Брейнсторм - Лечител.

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 23, 2010 10:37 am

Конкретизирай!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » съб окт 23, 2010 10:50 am

Shamajotsi написа:Ок, има кървене на раните, Вилорп се занимава с болести, като той и Батугой преди време понагласиха криво-ляво отровите и според мен времето е дошло да се заемем и със самия лечител.

Какво трябва да дава умението (според мен, разбира се):
-бонус към Билкарство за разпознаване на отрови (или натравяния, за по-общо) , както и за забъркването на възстановяващи елексири (т.е. не отрови и такива, които увеличават показатели, правят кожата зелена, манджата по-вкусна и т.н.)
-бонус към Първа Помощ
-умение за разпознаване на болести (което да е примерно средно аритметично на СУ-то и ИН - по аналогия на джебчийството, изработката на капани и т.н.)
-умение за лекуване на ТЩ
-умение за лекуване на обикновени щети/бонус към лекуващите магии, пък бил той минимален като бонусът на ковача при бой с чукове?

Не/съгласни с това? Викам първо да обсъдим "скелета" на СУ-то - колкото и очевиден да ни мяза - преди да подходим към "обличането" на идеята с конкретни механики и числа.
Аз мисля че трябва да се добави бонус и при атаката всмисъл той ще знае къде са слабите места на човека все пак и така умението ще има смисъл да се взима
kilorez

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб окт 23, 2010 4:42 pm

Умението и сега си има смисъл да се взима.


Значи, Спасе, трябва да се уточни, кой тип лечение, къде е.

Бърза помощ - какво дава това умение.
Анатомия - каква е ползата от това.
СУ Лечител - освен At-Will Лекуване на Тежки рани, дава ли нещо друго?

Как се лекуват болести?
Как се правят операции?
Как се лекуват ТН?

всяко едно от тези неща плаче за отговор, а системата представена в тази тема е готина, но само ако всеки лечител в Магландиум е магьосник.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 23, 2010 4:59 pm

hameleona написа:Умението и сега си има смисъл да се взима.


Значи, Спасе, трябва да се уточни, кой тип лечение, къде е.

Бърза помощ - какво дава това умение.
Дава възможност да спреш кървенето и да го преобразуваш в превързано такова, което не те сваля за няколко рунда с временните си щети.
Дава възможност да позакърпиш раните на някой до определено ниво.
hameleona написа:Анатомия - каква е ползата от това.
За момента дава същото каквото и Тактиката - нищо конкретно. В предишни ревизии даваше допълнителен успех.
hameleona написа: СУ Лечител - освен At-Will Лекуване на Тежки рани, дава ли нещо друго?
Лекува Трайни наранявания
Лекува Временни щети
Генерира точки почивка
Лекува болести
Разширява и подобрява първата помощ (виж по-горе)
Дава право да се ползват повече ТУ на рунд
Има и малък бонус към атаката с ножеве.
А и да не забравим, прави лековитите магии доста по ефективни...
hameleona написа: Как се лекуват болести?
Използва натрупаните знания и умения за да тушира самата болест - духовете на тялото.
hameleona написа: Как се правят операции?
С много остър нож.
hameleona написа:Как се лекуват ТН?
Бавно и внимателно, с игла и конец, както и с обездвижване до известна степен.
hameleona написа:всяко едно от тези неща плаче за отговор...
Надявам се да съм бил донякъде конкретен.
hameleona написа: а системата представена в тази тема е готина, но само ако всеки лечител в Магландиум е магьосник.
Воден Маг-->Лечител-->Воден маг - Лечител
Това е градацията по сила, тъй че не е нужно да си магьосник за да си по добър лечител от водния маг. Разликата е, че водния маг може и да бие, докато лечителя е кажи речи поддържащ персонаж.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб окт 23, 2010 5:13 pm

Ха. Само на мен ли така изложената подредба ми понамирисва?

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » нед окт 24, 2010 12:35 pm

hameleona написа:Умението и сега си има смисъл да се взима.


Значи, Спасе, трябва да се уточни, кой тип лечение, къде е.

Бърза помощ - какво дава това умение.
Анатомия - каква е ползата от това.
СУ Лечител - освен At-Will Лекуване на Тежки рани, дава ли нещо друго?

Как се лекуват болести?
Как се правят операции?
Как се лекуват ТН?

всяко едно от тези неща плаче за отговор, а системата представена в тази тема е готина, но само ако всеки лечител в Магландиум е магьосник.

Това вече е по добре смисъл вече ако се направи малко по добре найстина ще си заслужава умението и бих си предложил да има някакъв вид лечение с мана или може даже да има някакъв вид лечение с което да се възтаноява мана примерно
kilorez

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед окт 24, 2010 6:18 pm

Килорез ето ти конкретен линк към последната ревизия на умението, за да има по какво да коментираш. Предполагам ще ти е по-лесно след като прочетеш и за какво иде реч.

http://axiom16.com/forums/viewtopic.php ... &start=110
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

kilorez
Калфа
Мнения: 57
Регистриран на: пет сеп 10, 2010 12:55 am
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от kilorez » нед окт 24, 2010 7:56 pm

благодаря и извинявайте че съм задръстил форума със излишни неща
kilorez

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед окт 24, 2010 9:27 pm

Няма страшно, а и ще се радвам да изкажеш мнение по въпросното умение, след като прочетеш за какво иде реч в последната му ревизия.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » пон окт 25, 2010 9:33 am

Vilorp написа:Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.
Дотук добре, и аз така виждам лечителя
Vilorp написа:системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН
Изискванията са добре, близки са до тези на алхимик (или съвпадат, не ми се търси книгата) и донякъде певец.
Vilorp написа: Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване или 20+(СУ) метра
*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, не повече от допустимите за рунда.
Това по какъв начин не прави лечителя маг? Лекуването с докосване за 5 ТД айде, да кажем, че е закърпил нещо (и все пак 5 ТД са малко), ама от 21-32 метра? А и все още не съм съгласен лечителя да леува срещу ТУ, просто не ми се връзва.
Vilorp написа: Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Лекуване от разстояние – лекува (СУ+Х)/2 ЖТ
3) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
Тук числата ми харесват, но важат горните забележки.
Vilorp написа: 4) Лекува до СУ/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
5) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
Това изглежда добре.
Vilorp написа: Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
И това е добре, обаче би било хубаво ако анатомия прави нещо.
Vilorp написа: - Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
Твърдо против този бонус съм. Лечителят като вуду доктор вече присъства системата, трябва й истински доктор.
Vilorp написа: - Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4

- На 5-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
- На 7-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
Това е добре, но:
Vilorp написа: - На 9-та степен еднократно дава 20 ТМ към максимума
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване
[/quote]
От тук само издръжливостта ми харесва. Мисля че вече казах защо другите не ми се нравят.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон окт 25, 2010 2:46 pm

Поредната весия съобразена с конкретните предложения:
Лечител
Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.

системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН

Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
3) Лекува до Анатомия/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
4) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)


*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.

Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
- Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
- Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4

- На 7-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през Умение/4 рунда(10 секунди)
- На 9-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване
И краткибележки защо е така:
Този си вид, Лечителя е лечителя от описанието до 9-та степен. На 11 и 12 става направо магьосинк.
Въпросните степени ги има защото в хода на дискусията стана ясно, че лечителите небиха се посвенили да използват дори магия, за да излекуват някого. И те трябва да имат достъп до лечебните магии, като са далеч по ефективни в тях от школните магове.
Един маг 12 и лечител на 12 ще е много по-добър от Маг 12 Вода 12. Ако пък искате да намалите максимално влиянието на магията взимате архивист и лечител и получавате доктор по медицина, който освен че прави по-лесно лечебните заклинания, като възкресяването напремер, го прави и точно толкова ефективно колкото и майстор школен маг.
Въобще умението дава възможност за няколко комбинации които да се в съгласие с личностното ви усещане за нещата. Разбирасе, не е идеално, както не е идеален всеки компромис, но се надявам да отговаря на повече от представите ви за нещата.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт окт 26, 2010 2:50 pm

Лекува болести и отрови. Ок.
Само уточни как го прави - с билки, скалпел и познания по анатомия, шини и т.н. или докосва по рамото и гангрената на крака изчезва.
Все още настоявам свръхестественото (магия, молитви или както е там) лечение на болестите да остане за жриците на Алфанна/свещенниците
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт окт 26, 2010 11:39 pm

Все още настоявам свръхестественото (магия, молитви или както е там) лечение на болестите да остане за жриците на Алфанна/свещенниците
ех да му таковам таковата, коклко пъти трябва да повтаряме едно и също?

Божествата в Магландиум не се бърникат в работите на смъртните. Т.е. свещеници реално няма.* Има магьосници, които си мислят, че този армагедон, дето са пуснали е божият гняв на Салфейст/Орим/Кой-да-е-бог в отговор на молитвата им. А.к.а. жестоката истина е, че най-вероятно това, което го може попа го може и мага, ама по-добре. Естествено, добре е да не забравяме, че попа най-вероятно се бие по-добре в меле, а магическите му способности ас ограничени, тромави и по-скоро не-бойни.

В момента всичко - и магическо и немагическо лечение е в това умение, това ми е и основния проблем, на мен специално. Не че нещо, но т.н. "бабешки лекове" в не малко случаи се оказват адски ефективни, дори да става дума за Плацебо ефект. За това и не мога да се съглася умението да е в този му вид.

Много по-добър вариант би било изработването на една проста система за болестите, създаване на познание, чрез което да се извършва нормалното лечение и създаване на СУ, което да подсилва нормалното лечение с магически средства. Естествено, през последния месец никой не обръща внимание на приказките ми, но се надявам тоя път поне да се замислите мъничко.
_______________________
*ок, официално боговете си клатят пишките в облаците. Нищо не ви пречи да правите, каквото си поискате във вашите сесии. Златно правило в РИ е, че Водещия има последната дума за всичко. Ако много ви пука, дали имате гръцки пантеон (т.е. боговете се мешат в работите на хората редовно и досадно, уж за някакви си свои си цели) или имате едни отдалечени отсвета божества... ми, питайте Водещия.

Темата е леко хлъзгава, признавам, и задълбочаването в нея ще доведе до крайни спорове със слънцето, но жестоката истина е, че никой, никога не ви задължава да приемате написаното в книгата за света за истина. То е там, за да ви насочва.

ПП: Хъм... май ще драсна и една статия по въпроса за боговете... време му е.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет окт 28, 2010 11:42 am

Damn right. В сегашния си вид лечителят не прилага традиционна медицина - какъвто беше първоначалния замисъл на умението, ако не бъркам. Освен това умението позволява да лекуваш ьбсолютно безплатно и за по-малко от минута да вдигнеш на крака човек от 0 ТЖ без дори да се изпотиш*. Друг проблем е пълната независимост от лекарства и илачи, които аз виждам като необходим компонент за лекуването на каквато и да било болест и отрова.

За свещениците съм съгласен с Хамелеона. Възможно е жриците на Алфанна да лекуват, но това е защото са преминали специална школовка, а не защото някой им е спуснал свръхестествени умения свисше. Свещеник не е необходимо да е СУ, както не е необходима да има СУ Адвокат или СУ Владетел.

*с Лечител на 10 средностатистическия човек ще може да излекува 3х5 ТЖ на ход, без да похарчи и 1 ТУ. За 1 минута това са 6х15=90 ТЖ. Ура! Аз съм месията!
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет окт 28, 2010 11:55 am

Кокаине назнам как ги правиш тия сметки но лечител на 10 дав следните неща:

10 за разпознаване на болести, въщност +5 в новата светлина на болестите...
+5 към първа помощ или тъй като има 10 ПР значи обща стоност на първата помощ 10
+5 към шанса да разпознае някакъв елексир за кото не се знае какъв е/ респективно дали са те изпързаляли като са ит го продали за лековит
+5 към анатомия което ще позволи да лекува 1ТН на ден за 1 ТУ и два часа
+5 МУ към ефекта на лекуващите заклинания
може да ползва 2ТУ повече от разрешените на рунд, ако разполага с тях
може да забави действието на отровата в тялото на пациент до 10/4=2, или отровата да дества веднаж на 2 рунда
С първата помощ може да излекува някой за 10*2=20ТЖ като за целта заплати само 20/5=4 ТУ и 4 ТД
Може да излекува 5 ВЩ за 5 ТД и 1 ТУ

От каде го взе това 90 така и не разбрах, ще се радвам да ми разпешеш как си го получил малко по подробно. Както и липсата на разход в ТУ как така ще стане?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » чет окт 28, 2010 2:01 pm

Мисля, че говори за това: 2) Лекуване от разстояние – лекува (СУ+Х)/2 ЖТ
Него си го махнал в последната версия, но си остава за ВЩ - при Х=0, СУ=12 и 15 ТД (ТД/5)*(СУ+Х)/2=(15/5)*(10/2) = 15 ВЩ на ход. 1 минута = 6 хода * 15 ВЩ = 90 ВЩ. Ако използва умора повече, но може да го прави и без да използва умора (защото не е казано изрично). Това всъщност е доста добре, защото често в Аксиом чуковете са по-смъртоносни от остриетата.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет окт 28, 2010 5:31 pm

Хам, слушай сега.
1. Казано е изрично в Ролебуука, че свещенниците работят с вяра, която е специфична енергия и/или с благоволението на боговете (които използват вяра).
2. Казано е изрично в Ролебуука, че жриците на Алфанна са действащ орган.
3. Никъде в описанието за ордена на Алфанна не е казано, че след Втората Божествена Война жриците е трябвало да променят своя модус операнти. Тоест от специфични божествени способности да преминат към използване на магия. Липсата на такава промяна е отрицателен факт - нужни са доказателства в противна посока, но такива липсват.
Следователно жриците на Алфанна са = свещенници + реални способности + божествен произход на тези способности (чрез вяра или чрез работещ с вяра бог-дарител).

Относно евентуалното ти възражение, че в системата липсват специфични божествени СУ-та.
Това, Хам, е пропуск на системата, който пропуск е във вреда на горепосочения "типаж", условно наречен слещенник.
Недопустимо е от неправомерно действие срещу пострадалия да се черпят права СРЕЩУ пострадалия.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 29, 2010 8:14 am

Антоне я ми посочи, къде в Книга 1, където е описана системата е казано такова нещо.
Щото не е. В Книга 2 за света е дадена гледната точка на населяващите Магландиум. Сам Атанасов го е казвал това за боговете.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 29, 2010 4:54 pm

Ivan_Helsing написа:Мисля, че говори за това: 2) Лекуване от разстояние – лекува (СУ+Х)/2 ЖТ
Него си го махнал в последната версия, но си остава за ВЩ - при Х=0, СУ=12 и 15 ТД (ТД/5)*(СУ+Х)/2=(15/5)*(10/2) = 15 ВЩ на ход. 1 минута = 6 хода * 15 ВЩ = 90 ВЩ. Ако използва умора повече, но може да го прави и без да използва умора (защото не е казано изрично). Това всъщност е доста добре, защото често в Аксиом чуковете са по-смъртоносни от остриетата.
Забележи че той ползва Умора за да лекува времените щети, по сметките показани тук порсонажа трябва да похарчи (12+1)/2=6 ВЩ за 1ТУ и 5 ТД ---> (15/5)*(13/2)= 18ВЩ за 3ТУ на рунд *6 рунда= 108ТУ възтановени сна друг герой срещу 18 ТУ на лечителя. таква чудо обаче прави лечител на 12-та степен.
Ако ви се вижда много може да се намали на (СУ+Х)/3 което за лечител на 12-ка и минимален разход на ТУ дава13/3=4 ВЩ за 1 ТУ

Колкото до вярата и свещениците това е интересно и заслужава да се обмисли но не в тази тема, благодаря.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пет окт 29, 2010 9:23 pm

Сега, идеята е да намерим проблеми и слабости в предложението, за да ги отстраним във финалната версия и аз вече го сторих. Ето какво казва умението:
Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* ТУ
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на ВЩ – лекува (СУ+Х)/2 ВЩ
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (СУ+Х)/2 Точки Почивка, но неможе да надхвърли максимума.
3) Лекува до Анатомия/3 ТН на ден. Лукуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа.
4) Лекува болести и отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усл. зависи от силата на болеста, респективно отровата.
Лекуването на Болести е сложно действие , което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)
Видно е, че нищо не пречи Х да е нула (защото не е изрчно упоменато, че х>0). Ако откажа да похарча ТУ, ще излукувам само (СУ+0)/2 точки ВЩ, което е >=0, т.е. ще лекува ВЩ, ако човекът е вложил някакви точки в умението. Забелязвам само, че той може да ползва умора, ако поиска да увеличи броя възстановени точки ВЩ, но не е задължен да го прави (т.е. използването на ТУ е диспозитивно по своя характер). Виж, ако имаше умножение (СУхХ)/2, тогава да, ако не вложиш ТУ, ще имаш (СУх0)/2=0, но нием нямаме умножение.
Кокаине назнам как ги правиш тия сметки но лечител на 10 дав следните неща:

може да забави действието на отровата в тялото на пациент до 10/4=2, или отровата да дества веднаж на 2 рунда
Виж какво съм потъмнил в двата цитата. Кое е истината? СУ Лечител последно лекува ли отрова или само забавя действието й? Толкова съм объркан!
Последна промяна от Cocaine на съб окт 30, 2010 8:51 am, променено общо 1 път.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 29, 2010 10:34 pm

Cocaine написа: Видно е, че нищо не пречи Х да е нула (защото не е изрчно упоменато, че х>0).
Всъщност упменато е: *Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.
Кокаине назнам как ги правиш тия сметки но лечител на 10 дав следните неща:
може да забави действието на отровата в тялото на пациент до 10/4=2, или отровата да дества веднаж на 2 рунда.
Виж какво съм потъмнил в двата цитата. Кое е истината? СУ Лечител последно лекува ли отрова или само забавя действието й? Толкова съм объркан!
Всъщност и двете. Може да не е добре обяснено.
а) Забавя действието на отровата до упоменатото ниво.
б) Лекува я, като намалява силата й с успеха от УФУД: СУ+3зара<>16+Сила на отровата.
в) Болестите пък е достатъчно 1-ца успех за да бъдат излекувани.

пп. Признавам, че б) и в) точка не са ясни от самосебе си като четеш само това умение и ще добавя конкретизиращ текст. Благодаря за помощта.

Нещо друго да ви е напривло впечатение, за да коригирам и него преди поредната версия?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон ное 01, 2010 12:53 pm

В светлината на обоснованите крити предрлагам на вниманието ви нова версия:
Лечител
Лечителят не е магьосник, не хвърля огнени кълба наляво и на дасно когато се ядоса или му сервират вкиснато пиво. Той е човека който мило ще се усмихне преди да ти издърпа и намести изваденото рамо. Който ще ти даде да отпиеш отвара против диарията, който ще сменя чаршафите и на боника. Лечителите се приемат радушно както малките замлянки така и богатите имения. Те не носат страх, а доверие и надежда.

системно :
Изисквания за нулева степен 10ПР 8ИН

Научава специално лечителско действие
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: Х* Точки Умора (ТУ)
Време за извършване: 5 ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване на Временни Щети (ВЩ) – лекува Х+1 ВЩ, но не повече от СУ при един опит. (Извън битка може да се приеме че лекува 2ВЩ за 1 ТУ)
2) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа Х ТУ, не повече от СУ при един опит и неможе да надхвърли максимума. (Извън битка може да се приеме че възстановява 1ТУ на лекувания за 1 ТУ на лечителя)
3) Лекува до Анатомия/3 Трайни Наранявания (ТН) на ден. Лекуването на ТН е сложно действие и изисква поне 2 часа за 1 точка ТН.
4) Лекува отрови по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усложнението е силата на отровата и тя намалява с успехът на лечението. (Отровата изчезва от тялото, при първия неуспех да нанесе ефекта си.)
5) Лекува болести по УФУД СУ+3з<>16+Усл.,където Усложнението зависи от силата на болеста и наличието на специфично лекарство, ако се изисква такова.

Лекуването на Болести е сложно действие, което може да го прави веднъж на час, като при неуспех се добавя +1 усложнение.
Ако между два опита е минал повече от ден усложнението отново е стандартното (без натрупването за неуспех)

*Където Х са точките умора по избор на Лечителя, но не по малко от 1 и не повече от допустимите за рунда.

Лечителя научава още:
- СУ разпознаване на болести и отрови
- СУ/2 към първа помощ (ПП)
- СУ/2 към разпознаване на еликсири
- СУ/2 към Анатомия
- Повишава МУ със СУ/2 когато се касае до ефекта на лекуващи заклинания
- Може да ползва до СУ/4 ТУ повече на рунд. Ако има налични.
- Повишава атаката си с кинжал със СУ/4

- На 7-та степен разширява границите на първата помощ и разрешава да забавя действието на отровите в тялото през ПП/4 рунда(10 секунди), вместо стандартното 1/2 (през рунд).
- На 9-ма степен прави по-ефективна първата помощ, като цената й се променя от 1ТУ и 1ТД за 1ТЖ на 1ТУ и 1ТД за 5ТЖ
- На 11-та степен удвоява ефекта на заклинанието „лекуване на леки рани”
- На 12-та степен:
- повишава расовия максимум за издържливост с 1 точка;
- дава +3 МА за всички заклинания с лекуващ ефект, включително и възкресяване
И краткибележки защо е така:
Корекциите са в получер.
Опростил съм формулата за лекуване на ВЩ и и даване на точки почивка, като при втората съм избегнал комбото от двама лечители в групатата, които се зареждат помежду си.
Вметнъл сам допълнителни бележки, за да станат нещата по-ясни и за някой незапознат с терминологията.
Ако съм пропуснал да се съобрязя с някя критика, моля да ме коригирате.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
iliusa
Калфа
Мнения: 45
Регистриран на: съб авг 18, 2007 4:59 pm
Местоположение: Кубрат

Мнение от iliusa » пон ное 01, 2010 1:50 pm

Умението не е лошо. Харесва ми самоче не мисля че ще се прилага много. Понеже малко герои биха го опотребили повреме на "бойно" приклучение в което преобладават битките понеже всяка група гледа първо да си подсигури герои и умения които биха и помогнали да излезе благополучно от битката без да се стига до лечителя. Аз лично го възприемам като спомагателно умение и го слагам на равно с лидера и певеца.

Отговори