Фелини - базово инфо - обсъждане на статистиките

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юни 17, 2010 2:03 pm

Разликите с мистралските фелини са в червено

Фелини:

СК 17
Вит 1 (по принцип мистрал беше писъл 2 което си е нормално, намалил съм го за психологичен ефект - щом са бързи като елфите да са и крехки като тях, а в допълнение по-ниската виталност е и по-ниска УО, което си е фактор новото действие на отровите като цяло)
МЗ 0
СИ 5-17
Л 6-19 (тъй като максимума на минимума за Л е 6 нека първоначално да са равни на елфите)
ИН 3-14 (принципно мистрал задължително искаше да имат обучение, но не всеки фелин ще буде обучаван на фела - малко коте в кош изхвърлено нейде си. Склонен съм това дори да го повишим до 6-ца базово)
ПР 5-12 (в оригинала е 15 но това есамо 1 разлика от хората, а сетингово фелините не са описани като стрелци, тъй че не е няжно да плашиме елфолюбивите твари че се задават още един стрелец)
ИЗ 2-4 (в оригинала 3-8, тук е заменено от свърх нисък показател по три причини: компенсиране на така плашещия таван на ловкостта; ограничение на тяхното чудесно и уникално расово качество: реактивна издържливост и допълнителен баланс за хармоничтоно им развитие.)
реактивна издр (срещу цялата си налична издр получават 5+ИЗ ТД, като ИЗ е текущия им показател) (това е точно ефекта на спринтиращия гепард, който после само хапе, но откъсне ли му се газелата неможе да я догони пак)
резистентност към почиващи средства (възстановават почивка само с почивка) (лек балонсиращ ефект на реактивната, просто не позволява да натрупва почивка с отвари и подобни средства, така фелина трябва да предреме преди да може пак да спринтира)
-1/2 щети при падане отвисоко
Отлично обоняние +2
х2 ефекта на Водна школа (като противовест на това че немогат да използват водни заклинания, така фелините ще искат да имат водан маг за другар и за нищо на света не биха желаи да се изправят срещу такъв)
Забранена водна школа (немогат да използват заклинания от тази школа) (тук невъзможността да специализират е засилена до пълна забрана което в комбинация с двойния ефекта на школата ги прави интересни съотбориници)
+4 катерене (заради опашката)
-4 езда заради опашката
-2 плуване заради нежеланието има да се мокрят
+2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите (по чисто сетингови причини)
Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача. "Усет" също има влияние върху уменията "Наблюдателност" и "Разпознаване и оценка на магически предмети" - бонуса е по преценка на разказвача, като обичайно расте с мощта на обекта на внимание.)(усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но немогат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)) (добавил съм маханика за това тяхно умение)
виждат дори при 20% светлина
Ограничение за броните до 6 ЗА заради структората на тялото и невъзможност да носят твърда броня като нагръдник или кована. (леко се променя спрямо основоното и дава по конкретно обяснение за невъзможноста да носат твърди и големи брони, пак заради котето отгледано то гущероиди...)
РЕС=ПР/ПР (При максимална прецизност 12 това ще даде12+12/2=18 метра точна стрелба. Допълнителна добавка за страхът на стрелците от изместване и би могло да се обясни че стралет от върха на стената в подножието й което не е много повече то 18 метра)
- Хармонично развитие: доколко поради намеса на Хармонар, доколко поради особеностите и културата на самите Фелини, никоя от стойностите на показателите им за СИ, Л, ПР, ИН и ИЗ не може да бъде покачена до степен надхвърляща повече от 7 най-ниския от тях. Пример - за вдигането на Л от 16 на 17, СИ, ПР, ИН и ИЗ трябва да са минимум 10. (в оригинала стойността е „двойно”)


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
(съобразени са сетингово и с показателите)

Фелините надъхват от Л и реактивна издържливост, евентолано и от двойния ефект на водната школа, но въпреки това са равостойни на останалите раси.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет юни 17, 2010 2:15 pm

Вилорп, не само Мистралските, ами и твоя вариант беше отхвърлен, спомни си.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 18, 2010 12:03 pm

Нова корекция:
х2 ефекта на Водна школа (като противовест на това че немогат да използват водни заклинания, така фелините ще искат да имат водан маг за другар и за нищо на света не биха желаи да се изправят срещу такъв)
Забранена водна школа (немогат да използват заклинания от тази школа) (тук невъзможността да специализират е засилена до пълна забрана което в комбинация с двойния ефекта на школата ги прави интересни съотбориници)

Става:
Забрана за специализация във водната школа (както е в оригинал на мистрал)
х2 негативни ефекти от водните заклинания.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юни 18, 2010 1:54 pm

Макар много да се изговори за фелините, не съм видял никъде Мистрал да е казал нещо. Ще спомена няколко неща, над които да се замислите, преди да вземате в свои ръце неговата раса.

1. Слънце, мнението ти се цени, но последно, като погледнах аз бях админ и отговорник на този форум (т.е. на разработките) така че не виждам, колко можеш да "приемаш" или не фелините. Пак в тази връзка не знам какво те издига над нас и трябва точно теб да чакаме да се съгласиш на компромис. :roll:
Да не говорим, че Компромис значи и двете страни да отстъпят, ама от теб такова нещо не съм видял.
2. Иван Атанасов заяви, че за сега фелините са добре, но не са официални. Мистрал държи на тях такива, каквито са, а колкото пъти се опитах да предложа свесен вариант никой не го забелязваше.

Искате да балансирате фелинитие. Ми хубаво, защо не градите върху нещо от този род:

СК 17
Вит 2
Жиз 30
МЗ 0
СИ 5 - 16
Л 6 - 18
ИН 4 - 14
ПР 6 - 14
ИЗ 3 - 5

Сега след като скочих срещу слънцето, да скоча и срещу Вилорп:

Вилорп, вариантът ти е тежък, тромав, сложен и поради това - безсмислен. Кокаин, Къртача и Шами май обясниха защо. Отровите може и да са официални (не съм ги следял, Атанасов може да ги е одобрил), макар аз да съм навит да поспоря по въпроса. От всичките ти предложения подкрепям следните:
+2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите
(усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но немогат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22 (нека да е 26, а? Щото така ще усещат и някои гиганти)))

Броните - вече обяснихме, защо не могат да носят бони с над 4 ЗА, даже имаше предложение да им нанасят ШЩ.
Не съм съгласен с ТР за СУтата.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет юни 18, 2010 3:06 pm

Първоначалните ми наблюдения за фелините ми навяха аналогия за убийците и по тази причина ги свързвах с по-висока ПР. Явно е, че в сегашния вариант те са по-скоро акробати или някакъв тип паркуристи с тези катерения, ловкости, ала-бализми...
Вариантът на Хам за Ловкост е идеален. Не мога да се начудя защо всички предлагате вариант за Ловкост 19 при Прецизност четно число. Есинственото, от което виждам ползва при вдигане на Ловкост от 18 на 19 е комбинацията от (Л+ПР)/2. Ако е за Атака на оръжие с първостепенен показател Ловкост, то той може да се постигне за 8 ТР(чрез Воин), вместо с 19. За БЗ също не е издържано. А и да получиш бонус от едно към тях, той не е толкова фундаментален, понеже на средно високи нива атаките успяват с Успех 4-5+ в 50% от случаите. Аз лично в цялата си практика на играч не съм виждал промъкване с 5+ успех.
Реактивната ИЗ ми допада. Ефектът на гепарда, както каза Вилорп.
Другите показатели и бонуси май са общоприети.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юни 18, 2010 3:48 pm

Това между другото е един от много големите проблеми на този форум - ако трябва да се направи нов парламент и задачата бъде възложена на нас ще има "Хайде да направим висока сграда, за да бъде внушителна! (съгласие в залата) Нека да бъде с 500 стаи и по една стая на етаж!" "(изложение на аргументи защо тази идея не струва)... Затова предлагам - бункер!" Та идеята ми е, наместо постоянно всеки да предлага своята невъобразимо яка идея, да се хване някоя, която да се доближава до оригиналната концепция и да се доразработва и добалансира.

Между другото, Хам, ти много добре постоянно ни напомняш, че си админ тука, ама защо това те прави кой знае какъв капацитет и откога тази твоя "титла" те освобождава от задължението да казаш защо заемаш дадена позиция?

"Вилорп, вариантът ти е тежък, тромав, сложен и поради това - безсмислен." - що?
"Не съм съгласен с ТР за СУтата." - аха, добре, ама... защо?

Също така, къде видя въобще отрови?

И отново проявяваш един адски дразнещ твой навик - да не четеш какво е било писано преди теб. Само за твое сведение - Шами, Кокаин и Картача не са говорели кой знае колко много за предложението на Вилорп. Ако аргументите ти съвпадат с нашите несъществуващи такива...
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юни 18, 2010 5:04 pm

Shamajotsi написа:Това между другото е един от много големите проблеми на този форум - ако трябва да се направи нов парламент и задачата бъде възложена на нас ще има "Хайде да направим висока сграда, за да бъде внушителна! (съгласие в залата) Нека да бъде с 500 стаи и по една стая на етаж!" "(изложение на аргументи защо тази идея не струва)... Затова предлагам - бункер!" Та идеята ми е, наместо постоянно всеки да предлага своята невъобразимо яка идея, да се хване някоя, която да се доближава до оригиналната концепция и да се доразработва и добалансира.

Между другото, Хам, ти много добре постоянно ни напомняш, че си админ тука, ама защо това те прави кой знае какъв капацитет и откога тази твоя "титла" те освобождава от задължението да казаш защо заемаш дадена позиция?

"Вилорп, вариантът ти е тежък, тромав, сложен и поради това - безсмислен." - що?
"Не съм съгласен с ТР за СУтата." - аха, добре, ама... защо?

Също така, къде видя въобще отрови?

И отново проявяваш един адски дразнещ твой навик - да не четеш какво е било писано преди теб. Само за твое сведение - Шами, Кокаин и Картача не са говорели кой знае колко много за предложението на Вилорп. Ако аргументите ти съвпадат с нашите несъществуващи такива...
Да шами, а ти ще почнеш да изчисляваш, как може да стане 500 етажа с о.5 стаи на етаж. Айде стига.

Админ съм точно за да управялявам точно този форум. Мнението си по фелините го заявявах сигурно 1000 пъти. Дадох предложение за статове които са шибан проблем за някои хора тука от самото начало Извинявай, че съм изразил съгласие с аргументите ви. Явно нямам такова право.

[spoiler]Ок, последното си беше заяждане, кокаин излага нещо, което мисля че е за варианта на вилорп, къртача също. Вярно, че ти си мълчиш. Явно съм в грешка, кво да се прави, дори боговете грешим :lol: [/spoiler]
(по принцип мистрал беше писъл 2 което си е нормално, намалил съм го за психологичен ефект - щом са бързи като елфите да са и крехки като тях, а в допълнение по-ниската виталност е и по-ниска УО, което си е фактор новото действие на отровите като цяло)
А, кво викаш за отровите?

А варианта на Вилорп е меко казано тромав, най-вече, защото след 1 до 3 рунда ще са просто пушечно месо.

ПП: Между другото аз щях да се провикна: "Аз съм архитекта и аз искам да не е 500 етажа е 500 кв. км. и на 1 етаж :D
ППП: Ако някой тук все още не може да разбере, че острият ми език е нещо с което ще трябва да се примирява... ми... много му здраве.
ПППП: Шами, да забелязваш, как подчертавам, че съм админ, когато някой заяви че: няма да е така, защотоАЗ не съм съгласен?

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юни 20, 2010 2:34 pm

Тази тема, ако върви така, ще я игнорарам напълно.

Преди няколко дена предложих на Вилорп да прегледаме отново фелините и да потърсим начин, който да им постигне концепцията, без да е за сметка на всичко живо около тях.
Имаше и процедурно решение между нас си, да не се поства нищо във форума, докато двамата с него и привлечените към личната дискусия люде не постигнем общо решение.

Към настоящия момент концепцията на фелините (това не са мои думи, перефразирам защитник на фелините) е горе долу следната: приближава се много бързо до противника и го пребива преди другия да е пребил него.

С други думи - е нещо като файтърски еквивалент на магьосниците. Много силен, но с ограничен брой ползване на ден. Проблемът е, че ниската издръжливост не може да породи това ограничение - всъщност най-ефективното нещо за изтебване на множество слаби врагове ще е тъкмо фелинът - голямата ловкост му позволява да не харчи изобщо малката си издръжливост.

Ако целта е фелинът да бъде компенциран чрез ниската си издръжливост - дано това не е като "наказанието" към водната школа. Ако е истинско, трябва да бъде поправено. Например

Реактивна издръжливост - фелинът има правото и задължението да изхарчва във всеки рунд толкова т. умора, колкото е максималният показател за Издръжливостта му. Ако не стига - влиза директно в преумора. Това с правилото, че възстановява т. умора само от почивка. Така С издръжливост 4, фелинът може да издържи две битки по един рунд и да влезе в преумора на третия рунд.

Логиката ми е, че трябва ефективно, сигурно, чрез определен от системата начин да се стига до наказание заради ниската издръжливост. Иначе не се получава - Фелинът има 18ТД. Това е, ако не ме лъже паметта, с 4 повече от на джудже. За да ги компенсира, джуджето трябва всеки рунд да дава 10 ТЖ. Като ги даде обаче, джуждето не получава предимство, а само компенсира. В продължителна битка или усилие котката ще го надмине, защото все някога живота и издръжливостта на джуджето ще свършат.
фелинът трябва да се задължи да използва ниската си издръжливост, за да може да бъде прецакан ефективно за всички ситуации, които "не свършват бързо".
А това ще се получи, понеже фелин с 4 издръжливост може да издържи два рунда и половина, фелин със шест издръжливост може да издържи 21:6 или три и и половина, фелин с 7 издр може да издържи четири битки по един рунд и.. и предлагам това да е предела - фелините официално да не могат да вдигат над 7 Т. Издръжливост. Дори и да желаят да плащат двойна цена.

Мда - това може и да свърши работа

П.П. обаче остава въпросът кога Разказвача счита, че партито се намира в бойна или друг тип адреналинна ситуация. Предлагам фелинът да е задължен да хачи издр. по описания горе начин винаги, когато ситуацията е стресова. Такава, в която едно джудже би получило право да ползва "бойна ярост".
Естествено, стресът би важал за котк.. за фелина само, ако действа в такава ситуация и действията му са свързани със стресовата ситуация - бие се, бяга, дърпа тежка каруца, надвиснала над пропаст, опитва се да отвори със шперц врата, докато врагът обстрелва групата със стрели и т.н и т.н

Вижда ми се интересно това ограничение, което е и бонус понеже не се съобразява с правилото за допустимия брой т.У за харчене на рунд.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юни 21, 2010 10:46 am

Слънце, само едно ще ти кажа - фелинът може да набие джуджето-броненосец, но ще бъде надупчен от прилежния ученик на Кой Ли, както се вижда на Арената. Който от своя страна ще бъде натупан от броненосеца, пък бил той и гоблин, а не джудже, както насмалко щеше да се види на Арената, ако не беше АУ-то на стрелеца.

Иначе, Хам, аз предния път вярно си изпуснах нервите повече от необходимото, но основно недоволствах за това, за което ще недоволствам и сега - не казваш защо точно не ти харесва предложението на Вилорп. От по-предния ти пост бях останал с впечатлението, че механиката за фелините е тромава, а сега май се оказва, че фелините са тромави и то защото умирали лесно. Кажи кога, поради коя тяхна черта и при какви обстоятелства фелините умират лесно, защото Слънцето в същото време твърди, че са едва ли не безсмъртни в битка.

П.П. Сега видях, че без вдигане на каквито и да е показатели и без харч на живот, джуджетата още на нулево ниво могат да имат 16 ТД първи ход.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юни 21, 2010 12:57 pm

@ Шами - е па всичко е окей, тогава. Самата система ми се вижда тромава, но една друга тема ясно показа, че вижданията ни за това се различават. ;)

@ Слънце, фелина с 18 ТД ще трябва да се бие с джуджето с 16, което джудже само от ИЗ ще може 10тина рунда да не изостава, че даже и да изпреварва по ТД Фелина, без да използва ТЖ. Да не говорим, че джуджето 100% ще е бронирано и с почти двойно повече живот. Както и да е.
Към настоящия момент концепцията на фелините (това не са мои думи, перефразирам защитник на фелините) е горе долу следната: приближава се много бързо до противника и го пребива преди другия да е пребил него.
Не знам това ли е концепцията. за мен концепцията винаги е била нещо тип Самурай - много страшен, много бърз и изведнъж, след сблъсък с някой в тежка броня остава да зяпа в пространството. Или след сблъсък със стрелец. Или Маг. Не е въпроса да се приближава бързо, въпроса е да наспамва по много удари на една точка. Не да действа като граната - гръмва и нито противник, нито граната накрая.

Всъщност идеята е да е опозицията на война в тежка броня. Тук идва проблема, че имаме за оправяне не на концепцията на фелина или системата му, а на системата за ОП, на която никой не обръща внимание. Може би, защото само на мене тука бронираните в тежка броня герои са ми любими. Или защото малко хотра осъзнават, че дори с известна ОП, героят ти не трябва да е прецакан на 100% (като е сега). В интерес на истината, Фелините не са по-опасен противник от елфите, особено на високи нива.

За реактивната Издръжливост...

Честито, фелините, трябва да се бият с демони, но май са преебани от живота, защото всеки маг в школата на Мрака ги превръща в съсухрени старчоци. Някъде наскоро бе споменал Шами като че ли, колко гадно нещо е тази школа срещу магове...

[spoiler]
Shamajotsi написа:Такаааам... направих тестове за бой срещу магове и знам, че те не са задължително кой знае колко показателни, ама пак добих някаква представа какво всъщност се случва и се чувствам спокоен да изложа някои изводи.

Първо, тестовете бяха по правилата за развитие на Арената (3то ниво, среден зар 4). Получиха се елфи с по 18 ИН, 12 на Магьосник, 5 на Бързо развитие (това основно за магиите, ама както видях, можех да заделя далеч по-малко ТР за тях, защото нямаше кой знае какво разнообразие от използвани заклинания - виж по-долу) и 6 на две от следните три умения: Бърза мисъл, Спец. в Маг. Школа (Мрак - виж по-долу), Архивист. Първо няколко общи думи:
-Излиза, че срещу други магьосници, Школата на Мрака е просто незаменима. Ако героят ще се бие специфично срещу такива противници, няма смисъл специялизацията да бъде другаде.
-Проклятието е задължителна първа магия в такъв двубой. Една от битките протече по следния начин: герой 1 прави Проклятие (в следствие на което противникът прави с 6 щета по-малко), герой 2 не успява. Герой 1 надупчва герой 2 с 12 маг. стрели.
-Магьосниците са изправени пред голяма дилема - да увеличават иначе не кой знае колко полезната ИЗ или много да внимава какво става с този показател срещу чернокнижници. Един елф изразходи първите си 3 ТУ, след едно Изсмукване остана на -5 СК и +2ТД за всяко активно действие. Включително казването на магии. В този ред на мисли, Изсмукването е една адски полезна магия от второ ниво (да, за нея говорех в темата с Туиканите).
-В условията на тези боеве, ТМ не са били от особено значение. Но бързината и МУ са изключително важни. Поради което не се употребяват и магии от особено високи нива - трето макс и то само при Огнена топка, която се използва като нанасящи щети магия, която пренебрегва двете МУ. Това е поради щото високо ниво = допълнително време за концентрация или по-нисък шанс за успех. Когато 50% шанс за успех са много за теб, не ти се ще да поемаш рискове с магии от големи нива.
[/spoiler]

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон юни 21, 2010 4:55 pm

Джуджето има 16 ТД на нулево ниво? Тоест? има минумум 16 на СК и максимален показател на ловкост на 16? Нещо не помня така статовете му.

Значи, концепцията на фелина според Хам е тази?:

Не знам това ли е концепцията. за мен концепцията винаги е била нещо тип Самурай - много страшен, много бърз и изведнъж, след сблъсък с някой в тежка броня остава да зяпа в пространството. Или след сблъсък със стрелец. Или Маг. Не е въпроса да се приближава бързо, въпроса е да наспамва по много удари на една точка. Не да действа като граната - гръмва и нито противник, нито граната накрая.

Ок... и така съм съгласен.
Дайте системен вариант, в който фелинът с двуръчен меч и при статове 19Л и 17 Си да има по-неефективна атака срещу брониран противник от един човек. Например, че всяка броня получава срещу фелините +3т. ЗА.+1 към абсорбиране на щетите.
Не ми харесва идеята фелинът да губи от бронирания човек, понеже самият той не е брониран и онзи отсреща ще го победи заради по-голяма разлика между атака-отбрана.

Това е косвено балансиране и не отчита че фелинът може да парира, при което по-високата му атака от тази на бронирания човек ще му даде превес и в отбрана.

П.П. Просто кажете пред какво е слаб фелина и ще нагласим така нещата, че в дадената ситуация/опозиция на определен опонент, да е назад с по минус 3 точки на УФУД.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юни 21, 2010 5:38 pm

Срещу какво е по-слаб?

Стрелци
Магове
Убийци

Срещу какво е силен?

Не-бронирани войни с ниско ТЖ (значи елфи, най-вече).
Много бавни раси с ниска ИЗ (значи какво? Гоблини?)

Не виждам защо трябва да нагласяме нещо. Имаме гаднярски държаща три максимума раса (елфите)
Вече предложих определени статове за фелините, които:
А) не нарушават концепцията им.
Б) не ги правя ултимативни в нещо (о, богове, за 31ТР имат +1 АТ и +2БЩ в повече от елфите с двуръчен меч - т.е. имат приличен аналог дори в "специалността им")

А бронираният войн по-принцип трябва да е равностоен на Ловкия. Ама няма кой да ме чуе, това го повтарям от много време.
Джуджето има 16 ТД на нулево ниво? Тоест? има минумум 16 на СК и максимален показател на ловкост на 16? Нещо не помня така статовете му.
Шами, сега и аз се замислих - как бе?
При скорост 14 и Ловкост 4-14?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юни 21, 2010 6:18 pm

Джуджетата имат минимална ИЗ 7. Все пак казах само за първи ход. И без вдигане на показатели ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юни 21, 2010 6:39 pm

А, в смисъл, че базово... виж, тогава да

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт юни 22, 2010 9:33 am

Сега като стана дума, че това са с минимумите на джуджето, ми хрумна, та видях, че същото джудже (което може и да носи големи, но неограничаващи кожени брони) може да си вдигне Л и ИЗ на макс за по-малко ТР от колкото трябват на фелина да вдигне Л на 18. Та същото това джудже може би ще остане с една глава и една брада по-малко след евентуален двубой с развит фелин, ама ако то самото се е развивало колкото фелина, то котколакът ще се поозори значително.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юни 22, 2010 12:40 pm

По-високата атака на фелина му позволява именно по-добра атака срещу бронирани, както и по-добра активна защита чрез париране.

По-високата ловкост му позволява именно по-добра БЗ, което е решаващо за продължително сражение с по-слаби и по-многочислени противници.

Високата Ск е фундаментално важен показател не само защото дава ТД= СК/2 но именно заради Ре-то. Това е решаващ показател за стрелците и маговете и далеч не толкова за войните. Показателно е, че СУ Майстор Стрелец дава 4т. Ре, за да може стрелците да действат преди войните.
В този смисъл войн-елф с акробатика или певец има равна Ре с джудже стрелец, но има значително по-малко сила от фелина - 13 срещу 17. Тоест има значително по-малка БЩ и възможност за тежки, правещи демидж оръжия. Фелинът при същото развитие има същия шанс да отиде пръв до стрелец-джудже - обаче като отиде, ще го налее с меле удари така, както елфът никога не би могъл.

Игнорирам от тук нататък тази дискусия. Не виждам смисъл да повтаряме отново всичко. Каза се, че с тези статове фелините няма да бъдат допуснати в официалния сетинг. За разлика от други фанатични противници на фелините, съм готов на компромис, само че никой не иска да го приеме. Така че повече няма да чета и отговарям на тази тема. Фелините да се сърдят на застъпниците си.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 22, 2010 1:02 pm

http://hogwartsbg.com/spas/diskusia.txt

С десен бутон на линка ще го свалите, иначе пак се чете но браузарът ви трябва да различава кирилица.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 22, 2010 2:09 pm

Така, след като примадоната си тръгна, на някой занимава ли му се да дооправяме статовете или не?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 22, 2010 3:41 pm

Ами те са си добре в общи линии, тая 19-ка на ловкост е от спихосуматина величина, На арената се видя че дори при предишните статове на Фелините проблеми нямаше за равностоен противник.

Тъй че въпросът е да се доизгладат расовите.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 22, 2010 4:06 pm

Между другото, тъй като Иван не иска фелините с тези им статове, нека видим, колко добре са така:

СК 17
Вит 2
Жиз 30
МЗ 0
СИ 5 - 16
Л 6 - 18
ИН 4 - 14
ПР 6 - 14
ИЗ 3 - 5

Струват ми се горе-долу добре, но вие ще кажете, дали са или не са.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 22, 2010 4:09 pm

Vilorp написа:http://hogwartsbg.com/spas/diskusia.txt

С десен бутон на линка ще го свалите, иначе пак се чете но браузарът ви трябва да различава кирилица.
Хам вземи прочети това пък и наистина спри да даваш твой с предложиния става ли =)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 22, 2010 4:15 pm

Ако мислиш, че имам нервите да прочета 3 страници сблъскан текст... дълбоко се лъжиш.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 22, 2010 4:18 pm

Цитирам ти само края тогава:
[15:57:30 | (16:03:41 — редактирано)] z.m.m.: Фелини:

СК 17
Вит 1
СИ 5-17
Л 6-19
ИН 3-14
ПР 5-12
ИЗ 2-4
реактивна издр (могат да изхарчат накуп цялата си ИЗДр както намерят за добре)
резистентност към почиващи средства (възстановават почивка само с почивка)
-1/2 щети при падане отвисоко
х2 ефекта на Водна школа
Забранена водна школа (забранена специализация в школата, ни и използването на заклинания)
+2 катерене (заради опашката)
-4 езда заради опашката
-2 плуване заради нежеланието има да се мокрят
[15:58:16] Антон Фотев: извинявай, прекъснах те, довърши
[15:58:38] z.m.m.: амо то това е
[15:58:42] Антон Фотев: тъй, сега
[15:58:50] z.m.m.: резнах изправянето и атаката от спринт
[15:58:58] Антон Фотев: - 2 към плуване - глупост е, котките са добри плувци
[15:59:04] Антон Фотев: махни го
[16:00:09] Бат Гойко - Ivan Atanassov: бива
[16:00:14] Бат Гойко - Ivan Atanassov: махай го
[16:00:24] Антон Фотев: за забраната за водна школа... не знам какво ще каже Ванката, но поне аз не си представях, че магията в Магландиум е "глазура", а не "подложка" на света. В смисъл - за мен водата е слаба като елемент само в пустинята - просто защото е пустиня
[16:01:00] Антон Фотев: Както земната школа би трябвало да е силна в долини, клисури, низини, близо до разлати планини тип родопите и т.н.
[16:01:15] Антон Фотев: А Фелла е все пак остров
[16:01:42] Бат Гойко - Ivan Atanassov: Ама те си имат вземане-даване с демоните
[16:01:46] z.m.m.: -2 към плуването е щото се мокрят и неискат да плуват
[16:01:50] Бат Гойко - Ivan Atanassov: така че всичко мож е да им се припише
[16:02:00] z.m.m.: съответно и не са се развивали в това отношение
[16:02:54] z.m.m.: Може демоните да блокират водата...
[16:03:02] z.m.m.: Други забалежки?
[16:06:56] Бат Гойко - Ivan Atanassov: За момента не
[16:07:12] Бат Гойко - Ivan Atanassov: иска ми се да имат още едно запомнящо се и специфично умение, каквото е реактивната ИЗ
[16:07:18] Бат Гойко - Ivan Atanassov: Но да звучи добре
[16:07:31] Бат Гойко - Ivan Atanassov: съгласих се, че засилката и скока не им трябват
[16:07:40] Бат Гойко - Ivan Atanassov: те си ги получават от добри показатели
[16:09:23] z.m.m.: За сметка на това Тянцьорите намазаха атака от спринт (;
[16:09:35] z.m.m.: въпреки че притях е още по драстичен ефекта
[16:10:11] z.m.m.: Аз пуснах последната ревизия на фелините и ще кача някъде и лик към дускусията дето се види.
Тук трябва да се отбележи че реактивната става 5+ИЗ а не цяла
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 22, 2010 4:25 pm

Ми, нз, Реактивната ИЗ ми звучи точно като граната - мятаме го, за три рунда нанася щети и после изчезва от лицето на земята.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 23, 2010 9:58 am

Е нали ти така си виждал идеята - там със самураите енд стъф?

Иначе, Слънце, като си говорим за максимуми и джуджета, срещу фелинът най-вероятно ще се изправи джудже с едноръчна брадва. Един успешен удар в бронята и фелинът остава без малкото от нея по себе си. Следващият успешен удар го оставя пред дилема - да парира и да остане без оръжие или да не парира и да поеме щетите.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юни 23, 2010 10:18 am

BatGojko написа:Всъщност, в крайна сметка като се размислих много обстойно разбрах, че за мен по-счупеният им показател е 19 СК, тъй като той им е даден в началото, а и е показател, който много млако СУ модифицират. 19 Л са в късен етап на играта и по никакъв начин няма да я счупят чак толкова. Елфите, също така не са най-ловката, а най-умната и най-прецизната раса, тъй като са най-добрите магьосници и най-добрите стрелци, та затова 19 Л, не би влязло в някакъв конфликт с тях... Остава 19 СК, за които твърдо смятам, че трябва да са доста по-малко (поне 15, за да правят общо 17 ТД на максимум). Естествно всяко екстремно състояние може да се компенсира с интересни умения, но нека се пробват в реална игра, пък той Мистрал ше си ги нагласи.
Ясно е казал Батугой, СК та им трябва да е 15-ска, така че ТД да идват 17 при максимална Ловкост.

И - частта от разговора, която е цитирал Вилорп, е извадена от контекста на разговора между нас.
По време на този разговор се взе процедурното решение, че във форума няма да се пуска нищо, докато участниците в скайп-дискусията не достигнат до единно решение (което да се предложи във форума).
Такова единно решение не е постигнато, защото моите искания за падане на Ре при опит за стрелба и атака, както и наказанията към МУ и МА не бяха приети от Вилорп. Той пусна на практика предишния вариант на фелините, който на времето беше обсъден и недопуснат до официалния сетинг.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юни 23, 2010 12:57 pm

Shamajotsi написа:Е нали ти така си виждал идеята - там със самураите енд стъф?

Иначе, Слънце, като си говорим за максимуми и джуджета, срещу фелинът най-вероятно ще се изправи джудже с едноръчна брадва. Един успешен удар в бронята и фелинът остава без малкото от нея по себе си. Следващият успешен удар го оставя пред дилема - да парира и да остане без оръжие или да не парира и да поеме щетите.
Не баш, най-малкото ги виждам ползотворни и след рунд номер 3 (или 4, не съм добър математик не мога да преценя точно).

Да ебам, заради тия фелини, ще ме карате пак да си качвам ICQ и да досаждам на БатГойко. :lol:

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 23, 2010 2:21 pm

Много моля, цитираната част е извадена специално за фхамелеона, за да не ме се налага да товори файла и да прочете последние 20 реда от обсъждането. Цялата дискусия си я има в хисторито и който се зачете дори по диагонал ще види че и ти си се сгъласил до известна степен, а това за падането на реакцията ти дойде по късно на ум в процеса на пресмятане на реактивната издържливост, която както изтъкнах трябва да се коригира, и е предложена вазможност за корекция която удивлетворява страните.

Говаря за 5+ИЗ където ако фелин е дигнар ИЗдр си на 10-ка може да получи 10+5ТД в първия рунд на цената на цяла издр. Което е с 55-15=40ТД/ТМ/ВЩ по-малко от друг герой със същата Издр.

Поздрави.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср юни 23, 2010 3:02 pm

Всъщност най-голяма далавера се вади от минималната издръжливост, защото не губиш кой знае колко, а и си си разпределил ТР за други показатели.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 29, 2010 2:03 am

1) Фелините са създадени от Мистрал и аз нямам право да му ги отнема своеволно и да ги префасонирам както аз желая - мога само да му предложа как да ги промени

2) Фелла и Фелините са официално обявени пред читателите и трябва да ги има, затова не мога и да отхвърля расата във вида, в който Мистрал желае тя да се появи

3) Това, което аз мога да кажа обаче е дали тази раса някога ще стъпи в Магландиум и за момента смятам да се въздържа от нейнат апоява там

4) Като така, Мистрал ще е този, който ще обяви финалния фид на расата и аз ще го приема (все пак сме го дъвкали достатъчно и знам, че расата е игруема), но тя ще съществува единствено на Фелла (поне докато не се изтества от твърде много играчи, които да решат, че я искат в своите кампании в Магландиум)

5) следователно в Магландиум няма Фелини, но на Фелла има Хора, джуджета, елфи и всички останали създания, които Мистрал прецени.
Сега само ще добавя, че Иван не искаше Фелините да имат над 17 ТД. Лично според мен, като цяло можем да се съгласим и на 18. От там насетне отново предлагам моя вариант за статове:

СК 17
Вит 2
Жиз 30
МЗ 0
СИ 5 - 16
Л 6 - 18
ИН 4 - 14
ПР 6 - 14
ИЗ 3 - 8

които без разни специални умения и подобни чудесии ги вкарват там, където им е мястото (получават 17.5 ТД с максимална ловкост). Не знам, също така, колко от вас си спомнят за разказа на Мистрал за фелините, когато дават идеи за статистиките им. Не че там има много бой на обикновени фелини, но като цяло са описани като ловки и изящни. Сега, лично за мен това се отразява с Ловкост и Прецизност, вместо със Скорост и Ловкост, но това е лично мое мнение.

Нека да имат нещо за дроубек, защото в момента, наистина са най-силните мечоносци. Няма лошо. Като стрелци са май на равно с Елфите, но можем да им сложим едно -2 за атаки с лък, поради окосмяване и нокти. В сравнение с Мистраловия вариант - малко по-слаби и тромави са и определено по-бавни.

Всяка броня с над 4ЗА им нанася Шокова щета при активни действия. (1 ШЩ за 1 ЗА). За плетен метал, това важи в пълна сила още при 1 ЗА. На практика, това ги ограничава до обикновени нагръдници, що се отнася до брони.

Ще подхвърля, че наистина имат нужда от специално умение, макар че аз лично бих се спрял на нещо свързано с бързо придвижване или скачане, отколкото на Реактивната ИЗ.

Между другото, така и не успях да обясня наистина какво ме дразни в Реактивната Издръжливост, за това нека го направя:


І. Превръща Фелините в гранати, работещи по определен алгоритъм - скача=>бие=>загива, щото има малко ТД и е в преумора.

ІІ. Ами ако играча не го кефи? Уменията на другите раси могат да се ползват, могат и да не се ползват и това не вреди изключително много на прословутия баланс.

Хубаво де, но мен примерно не ми се иска да съм граната. Тогава, какво? Играя друга раса? Ми, балсъм я и ролевата игра, ши мина на друга. Щото в момента и джуджетата и гигантите, че даже и гоблините и гущерите могат да са всичко в прилични размери. Фелините в тоя си вид са единствените, които освен мечоносци или пиконосци, за нищо не стават, в сравнение с другите. А дори и в силните си ниши пак не са най-добрите.

да ебам, щеше да има 3 и 4 точки, ама нещо се отпеснах в преглеждане на подобни раси.


Сега, някои хора ще кажат, че да вървя срещу нещо, което Иван най-накрая е одобрил е чиста проба лудост и може и да са прави. Но форума за тва е форум, всеки да си каже меннието.

Отговори