СУ "БЕБО" и СУ "БЕНО"

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

СУ "БЕБО" и СУ "БЕНО"

Мнение от cherno_slance » ср дек 13, 2006 4:11 pm

Това е окончателния вариант (с редакция от 07/05/2008)

СУ Бой с едно Небалансирано оръжие
Небалансирано оръжие: Такова чийто център на тежеста е максимално далеч от мястото на хвата (брадви, алебарди, чукове и т.н.)
Такива оръжия изискват 1 ТД в повече при атака от балансирано оръжия със същия размер и маса, но пък нанасят осезаемо по-големи.

Изискване за нулева степен - 5 ТР.
За да е в сила изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието – не може да се ползва щит или помощно оръжие, както и другата ръка да е безучастна (завързана за гърба, счупена или обездвижена по каквато и да било друга причина).

Придобивки:
+СУ/2 към щета;
+СУ/2 към Захват, но само когато се счита за оръжието (за всички останали цели, Захват остава непроменен);

- На 7 степен при АТАКА оръжието получава качеството "Разтърсващо"*;

*Качеството "Разтърсващо"
Всяко съприкосновение (понасяне на удар, засрещане на оръжия, броня, щит и др.) с оръжие, с качество Разтърсващо води до понасяе на +1 шокова щета (от страна на опонента), независимо от останалите щети на оръжието.

- На 9 степен оръжието получават качеството "Разтърсващо" и при париране;

- На 11 степен героят научава специалната атака "Магическа щета"**;
**Магическа щета
Цена: +1 Мана за +1 щета;
Описание: Мигновено действие за 1 ТД, което позволява допълнително влагане на мана за придобиване на допълнителна Щета. Цената може да се заплати многократно, но не повече от (СИ/2) пъти.
Ефект: Добавя +1 Щета за всяко заплащене на цената от 1 Мана;

- На 12 степен удвоява бонуса върху щетата, като го прави в размер на (СУ) и също така героят увеличава допустимия максимум за Сила на расата си с +1;

СУ Бой с едно балансирано оръжие
Балансирано оръжие: Това е оръжие за една или две ръце, чийто център на тежестта е максимално близо до гарда или дори в дръжката, а при тоягата например е в геометричния й център.
Изискване за нулева степен - 5 ТР.
За да е в сила изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието – не може да се ползва щит или помощно оръжие, както и другата ръка да е безучастна (завързана за гърба, счупена или обездвижена по каквато и да било друга причина).

Придобивки:
+ 1 към Атака
+ (СУ/4) към париране с балансирано оръжие
+ (СУ/3) към Захват, но само когато се счита за оръжието (за всички останали цели, Захват остава непроменен);

- На 7 степен героят увеличава скоростта на своето парирането и го извършва за 1 ТД по-малко (за ТД/2 от нужните за атака с оръжието)

- На 10 степен героят е способен, да се изпълни СА Контриране с всяко едно балансирано оръжие.

- На 11 степен увеличава скоростта на атаката с балансирани оръжие, като я намалява с -1 ТД за Атака, но не по-малко от 4 ТД.

- На 12 степен увеличава бонусът към Атаката на +2 и също така героят е способен да изпълни СА Отклоняване с всяко едно балансирано оръжие.


Премахнах всичко, което би могло да предизвика неразбиране или излишно усложняване на описанията. Махнах и бонуса за Атака при небалансираните - шетите там са най-важното, а Атаката я оставям в Балансираните. Също премахнах бонусите за париране, тъй като то се основава на Атака и така и така се повишава, а и двете специални атаки, които са позволени, отлично го допълват.
Последна промяна от cherno_slance на ср май 07, 2008 1:37 pm, променено общо 7 пъти.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » ср дек 13, 2006 5:01 pm

Бих предложил , бонусът на 3 ниво , да се замени или с :
11 ниво : намаляне ТД за атака с едноръчно оръжие с 1
или с
Щета = СУ/3

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср дек 13, 2006 5:09 pm

За намаляването на нужните ТД с едно си го мислех и много ме узкушаваше. Колебаех се дали да не бъде именно това, но ако един меч започне да изсисква 5 вместо 6 ТД, последиците за отсрещния могат да станат крайно неприятни.
Тоест с удоволствие бих приел предложението за -1ТД, но да видим какво ще кажат останалите
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » ср дек 13, 2006 6:42 pm

И на мен ми се стори небалансирано... , но на второ четене е приемливо , заради не дотам голямата щета на този вид оръжия

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср дек 13, 2006 11:29 pm

Не просто е небалансирано, а е имба, та няма накъде, не го очаквах от Черното Слънце! Всъщност, реалистично може бонусите да са такива, но официалната позиция на екипа на А16 е, че нищо не се допуска, ако разваля баланса, както ми беше разяснено при едни подобни предложения, напаравени от мен. Сега, това нещо обезсмисля Специалиста в Защита, защото има по-високо париране и дава базова защита много по-рано, при обезоръжаване дава хватова атака с пъти по-висока от тази на специалист в борба, както и по-висока стабилност от неговата. На всичко отгоре дава бонуси към максималните показатели за ловкост, което е най-важния за бойците показател и се отнася за няколко различни вида оръжие. Според мен трябва да се приеме, но само като надграждащо умение за тези, които вече са развили специалист в защита на майсторска степен, борба на 10 и повече и с обяснението, че намирането на учители е трудно, при което ще бъде нещо акто наалог на магическите школи при бойците!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет дек 14, 2006 5:58 pm

цитат
"Ето защо предлагам това умение и се надявам вместо огън и жупел за неизбежните грешки, да получа предложения за донатъкмяването му спрямо другите умения в системата."

Казах това горе още в началото, но някои хора бързат да критикуват. Искам помощ тъкмо за балансирането на умението и това е всичко.

С уважение, Асене : Черно Слънце
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет дек 14, 2006 6:39 pm

cherno_slance написа:цитат
"Ето защо предлагам това умение и се надявам вместо огън и жупел за неизбежните грешки, да получа предложения за донатъкмяването му спрямо другите умения в системата."

Казах това горе още в началото, но някои хора бързат да критикуват. Искам помощ тъкмо за балансирането на умението и това е всичко.

С уважение, Асене : Черно Слънце
Черно Слънце, мисля, че това е посочване на слабите места, което си поискал, как да го натъкмиш не съм ти писал, за да можеш да го решиш сам, ако не искаш чужда намеса.
Асен написа:Сега, това нещо обезсмисля Специалиста в Защита, защото има по-високо париране и дава базова защита много по-рано, при обезоръжаване дава хватова атака с пъти по-висока от тази на специалист в борба, както и по-висока стабилност от неговата.

На всичко отгоре дава бонуси към максималните показатели за ловкост, което е най-важния за бойците показател и се отнася за няколко различни вида оръжие.

Според мен трябва да се приеме, но само като надграждащо умение за тези, които вече са развили специалист в защита на майсторска степен, борба на 10 и повече и с обяснението, че намирането на учители е трудно, при което ще бъде нещо като аналог на магическите школи при бойците!
Ако искаш конкретни предложения, ето няколко. Слагаш Стабилност/6, останалите посочени бонуси ги слаггаш на СУ/4 и евентуално, махаш бонуса към Базова защита или го пренасяш на степен 12, както е при останалите СУ-та с такъв бонус. Бонусът към ловкост го махаш или оставяш по своя преценка и слагаш изисквания за научаване-определена от теб, но не майсторска, степен на Войн, Борба и Специалист в Оръжие. Разбира се, това са само моите предложения, ти прецени кои да използваш:)! Терминът "имба", впрочем, не е обиден, писал съм, че не очаквам това от теб, защото предложението ти за гъвкавия меч според мен беше напълно балансирано и разликата се усеща!

С искрено уважение, Черно Слънце: Асен 8) !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » чет дек 14, 2006 11:05 pm

Imba (Imbalanced) , което в чист превод значи Небалансирано !
Асен написа:Не просто е небалансирано, а е имба
:lol:
Не се засягай , искаше критика и предложения и ги имаш , вече сам ще решиш , как да ги приемеш (и дали) и как ще промениш умението (дори пак да не е много балансирано и да има нужда от поправки, прогреса е важен )

С най-искрено Уважение, Black sun & Асене : Sharky

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет дек 15, 2006 7:31 am

Мерси за предложенията. Ще ги взема в предвид с цел натъкмяване веднага, щом ми се отвори пролука във времето.

Тенкс.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет дек 15, 2006 10:51 am

Sharky_Dog написа:Imba (Imbalanced) , което в чист превод значи Небалансирано !
Асен написа:Не просто е небалансирано, а е имба
:lol:

С най-искрено Уважение, Black sun & Асене : Sharky
Наясно съм откъде идва, но го ползвам като превъходна степен на небалансирано. Както и да е, вече изяснихме защо е небалансирано в този си вид. Сега остава авторът да го коригира и може да се включва в игра!
cherno_slance написа:Мерси за предложенията. Ще ги взема в предвид с цел натъкмяване веднага, щом ми се отвори пролука във времето.

Тенкс.
Пак заповядай, както казах, според мен умението има потенциал. Проблемът е, че в тоиз си вид имаше прекалено много потенциал:)! Очаквам корекциите, през това време мога да помисля и за другото ти предложение!

С уважение, Шарки Куче и Черно Слънце: Асен!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет дек 15, 2006 2:40 pm

така - сложих бонуса за париране от СУ/2 на СУ/3, бонуса от една точка базова защита го махнах, Стабилността стана СУ/6, бонуса към захвата - СУ/4, бонуса от една точка към максимално допустимите за расата ловкост и прецизност го оставям с оглед на факта, че тази благинка се постига на майсторската степен на умението.
Изискванията ги увеличих - добавих: Войн - 9 ниво, Специалист в защита -8 специалист в оръжие 7 ниво. Резултатът от тези изисквания е, че това става надграждащо умение - трябва да имаш другите на прилично ниво, за да започнеш да развиваш това.... Нещо като върха на пирамидата...

П.П. Усеща се, че сега е по-балансирано и "игруемо"! За което ви благодаря още веднъж!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » пет дек 15, 2006 3:01 pm

Така е по-добре , но тези изисквания , ми се струват, прекалено завишени... Едва ли някой ще развие героя си точно на "Войн", "Специалист в защита" и "Специалист в оръжие", само за да има точно това умение. Може би изискванията към другите умения , трябва да отпаднат и не да се разглежда , като надграждащо умение, а като помощно !

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет дек 15, 2006 3:37 pm

Миии... и ти си прав.... и Асен също. Става като в оня виц за кадията, който казал на ищеца, че е прав. После изслушал ответника и казал, че и той е прав. Тогава жена му, докато носела локума, му прошушнала, че не може и двамата да са прави. Кадията си пригладил брадата, замислил се и казал: - Скъпа, знаеш ли - и ти си права!

:) Шегата настрани, но балансирането между изискванията и бонусите е много тънка игра, за която признавам, че нямам достатъчно опит. Умението явно има потенциал, сега остава да се избере най-удачен вариант. Единият избор е да се занижат изискванията. Другият е да се върнат първоначалните бонуси, като се запазят сегашните допълнително завишени изисквания - тоест умението да е "скъпо" и именно надграждащо. Третия вариант е да се запази новия вариант или да се направят съвсем деликатни, последни корекции.
Но истината е, че като водещ, който набляга на силно социално ориентирани приключения нямам достатъчно висок технически "опит" за такова последно шлифоване на СУ-то. :(
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет дек 15, 2006 6:25 pm

Sharky_Dog написа:Така е по-добре , но тези изисквания , ми се струват, прекалено завишени... Едва ли някой ще развие героя си точно на "Войн", "Специалист в защита" и "Специалист в оръжие", само за да има точно това умение. Може би изискванията към другите умения , трябва да отпаднат и не да се разглежда , като надграждащо умение, а като помощно !
Всъщност са подходящи, ако разгледаш бонусите и сметнеш за колко ТР ще постигнеш същите показатели, като развиваш само показатели и основни умения. Определено не можеш да го вземеш на стартовото ниво, герой с това умение вероятно е напреднал майстор-дуелист, иначе няма да си позволи да пренебрегне носенето на щит. Накратко, въпрос на концепция, аз го предложих именно като надграждащо умение, а за всеки боец това са трите най-логични умения за развиване!
Впрочем, аз също наблягам на силно социални игри, или поне така са ми казвали някои играчи. Това не пречи да познавам бойната система. Все пак, когато преговорите не вървят, множество играчи прибягват до оръжията и просто се налага, ако им е прекалено елсно, може да се изкушат да решават проблемите по недтоам социален начин:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет дек 15, 2006 11:46 pm

Ами няма лошо, но изискванията за СУ-тата могат да се намалят на 6-ци. А иначе все къп като го чето тоз бонус на 12-та степин дето го даваш ми се струва, че даваш +1 ниво (точка) за директно покачване (с такова впечатление осдтавям), хвърли моляте едни поглед в книжката как беше, че мойта съм я зарил някъде. нещо то рода на: покарчва расовия максимум или нещо то сорта беше...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб дек 16, 2006 2:51 am

ТОва ще го погледна по-късно. За сметка на това пък обърнах малко внимание на предложението за двуръчните... В крайна сметка, може и да излезе нещо.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб дек 16, 2006 8:24 am

разбира се, че не давам директно +1т към Л и Пр. Направено е като при другите СУ - давам +1т към максимално допустимите без наказание точки Пр и Л за расата на героя. Смисъла на бонуса е да премахне наказанието от допълнителни ТР за всяка точка на показател над допустимия праг за расата.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон фев 12, 2007 7:07 pm

Изискването за степен в СУ специалист в защита го махам. Стои странно, защото съществена част от СУ спец в защита е ориенитрана към даването на бонуси към щит. А пък използването на СУ Бой с едноръчно, балансирано оръжие автоматично блокира най-голямата далавера на СУ спец в защита. Най-многото, което може да държиш в другата си ръка е кинжал.

Няма логика надргаждащото умение да стопира толкова съществено едно от базовите, които уж надгражда. Явно става въпрос за различни подходи в развитието на героя като войн. Та затова го махам.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт фев 13, 2007 10:04 am

Отива в разработки, а моят съвет е вместо Париране да даваш бонус атака.

ПП: Не слагай -1 ТД за атака. Ако някой има това И СУ Спец... ами... с меча ще бие за 4 ТД, дори за три, май не си спомням Бърза атака какво даваше...

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет фев 16, 2007 12:54 am

Добавих ограничение - в свободната си ръка героят не може да държи нищо, дори кинжал - иначе се отваря комбинацията със СУ двуръчни плюс акробатика и убиец.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет фев 16, 2007 1:44 pm

А кърпичката на дамата заради която се дуелирам може ли да държа? Или и нея не.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 16, 2007 4:21 pm

Сигурно ще ти позвалят, стига да ен се опиташ по някое време да я натъпчеш в носа на противника и да го задушиш с нея, защото ще стане оръжие и вече няма да можеш да ползваш меча в другата си ръка за да го ръгаш. ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет мар 16, 2007 2:14 pm

След известно осмисляне и тестване стигам до определен извод. Това, което аз си представям при боя с леко и балансирано оръжие, авторите са го въвели чрез спец. ударите на оръжията. Късия меч, кинжала, рапирата, ятагана (слагам в тази категория и гъвкавия меч), както и някой други оръжия имат спец. атаки, които системно въвеждат това, което аз си представям като СУ.

Поради тази причина, ще обединя Су "Б.Е.Б.Ор." с СУ - Бой с двуръчно оръжие" - обединяващият момент е, че се използва едно оръжие - с две ръце, ако е тежко или със съсредоточаване върху баланса, ако е леко."

Едит: и да - бонусите ще са такива, че играчите да се замислят дали да използват СУ бой с две оръжия или СУ-е, което се основава на идеята да се съсредоточиш върху едно оръжие в ръката/ръцете си. Отровенно заявявам, че целя пълноценна алтернатива на СУ бой с две оръжия.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет мар 16, 2007 2:39 pm

И каква, ако смея да попитам, ще бъде разликата между това СУ и "Воин"? Не говоря какво ще е различното между бонусите, наказанията и изискванията, а какво ще е различно в концепцията. И двете целят оптимизиране на боя с оръжие за близкък бой, доколкото схващам.
Последна промяна от Shamajotsi на пет мар 16, 2007 3:35 pm, променено общо 1 път.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет мар 16, 2007 3:07 pm

Войн е базово умение за бой с ръкопашни оръжия и всички други бойни умения, свързани с ръкопашния бой с оръжия, са само надграждащи над него. Всички умения за бой с ръкопашни оръжия се явяват продължение на Войн и в този смисъл НЕ ТРЯБВА да има разлика в концепцията между тях и Войн.

А колкото до концепцията на едно Су, съсредоточаващо се върху употребата на едно оръжие ( с две ръце ако е двуръчно или с наблягане на баланса, ако е леко) - тази концепция е противоположна на идеята, вложена в СУ - Бой с две оръжия.
Бонусите идват от съвсем прости неща
1)
- остта на тялото може да се върти по посоката на кръговите удари/парирания/отвеждания и това ги прави по-бързи и силни. Всъщност въртене остта на тялото има и при правите удари и при правите удари с крачка. А по-бързо и силно означава по-малко ТД за удар и повече щета.
2)
- По здрав хват, когато държиш едно оръжие ( При оръжия, които са достатъчно масивни, това дава по-добро твърдо пресрещане и подлагане срещу противниковия удар. При оръжия балансирани оръжия като средния меч, късата тояжка и т.н. позволява по-добро отвеждане и откланяне. Но по системата на Аксиом16 това се отразява все с "париране". Примерно Су Спец в Защита като дава СУ/3 към париране - не се интересува с кинжал или алебарда правиш това париране. Тоест, по-здравото пресрещане или по-лесното откланяне системно се изразяват чрез бонус към захват и париране.
3)
- при тежки двуръчни оръжия, когато героят има силата да ги държи с една ръка, но въпреки това НАСТОЯВА да млати с двуръчната брадва/меч, здраво стиснал с две ръце - това дава съкрушително по-голяма сила на удара, която системата в този си вид чисто и просто игнорира. Би могло да се каже, че е в името на баланса, но пък има умения като бой с две оръжия, които определено плачат за алтернатива. В конкретната хипотеза това дава повече щета, подавящ ефект, при париране със щит или попадане в бронята създава и бутащ ефект.
4)
- пак при тежките двуръчни оръжия и достатъчно силен герой (горният вариант), успешното париране създава в ударилия противник съвсем реалното чувство, че си е натресъл ръката/оръжието в стена. Каратистите знаят за какво говоря - крайника на ударилия може направо да отхвръкне назад и настрани... като разтърсване е и може да доведе до директно избиване оръжието на противника или до увеличаване на ТД, необходими на ударилия, за да парира/отбегне на свой ред атаката на героя.
5)
- С леко оръжие и свободна ръка героят има възможност за пределна лекота на движенията - свободната ръка може да обгръща дланта на ръката, която стиска дръжката, да я пуска, да замахва във въздуха с цел пази по-добър баланс на тялото при маневриране или салта, да се подпира с нея по стени, по земята пи залитане или акробатични номера и тн..
Може и да подпира собственото оръжие откъм задния ръб (стига да е едноостро) когато "натиска" противниковото оръжие под ъгъл спрямо равнината му на сечене или посоката на мушкане. При балансирани оръжия, които позволяват хващане с една и две ръце (обикновенния меч по аксиом), може да се прави и смяна на държащите ръце и смяна на хвата от нормален в обикновен - това допълнително затормозява противника в неговата отбрана и нападение.
6)
- Пак с леко оръжие е много лесно да увлечеш противниковото оръжие (след успешна защита) и да затрудниш максимално противника при неговата отбрана. Тоест имаме отново "избиване оръжието на противника или до увеличаване на ТД, необходими на ударилия, за да парира/отбегне на свой ред атаката на героя". Но за разлика от тежкото оръжие, тук същия ефект се получава по противоположната логика - лекота и гъвкавост вместо мощ и подавяне на противника.
7)
- Балансираните оръжия, които могат да се използват за една и две ръце - обикновенния меч по аксиом например, би трябвало да променят спец атаките си, според това дали се държат с една и две ръце. И това последното между другото е съвсем логично!! С цел баланс тази смяна на спец ударите (при оръжия, които са балансирани и позволяват хват с една и с две ръце), трябва да се обвърже със степенна на владеене на СУ "Бой с едно оръжие". И разбира се, трябва специалните атаки да са на оръжия от един и същи клас.

П.П. Въобще не твърдя, че Бой с две оръжия е лошо умение - напротив. То е силно и в същото време балансирано, издържано като вътрешна логика и съобразяване с реалността. Но наистина има алтернативи.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет мар 16, 2007 5:34 pm

Сега ми храмна нещо. Ако героя си затрие балонсираното едноръчно оръжеи какво става? Да речем че все пак добара бедрена кост от някой бивш противник на мечката, ще си ползва ли бонусите или всички те изчезват?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед мар 18, 2007 5:33 pm

Бедрените кости вървят по чифт, Вилорп - тоест, ще вземеш и втората и ще използваш СУ-Бой с две оръжия.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт апр 17, 2007 7:57 pm

След дълъг размисъл стигнах до извод, че делението трябва да бъде на балансирани и небалансирани оръжия, защото разликите между тях са по-дълбоки, отколкото между двуръчни и едноръчни оръжия. Тоест има нужда от СУ Бой с едно небалансирано оръжие (едно и двуръчно) и СУ Бой с едно балансирано оръжие (едно и двуръчно).


Да разгледаме първо СУ Бой с едно небалансирано оръжие

на степен 3
Втори аспект* – важи само за двуръчни
+ СУ/2 към захват, + 2т. към показателя сила, когато използва двуръчно неб. оръжие. Добавката важи само във връзка с употребата на оръжието и се получава от по-добрия контрол над центъра на тежестта и работата с масата на оръжието. Не важи в друг аспект.

на степен 6
Първи аспект – важи за едно и двуръчни
СУ/2 към щета

на степен 8
Трети аспект – важи само за двуръчни
изискване – успешен удар.
Добавя като наказание 1 ТД към следващото действие на противник, чиято БЗ е преодоляна и ударът е попаднал в щит или броня.

на степен 9
Четвърти аспект – важи за двуръчни
изискване - успешно париране
атакувалия противник получава наказание от 1 ТД към следващото си защитно действие.

на степен 10
към трети аспект – важи само за двуръчни
изискване – успешен удар
Добавя се Хт. щета, където Х е разликата между показателя за сила на героя и точките сила, необходими, за да използва оръжието си с една ръка. Х не се изчислява, когато е отрицателно число. При двуръчния чук например Х може да достигне стойности от 3/5 точки при гигант, който е развил сила на 22-24т. В името на баланса, може да се приеме, че Х не може да приема стойности по-големи от 5 или 6т.

степен 12
Първи аспект – важи за едно и двуръчни
още 6т. към щета (отделно от получените от (СУ/2)).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

СУ Бой с балансирано оръжие
– важи за едноръчни балансирани и двуръчни балансирани оръжия (с оглед на конкретното СУ към последните причислявам и всички едноръчни балансирани оръжия, които могат да се използват с две ръце).

На степен 3
втори аспект* - важи за двуръчни балансирани
+6т. към захват заради по-умелото боравене с две ръце върху едно оръжие (а не заради по-здраво стискане), СУ/3 към париране.

на степен 7
пети аспект– важи за едноръчни и двуръчни балансирани оръжия
+2 към БЗ, +1 към устойчивост на оръжието (заради умелата му употреба), премахва наказанието към използването на по-слабата ръка, стига основната да се използва като помощна при боравенето с оръжието. 1 ТД по малко при защита с балансирани оръжия.

на степен 9
шести аспект: - важи за едноръчни и двуръчни балансирани оръжия
при използване на двуръчни оръжия и успешно париране от страна на героя, атакувалия противник получава наказание от 1 ТД към следващото си защитно действие. Механиката, необходима за постигането на този резултат е коренно противоположна от тази, с която се постига същия ефект при небалансираните оръжия.

на степен 11
първи аспект – важи за едноръчни и двуръчни балансирани оръжия.
ТД за атака намалят с 1** ( бонусът не важи, ако в комбинация с други специални умения или специални удари на използваното оръжие, атаката ще стане за 3 или по-малко от ТД. Тоест 4ТД е допустимата граница), 4т към щета.


на степен 12
седми аспект: важи само за балансираните оръжия, които могат да се използват с една и две ръце – например обикновенния меч (основното оръжие във всички войни между впрочем). В зависимост от това дали е единичен или двоен хвата върху оръжието, войнът получава различни допълнителни удари. Примерно при единичен хват на обикновенния меч, война получава един от ударите на късия меч, а при двоен – един от ударите на двуръчния. Кои точно е въпрос на тестване.
Примери:
а)
късо копие
с една ръка - скорпион
с две ръце – блокада
б)
обикновен меч
с една ръка – хидра.
с две ръце – устрем.
в)
други балансирани оръжия, които могат да се използват с една и две ръце са: късата тояга (специално създадена като противовес на катаната), гъвкавия меч, нунча го-то... сигурно има и много други, но не се сещам в момента. Например онази гадост, която се състои от въже и лека тежест или острие в края...или дори в двата края – виждал съм хора да тренират с две такива наведнъж, което очевидно значи, че част от техниките могат да се изпълняват с една ръка (пък и при този род оръжия маневрирането на тялото има огромно значение). Както и да е – не са едно и две балансираните оръжия, които могат да се използват с една и две ръце. Да не говорим, че основното оръжие за всички времена – обикновенния меч, е сред тях.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Бележки под линия:
* На някой може да му е направило впечатление употребата на думичките "първи аспект", "втори аспект" и т.н. За любопитните - в по-предния ми пост в седем точки давам пояснения за предимствата да използваш само едно оръжие. Всяко от тези пояснения (със съответния номер, под който е поставено в по-предния пост) е дадено тук като "аспект". Ще рече - за справка от гледна точка реализъм на телесната механика, която води до даден полезен ефект.

** Тази една ТД по-малко е същностна част от умението и държа на нея, тя е резултат от съчетаването на простичкия факт, че масата на тялото обслужва баланса на едно размахано или ускорено оръжие, използването на остта на тялото, помощта на втората ръка и т.н. все за това едно оръжие. Напълно съм наясно, колко голям е ефектът от тази втора точка намаление на ТД за балансираните оръжия (дори и с ограничението, което съм дал - да не важи, ако довежда до падане на небходимите ТД до три и по-малко). Съгласен съм, че това може да е реалистично, но рискува да наруши баланса на системата. Възможно е да се замени с нещо - например +2 към атаката или нещо подобно.


П.П. Така - преди някой да изръмжи, че тези две умения променят твърде много неща - държа да припомня, че има огромна разлика между баланс и статукво. В очите на играч, който отдавна си е развил герой на бой с две оръжия, тези две СУ-та може да се сторят не просто излишни, а направо дразнещи.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср апр 18, 2007 12:07 am

Сложно и ненужно. Цялата мания за алтернатива на боя с две оръжия ми бяга като смисъл, де. А да взема да изтъкна за кой ли път аргумента, че системата все пак е абстрактна и някои от нещата вече са покрити (т.нар. "балансирани оръжия" вече си имат по-малко ТД за атака), а другите... Няма смисъл (и възможности) Аксиом да изпада до крайностите на Д&Д - фийтченца за всякакви технички, видени във филм/игра, които спокойно можеха да си се включат като част от описанието на резултата от зара без да им се дава системен израз. Ако токова държиш на реализъм в бойната система, питай Асен, той знаеше бая системи в тоя дух, ако правилно си спомням. Ако чак толкоз държиш да включиш някои от описаните неща, просто ги направи специални удари на подходящите оръжия в допълнение (или дори като заместване) на досега описаните.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср апр 18, 2007 12:38 am

lowstef написа:Сложно и ненужно. Цялата мания за алтернатива на боя с две оръжия ми бяга като смисъл, де.

Няма смисъл (и възможности) Аксиом да изпада до крайностите на Д&Д - фийтченца за всякакви технички, видени във филм/игра, които спокойно можеха да си се включат като част от описанието на резултата от зара без да им се дава системен израз.

Ако токова държиш на реализъм в бойната система, питай Асен, той знаеше бая системи в тоя дух, ако правилно си спомням.
Не вземам страна, просто отбелязвам, че има една група герои, макар и ограничена, която включва бойният стил почти като част от концепцията си, макар че повечето хора никога няма да играят такъв персонаж. Очевидно Черното_слънце е от тези, които играят такива бойци:), а че идеята има нужда от системно опростяване, съм напълно съгласен:).

Всъщност, няма проблем да се направи почт всяка техника импровизирано. Въпросът е, че не всеки Разказвач може да подходи творчески и да прецени на момента предимствата и недостатъците на даден похват, иска се не само опит, и и поне малко специализрани познания. Според мен трябва да се уточни, дали оригиналните похвати ти носят бонус към шансовете за успех, или успехът означава, че си приложил някой от тях. Ти като привърженик на абстрактните системи вероятно ще предпочетеш втотрия вариант, аз принципно клоня към първия, макар че мога да играя и по двата. По принцип той е и по-популярен в момента:).

Правилно си спомняш, но това не е подходящият форум, за да препоръчвам други системи:). Въпреки всичко, становището ми е, че реализмът в бойната система зависи на първо място от Водещия, на второ от играчите и на трето от система и сетинг, в смисъл, че без първите две системата и сетинга не могат сами да наложат реалистичен подход. В Аксиом 16 може да се постигне същото, вече казах от какво зависи:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Отговори