историята със "социалните показатели" от другата тема в другата секция на форума. Иначе, за обидения и отмъщаващ противник на рицаря, виждам бонус, приличен на този от СУ "Берсерк" - на онзи отсреща ще му е черно пред очите и няма да знае какви ги върши. Така и рицарите ще имат едно на ум, когато решат да нарекат някой триметров варварин с по брадва във всяка ръка "страхопъзльо".
Последна промяна от Shamajotsi на пон мар 17, 2008 3:57 pm, променено общо 1 път.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб мар 08, 2008 2:59 pm

Триметровия гигант тъй или иначе ще измете рицаря.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед мар 09, 2008 3:28 pm

Бонус от +2 към атака дава СУ Бой с едно балансирано оръжие, +2 към базова защита дава Ю. Бой, а Акробатика дава СУ/4 ако героят използва оръжие. Ще рече, че чрез това предизвикателство СУ "Рицар" донякъде дублира други умения и то не едно.
На мен все ми се върти в съзнанието мисълта, че това действие всъщност идва от игри, където трябва да отвлечеш вниманието на опонентите от демидж-дилъра, който обикновенно е магьосник или леко брониран, чевръст стрелец/файтър.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед мар 09, 2008 6:17 pm

Да, идеите на Вилорп ми допаднаха. Съгласен съм и с коментарите,ч е уменито не би следвало да има за цел да дублира други. Затова:
- СУ Рицар дава право за предизвикатеслство за Дуаел. Действието отнема 2 ТД, може д асе прави само веднъж на рунд и успехът се изчислява по УФУД СУ+3 зара > 16 без усложнение. При успех рицарят и опонентът му получават +4 БЗ срещу всички видове атаки от други противници (не питайте защо!) докато са в пряка ръкопашна схватка помежду си. Няма други бонуси.
Опонентът може да реши да го игнорира или да го приеме, като и той има право на една проверка на рунд. Проверката се извърпава за 1 ТД и с УФУД от ПсУ + 3 зара > 16 + Успех (отпредизвикателството). При успех, опонентът просто игнорира предизвикателството и не получава никакви наказания. При неуспех, опонентът получава наказание от -2 върху своята БЗ д омомента в който не влезе в пряк сблъсък с Рицаря. Тъй като е стреснат от Рицаря и не може да се насили да не му обръща внимание.
- Съответно Рицарят получава оттук насетне разни бонуси на предизвикателството си: Покачва щетите например, покачва скорост и т.н. Всеки такъв бонус трябва да е по желание на играчът, като се обвързва с допълнителни предизвикателства, викое и т.н. за да може да се модифицира (виж по-долу защо)
- Допълнително предложение:
Опонентът може да приеме предизвикателството на драго сърце, като тогава ползва УФУД:
ПсУ + 3зара > 16 и при упех приема същите бонуси като рицаря.

Лоялността я обсъдихме, тя ми допада. Остава д асе направят смислени и готини бонуси за дуела.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт мар 11, 2008 12:13 pm

Дай да пробваме тогава...

Вик: „Ярост”
Ресурс: 2ТД, 2ТМ
Израз: ГРААРГ!
Ефект: +СУ/2 към БЩ; -1 БЗ
Допълнително: може да се мултиплицира.
Кога е яко: Когато противника е много здрав физически (много ТЖ); Срещу противник с висока БЗ, който реши да приеме предизвикателството; Когато се използват двуръчни оръжия или невъоръжен бой (за да се ползва добавената БЩ)

Вик: „Мощ”
Ресурс: 4ТД, 4ТМ
Израз: АААРРГ!
Ефект: Позволява добавяне на +СУ/3 БЩ към оръжието; -1 при париране
Допълнително: може да се мултиплицира.
Кога е яко: Когато „Ярост” прехвърли максимума на използваното оръжие; Срещу противник с малки щети или ниска атака.

Вик: „Мълния”
Ресурс: 6ТД, 8ТМ
Израз: ХАА!
Ефект: 1 ТД по-малко за атака, но не по-малко от 2; -1 АТ
Допълнително: може да се мултиплицира
Кога е яко: Срещу противник с ниска защита с когото искаш да се разправиш бързо; Срещу противник с високо париране - не му даваш време на парира.

Вик: „Мълчание”
Ресурс: 2ТД, 2ТМ
Израз: Шаа!
Ефект: +СУ/2 БЗ; -1 АТ
Допълнително: Мултиплицира се
Кога е яко: Срещу противници с висока атака и ниска защита; Главно за дефанзивни играчи.

Вик: „Шепот”
Ресурс: 4ТД 4ТМ
Израз: Хай!
Ефект: +СУ ВЩ към нанасяните от оръжието; -5 реални щети от нанасяните от оръжието.
Допълнително: Ефекта НЕ може да се мултиплицира!
Кога е яко: Когато противника ти трябва жив; Когато играчите не са кръвожадни; Когато водещия дава опит и за победени, но не и убити противници.

Вик: „Тишина”
Ресурс: 6ТД 8ТМ
Израз: Ин!
Ефект: +СУ/2 при атака към крайниците на противника; преобразува цялата щета на оръжието във временна.
Допълнително: Ефекта НЕ може да се мултиплицира!
Кога е яко: Когато противника ти трябва жив; Когато играчите не са кръвожадни; Когато водещия дава опит и за победени, но не и убити противници.


Моля накой с книжка под ръка да провери дари не съм дублирал някоя от специалните атаки на оръжията или магия.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт мар 11, 2008 8:50 pm

Само едно запитване: формулата в края на поста на Бат Гойко - ПсУ + 3зара > 16 - не трябва ли да се противопоставя на нещо на рицаря? Ако бъде да речем ПсУ + 3зара > Заплаха + 3зара, то ще има шанс както дори на ниските нива на рицарят да му се налага да "се бие честно", така и на високите нива ще има шанс да "изплаши" своя опонент. Иначе съм твърдо "за" този вариант на СУ-то :) !

П.П. ГРААРГ! ГРААРГ! ХАА! Ин! :lol:
シャマョツィ

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт мар 11, 2008 9:33 pm

Вик: „Мълчание”
Ресурс: 2ТД, 2ТМ
Израз: Шаа!
Ефект: +СУ/2 БЗ; -1 АТ
Допълнително: Мултиплицира се
Кога е яко: Срещу противници с висока атака и ниска защита; Главно за дефанзивни играчи.

Вик: „Шепот”
Ресурс: 4ТД 4ТМ
Израз: Хай!
Ефект: +СУ ВЩ към нанасяните от оръжието; -5 реални щети от нанасяните от оръжието.
Допълнително: Ефекта НЕ може да се мултиплицира!
Кога е яко: Когато противника ти трябва жив; Когато играчите не са кръвожадни; Когато водещия дава опит и за победени, но не и убити противници.

Вик: „Тишина”
Ресурс: 6ТД 8ТМ
Израз: Ин!
Ефект: +СУ/2 при атака към крайниците на противника; преобразува цялата щета на оръжието във временна.
Допълнително: Ефекта НЕ може да се мултиплицира!
Кога е яко: Когато противника ти трябва жив; Когато играчите не са кръвожадни; Когато водещия дава опит и за победени, но не и убити п
Получерният - мой

А вик "оксиморон???

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср мар 12, 2008 1:34 am

"Аксиморон 16!!" :D

Това с виковете е идейно. Но не е рицар. Аз много по си представям разни варварски войни да крещят (сообено за тишина :Д). А пък за рицарите питайте Хам, той им е фен :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср мар 12, 2008 1:49 am

Това дето СУ/2 към БЗ може да се мултилицира... Има ли мужда от коментар?
ПсУ + 3 зара > 16 + Успех
Като се има предвид Успеха от предизвикателството, така че реално си е чисто противопоставяне, но извършено в две части и само при желание на опонента.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср мар 12, 2008 6:06 pm

Вик: „Ярост”
Ресурс: 2ТД, 2ТМ
Израз: ГРААРГ!
Ефект: +СУ/2 към БЩ; -1 БЗ
Допълнително: може да се мултиплицира.
Кога е яко: Когато противника е много здрав физически (много ТЖ); Срещу противник с висока БЗ, който реши да приеме предизвикателството; Когато се използват двуръчни оръжия или невъоръжен бой (за да се ползва добавената БЩ)

Да се чете:
Вик: „Ярост”
Ресурс: 2ТД, 2ТМ
Израз: ГРААРГ!
Ефект: +2 към БЩ; -1 БЗ
Допълнително: може да се мултиплицира.
Кога е яко: Когато противника е много здрав физически (много ТЖ); Срещу противник с висока БЗ, който реши да приеме предизвикателството; Когато се използват двуръчни оръжия или невъоръжен бой (за да се ползва добавената БЩ)

:oops: Уж го бях изчистил, ама явно не съм.

За Андраш: кавичките около думата и главната буква да ти говорят нещо? Смисъла който влагам аз в това, е че те са имена при това относителни. Макар да признавам, че по скоро викът трябва де е в кавички защото е едни вид магия.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср мар 12, 2008 6:12 pm

Изглежда относно моето мнение е станало объркване. Нямах предвид тази точка:
BatGojko написа:Опонентът може да реши да го игнорира или да го приеме, като и той има право на една проверка на рунд. Проверката се извърпава за 1 ТД и с УФУД от ПсУ + 3 зара > 16 + Успех (от предизвикателството).
А това:
BatGojko написа: Допълнително предложение:
Опонентът може да приеме предизвикателството на драго сърце, като тогава ползва УФУД:
ПсУ + 3зара > 16 и при упех приема същите бонуси като рицаря.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср мар 12, 2008 8:31 pm

Оф, хора, както го ласите, излиза, че свирепия Орк Круск Разрушителят, когато се хвърля в битка с дявослски крясък и физиономия на демон на лицето си, има СУ Берсерк и СУ Рицар!!!!!!
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср мар 12, 2008 8:36 pm

Донякъде си прав в критиката си, ама не съвсем: в крайна сметка нито противникът на Круск може да надъха и онзи отсреща, нито оркът има бонуси към Езда, Политика (или каквото там беше), нито би трябвало да се влияе от присъствието на другари около него, докато му е "червено пред очите". Мисля, че се бъркаш основно от виковете, както ги е описал Вилорп, които са наистина типично варварски възклицания - ама честно казано не се сещам за по-добри.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср мар 12, 2008 8:52 pm

Именно, именно - тезата ми е, че виковете да са "калсова" черта на рицаря е абсурдно. Но понеже идеята е добра могат да се прибавят към берсерка в някоя следваща редакция.

Докато рицарят може да извади стомана и да се бие хладно и решено до последната си капка кръв, защитавайки групата, без да издаде нито един звук, ни стон. Както го е описал Хам. (при неог проблемът е само, че половината бонус исе получават на първо ниво и от там нататък смисъла за развиване спада. което може да се нулира с допълнителни изисквания за овладяване, както бе посочил кой, Асен май беше)

(бтв в подкрепа на последнияте скоби ще припомня за един пример от BG2, дарк трон. Там Авраен искаше да стане рицар, но не го приемаха. Съответно той беше войн/духовник - наи-близката репрезентация на съответният клас чрез други класове(умения)).
:)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср мар 12, 2008 11:43 pm

Виковете, както ги виждам аз са спицифичната магия достъпна за рицаря. Вместо: ГРАААРГ! спокойно може да се ползва: За чест и слава! или вместо: Мри псе гадно твойта мама мерска! да използвате: Сага ще погубя душата ти изчадие!

Магиите са подобни на друидските, но все пак по различни, ако сте си направили труда да ги разгледате, ще видите, че всяка от тях има и отрицателен ефект, който също се натрупва в случай на мултиплициране.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет мар 13, 2008 11:04 am

Което, Спасе, хич не променя факта от горния ми пост. Ще се навъдят Берсерки/Рицари. Т.е. виковете трябва да са независими от рицаря. Може би Способност (от онези способност/познание) ?

Хмм. Абе защо никой не ползва механиката на способноостите, а всеки СУ-та измисля? По-малките идеи е съвсем валидно да са Способности, наместо да се окичват с разни безсмислени бонуси само и само да станат СУ-та. Не е ли така?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет мар 13, 2008 3:27 pm

идеята на рицаря беше доста различна от идеята на Вилорп.

Да! Рицаря получава добри бонуси срещу предизвикания противник.
Да! Рицаря умира много трудно!
Но НЕ! Това не прави рицаря бойна машина, още по-малко пък свръх войн.

Цялата идея беше в това - предизвикваш равностоен или по-силен противник. Ставаш по-силен срещу него, но:

А: Ако е по-силен от теб става страшно, защото не можеш да спреш да се биеш с него.
Б: Не можеш да помогнеш на другарчето си, ако го наобиколят петима, защото ти се биеш с предизвикания.
В: Не можеш да избягаш от битка.
Г: Имаш кодекс. За пример:

[sblock]Правилника на салфейсци следва повечето църковни канони, но някои от тях са променени:
1. Спазвай волята на Боговете!
2. Унищожавай всички зли създания, без оглед на собствената си безопасност, ала внимавайки това да не струва живота на някой от другарите ти!
3. Не атакувай в гръб и винаги предупреждавай за влизането си в боя, освен ако не се биеш с не-мъртви или демони!
4. Никога не се намесвай в справедлив дуел!
5. Никога не нарушавай клетва, обещание или дадена дума, дори да си я дал пред неверник или някой, който не заслужава такава чест! Нарушиш ли своята дума, ти ще се приравниш на неговото ниво!
6. Не оставяй обидите към Боговете или към себе си без отговор, но този отговор не е задължително трябва да е силов! Не забравяй, че всеки може да наложи правотата си със сила, но ако я наложи с думи, тогава ще знае, че е служил вярно на своите богове и те са му помогнали!
7. Помагай на всеки нуждаещ се, дори това да те поставя в заплаха! Винаги давай милостиня според възможностите си, ала не прекалявай, за да не станеш ти просяк!
8. Когато помагаш на някого, внимавай да не довлечеш беда на друг, защото, ако за да помогнеш на един, навредиш на друг, ти не си свършил никаква добрина!
9. Не атакувай паднал враг, ако той не е демон или не-мъртъв!
10. Винаги помагай на приятелите си, дори това да те излага на опасност!
11. Опитвай се да просветлиш неверниците в Правата Вяра, но не със силата на оръжието, защото насилствената вяра не е вярата, която боговете желаят!
12. Търси и унищожавай струпванията на зли секти, но не убивай безразборно членовете им! Не забравяй, че никой не е вървял толкова дълго в Злото, че да не може да се върне към доброто!
13. Не забравяй, че хората не са ангели! Не наказвай дребните и незначителни прегрешения, наказвай истинските зли такива! Не забравяй, че законите не винаги са прави, защото те се правят от силните за да защитават силните, а не за да предпазват слабите!
14. Подчинявай се на висшестоящите, но мисли, преди да изпълняваш! Големи катастрофи са се случвали, когато добри хора са изпълнявали лоши заповеди.
15. Не забравяй, че си човек! Не се превръщай в бездушен фанатик, защото така ще вършиш Зло, претендирайки че е добро!
16. Насладите на живота не са забранени за теб, ала внимавай да не се пристрастиш, защото тогава ще отстъпиш от пътя на Доброто!
Шестнайсет прости правила, но дори и те понякога биват нарушавани. При нарушение, провинилия се бива изправен пред съд от трима по-висшестоящи от него, които водят процес и преценяват имал ли е основание за нарушаване на правилата или не. Учудващо, тези процеси са справедливи, а не в полза на рицаря, както е в повечето ордени. Най-общо провиненията и наказанията са следните:
(Откъс от “Съветник за Съдника” от Юлиян Агрум, чиято книга се е възприела като закони в Ордена)
“Ако рицарят е извършил предателство, да бъде изгонен от ордена и на челото му да се татуира буквата “П”, за да знаят всички какво е прегрешението му.
Ако рицарят е вършил умишлено зло, да бъде изгорен на клада.
Ако рицарят е изнасилил, да бъде изгонен от ордена, кастриран и татуиран с буквата “И” на челото.
Ако рицарят е извършил кражба, той трябва да работи за този, от който е откраднал, докато не изработи десетократно цената на откраднатото. Ако ограбеният е съгласен, сумата може да се намали и/или изплати в брой.
Ако рицарят е измъчвал, да го подложат на същите мъчения и да го изхвърлят от ордена.
Ако рицарят е убил без основание, да бъде убит по същия начин, по който е убил той. Ако го съдят за няколко убийства се избира най-бавната и мъчителна смърт.”
Други прегрешения се наказват с глоби и поправителен труд. Но процесите в ордена на Салфейс са рядкост, ако се вземе предвид броя на членовете му. Всеки може да повдигне обвинение срещу тях, дори и най-долния просяк. Интересно е, че Салфейсци предпочитат да подкрепят обикновените хорица в процеси срещу член на ордена, но ако благородник или богат търговец повдигне обвинение, те организират задълбочено проучване на ищеца и не рядко на обвиняемия му се разминава, ако провинението е по-нищожно.
[/sblock]

това е от Рицарите на Салфейс от Хоул. Мисля, че е достатъчно добре да си получаваш тия бонуси, но я се замислете, колко ограничен става рицаря с такъв кодекс.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет мар 13, 2008 3:36 pm

Интересно е, че Салфейсци предпочитат да подкрепят обикновените хорица в процеси срещу член на ордена, но ако благородник или богат търговец повдигне обвинение, те организират задълбочено проучване на ищеца и не рядко на обвиняемия му се разминава, ако провинението е по-нищожно.
Което е напълно в противоречие с описаната в книгата религия на Салфейс. Ти си решаваш де, но ако е така, постарай де да промениш кой точно почита това божество, защото в момента са баш богатите аристократи.
hameleona написа:идеята на рицаря беше доста различна от идеята на Вилорп.

Да! Рицаря получава добри бонуси срещу предизвикания противник.
Да! Рицаря умира много трудно!
Но НЕ! Това не прави рицаря бойна машина, още по-малко пък свръх войн.

Цялата идея беше в това - предизвикваш равностоен или по-силен противник. Ставаш по-силен срещу него, но:

А: Ако е по-силен от теб става страшно, защото не можеш да спреш да се биеш с него.
Б: Не можеш да помогнеш на другарчето си, ако го наобиколят петима, защото ти се биеш с предизвикания.
В: Не можеш да избягаш от битка.
Г: Имаш кодекс.
Да, ама въпросът е колко точно и какви.
Пак да, ама си го направил така, че не може да припадне, което е жив абсурд-рицар, взет в плен, нещо напълно реалистично и аз предпочитам да е възможно в моите игри.
Ако му дадеш плюс 4 Атака, при равно ниво, този отсреща няма шансове. Само ти давам пример.
Между другото, +СУ/3 към Оръжия и Военна екипировка, +СУ/3 към Хералдика и +СУ/4 към Етикеция и Актйорско майсторство (заради танцуването, Хам, и да забавлява дамите, а не с цел да се прави на клоун!) са едни добри допълнителни бонуси.
Последна промяна от Асен на чет мар 13, 2008 3:44 pm, променено общо 2 пъти.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет мар 13, 2008 3:38 pm

Асене, религията се променя коренно, когато има половин океан разстояние ;)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет мар 13, 2008 3:45 pm

Наясно съм, просто ти напомням да си го отбележиш изрично.
А, и виж допълненията към поста ми, поставих ги след като ти си писал:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет мар 13, 2008 3:48 pm

Припадането го изяснихме - припада на -(СУ + 1) ТЖ. Демек на 12та степен има миниятюрния шанс да оцелее в диапазона между -13 и -16.

За допълнителните бонуси си напълно прав. Все пак рицарите са предимно благородници.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » чет мар 13, 2008 7:49 pm

Моля ви се, тъкмо бях решил да кажа "не бъркай СУ Рицар със средновековните рицари" и бам - предимно благородници. :roll: Ако това е умението да пазиш приятелите си и да привличаш най-опасния противник, това няма общо с "благородничество". Бонуси към "Оръжия и екипировки" и "Тактика" - ОК, супер, но хералдика... Ами ако е много талантлив младеж, обучен от стар рицар, но без разните благороднически мамбо-джамбота? Друг е въпроса, ако е много специфични и рядко умение, преподавано само на специални места и обвързано с някакви странични неща, ама пак остава опцията "обучен от стар, отхвърлен от ордена, но способен ветеран". Иначе имам една-две идеи, ама сега трябва да излизам, та ще са по-късно.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб мар 15, 2008 12:39 am

Ами ще има Хералдика на 3 или 4, ще е чувал за гербовете на големите домове (понеже се е бил редом с/срещу тях) и няма да има начално умение "Хералдика" извън бонусите от рицаря, при което всяко усложнение от 2 го праща в страната на 15+ с 3 зара. Аз ли да ти казвам колко често се пада:)? При Усложнение над 2 не говорим изобщо:). И разбира се, може да отпадне, ако Разказвачът не е съгласен с него, докато не намери начин да допълни обучението си вътреигрово8)!
Според мен не е нелогично, но съм готов да го премисля, ако имаш аргументи.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб мар 15, 2008 2:19 pm

Ворак: Нещата стоят малко по-различно при мен, но рицар=благородник. Виж, нищо не съм казал за произхода му ;)

Асене, според мен Хералдика, трябва да влиза в Политика.

Отговори