[Опция] Кървене и болести - разработка

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон апр 20, 2009 8:18 pm

Първо да подкрепя идеята, че Вит няма нужцда да играе роля в определяне на превръзката:
- Тя изразява естествените съпротивителни сили, които могат да играят роля на по-късен етап (оздравяването), но не и по време на превръзките
- Не виждам проблем в това, че някоя група нямало да бъде универсална, ако не е направена по определен начин - логично е да имат проблеми ако са профилирани само в една посока. Така де, ако имаме само магьосници, трабва ли да се притесняваме, че не биха спечелили турнир по канадска борба?

А след това ползвам написаното от Вилорп, като директно модифицирам където смятам за нужно, за да се види какво става с фианлната серсия.




Опционално официално допълнение към системата: Кървене

1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
1.1. Нетретирано/Открито/Непревързано кървене (НК)
1.2. Превързано кървене (ПК)
1.3. Стойност на Превръзката

2. Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)/щом я е нанесла щетата значи е след като е преодоляла или е намалена от бронята, следователно няма нужда от онова пояснение/.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
3.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
3.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).

5. Не превързаното кървенето нанася:
5.1. Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето
5.2. Х реална щета (РЩ) на всеки час

6. Всяко кървене може да се превърже:
6.1. Всяка превръзка отнема 1 Умора (задължително се изисква героят/създанието да може да похарчи 1 умора, като това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
6.2. Времето за превръзка е 2*Нетретирано Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
6.3. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
6.4. Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
6.5. Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
6.6. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило)
6.7. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
6.8. Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време

7. Превързаното кървене (ПК)
7.1. След къта кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
7.2. ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
7.3. ПК нанася само Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
7.4. Нанесените щети от ПК се намаляват със стойността на Превръзката
7.5. Докато има Кървене (независимо дали превързано или не) организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)

8. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
8.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
8.1.1. Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
8.1.2. Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си
8.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
8.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по съжия начин


Най-важните промени са, че махнах Вит от УФУД за превръзката и промених действието на заклинаието Лекуване на тежки рани - то третира кървенето като Тежка рана, за да няма разлика с описанието му, както и че добавих пояснение за това как почивката влияе на Нетретираното Кървене.
Друга важна промяна е, че намалявам силата на превръзката на всеки час след първия. Това е с цел да се налага подмяна на превръзките, така както се налага и в ралността, но не го регламентирам на твърдо време. Реално ако се почива, то Кървенето би следвало да намалява по-бързо от силата на превръзката, така че това не е тежко наказание, а по-скоро стимулиране на ролевия елемент.
Последна промяна от BatGojko на вт апр 21, 2009 10:24 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 9:53 am

Код: Избери всички

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
Освен това си променил времето в което се задейства кървенето. (;
Моя довод, за това че трябва да се задейства в края на хода е, че така се дава възможност на пострадалият да се закърпи преди да понесе щети от НК-то. Защото ако в края на рунда го натаралежат, в началото на следващия той ще понесе толкова ВЩ, че можеи да не се докопа да превръзка. Иначе, ако кървенето се активира в края на рунда, той ще има възможност преди това да позатисне тая или другата рана и да не се трупяса.

Код: Избери всички

- Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време 
Това не ми харесва да се дава системно ако е ролеви елемент. Освен това става объркване дали превръзката намалява ПК на всеки час или еднократно, какво става когато падне до 0, дало отново се връща НК-то... Абе по-добре само да се отбележи че превръзката трябва да се сменя и да се подчертае че това е ролеви елемент нямащ общо със системата.

Код: Избери всички

- Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
- Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
- Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си 
На втора и трета позиция е изтървана думата „Почивка” и ме бяха нужни десетина мунути и 5 прочитания да вдена за какво аджаба става дума.
По този параграф не ми допада последното. Намаляването на НК, защото ако си легна да спя (тъй де героят ми), ще издуха НК без да минава въобще през ПК. По добре да гаврътна една колба елексир и да си легна, отколкото да се превръзвам и после да се чудя какво да го правя това ПК, дето само маг и/или лечител могат да махнат.
Ако държите да го има то по-добре почивката да преобразува Х НК в ПК, където Х е равно на 1/2 от стойността й. Всъщност дори на цялата стойност едва ли ще е голям проблем.

Код: Избери всички

- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на ОК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило) 
Това ОК ще е хубаво да се оправи в крайната версия, щото все още не се сещам дали е НК или ПК.
(;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 10:34 am

[quote="Vilorp"]

Код: Избери всички

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).
Да, така сам не можеш да реагираш в следващия ход. Могат да те закърпят другарчетата ти, щото ако си бил последен предишния рунд, явно пак ще си последен в следващия. Предвид, че кървенето не е толкова много, то едва ли ще е фатално, макар че ще има и такива случаи. Като и да е, логикат ами е, че всички заклинания и ефектни се активират или в началото на Рунда или в началото на Хода, следователно е добре да подходим и тук така. Самото правило с кървенето е достатъчно наказателно, че да се притесняваме, че понякога би довело до неизбежна смърт.

Код: Избери всички

- Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час след първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време 
Ако не се даде системно, няма да се ползва никога, а така прави елемента с превръзките завършен. А колкото до това какво намалява ами то си пише Успехът.

Код: Избери всички

- Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
- Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
- Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си 
Нищо не съм изтървал, ами форматиррането не се е получило, трябваше да са по-навътре и да си личи, че са след :
Ако Кървенето е слабо, не виждам причина да не се неутрализира от самосебе си. Също така, по този начин не е задължително нито да имате лечител, нито да имате герой с висока ПР - това което ти искаше да постигнеш чрез Вит. Така Кървенето не е ултимативната опасност за героите и изключително яки герои, с достатъчно колби под ръка (или приличен магьосник) имат алтернативен метод за справяне с него.
А кой е казал, че ПК се лекува само от Маг? ПК се лекува по естествен път двойно по-бързо от НК (поне така съм написал)

Код: Избери всички

- Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на ОК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило) 
Оправено е на НК (мерси).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 11:17 am

Остава ми тогава само въпроса, какво става когото силата на превръзката падне до 0?
Отново ли се появява НК? Това би осложнило доста нещата, защото би се наложило втора превръска с друг успех или неуспех...
Иначе кърменето може да се върже с болестотворинте духове, който да се вселят в тялото ако превръзките се напоят с твърде много кръв (разбирай падне им успеха до 0). Например Тет от рода на Анустите или Ганг от вида на Рените като едното нище се се вмъкнат в зле обработена и замърсена рана.

Другото макар и трудно го приемам. (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 12:04 pm

ами не, превръзка със сила 0, си е все още превръзка, но предвид, че тя намалява ефекта на ПК със силата си, то тя реално не би намалявала ефекта. А ако стане на -1, то би добавяла към него. Реално е така, ако имаш лоша превръзка, тя може да ти навлече повече беди.
А идеята как да се обвърже това с болестите я подкрепям напълно, но оставям на теб да дадеш началния тласък (аз след това само ще се намеся да го орежа ;), че да ти е гадно)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 2:06 pm

BatGojko написа:ами не, превръзка със сила 0, си е все още превръзка, но предвид, че тя намалява ефекта на ПК със силата си, то тя реално не би намалявала ефекта. А ако стане на -1, то би добавяла към него. Реално е така, ако имаш лоша превръзка, тя може да ти навлече повече беди.
А идеята как да се обвърже това с болестите я подкрепям напълно, но оставям на теб да дадеш началния тласък (аз след това само ще се намеся да го орежа ;), че да ти е гадно)
Аха! Точно това имах в предвид! (за превръзката не за болестите)
Според това, което казваш, превръзката намалява ПК със стойноста си всеки час, а не еднократно. Към нейното намаляване се прибавя и намаляването от спането и то от кървенето остана едно нищо което води само до допълнителни сметки.
Всъщност стойността на превръзката да намалява ПК макар и не особено реалистично ми се вижда по просто отколкото да се възстановяват чрез сън. Така прецакваме джуджетата с висока виталността и много сила, ама те са много, да умрат стотина хиляди никой няма забележи (;
Сериозно ако погледнем това трябва да се изчисти. Дали превръзката ще намалява на час ПК-то или съня. В първия случай хората ще драпат да се превръзват по-често, а във втория смяната на превръзката ще се прави за да не те обсеби някой зъл демон и да ти окапят ушите...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт апр 21, 2009 6:02 pm

Всъщност кървенето не е никак безобидно дори и когато се възстановява чрез сън. Да не забравяме, че докато има кървене, не се възстановяват ЖТ, а в книгата има описано и максимално време за сън в денонощието, за да не се спи постоянно. Да не говорим, че понякога самото приключение ще поставя героите в невъзможност да спят. Нека не се опитваме да направим кървенето абсолютния "game stopper".
Може при превръзка с отрицателен Успех да има шанс за обсебване, но това е отделна система.
Тествай кървенето с лист и хартия, и ще видиш, че в момента е доста близко до това, което искаме да е - нещо неприятно, но не и ултимативно смъртоносно.
Между другото, ако добавим и по-сериозните кървенета (като чисти стойности) от специалните атаки (които сигурно ще претърпят леки промени) то нещата съвсем не са чак толкова лекички - Кървенето си е гадно.
След като се потества от някоя група в игра, ще е добре да чуем коментарите им и да видим дали не се нуждае от допълнително наместване.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 21, 2009 7:28 pm

Тестове се провеждат м вомента на Арената, амо джуджетата не са много слонни да поемат дузина стрели за да изпитаме качествено кървенето.

Аз против самото кървене нямам нищо, против съм неяснотите относно превръзката и нейното сменяне.
Ако се каже че и тя лекува ПК на Час със стойността на успеха си и Ок, макар така да ми се вижда силничко. Разбирасе преди първата стрела да попадне в джуджето не разполагам с полеви тестове, та ще изчакам малко да видя какво е положението.
Все пак, лекуване чрез сън и превръзка ми се вижда доста.
Също трябва да се каже какво става при неуспешен опит за превръзка. Получаваш още НК или се вдига сложността да я направиш?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 22, 2009 10:58 am

Лекува се само чрез сън. Превръзката спира ефекта. Всеки опит за превръзка отнема 1 Умора, но това може би е малко, за да те накара да не пробваш да се превържеш 10 пъти, докато получиш сносна превръзка. Може би при неуспешна превръзка би трябвало да се търпи щета в размер на неуспех. Вида на щета може би трябва да е Временна, за да не е прекалено силно наказанието и да се спират опитите на героите с по-малък шанс за успешна превръзка.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 22, 2009 2:00 pm

Да ама така го казваш все едно превръзката също лекува.
Всъщност ако направиш превръзка за 1 успех пробразуваш всичките си НК в ПК-1=ПК1, ама ако не те устройва тая превръзка и си направиш нова с 4 успех какво става?
ПК1-4=ПК2 тъй ли?
Или ПК-4=ПК2
Ако Превръзката падне на -1/-2/-3... и това се отразява на ПК тогава има смисъл от смяната на превръзките.

Тъй като кървенето е изчистино доста прилично от тук насетне дайте да го доошлайфаме със системата за превръзките.
Превръзките натрупват ли се също като ПК и НК? Дали след като имаме Пк и получим още НК което трябва да превържем новата превръзка ще замести старата или ще се сложи отгоре й...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 22, 2009 2:57 pm

Абе дъвчем теория от бая време, ама май докато не го разпишем няма да видим кое работи и кое не.

Героят Гошо има следните графи в дневника си:
НК = 0
ПК = 0
Превръзки = 0

В боя той получава 4 Кървене

НК = 4
ПК = 0
Прев. = 0

Решава, че е добре да се позакърпи докато е все още в битката и прави Превръзка с успех 3.

НК = 0
ПК = 4
Прев. = 3

Следващият рунд за негова беда получава новои Кървене за 5.

НК = 5
ПК = 4
Прев. = 3

Понеже няма кога да се закърпи, Гошо в началото на следващия си ход понася 5 ВЩ.
В следващия рунд той има нещастието да бъде още накълван за Кървене от 3, но за негова радост, той успява да довърши и последния си опонент.
В края на рунда положението е:

НК = 8
ПК = 4
Прев. = 3

В началото на своя ход (нищо, че битката е свършила), той получава 8 ВЩ и започва да се превръзва отново (за опростяване на игралната механика, това значи, че той напълно игнорира предишния си резултат за превръзка).

За негов ужас Вилорп е въвел нетвърди 10 ТД за превръзка, ами добави и условие 2*НК, което прави 16 ТД, така че понеже Гошо има само 12 ТД, а и току що се е маризил яко, та няма никаква ИЗ, той н еможе да се превърже, то Гошо релано би следвало и следващи я си ход да понесе 8 ВЩ... хммм (тук виждаме първия... всъщност не е първия, но е един от куцащите моменти, но пък всички ще ги подредя отдолу, след като свърша с примера).
Та Гошо си понася чинно щетата и ако не припадне ще си довърши превръзката - Успех 4

НК = 0
ПК = 12
Пре. = 4

Така след един час Гошо ще понесе 12-4=8 Реална щета и положението ще се промени в следното:

НК = 0
ПК = 12
Прев. = 3

Така... Да видим къде имаме проблеми тук:

1. Има проблем в това ТД за превръзка да са повече от един ход време, тъй като така ще трябва да се следи дали са ти стигнали, за да го направиш за един ход, преди да ти нанесе нова ВЩ.
- Мисля да го направим на 10 ТД по време на битка и 10 секунди извън (т.е. извън битка се приема, че се бинтовате за време преди да е дошло следващото понасяне на ВЩ)

2. Има сериозно следене на промените в трите графи, но да кажем, че това не е по-фатално от промените в ЖТ, ВЩ и ШЩ, така че ще го преживеем.

3. Използваните от мен цифри са примерни и са доста завишени. Очевидно е, че Гошко явно е пич и има много ЖТ, но все пак мога да кажа, че Кървенето е или доста силно (ако се ползват прободни щети), или незначително (ако се ползват други щети). Все пак при нансесени щети около 20 за рунд, това са 4 Кървене, ако е било с прободни щети. Това не е много фатално, но само ако може бързо да се обърне в НК, иначе героят си рухва като талпа сам след няколко рунда. Последното е реалистично, но не знам дали ще се хареса на играчите особено. Може би все пак, кървенето не бива да нанася щетата си всеки рунд, или поне не цялото. Точните цифри ще се получат само ако се разиграе истинска битка и се види как действа това. Все пак може да създаде доста интересни игрови моменти, тъй като в следствие на много кървене ще се припада, а няма да се умира, което пък ще води до по-лесно вземане на пленници. От друга страна не бива да се допусне, кървенето да направи убиването невъзможно, щото играчите ще се побъркат да вземат пленници.

4. Опростяването на превръзката, така че тя винаги да подменя и предходната е необходимо, но за по-реалистично настроените играчи може да им се стори неубедително. Няма как обаче да се разглежда всяка рана и превръзка поотделно - просто няма да става за игра.

5. Какви са вашите наблюдения?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 22, 2009 11:00 pm

Виж колко по разбираемо става като се разпише. Значи това което си казвал е че превръзката, силата й, намалява ефекта на ПК което то дава всеки час, а не намалява самото ПК. По този показател вече съм напълно съгласен.
Гошо верно е много здраво коп... тъй де джудже, защото 12 кървене за да получи това значи че е отнесъл 60 пробивна щета която е надхвърлила бронята му или са го нацелили 12 стрели. Ако пък щетите са от сечещо то става направо 120 затрити ТЖ над бронята. Тоя вече го избива към 6-то ниво самоубиец без некакви защитни средства, защото ако са го млатили с чукове... 240...

Освен това лошия Вилорп не е казал 10 но не по малко от 2*НК, а 2*НК, но не по-малко то 10ТД (;
Както и да е, ако превръзката отнема 10 ТД или 10 секунди извън битка лошо няма. Тъй като почва втория ренд в Арената все някой ще пострада за 10 щета и ще можем да видим има ли кървенето съществена роля.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет апр 23, 2009 11:30 am

Подкрепям сегашния вариант на кървенето и смятам, че така играчите ще бъдат стимулирани да използват повече оръжия с пробивна щета. ( Чудя се как ще подейства копието на Кел от арената със 7з+9щета :shock: ). Но трябва да се дообмисли кървенето при удар в главата или врата, прерязване на вената при лакътя и пр.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет апр 23, 2009 11:58 am

Какво да му се обмисля, те всички видове щети си имат бонуси при удар в главата, и когато тези бонуси са свързани с повече щети (както е при прободните), това автоматично води до повече Кървене.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 01, 2009 11:27 am

Както сте забелязали, тестовете с кървенето вървят завидно успешно. Резултатите показват, че ако НК достигне двуцифрена стойност или близка до нея, то става значим фактор и може да реши битката, ако ВЩ не могат да се компенсират с умора.
Варианта който се тества е:
- при реална щета (изключаея се шокови и магически) по голяма от 10 се появява кървене - минимум 1-ца
- Трошащите нанасят 1 НК за всеки 20 щета
- Сечащите нанасят 1 НК за всеки 10 щета
- Пробивните нанасят 1 НК за всеки 5 щета

НК се тества на Арената при математически закръглявания!

За момента превързването не е тествано, но и форматът на Арената не предразполага за това.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 1:08 pm

Едно обобщение ще е добро, защото така и простите хора като мен ще могат да разберат за кво става дума.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 1:54 pm

Опционално официално допълнение към системата: Кървене

1. Във дневника, където се намира е текущото състояние на героя се добавят три графи:
__1.1. Нетретирано/Открито/Непревързано кървене (НК)
__1.2. Превързано кървене (ПК)
__1.3. Стойност на Превръзката

2. Условие: всяка рана която нанесе 10 или повече щета (временна и/или реална, без шокови и магически)/щом я е нанесла щетата значи е след като е преодоляла или е намалена от бронята, следователно няма нужда от онова пояснение/.

3. Кървенето има следните стойности спрямо типа нанесена щета, като резултата се закръглява надолу:
__3.1. +1 кървене за всеки Щ/5 пробивна щета
__3.2. +1 кървене за всеки Щ/10 сечаща щета
__3.3. +1 кървене за всеки Щ/20 трошаща/тъпа щета (включително и временната)

4. Кървенето се активира в НАЧАЛОТО на следващия ХОД на героя/създанието (или след 10 секунди), като карвенето от различните рани се натрупват към вече полученото (ако има такова).

5. Не превързаното кървенето нанася:
__5.1. Х временна щета (ВЩ) на всеки 10 секунди (рунд), където Х е текущата стойност на кървенето
__5.2. Х реална щета (РЩ) на всеки час

6. Всяко кървене може да се превърже:
__6.1. Всяка превръзка отнема 1 Умора (задължително се изисква героят/създанието да може да похарчи 1 умора, като това прави понякога невъзможно пострадалият да се превърже сам)
__6.2. Времето за превръзка е 2*Нетретирано Кървене ТД, но не по-малко от 10 ТД
__6.3. Ефектът се изчислява по УФУД:
Първа Помощ + 3 зара> 16
__6.4. Ефектът на превръзката може да се подсили с подходящи материали
__6.5. Първа помощ е общодостъпно умение с база ПР/2
__6.6. Успехът при УФУД определя силата на превръзката - ако няма успех, значи няма и ефективна превръзка (силата на неуспеха не влияе на НК, но може да доведе до допълнителни усложнения - опционално правило)
__6.7. Успешната превръзка преобразува цялото натрупано до момента кървене в ПК
__6.8. Успехът на превръзката намалява с 1 на всеки час сле първия и това налага правене на нови превръзки през избрано от героите време

7. Превързаното кървене (ПК)
__7.1. След къта кървенето се превърже то се прехвърля в графата ПК
__7.2. ПК спира да нанася временни щети (ВЩ)
__7.3. ПК нанася само Х реална щета на всеки час, където Х е неговата текуща стойност в края на изминалия час
__7.4. Нанесените щети от ПК се намаляват със стойността на Превръзката
__7.5. Докато има Кървене (независимо дали превързано или не) организмът не възстановява жизнени точки (ТЖ) по естествен път (сън)

8. Силата на Кървенето намалява в следствие на:
__8.1. Почивка - намалява Кървенето спрямо стойността на естественото възстановяване на организма за час, която се закръгля надолу:
____8.1.1. Намалява Превързаното Кървене с цялата си стойност
____8.1.2. Намалява Нетретираното Кървене с 1/2 от стойността си
__8.2. Лекуване чрез СУ или познания (уточнено в съответните познания и умения)
__8.3. Използване на магията „лекуване на Тежки рани” - при подобно лечение, Кървенето се счита като Трайна щета и се лекува по съжия начин


Пример:
BatGojko написа:Абе дъвчем теория от бая време, ама май докато не го разпишем няма да видим кое работи и кое не.

Героят Гошо има следните графи в дневника си:
НК = 0
ПК = 0
Превръзки = 0

В боя той получава 4 Кървене

НК = 4
ПК = 0
Прев. = 0

Решава, че е добре да се позакърпи докато е все още в битката и прави Превръзка с успех 3.

НК = 0
ПК = 4
Прев. = 3

Следващият рунд за негова беда получава новои Кървене за 5.

НК = 5
ПК = 4
Прев. = 3

Понеже няма кога да се закърпи, Гошо в началото на следващия си ход понася 5 ВЩ.
В следващия рунд той има нещастието да бъде още накълван за Кървене от 3, но за негова радост, той успява да довърши и последния си опонент.
В края на рунда положението е:

НК = 8
ПК = 4
Прев. = 3

В началото на своя ход (нищо, че битката е свършила), той получава 8 ВЩ и започва да се превръзва отново (за опростяване на игралната механика, това значи, че той напълно игнорира предишния си резултат за превръзка).

За негов ужас Вилорп е въвел нетвърди 10 ТД за превръзка, ами добави и условие 2*НК, което прави 16 ТД, така че понеже Гошо има само 12 ТД, а и току що се е маризил яко, та няма никаква ИЗ, той н еможе да се превърже, то Гошо релано би следвало и следващи я си ход да понесе 8 ВЩ... хммм (тук виждаме първия... всъщност не е първия, но е един от куцащите моменти, но пък всички ще ги подредя отдолу, след като свърша с примера).
Та Гошо си понася чинно щетата и ако не припадне ще си довърши превръзката - Успех 4

НК = 0
ПК = 12
Пре. = 4

Така след един час Гошо ще понесе 12-4=8 Реална щета и положението ще се промени в следното:

НК = 0
ПК = 12
Прев. = 3

Така... Да видим къде имаме проблеми тук:

1. Има проблем в това ТД за превръзка да са повече от един ход време, тъй като така ще трябва да се следи дали са ти стигнали, за да го направиш за един ход, преди да ти нанесе нова ВЩ.
- Мисля да го направим на 10 ТД по време на битка и 10 секунди извън (т.е. извън битка се приема, че се бинтовате за време преди да е дошло следващото понасяне на ВЩ)

2. Има сериозно следене на промените в трите графи, но да кажем, че това не е по-фатално от промените в ЖТ, ВЩ и ШЩ, така че ще го преживеем.

3. Използваните от мен цифри са примерни и са доста завишени. Очевидно е, че Гошко явно е пич и има много ЖТ, но все пак мога да кажа, че Кървенето е или доста силно (ако се ползват прободни щети), или незначително (ако се ползват други щети). Все пак при нансесени щети около 20 за рунд, това са 4 Кървене, ако е било с прободни щети. Това не е много фатално, но само ако може бързо да се обърне в НК, иначе героят си рухва като талпа сам след няколко рунда. Последното е реалистично, но не знам дали ще се хареса на играчите особено. Може би все пак, кървенето не бива да нанася щетата си всеки рунд, или поне не цялото. Точните цифри ще се получат само ако се разиграе истинска битка и се види как действа това. Все пак може да създаде доста интересни игрови моменти, тъй като в следствие на много кървене ще се припада, а няма да се умира, което пък ще води до по-лесно вземане на пленници. От друга страна не бива да се допусне, кървенето да направи убиването невъзможно, щото играчите ще се побъркат да вземат пленници.

4. Опростяването на превръзката, така че тя винаги да подменя и предходната е необходимо, но за по-реалистично настроените играчи може да им се стори неубедително. Няма как обаче да се разглежда всяка рана и превръзка поотделно - просто няма да става за игра.

5. Какви са вашите наблюдения?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 2:30 pm

Изобщо не е сложно. И изобщо не затормозява играта. И изобщо не добавя още три глупусти за следене, при положение, че вече има за следене поне четири показателя.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 11:28 pm

Ами... ще взема да се повторя, ама...

Ако беше обърнал внимание на Арената... ако дори я бе зърнал за миг какво представлява след това опционално правило... нямаше да говориш така.

Също така, ако не играеше фрий-форм, а играеше по А16, щеше да забележиш, че по време на битка обръщаш внимание и на:
-ОП
-Претоварване (ухаааа, особено при магьосници, които ти отнемат от силата)
-динамично намаляне на СК
-динамична промяна на РЕ от Бойна готовност...
...
и какво ли още не, сто процента изпускам нещо. В случая кървенето те интересува само в началото на ходовете, за разлика от много други неща (като изброените по-горе, които участват през цялото време на битката). Гледаш графата НК (мда, явно пак не мислиш - ПК не влияят на битките, ама хайде) и резултатът го прибавяш към ВЩ. Туйто.

П.П. А, да бе, сетих се за още няколко:
-ЖТ на водещата ръка
-ЖТ на единия крак
-ЖТ на другия.
Ама пак ми се губят много...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 10:12 am

Шами, пооливаш се малко, ТЖ на крайниците се следи при удар в тях и обикновено преди да се счупят не е повече от 2-3 удара. На Кой на Математикс, на Фиоре е нужен само един успешен удар, на другия герой на Асен мисля че му бяха нужни 3. Това не е болка за умиране. Всъщност най-сложните ми сметки са именно при Кой, щото освен че стреля по ръцете, ползва и две специални атаки и ледени стрели, които динамично намаляват скоростта. А 4 стрели забити в ръка +16 зара вкарващи лед се следят малко по-трудно, но и това не е болка голяма.
Превръзки за момента не са ползвани и мисля че само в битката Математикс Авдар, ще има нужда от такива, защото джуджето ще е на 1Щ от безсъзнанието ако се превърже. Или направо ще даде фира...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 11:09 am

Еми замислих се навремето какви сметки си правех, когато се биех със Скорпиона. Тогава ги отчитах тези неща, защото на него един удар не му стига ;) .

Но пък се сетих друго: Когато си магьосник трябва да следиш подръжката на всяко продължително заклинание.

Колкото до превръзките - те рядко са част от самата битка, поради простата причина, че малко противници ще ти дадат да се омотаваш в бинтове ;) . А стигне ли се до превръзване, цялата система добавя повече съспенс, отколкото затруднение (все пак само се мятат три зара и се сравняват стойности, което е по-лесно, отколкото провеждането на атака, която ако е сполучлива бива следвана от зарове за щета, делене на брони, ефект на СА и пр.).

Колкото до това, че нещата не са "болка за умиране" - това ми беше идеята ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 12:39 pm

Я направо си преизчисли Скорпиона с новия мод за БА и да видим как ще се справи срещу Математикс, щото сега осъзнавам, че атаката на Д`Зоро ще стане 29 срещу 30 на Математикс. Хвала на прецизните, щото един меч с блокада вече може да кара само на парирания (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 12:46 pm

Скорпиона и тогава ще е слаб, когато го правех играеха следните фактори:
-не го правех задължително силен, правех го повече куул ;) .
-все пак, опитвайки се да го правя поне малко равностоен, не успях, защото бях млад и глупав ;) .
-самата промяна на БА много променя нещата и тогава Арената би се правела по съвсем друг начин. Както споменах, не съм за промяна на текущите правила, по-скоро да се помисли за по-натам като хубава идея или поне Бат'Гойко да има едно на ум, когато слага не-боен показател на оръжията.

А че няма да карат само на парирания това е ясно - Блокадата изисква 6 мана, т.е. 4 парирания за Скорпиона ;) . Да не говорим, че дори при БА = ПР/2, то атаката е с две повече, което е наистина много при париране (процентите за успех на атаката при париране са доста малки), но тук играят други и фактори - 4 ТД за париране (могат да се сведат до две, но това с много зор), по-леки брони за прецизните, по-малко щети, по-малко живот, по-малко действия и т.н.

П.П. Но може да организирам една експериментална Арена ;) . Дори няма нужда от нов раздел...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 1:13 pm

Пусни тогава варианта на един по-стар и улегнал Скорпион от паралелна вселана който ще се сбие с Не толкова стария, все още плашеш малките фелинчета Математикс, а аз ще отворя арената.

И като казахме малки фелинчета... отивам да дращя във фелинската тема.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет фев 26, 2010 11:29 am

cherno_slance написа: Относно Лечение и Кървене
- двете неща си дават взаимно смисъл. Обаче кървенето е системно гадно, защото е като отравянето в ДиД - не помага да убиеш гадовете осезаемо по-бързо, но като ти го направят на теб, страдаш и след битката. Прави наличието на лечител в групата осезаемо по-необходимо дори от сега - но все още е прекомерно слабо в сравнение с дори най-слабата лечебна магия. За да обработи рана за 10 ТЖ демидж, парамедикът трябва да има познание десет, което е много ТР. Трябва да даде точки Издр и ТД (които ще се окажат повече от ТД, дадени от начинаещ маг за лечебно заклинание)
Няма да повтарям за чистата тема писах го в тази за ЖЖ

Всъщност, ако разполагаш с подходящи щети гадовете падат по-бързо за справка „Кой Ли и Раха срещу Авдар и Тагрун” (по този въпрос и къртача може да говори). Именно НК видя сметката на Тагрун и го извади от играта. В случая приемам разбирасе, че гледната точка е от страна на Кой, докато ако гледаме от страна на Тагрун - дори по време на битката да те натаралужат нещата са много груби.
Наличието на лечител въобще не е задължително защото първата помощ има база ПР/2 и направата на превързка няма усложнение. Един малко по прецизен войн може сам да се закърпи и да обърне НК в ПК, което не е толкова опасно.
Първата помощ е именно алтернатива на маговете и не не е по слаба от лечебната магия защото без концнтрация пълна войн неможе да направи леки рани (може ама шансът му е под 10% (1+3зара>16)), първата помощ лекува 1ТЖ за 1ТД и 1ТУ, а леки рани 1+2ТЖ, ако е войн за 4ТМ, разбира се 1ТУ може да се преобразува в 1ТМ и какво излиза? за 4 ТУ си излекувал 4ТЖ, а за 8ТМ пак толкова. В интерес на истаната начинаещ маг ще има около 12 ТМ.
Пръвата помощ пък може да се вземе директно на 6 в началото и тя е именно това - първа помощ - да те докара до жизненоспособност и някой лечител и маг да те поеме от там нагоре.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед фев 28, 2010 1:31 pm

Направи го просто Щ/5, но само реалната щета. (макар винаги да ме е огелпвало, имаше правило, че трошащите щети нанасят част от щетата си като временна щета). Така и стрелите ще вкарват кървене.
Нека кървенето да намалява поне с 1 на рунд или 1 на час при ПК (въпреки, че самата идея за ПК ме дразни), а превръзките ако ще се износват да се износват, лекувайки кървенето (тогава ПК няма да има нужда да спада с поне 1 на час).
с две-три промени, системата става с една идея по-проста. А тежкото идва заради ПК - отежняват реалната игра, карайки играчите да губят време в отчитане на глупусти. 1000 пъти по-простичко ще е, всяко ПК да става ТЩ и готово.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед фев 28, 2010 1:39 pm

Кървенето да става ТН :? Значи ако си порежа пръстта, докато беля картофи и това ще ми нанесе някакво ТРАЙНО нараняване?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед фев 28, 2010 3:06 pm

Кървенето така си е ОК, тествано, работи, няма абсолютно никакъв смисъл да зачеркваме постигнатото и да почваме отначало. If it ain't broken, don't fix it. И не е чак толкова сложно, колкото си мислите, поради простата причина, че хич не е сложно.

Трябва да се добавят три графи в дневника - едната от които е много удобно да бъде добавена така или иначе, дори да не се позлва опционалното правило в дневника - и всичко си става тип-топ.
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед фев 28, 2010 10:13 pm

Работи? Знаеш ли разликата между работи и РАБОТИ ДОБРЕ.

Дуелът между Тагрун и Кой Ли е доказателството. В дуел, в който той трябва да ме бие, но със сериозна доза зор, той ме разпердушини за 0 бройки.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон мар 01, 2010 2:10 am

kartacha написа:Бла-бла-БЛА...

В дуел, в който той трябва да ме бие, тинтири-минтири.
Това на базата на какво го заключаваш? Защо да е трябвало да те бие? Имаш предвид "В дуел, в който той според старите правила трябваше да ме бие..." ли? Това че според новите правила едни герои стават по-равностойни на другите, като се замислиш, е търсен ефект ;) . Така че това, че Тагрун се е опънал на Кой Ли въобще не е заради кървенето - стрелецът е можел съвсем спокойно да те улучи няколко пъти и да започне да танцува из арената, докато ти се проснеш в несвяст, гонейки го.

Кървенето си работи. МНОГО ДОБРЕ, ако искате, него не ми го пипайте. Следенето на кървенето е по-лесно от следенето на ТЖ и е с един порядък по-лесно от следенето на ТУ и ИЗ. Внася динамика, внася реализъм. Тествано е. Баца. Още аргументи?
シャマョツィ

Отговори